Toukokuiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo niin olen kuullut! Silloin ei onneksi töissä tarvitse olla. :P jos nyt vauvan kykenisi hoitamaan viimeisillä aivosolun rippeillä. :p
 
Täällä kanssa yksi joka pelkää ennenaikaista synnytystä. Niin paljon että kävin lääkärissä tarkistuttamassa paikat. Ja sitten paniikissa vielä naistenklinikalla missä vähän perusteellisemmin tutkivat. Varmaan ajattelivat että yks hysteerinen taas. Kaikki olikin muuten hyvin mutta pissasta selvisi oireeton virtsatietulehdus. Eikä mulla mitään suurempia kipuja oo ollu, epämiellyttäviä harjoitussuppareita vaan. Näin ensikertalaisena tietysti sitä miettii että mikä kuuluu aisaan ja mikä ei
 
Täällä kans yks joka kärsii ennenaikaisista supistuksista ja pelko ennenaikaiseen synnytykseen kasvaa kokoajan! Oon aivan jo hermoheikkona tällä hetkellä, kun kivuliaat supistukset alkoi kolme viikkoa sitten (viikolla 23) ja kävin tarkistuttamassa paikat ja kaikki oli ok. Käskettiin seurailla tilannetta ja maanantaina olikin neuvolalääkärin tarkastus jossa todettiin alapään tulehdus ja siihen kuuriksi flagyl puikot ja nyt sitten supistelee joka päivä heti kun liikkuu vähääkään kilpikonnaa nopeammin. Ja sama tunne että lantiolla painetta ja todella kovia kipuja alaselällä ja alavatsalla. Soittelin sitten neuvolaankin eilen että kuinka kun kuuri on loppumassa ja kivut vaan pahenee ja supistukset myös, mutta kauheen epämääräisiä vastauksia vaan sain ja jäi vaan paskan maku suuhun niinkun jäi maanantain neuvolalääkäri käynniltäkin.. Mutta ei kai auta kun lähteä synnärillä pyörähtämään jos siltä alkaa tuntumaan. Tuntuu että neuvolan puolella kauheasti vähätellään kipuja ja supistuksia eikä oikein uskota mitä sanon..
Lisäyksenä; neuvolalääkäri siis ei kun katsonut ultralla ja todennut että: "joo tuossa se kohdunkaula näkyy" ja ei sitten viitsinyt mitata, että onko pysynyt saman mittaisena kun kolme vk sitten yms.
 
jenkka ole huoleti ei ne yleensä kovin helposti laita lähetettä äitipolille tai siis tarkoitan tällä sitä että jos sinne lähetteen saa niin antaa toisten tutkia. Ei kannata stressata et täällä näiden työtä vaan lisään. VAIKKA itse syyllistyn aina samaan ajatukseen :D
 
Täällä kans yksi jolla aivot on kadonneet taas jonnekin. Todella ärsyttävää kun unohtaa asioita ja yksinkertaisetkin asiat tuottaa vaikeuksia. Nythän se on hyvä kun en töissä oo, esikoisen aikaan kävi todella ärsyttämään kun töissäkin olit kuin joku aivoton. Hyvin kuvaavaa millainen tilanne tällä hetkellä on tästä eilisaamulta. Laitoin auton lämmittimeen, että pääsen lämpimällä autolla liikkeelle. Kuinka ollakaan, sisätilanlämmitin ei lähtenytkään päälle vaikka kuinka painoin nappia. Onneksi mies oli kotona niin hätyytin sen sitten pihalle katsomaan mikä siinä on vikana. Äkkiä se sieltä sisälle tuli ja sanoi, että ensi kerralla sitten kannattaa se töpseli laittaa seinään :D
 
Täällä myös samoja juttuja ja mietteitä. Esikko synty 37+0 mut kesti kauan eikä ollu harkkasuppareita ikinä. Nyt on paljo suppareita ja kipuja. Mietin että toivottavasti ei kamalan aikasin synny ku mies on reissuhommissa ja vasta huhtikuun puolivälissä jää tähän lähemmäs töihin :/ Täälläpäi neuvola on aivan ihana ja muutenki kaikki terveydenhuolto pelaa! Oon siitä häpi :)
 
