Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
della_79 en pelästynyt :D Täälä on varmaan ollut puhette jo aiemmin, mutta kuinkas pitkään kukin on yrittänyt toista lasta ja kuinka esikoinen tärppäsi? Meillä tyttö tuli heti kun alettiin yrittämään, joten oon aika turhautunut välillä, kun toista ei kuulu eikä näy :/ Entäs onko kukaan teistä käyttänyt lugeja? Anteeks nyt kaikille, menee hetki jotta muistan kaikkien nimimerkit ym.. Eipä tässä kait muuta, kuin greippimehua taas litkimään ja odottamaan että täti poistuu talosta!

Mä olin kirjottamassa tänne jo päivällä, mut yllättäen joku pikkuherra keskeytti äitin puuhat ;)

Rosebud: Tervetuloa joukkoon ja ruvettii mekin kuumeilemaan kakkosta jo kun poika oli vasta 3 kk !! :D

Fandra: Tervetuloa ja kiva saada uusia kuumeilijoita noiden raskautuneiden tilalle ;) Ettei ihan liian hiljaista tuu :D Me on "yritetty" toista tavallaan 7kk, mut menkathan alkoi vasta 6kk synnytyksestä, joten yrityskiertoja on ollu vasta 3 ! Esikoinen tärppäs vissiin justiinsa kolmannesta kierrosta, silloin tosin join greippimehua ja oltiin muutenkin yrittäväisempiä kuin nyt :D

Margeliini: Toivottavasti on ovis hyvin hyödynnetty ja tosiaan joutuuhan niitä "haluja" toisinaan hakemalla hakemaan.. Siksipä välillä tympiikin koko lapsen teko..

Della: Kuulostaa ihan hyvältä toi gynekäynti! Hyvä tsekata paikat, että ovat kunnossa! Kai se iteki pitäis taas se greippimehu ottaa käyttöön, jos/kun seuraava kierto alkaa! Tuntuu, että siitä oli hyötyä esikoista tehtäessä! Ehkä....?

Joo Nyytti saa ihan jatkossakin käydä kertomassa kuulumisia! :) Jaksuja!

On: Kp 23, että ainakin 10pv vielä ennenku edes voi alkaa odottelee menksuja.. Ovis kyl taidettiin sit tosiaan hyödyntää "vahingossa" :D Laskureiden mukaan ovis ois nyt, mut en kyllä usko, taidan ennemmin uskoa omiin tuntemuksiin että se oli jo viime viikolla!! No, sithän se selvii ku mennään kiertoa eteenpäin!..
Hoitovapaa on nyt virallisesti alkanu :( Ja Kelan tukia "odotellessa".. Eka työkeikka on varattu ens kuulle, pakkohan se on tehdä duunia, et pystyy olee kotona :(
Saatiin tänään tieto, et ens viikolla vapautuis vuokrakämppä (ollaan etitty halvempaa, meillä rivarikolmio 72neliöö/904€ :O ) joka on kymmenisen neliöö pienempi, mut hinta on vaan 620€ !! Eli sopis paljon paremmin hoitovapailijan kukkarolle :P Huomenna selviää hommat! JES!
Kummitäti oli tänään hoitamassa poikaa, kun olin ite omilla asioilla.. Nyt laitto k-täti laittoi viestiä, et hänel nousi kuume ja oksensi :O Voi veeeeee, toivottavasti poika ei saanu pöpöä :(

Tännehän on yhtäkkiä ilmaantunut tekstiä monta sivua :) 

Tervetuloa kaikille uusille! Toivottavasti kuitenkin vierailunne jää lyhyeksi ja se plussa tulis mahdollisimman pian. 

Luin kyllä kaikki jutut läpi, mutta en ala nyt jokaiselle erikseen kommentoimaan. Joku kyseli hieman taustoja lapsen yrittämisestä. Me saatiin ensimmäinen plussa reilun vuoden yrittämisen jälkeen, juuri kun mulla olisi ollut aika aukiolotutkimukseen. Se raskaus meni kuitenkin kesken ja sen jälkeen meni puoli vuotta ennen kuin tärppäsi uudestaan ja se tärppi nukkuu nyt tuolla omassa huoneessaan :) Esikoisen syntymän jälkeen meillä ei ole missään vaiheessa ollut mitään ehkäisyä käytössä. Menkat alkoivat kesällä heti, kun imetys alkoi vähentyä. En muista enään tarkkaan oliko se kesä vai heinäkuussa. Siitä lasken nyt tämän pikkukakkosen yrityksen alkaneen, eli alkaahan sitä yritystä jo olla takana ihan kivasti. 

On: Täällä on nyt menossa kp 10 ja eilisestä asti on jotain limoja jo vuodellut. Eilen oli myös oikealla puolella lonkkaluun yläpuolella muutaman tunnin ajan kummallista jomotusta. Toivottavasti ei ollut ovis ihan niin aikaisin kuitenkaan. Ja jotenkin ei se kipu minusta ollut ihan sellaista, mitä esikkoa tehdessä ovistuntemukset oli. Ja kun sitä limaakin alkoi vasta eilen tulla... Eli tärpit käsillä ja mua ei haluta pätkän vertaa. Ei sitten tippaakaan :( Mä en käsitä, minne mun kaikki halut on kadonneet. Ukon kanssa me istutaan vaan illat sohvalla molemmilla läppärit sylissä ja samalla katellaan telkkua. Muutama sana sanotaan ja sit mennään usein vielä eri aikaan nukkumaan. Ja ei meillä siis mitenkään huonosti mene eikä ollu riidoissa tai mitään. Tästä on vaan tullut tapa, josta on vaikea päästä eroon. Ja jos nyt vahingossa mennäänkin samaan aikaan nukkumaan niin eipä se, kun ei mua vaan huvita alkaa yhtään millekään. Pistän silmät kiinni, käännän kyljen ja vedän peiton korviin ja herään aamulla, kun ukko on lähdössä töihin. Huoh.... ja silti mä vaan haluan sen lapsen! 

