Toukokuiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos perle! :) Ompa toisaalta hyvä että on ensimmäinen niin saat ainakin rauhassa levätä! :)
On nää tauit kyllä ärsyttäviä varsinki jos on pieniä lapsia ja oot yksin.. :(
Hitsi ku ei malttais ennää oottaa enkä kestä tätä lihomistakaan... :mad:
 
Tänään aamusta punkteerattiin ja kyllä sieltä tavaraa tuli ulos ihan reilusti. Lääkäri totesi vaan, että ei kyllä ollut ainakaan turha toimenpide. Onneksi tehtiin vain toiselle puolelle. Ei ollut kiva topimenpide, mutta toivottavasti nyt sitten paranee.
 
Jelppis, mahtavaa että nyt pitäis sullakin alkaa parantua oireet! :)

Täältä sairaalasta kuulumiset; tänään lääkäri tutki hetki sitten ja kaikki vaikuttaa hyvältä ja kohdunkaulaa oli kolme senttiä ainaki mitä näin ultran näytöltä ja paikat vaikutti kuulemma kiinteältä. :) tulehdusarvot saatu alas suonensisäisillä antibiooteilla, joten nyt vaihdettiin suun kautta otettaviin ja liikuntakielto purettiin, että nähdään etten rupee saamaan kivuliaita supistuksia ja voivat päästää huomenna kotiin! :) toki aamulla vielä labrat katsotaan että tulehdusarvot jatkaa laskuaan yms. ja siis supistuksia on vielä tullut, mutta ovat kivuttomia joten niitä ei huomioida juurikaan. :)
Sitten vielä sellainen uutinen että meille tulee tyttö! ❤
 
Ompas hyviä lääkäri uutisia Perle!! Oispa hienoo jos pääsisit huomenna kotio ja sit palaisit sairaalaan vasta synnyttään kun sen oikee aika on!! Ja paljon onnea tyttöuutisistakin!!! :)
 
On kyllä! :) kunhan nyt vaan normaali liikkuminen ei aiheuttais niitä kipeitä supistuksia, niin voi turvallisin mielin lähteä kotiin. Todennäköisesti kyllä antavat kontrolliin ajan joka on aivan hyvä asia jos näin tekevät. :) ja kiitos ❤ mulla on ollu niiiiiin vahva tyttö olo kokoajan, mutta meillä ei oo suostuttu näyttelemään haaraväliä paitsi nyt. :D lääkärillekkin sanoin että jos pojaksi olisi väittänyt niin olisin kyllä käskenyt lääkärin katsoa haaroihin uudestaan.. :D
 
Hienoa et näyttää paremmalta Perle! Jos on paikat kiinteitä niin on kyllä hyvä merkki ja vielä hyvin kohdun kaulaakin. Jos pääset kotiin jo niin suosittelen kyllä ihan lepohoitoa jonkun aikaa. Mulla ainakin gyne oli tosi ehdoton siitä että ei saa liikkua yhtään ylimääräistä ettei kohtu ala uudestaan supistelemaan. Eli tarpeeksi vaan huilia:happy:!
 
Jos vaan saan pidettyä vauvan masussa järkeville viikoille ja en joudu olla sairaalassa niin oon valmis tekemään ihan mitä vaan! Eli kotona kyllä aijon jatkaa lepäilyä, enkä kyllä tee mitään ylimääräistä ja annan kaikelle tekemälläni enemmän aikaa. :)
 
Voi että kun lähti iso painolasti harteilta tänään, kun äitini ilmoitti että pääsee tulemaan meille jo 2vkoa ennen LA !! Ihan täydellistä kun oon jo stressannut että mihin me saadaan 1,5v esikoinen sillon kun pitää synnärille lähteä, ja kun esikoinen itse syntyi 10pvää ennen lasketun, joten ei voi tietää milloin tämä neiti halua nähdä päivän valon :shy: Ja siis asutaan tosi kaukana toisistaan ja oikeestaan kaikista sukulaisista, joten ihan mahtavaa että tää nyt järjestyi näin :) Äiti siis otti lomaa ihan tätä varten ja voi viipyä meillä kuukauden (eli 2vkoa yli lasketun) niin jospa se baby syntyis tuossa välissä :p:Heartpink
 
Kivoja uutisia perle ja BaBy2! :)

Meillä myös ressaa mihin esikko, mut jospa tää ei tulis vauhilla (sairaalaankin 50min matka) nii ehtis soitella sit lapsenvahtia. Lähin sellane joka osaa hoitaa on sillon n 140km päässä! Yks tosin sillon on joka vähän aikaa voi kaitsea jos tarvitsee :)
 
Tuli näistä esikoisten hoitospekulaatioista mieleen, onko joku/tietääkö jonkun joka ois ottanu lapsen mukaan synnytykseen? Ei sillä että itse meinaisin, ihan kuriositeettina vain :D
 
En muista onko aiemmi ollu puhetta, enkä tiedä et mihi ketjuun oisin tän aiheen laittanut.. Mutta mutta.. Puuhailtiin tossa äsken miehen kanssa ja alko tulee ihan hirveän kipeitä supistuksia. Lopetettiin, mut sen jälkeen tuli vielä viiden minuutin ajan välillä kipeitä suppareita. Normaalia vai ei? Nyt ei ole puoleen tuntiin tullut ollenkaan. Pitäsköhä noi hommat jättää kokonaan pois? :S uskaltaakohan huomenna lenkille..?
 
