TotaaliYh...

Tätä olen ajatellut. Ja päätynyt siihen, että haluaisin ehkä ulkomaalaista spermaa. Olen siis ymmärtänyt, että tätäkin tarjolla. Minulla ei oikeastaan ole muita perusteluita, kuin se että geenit vähän sekoittuisi. Ulkonäköä en ole ajatellut...mutta jos listalla olisi punatukkainen, en ehkä voisi vastustaa.. Itselläni on punapigmenttiä.

Suomessa on tarjolla myös tanskalaista siementä.

Mä taas oisin kiertäny punapigmentin kaukaa! Tytölle se sopii, mutta pojalle ei mun silmään sovi yhtään!

Mä oon ite vaaleahiuksinen (tosin mustaksi värjätyt) ja vihreät silmät. Valitsin siementen luovuttajaksi vaaleahiuksisen ja sinisilmäisen, että lapsi mätsäisi mun piirteiden kanssa. Poika on täysblondi sinisillä silmillä! Aivan ihana söpöliini! :Heartred
 
Jotenkin jäi erikoinen maku nuorehkon neuvolatädin suhtautumisesta tähän minun asiaan ja reittiin kuinka vauva on saanut alkunsa... o_O
Millaisia kokemuksia teillä on.? Itse olen ajatellut, että suhtautuminen hedelmöityshoidoissa käyneeseen itselliseen naiseen on varmasti parempi.
Jotenkin oma tilanteeni aiheuttaa jatko kysymyksiä.. Esim.onko minulla tällä hetkellä muitakin seksikumppaneita? (neuvolan täti)
Tuli vaan jotenkin niin pläääh olo ja olisi vaan helpompi sanoa, että klinikalla kävin..

Ompa ollut tökerö neuvolantäti!! Ensinnäkään se miten sä oot lapsesi päättänyt tehdä, ei kuulu kenellekkään. Ja mun mielestä just terkan pitäisi olla se kannustava tuki tässä raskauden aikana.

Pistä terkka vaihtoon, jos et tykkää!
 
Mä oon saanut pelkästään kannustusta ja ihailua itsellisyydestäni. Toki terkat on ollut huolissaan mun jaksamisesta, mutta kun oon kertonut huipusta tukiverkostani, niin heidän huoli on hävinnyt sillä.
 
Jotenkin jäi erikoinen maku nuorehkon neuvolatädin suhtautumisesta tähän minun asiaan ja reittiin kuinka vauva on saanut alkunsa... o_O
Millaisia kokemuksia teillä on.? Itse olen ajatellut, että suhtautuminen hedelmöityshoidoissa käyneeseen itselliseen naiseen on varmasti parempi.
Jotenkin oma tilanteeni aiheuttaa jatko kysymyksiä.. Esim.onko minulla tällä hetkellä muitakin seksikumppaneita? (neuvolan täti)
Tuli vaan jotenkin niin pläääh olo ja olisi vaan helpompi sanoa, että klinikalla kävin..
Täh... Mitä se neuvolantädille kuuluu, vaikka sulla olisi armeijan verran seksikumppaneita.... Mulla oli jtn pientä ongelmaa mut onneksi oma neuvolantäti on maailman paras. Sen sijaan ne klinikoiden lääkäreiden suhtautuiset oli ankeita..

Tohon seuraavaan viestiin: Tanskalainen spermapankki on hyvä ja laaja, siellä on hirveästi tietoa luovuttajien taustoistakin, käsialanäytteitä ja vaikka mitä, että varmasti punatukkainenkin löytyis, mutta tuotetta ei voi tilata kuin klinikat ja kaikki ei tilaa. Ne jotka tilaavat, sen varmasti myös laskuttavat.... Yksityishenkilö jos tilaa, ni laitonta ja voi jäädä tulliin.
 
