Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi ei perle! Toivotaan että nyt rauhottu tilanne ja pääset kotiin kasvattamaan vauvaa vielä :) Mutta tosihan tuo on että makaamaan joudut loppuajan aikalailla, toivotaan että vauveli pysyis sinne 35 viikolle ainaki vielä kyyissä :) Oliko sulla ennestään lapsia? Onneksi menit lääkäriin, tsemppiä kovasti! <3

Täällä sairastellaan:( Onneksi mies tulee tänään!! <33

Mä oon kyllä valmis kotona olemaan tekemättä mitään jos vaan kotiin päästävät. Muutenkin 40e yöstä, jolloin ei saa edes nukuttua, on aika paljo varsinkin jos kauvan joutuu täällä olemaan.. Mutta vauvan ehdoilla nyt mennään. :) Ensimmäinen on kyseessä ja sillä aika kauvan mietinkin, että onko normaalia vai ei ja että pitäiskö mun vaan uskoa neuvolatätiä että nuo kivut ja supistukset on harmittomia.. Tästä edes kyllä kuuntelen enemmän omaa kehoa ja jätän neuvolan päätelmät toissijaiseksi!

Ja SunLight_90 pikaisia paranemisia! ❤

Oliko sinulla siis kipeitä supistuksia vai muuten kipuja? Aloin vaan miettimään, kun itsellä on nyt parin viikon ajan välillä ollut kipeitä supistuksia... Tähän asti menty harkkasuppareilla.

Eetla, sekä että. Oon kyllä yhdistänyt jumalattomat alaselkäkivut supistuksiin, mutta sitten alavatsakivut ei tunnu menevän supistuksien kanssa yhteen eli luulisin johtuvan jostain muusta. Mutta näin omasta kokemuksesta, jos on kipeitä supistuksia niin kannattaa käydä tarkistuttamassa tilanne! Hoitajat kiitteli onnea että en jäänyt odottamaan torstain lääkäriaikaa, koska mistä sitä ikinä tietää oltaisko meillä sitte pysytty masussa siihen saakka..

Perle, kovasti tsemppii sinne! :o kyllä toi pistää miettimään, että pitäiskö itekki vähä rauhottua, kun painallan 7km lenkkejä ja päälle touhuan koko päivän kotona. Lenkkien jälkeen ja iltasin supistelee, mut ei varsinaisesti satu kuitenkaa.

Enkä oo valmis jäämään sänkypotilaaksi itse. :| jos joudun ni joudutaan varmaan lisäämään lääkitystä roimasti etten masennu pahasti.

Äitini jäänyt kanssa sängyn armoille jossain rv 24-27 välillä mua odotellessa. Paino niin raskaita päiviä että meinasin syntyä järven jäälle, mutta kun oli sitten levossa loppuun asti niin pysyin yli rv41 asti mukana ja en olisi halunnut tullakkaan pois mahasta. ;) oli lähdetty käynnistää, mutta olin alkanut sitten syntymään käynnistystä edeltävänä yönä.

Eli lepo tosiaan auttaa ja toivotaan että teidänkin pikkuinen viihtyy ainakin sinne rv37 masussa!! Tuut sitten vaan ahkerasti tänne valittelee ku ahdistaa paikalla olo! :)

No se taitaa olla yks syy miks täällä nyt maataan kun meinaan olla aika touhokas tapaus :D joku ehdottaa ihan mitä vaan niin mä oon aina ensimmäisenä auttamassa/tekemässä. Toki viimeset kolme vk menny omasta mielestä tosi rauhassa, mutta ei sekään näköjään ollut tarpeeksi rauhassa.. :o Ja kyllä mua jo ahdistaaki, mutta olo sen verran parempi vaikka unta on se yks tunti takana että ei ne ihan turhaa pakota makoilemaan vaan. :D

Tsemppiä Perle!!! ♥ onneks pienellä kaikki ok ja toivottavasti pääset pian kotiin huilimaan ♥

Olit kyllä fiksu kun lähdit apua pyytämään!! Ite en tietäis millon pitäs lähteä, jos pitäs lähtee enne normaalia synnytysajankohtaa.. kyllä sitä vasn pitää kuunnella omaa kehoa ja olla välittämättä muiden neuvoista jos itellä on tuskainen olo..

Kyllä mäki mietin niin pitkälle, että itkien soitin miehelle ettei kaikki oo hyvin nyt. Ja sit kun siinä kyytiä odotellessa välillä oli parempi olo niin rupes empimään että pitääkö mun nyt lähteekkään.. Mutta synnärillä oli jo tieto että oon tulossa niin tuli onneksi sitten tultua :)

Hyvä, että menit! Itse olen kanssa tosi huono lähtemään lääkäriin. Varmaan esikoisen kanssa olisi tullut kiire, jos ei olisi synnytys käynnistynyt sillä, että meni vedet. Silloin kun on soitettava ja käskevät näytille, jos mitään muuta ei ala tapahtumaan.
Nyt on hyvä esimerkki mun lääkärien välttelystä tämä mun pitkittynyt poskiontelotulehdus. Tänään sitten viimein kävin taas näytillä (viikko sitten sain toisen ab kuurin, edellinen oli joulukuussa) ja punkteeraus on edessä kun löytävät tk:sta lääkärin, joka tekee sen... Ei kuulemma enää kovin usein tehdä niitä. Lääkärikin sanoi ihan suoraan, että jos en olisi raskaana niin olisi päädytty johonkin ihan toiseen ratkaisuun (luulen, että lisää lääkkeitä).