Rosmarinaa, ei todellakaa oo normaalia. Meneppäs kipinkapin tarkastukseen niin saat ajoissa avun jos esim. Pitää jäädä vuodelepoon! Ei oo leikin asia jos vauva meinaa tulla jo ulos :/ Ennen tarkistusta elä tee mitään fyysistä..
 
Tarkastukseenn vaikka kaikki ok ollut tuon jälkeen? Ei harkkasuppareita, ei pistelyä, ei siis mitään normaalista poikkeavaa. Tietty meen jos niin sanotaan, mut vähän hassua lähtee nyt oireettomana mihinkään. :o mut joo, soitan vaikka sinne äitipolille vielä. :)
 
En oo lääkäri, mutta sen tiedän että orgasmi ja seksi aiheuttaa helposti supistuksia, mutta kipeät supistukset on niitä jotka voivat kypsyttää paikkoja. Soita äippäpolille sanoisin. Kyllä ne sieltä äippäpolilta käskee näytille jos niikseen on. :) mutta uskoisin että pelkkä lepo ja tilanteen seuranta riittää.. :) lisäys vielä; siis luulisin seurannan riittävän jos tosiaan supistukset ei oo jatkunut ja vuotoja ei ole. :)
 
Mä soittelin ja sanoi että asento on tosiaan voinut vaikuttaa siihen miks alko kipeitä suppareita tulee. Sano kuitenkin et jos sen jälkee ei oo mitään oireita ollut, niin lepäillä tää päivä ja huomenna voi jo lähteä kokeilemaan pientä lenkkiä ja muutenki "elää normaalisti". Jos alkaa uudestaan tulee kipeinä (edes vähän) niin sit soitto sinne heti ja mennään tarkastaa asia, mut et hätää ei pitäis kuitenkaan olla. :) kyseli kyllä et onko mulla itellä sellanen olo et haluisin tarkistuttaa asian heti.. Päädyttiin kuitenki yhessä siihen et toistaseks mennään niinku hän neuvo ja tarkastetaan varuiks maanantaina, kun mulla on sinne muutenki aika. Tarkastetaan vaikka ei enää oireiliskaan. :)
 
Me mennään nyt kuitenki äitipolille. Tosin sen takia et taas tippu verenpaineet ihan liian matalalle (60/35) ja ei lähteny nousee. Alko sit pistelee mahaa, mut ei kuitenkaan supistanu. Ähhhh on kyl sellane olo et ei jaksa tätä enää! Näitä paineita siis. Maanantaina ois ollu aika, mut ei näköjää sinnekkää asti selvitty. :/
 
Hui! Kuinka ne noin alas voi tippua? :o toivottavasti ei ole mitään vakavaa. ❤

Tosiaan mun kohdalta sairaalakuulumiset; kotiin lähtö heti kun kätilö tuo kotiutuspaperit. Antibiootteja 5pv vielä suun kautta ja tiistaina sokerirasituksen yhteydessä katsotaan tulehdusarvot yms. Sitten kahden viikon päästä munuaisten ultra ja verikokeet, koska varsinkin oikealla munuaisessa nestekertymää ja munuaisaltaan laajentumaa (normaalia raskaudessa) mutta viikko sitten munuainen ollut kiikunkaakun tarvisiko toimenpidettä. Ja tämän sain kuulla siis eilen vasta epämääräisesti ja tänään tarkennettuna. Ultrannut sisätautien lääkäri totesi ultratessa viikko sitten, että munuaisissa on nestettä mut se on ihan normaali raskaudessa..
Noh mutta kaikki siis toistaiseksi hyvin varsinkin Mytyllä, joten kotiin lepäilemään! Lääkärit ei vieläkään oikein tiedä mikä tulehdus mulla on mitä on hoidettu, että onko munuaisista johtuvaa vai ehkä enteilikö kohtutulehdusta vai mitä, mutta pääasia että tulehdusarvot on laskenut ja kivuliaat supistukset loppunut. :) Ohjeena annettiin toki että kivuliaista supistuksista heti näytille ja kaikista muistakin epämääräisistä oireista todella herkästi yhteyttä polille, koska paikat kävi pehmeänä ja viikot on niin pienet vielä. Mutta toivotaan että pärjäiltäis ainakin se kymmenen viikkoa ilman suurempia oireita! :)
 
Perle: Aika hassua, että sulle ei selkeesti infota kaikista tutkimustuloksista...Mutta onneksi kaikki kuitenkin nyt hyvin ja pääset kotiin lepäilemään. Tsemppiä! :)
 
En muista onko aiemmi ollu puhetta, enkä tiedä et mihi ketjuun oisin tän aiheen laittanut.. Mutta mutta.. Puuhailtiin tossa äsken miehen kanssa ja alko tulee ihan hirveän kipeitä supistuksia. Lopetettiin, mut sen jälkeen tuli vielä viiden minuutin ajan välillä kipeitä suppareita. Normaalia vai ei? Nyt ei ole puoleen tuntiin tullut ollenkaan. Pitäsköhä noi hommat jättää kokonaan pois? :S uskaltaakohan huomenna lenkille..?

Minä olin kirjoittanut oireisiin. Meillä vain pitää lähetyssaarnaajaa vältellä,sillä se aiheuttaa kipeitä supistuksia. Asennon vaihdot siis meillä auttaneet.
 
Takaisin
Top