Klaaranen: Onko sulla jo hoitokierto startannut? Millä lääkekombolla alotat? Ja mitkä fiilikset sulla on?
Miksi jouduit siittiöjonoon? Mitä se meinaa? Ettei sun haluamilla kriteereillä olevaa luovuttajaa ole vai mitä?
Tärppionnea inssiin joka tapauksessa! :)

Kohta alkaa, seuraavaan kiertoon tehdään eka inssi. Ja ihan luomuna näin alkuun, ei ole lääkkeitä käytössä.

Yllättävän rauhallinen fiilis on tällä hetkellä. Tosiaan elokuussa kävin ensikäynnit, psykologit ym. Jos muistan/ymmärsin oikein, niin Felicitas käyttää vaan omia spermanluovuttajia. Mullahan ei siis ollut mitään kriteereitä luovuttajan suhteen. Kaikki käy :cat:. Sitten kun "alkuvalmistelut" oli tehty, niin lääkäri ilmotti, että joo heillä on tällä hetkellä siittiöistä pulaa, niin niitä joutuu odottamaan. Ehkä tän vuoden puolella voidaan alottaa hoidot. Sillon vitutti ihan suunnattomasti :banghead: Tuntu että kaikki meni ihan pieleen ja tietysti mun unelma kesävauvasta murskaantu saman tien :sorry: Toki eniten ärsytti se, kun ei yhtää tienny, että millon ne hoidot alkaa, piti vaan odottaa että milloin jotain tapahtuu.

Mut tosiaan nyt on hyvä fiilis kaikin puolin. Toivotaan että toi syksy kasvatti edes vähän mun kärsivällisyyttä.

Ihanaa joulun aikaa teille kaikille! :santa
 
Eipä ole koskaan tullut mieleen, että SPERMA olisi vähissä klinikoilta.. Oho..Olen aina luullut, että sitä pursuaa ovista ja ikkunoista.
Inova Kuopio, jossa kävin viime kesänä luovuttamassa munasoluja mainostaa sivuillaan "kotimaista" ja "ulkolaista" ja hintakin eri. Muuten en ole asiaan perehtynyt, että mistä sperma tuodaan.
Tätä klinikkaa olen siis harkinnut.. Henkilökunta on tuttua ja asun ihan vieressä.

Joo ja ei se tosiaan neuvolaan kuulu kuinka montaa tapailee yhtä aikaa... :angelic::woot:
 
No ompa takapuolesta tollanen, että kaikki sovitaan valmiiksi ja sitten sanotaan, että joutuukin odottamaan! :eek: Pisteet sulle, että jaksoit odottaa! Mä oisin luultavasti tossa tilanteessa vaihtanut klinikkaa! Mä oon näitä mulle-kaikki-nyt-heti-tyyppejä! :D

Mutta hienoa, että homma etenee! Tärppionnea inssiin! :) Täällä on peukut pystyssä!
 
Mites MonKeyn ensikäynti? Onko jo ollut? Mitä seuraavaksi tulee tapahtuun? Onko jo suunnitelma valmiina?

Klaaranen: Joko on inssi tehty vai piinailetko jo?

RanaRidibunda: Lähdetkö uudestaan hoitoihin? Millä aikataululla siellä Virossa pääsee uudestaan aloittaan, jos siihen päätyy? Miten menee vauvan kanssa? :)

Tuulenviemää Eikös sulla oo nyt menossa uusi kierto? Onko mahis päästä hyödyntään ovis tässä kierrossa?

Täällä mennään viikoilla 10+3 ja on kyllä ollut hävyttömän helppoa! :eek: Vähän alkaa jo mietityttään, että onkohan mahassa molemmilla kaikki hyvin, kun on näin vähäoireista! Kaksi viikkoa pitää vielä odottaa nt-ultraa! :nailbiting:
 
Mites MonKeyn ensikäynti? Onko jo ollut? Mitä seuraavaksi tulee tapahtuun? Onko jo suunnitelma valmiina?

Klaaranen: Joko on inssi tehty vai piinailetko jo?

RanaRidibunda: Lähdetkö uudestaan hoitoihin? Millä aikataululla siellä Virossa pääsee uudestaan aloittaan, jos siihen päätyy? Miten menee vauvan kanssa? :)

Tuulenviemää Eikös sulla oo nyt menossa uusi kierto? Onko mahis päästä hyödyntään ovis tässä kierrossa?