Meillä kans mies reissuhommissa naapurimaassa ja vähän hirvittää kun jää kotiin vasta 9pv ennen laskettua aikaa.. Paitsi tietysti jos jossain vaiheessa ilmenee jotain erityistä niin jättää jonkun reissun väliin tai jää tarvittaessa kotiinkin, mutta ei olis taas kivaa jos kaikki lomat meniskin jo ennen vauvan syntymää. :/
 
Meillä myös mies reissutöissä suurimman osan vuodesta ja keväällä todennäkösesti on jossain 400-500km päässä. Toki sieltä pääsee lähtemään heti kun soitto tulee mutta ajomatka on pitkä jos synnytys alkaaki eteneen nopeaa. Tarkotus olis että koittais olla töissä kotoa käsin viimiset 2vk ennen la tai sitte pitää lomaa. Heti vauvan synnyttyä jää 3vk isyysvapaalle niin saa esikoisen kanssa touhuta ja itse "rauhassa" hakea uutta arkirytmiä.
 
Minä sanoin jo vauvalle, että lupa tulla pihalle aikaisintaan rv 40-41 :rolleyes:

Minulla kamala stressi yhden hevosen takia, niin jos sen meinasin hengissä pitää, tarvitsisi olla synnyttämään lähtiessä tarpeeksi lämmintä, että sen voisi jättää yötäpäivää ulos.
Että jos lähdetään yöllä synnyttämään, niin minä en varmaan suostu poistumaan kotoa ennen kuin kaikki hevoset on ulkona ja kaikilla paljon heinää :oops:
Mies saa samalla laittaa poikaa valmiiksi ja soitella hoitopaikkaa... Toivottavasti ainakin pystymme tähän...
 
Sairaalan tässä sitten päädyttiin. :/ supistukset meni niin koviksi että päätin lähteä käymään synnärillä ja selviskin että paikat ruvenneet pehmenemään, mutta kiinni ollaan vielä toistaiseksi. Nyt annettu kortisionipiikki kypsyttämään vauvan keuhkoja ja supistuksen estolääkitys ja antibioottitipassa maataan. Liikkua ei saa kun vessaan ja muuten täysin makuulla. :/
Mutta pääasia että vauvalla kaikki hyvin! ❤
 
26+4 :o hoitajan kanssa tuossa juttelin pitkän tovin ja voi olla että täällä ollaan pari päivää tai sitten muutama viikko.. Toivon kyllä, että kotiin pääsis makoilemaan mielummin, mutta toisaalta täällä on apu lähellä ja hyvä huolen pito :)
 
Tsemppiä Perle! Toivottavasti lääkkeet auttaa ja saat lähteä pian kotiin makoilemaan. Koita nyt vaan jaksaa sitten oikeasti vaan makoilla (vaikka pääsisit kotiin).
Kyllä pistää taas tällaiset uutiset omat lonkkakivut perspektiivin...
 
Kiitos! Me yritetään tsemppailla tosissaan, kun toinen on vielä niin pieni että sais viihtyä masussa vielä monen monta viikkoa. Ja kyllä nyt sai kokea sen verran paniikin jo, että pakko pysyä vaan aloillaan!
 
Kiitos kaikille tsempeistä! ❤ Aivan liikaa ajatuksia ja levottomuutta niin en meinannu saada unta ja sitten kun sain nukuttua niin tunnin päästä huonetoverin synnytys alkoi edistymään ja mun unet meni siinä sitten ohi kun hoitaja ramppas huoneessa ennenkun lähtivät synnytyssaliin. Elikkä menoa ja vilskettä riittänyt.. :D mutta pääasia; supistukset on helpottanu tosi paljon/ kadonnut melkeen kokonaan, kivut on helpottanut myös mutta ei kokonaan kadonneet, vauvan sykkeet on hyvät ja potkuttelee hyvin menemään :) Lääkäri tulee tässä aamupäivästä käymään, niin tietää taas sitten vähä lisää!
 
Paljon tsemppiä Perle!!
Toivotaan et pääsisit kotiin lepäämään ja et vauva pysyis vielä kyydissä viikkoja :)
 
Takaisin
Top