Kiitos. Ihana kirjoitus.
Miten nukkumisjärjestelyt; onko sulla useampi huone? Kun mulla kaksio ja tässä aion pysyä useamman vuoden, ja mietin, että kuinka toinen pystyy nukkumaan parvisängyssä (ainoa vaihtoehto), jos alapuolella pinniksessä rääkyy vastasyntynyt... Vai siirtääkö sekin sitten olohuoneeseen, jonne kylläkään en ollut ajatellut itse heti muuttaa nukkumaan.
Mulla on kaksio eli yksi makkari. Tähän asti ollaan nukuttu samassa huoneessa (lukuunottamatta sitä puolta vuotta, kun mä nukuin olkkarissa ja poika makkarissa). Silloinkin loppuvaiheessa, kun mulla oli sänky olkkarissa, niin nukutin pojan viereeni ja monta kertaa en häntä jaksanut omaan sänkyyn viedä vaan annoin nukkua vieressäni. Sittemmin siirsin oman sänkyni taas makkariin ja aloin nukuttaan poikaa viereeni ja tarkoitus oli siirtää hänet nukkuvana omaan sänkyyn. Usein nukahdin itse ensin, eli siirtäminen jäi! Ja nyt muutama viikko sitten päätin purkaa pojan sängyn kokonaan pois (keräsi vain pölyä ja tavaraa), kun hän kuitenkin nukkuu mun vieressä. Nyt mun laiskuus saattaa osoittautua kalliiksi, jos/kun toinen lapsi tulee. Ehkä ostan pojalle juniorisängyn (tähän asti ollut pinnasänky, mistä yksi laita pois), josko hän siinä oppisi nukkumaan. Tai sitten opetan vauvan alusta asti nukkumaan omassa sängyssä ja esikoinen saa nukkua mun vieressä. Tai sitten mä oon täysin kusessa, kun vauva syntyy ja kasvaa!
Mutta siis vastauksena sun kysymykseen, jos tää toinen nyt syntyy, niin muutan varmaan isompaan kämppään ja toivon esikoisen oppivan nukkumaan omassa sängyssä ja huoneessa . Näin vauva saisi itkeä mun huoneessa eikä se häiritse esikoista.
Tai sitten teetän kolmen metrin sängyn meille kolmelle!