Täällä mennään viikoilla 10+3 ja on kyllä ollut hävyttömän helppoa! :eek: Vähän alkaa jo mietityttään, että onkohan mahassa molemmilla kaikki hyvin, kun on näin vähäoireista! Kaksi viikkoa pitää vielä odottaa nt-ultraa! :nailbiting:
Kyllä vahvasti mietin niin tekeväni, ainakin varaus samaan luovuttajaan on, mutta saa ny nähdä. Käyn nyt tässä kuussa juttelemassa lääkärin kanssa, saa nähdä, mitä mulle kertoo... Vähän riippuu ajoitus siitäkin, että miten lääkittävä itteesä hoitoja varten. Imetän vielä ja toivon imettäväni kesään saakka, että.... En tiiä. Vauvan kanssa nyt huomattavasti parempi, kun yöt sujuvat vähemmin herätyksin. Tuntuu, et itsekin on elossa taas.
 
Kiva, että on suunnitelmat alulla! :)

Hulluahan tää ehdottomasti on, että kun esikoinen alkaa oleen helpompi, nukkuu paremmin yms. niin tähän alkaa väkisin kalliilla hinnalla sitä toista väsäämään! :D
 
Kiva, että on suunnitelmat alulla! :)

Hulluahan tää ehdottomasti on, että kun esikoinen alkaa oleen helpompi, nukkuu paremmin yms. niin tähän alkaa väkisin kalliilla hinnalla sitä toista väsäämään! :D
Hulluudesta puheen ollen, Mulle on noussut joku ihme petturiolo, että jos alan toista yrittämään, niin jotenkin petän tämän ensimmäisen ja ainoan; en osaa selittää...et hän ei oiskaan se tärkein tai että mun aika menisi sitten vain siihen toiseen ja tämä pikkuinen jäisi jotain vaille. Huomiota, rakkautta, tai jotain muuta vaille. Aikaa....? Että tekisin jotenkin väärin tätä yhtä kohtaan, jos hankkiutuisin uudelleen raskaaksi. En tajua...... Ja sellainen olo, että itse astun jonkun suuremman varpaille, kun aikanani sanoin, että mitään muuta en tässä maailmassa tarvitse ja toivo / halua kuin sen lapsen. Nyt mulla on se, niin siitäkin ihme pelko, että rikon jotain sanatonta sopimusta maailman kanssa, et kun sain haluamani, niin pitäis vaan olla hissukseen ja tyytyä tähän. Ei mitään järkeä edellä kirjoitetuissa, mutta tämmöisiä ajatelmia pääkoppani suoltaa. :wtf
 
Noita samoja asioita mäkin oon ajatellu (paitsi maailman kanssa uskon olevani sujut, koska on aikamoinen määrä paskaa satanut päälle elämän aikana!!!), että pettäisin esikoisen jotenkin. Että, kun olen ollut jo nyt tosi itsekäs hankkiessani isättömän lapsen, niin et tähän vielä tekisin hänelle "kilpailijan".

Mua ahdistaa myös tuleva riittämättömyys, varsinkin jos nää molemmat syntyy terveinä.
Mutta olen päättänyt pyytää mahd. paljon apua kaksosten kanssa, jolloin saan itse keskittyä hetkittäin vain esikoiseen ja hänen tarpeisiin.

Ja loppujen lopuksi uskon, että sisarukset tulevat olemaan rikkaus enemmän, kun taakka! Varsinkin, kun nyt jakavat isättömyyden (mahdollisen) taakan. Uskon, että lapsista tulee erittäin läheisiä juurikin tästä syystä! :)

Vaikeita asioita nämä on, mutta jokainen ihminen haluaa olla onnellinen. Jos toinen lapsi tekee sinut onnelliseksi, niin se tekee saman myös sun esikoiselle. Onnellinen äiti =onnellinen lapsi! :Heartred
 
No niin, eilen tehty eka inssi, nyt sit vaan ootellaan. Ainakin paperilla kaikki näytti hyvältä, siis siittiöt oli liikkuvaisii ja munarakkula hyvän kokonen. Huii, nyt sit vaan jännitellään!