No jopas täällä tuntuu olevan flunssaasia liikenteessä! Yrittäkäähän parantua ja Jelppis, toivottavasti tekijä löytyy! :) mua kävi äsken lääkäri moikkaamaassa ja ei tutkinu tai mitään. Kyseli vaan ja huomenna vissiin tutkitaan ja jos näin hienosti jatkuu, ettei supistele juurikaan pakkolevon ansiosta, niin voi olla että pääsen huomenna tai keskiviikkona kotiin! :) nyt vaan peukut pystyyn!

Flunssaa ja mahatautia tuntuu olevan aika paljon liikkeellä. Täällä ei oo (vielä..) sairasteltu ja kovasti yritetään vältellä. Mulla itsellä menee heti korviin jos tulee flunssa ja sit joudutaan kuuria toisen perään syömään että paranis. :/

Perle, toivottovasti päästävät pian kotiin! On se kotona kivempi lepäillä, kun sairaalassa. Käykö aika pitkäksi?

Mulla menee täällä aika ku siivillä! Mulle sattu nyt niin hyvä säkä että mun uus huonetoveri on aivan ihana ja enhän mä meinaa keretä täälläkään käydä kun juttu luistaa niin paljon! :) että kaikin puolin menee (ainakin tällähetkellä) hyvin. :)

Perlelle tsemppiä!

Täällä on eka hikka bongattu! Ja tajusin samalla, että viime viikkojen hyvinkin rytmikkäät potkiskelut taisi olla hikkaa myös... Montakohan näitä pitäisi tehdä, että tuonkin olisin aiemmin tajunnut :p Kolmas vauvahan tää vasta :D

Mulla on ollut poskiontelontulehdusta kans syksystä asti, kaksi antibioottikuuria oon siihen saanut, mutta tulin nyt siihen tulokseen, että johtuu varmaan raskauden aiheuttamasta turvotuksesta eikä siihen nyt auta mikään. Mulla on muutenkin tosi ahtaat ontelot ja kun vielä työskentelen jauhopölyssä niin... Ei auta kuin kestää.

Väsymystä ilmassa, perjantaina ja nyt maanantaina töissä on tuntunut tosi raskaalta, koko kroppa jotenkin väsynyt vaikka mieli on ihan suht pirteä. Yhdeksän päivää jäljellä aktiivisempaa työntekoa ja sitten jäis vastuuhommat muille kun siirryn konttorityöläiseksi :) Saa nähä, jaksaako enää kauaa yleensäkään töissä jos tää väsymys jatkuu samanlaisena. Muksu on pari päivää potkinut/painanut jotain hermoa niin, että tuntuu kuin pissattaisi koko ajan. Ikävä tunne kun jatkuu tuntikausia kerrallaan.

Tsemppii Perle! Hyvä että päätit mennä näyttämään tilanteen. Ite oon myös huomannu ettei neuvolasta saa oikein kunnollisia ohjeita ja tuppaavat vähättelemään oireita. Itellä oli mahakipuja rv17 ja sanoivat että ihan normaalia. Sit ku kävin yksityisellä niin oliki supistuksia ja kohdunkaula lähtenyt lyhentymään. Niin aikaisilla viikoilla ei vaan anneta mitään supistuksenestolääkkeitä eikä oteta polille. Piti vaan kotona maata ja toivoo että menee ohi. Että sinänsä hyvä et saat hoitoa. Onko sulla paljon kohdunkaulaa jäljellä? Itellä kävi niin et levolla pidenty takasin normi mittoihin ja nyt ei oo enää mitää ongelmia. Tosin oon joutunu ottaan tosi rauhallisesti, ei treenaamista yms. Toivottavasti sullakin tilanne rauhottuu!!

Itseasiassa en edes tiedä mikä kohdunkaulan mitta on kun eivät puhuneet muuta mun kuullen kuin että sitä on kuitenki. Huomenna varmaan (uskoisin) että tutkivat jos meinaavat kotiuttaa niin pitää silloon kysyä :)

Poikkeaa "hieman" aiheesta, mut pakko sanoa! Aina kun nään sun nimimerkkis Salmiakkilakritsi, mun alkaa tekee iha hirveesti mieli lakritsia!! :woot::hungry: Tää on ollu mun mielenpäällä jo nii kauan, et en enää voinu olla sanomatta. :laughing021

Dee, mulla kun on hyvin tilavat ontelot ja yleensä, jos tulehdus sattuu tulemaan, paranee tosi hyvin ja nopeeta. Ja siis ei tässä muuten olis mitään, mutta kun särkee niin kovasti kun vähänkään rasittaa itseään. Tuntuu siis välillä siltä, että silmä räjähtää ja yläleuasta tippuu hampaat...

Takaisin