Nyt on kaikki peukut ja varpaat pystyssä sun puolesta! Jännittävää aikaa! :nailbiting:
 
Hei :greet025

Täällä ihan kokonaan uusi foorumilainen joka uskaltautui ensikertaa kirjoittamaan koko palstalle joten suokaa anteeksi jos ehkä hieman ujostelen alkuun :sorry:. Olen totaaliyh yhdelle ja huhtikuussa toivottavasti kahdelle :dummy1::dummy1:.

Taustaa sen verta että alunperin ei ollut tarkoitus lähteä tälle yh linjalle, mutta elämä meni niin ja onneksi meni! Sain siis 9.1.2017 ensimmäisen tyttösen yksinäni mutta siis ei hoitojen kautta vaan sattuman ja lyhyen tapailu suhteen tuloksena. Vaikka tarkoitus ei ollut lainkaan alunperin tämä niin olenpa monet kerrat ihmetellyt miten elämä voi välillä johdattaa niihin onnekkaisiinkin sattumiin. Minulle oli siis päivänselvää että vauvan pidän ja selvää oli alusta-asti että yksin.

Tämän jälkeen olen nauttinut tästä vanhemmuus muodosta sen verran paljon, että rehellisesti sanottuna en ole kaivannut sitä toista vanhempaa tähän. Joten tämä on sopinut enemmän kuin hyvin. Jopa niin hyvin että päätin haluta toisen myös ilman perinteistä parisuhdetta. Toinen on tulossa samalla tavalla kuin jollain toisellakkin täällä kirjoittavalla eli ns.sopimusvanhemmuus. Siinä ollaan ehkä jollain tapaa taas uuden ja erilaisen äärellä mutta vauva (tyttö hänkin) tulee kuitenkin olemaan 90% ajasta minun kanssani, vanhempi tyttö ei tapaa isäänsä lainkaan.

En tiedä oliko tämä oikea paikka kirjoittaa kun en hoitojen kautta ole tässä tilanteessa mutta (lähes) sama lopputulos kuitenkin :joyful:

Ensimmäisen kohdalla ei ennakkoluulot kiinnostanut sitten yhtään, mutta nyt toisen kohdalla huomaan itseni hieman arkailevan kertoessani toisen tulosta samalla tavalla yksin. Ja se ärsyttää, koska eihän se kerro sinusta ihmisenä yhtään mitään (muutakuin että olet ehkä keskivertoa lujatahtoisempi, määrätietoisempi, itsenäisempi ja tiedät olevasi tarpeeksi vahva pärjätäksesi yksin etkä tarvitse miestä oikeastaan mihinkään :joyful::joyful:)

Toki tässä tulee ehkä hieman miettineeksi omia voimavaroja kun ei lähipiiriä niin ole, ystäviä toki onneksi. Ja se päiväkoti joo vai ei aiheuttaa myös loputonta pähkäilyä! Yhdessä hetkessä on sopivan ikäinen, toisessa manaan että miksi olisin tyrkkäämässä noin pientä vauvan tullessa toisten hoidettavaksi ja sit taas että no kyllähän hän jo tykkäisi varmasti olla siellä, huoh!

Tulipas pitkä kun yritti laittaa kaikki samaan mutta toivottavasti joku löytää punaisen langan!

Oikein hyvää uuttavuotta kaikille ja olkoon se kaikille just sellainen kun itse halutaan ja ennenkaikkea vauvan täyteinen! ❤
 
Peruna, sama juttu tuon paskan satamisen kanssa. Aina päätyy yhdestä ojasta noustua uuteen allikkoon, lähinnä rahallisesti. Mutta onneksi on oppinut arvostamaan immateriaaliasioita enemmänkin kuin vaurautta. Vaik ei se ainaninen veitsenteräkään niin ihanaa ole, perusturva ois kiva. Ja lottovoitto. :grin
 
Takaisin
Top