Puhaltelen kaikille paljon plussatuulia +++++++++++++++++++++++++++++++++

fandra me yritettiin ekaa neljä vuotta tai siis oikeaa yritystä oli varmaan vähemmän ku viimein luovutettiin syksyllä 2010, kun mitään ei kuulunut ja suunniteltiinki et mennään tutkimuksiin eka joulukuussa, sit kesällä 2011.. toukokuussa 2011 sit yllättäen plussasinkin, tai siis eka ihmettelin kaksi viikkoa et missä mun menkat (neku oli ja on edelleen aika kellontarkat) ja sit tein testin, pari lisää ja np-ultrassa vasta uskoin, et meille tulee vauva :) mun ekan lapsen yritystä haittasi v. 2008 todettu endometrioosi, jota leikeltiin 2008 ja 2010.

kaikki aina sanoo et toka tärppää helpommin, mut mulla on kyl menny jo usko siihen. pitäis kai olla luottavaisempi, kun meneillään on vasta yk 6 tai 7, mut emmä osaa olla. mulla on kai pelko perseessä just ton meidän historian vuoksi, etkun sitä ekaakaan ei alkanut kuulumaan, niin pelkään ettei tokaakaan tule. mä tulin tänne ketjuun viime kesänä, kun sain miehen vakuuttuneeksi et toinen pieni tarvitaan, mut viralliset yritykset alkoi vasta lokakuussa, kun menkkakierto käynnistyi. imetin tyttöä marraskuun loppuun ja vaikkakin koko synnytyksen jälkeisen ajan sain imetettyä vain osittain, riitti se pitämään menkat poissa.

mulla ei oo mitään kokemusta mistään lääkkeistä, meillähän jäi se lapsettomuustutkimukset ja hoidot ihan yhteydenottoa vaille, kun eipä sit tarvittukaan apua ekan kohdalla.

riksuke pidän peukkuja pystyssä sekä loppukierron että kämppäasioiden suhteen!

en tiedä teistä muista, mut mua on alkanu viime aikoina korpeamaan se, ettei neuvola (tai mikään muukaan terveydenhuoltotaho) ole enää kiinnostunut meistä äideistä synnytyksen jälkeen. missään ei tutkita kunnolla, onko paikat kunnossa, pystyykö lisääntymään uudelleen tai onko jokin pitkäaikainen sairaus (niinku mun endo) rauhoittunut. itse joutuu maksamaan et saa oikean lääkärin palvelua ja seki on pois jostai muusta :/

sori tää paasaaminen, mies on sitä mieltä et "tulin heti lankoja pitkin kun hänen puhelin ei toiminut tai siis luulin, ettei toiminut ja ei oo kuulemma hänen vika, ettei puhelin toimi". taidan taas tarvita vaan unta ja lepoa, onneksi huomenna on viikon vika työpäivä, työnohjausta ja ylihuomenna mennään tytön kans kampaajalle hakee äidille uusi tukka (toi gynekäynti rokottaa niin meidän taloutta, etten voi ku leikkauttaa letin ja ostaa kampaajalta hiusvärin ja värjätä itse, sensijaan et leikkauttaisin+värjäyttäisin letin kampaajalla).

Riksuke No huhhu, jopas on kovat hinnat vuokra asunnoissa, siis toi 72neliöö/904€ kuullostaa kyllä hurjalta määrältä :O Toivottavasti saatte sen halvemman asunnon ja toivottavasti poikasi ei saa pöpöä!

Maikkie Kuullostaa teidän illat kovin tutuilta, meillä sama homma :D onneks ei siis olla ainut pariskunta maailmassa, jotka iltansa juurikin noin viettää, niinkuin sanoit siitä on vaan tullut tapa, josta on vaikea päästä eroon.

Della_79 Juu mun pitäis olla myös luottavaisempi, että kyllä se toinen vauva sieltä vielä tulee, mua itseeni on vaan alkanut mietityttään ja stressaan, kun ensimmäinen tuli heti ja nyt toista saa odottaa, että onko mussa jotain vikaa (gynellä kävin jo varuiks ultrassa ja sanoi että on paikat ok) ja lopeta stressaus. Mutta ärsyttää kun kaikki kyselee, että koska meinaatte toisen tehdä, no joko on toinen tulossa, kyllä nyt pitäis jo alkaa sitä toista tekemään, kun tulee muuten iso ikä ero ja plaaaplaaaplaaa.. että yritä tässy nyt olla stressaamatta, kun kokoajan joku on utelemassa tai sitten kuulee toisten uutisia kuinka on plussannut jne.. Mää halusin aluksi että tulis pieni ikäero, mutta mies tuossa mulle jo sanoi, että onpahan meidän neiti saanut huomioo paljon ja ollaan voitu pelkästään häneen keskittyä, että sitten kun meille se toinen vauva jossain vaiheessa tulee, on esikoinen jo sen verran iso, että hänestä on varmasti apua ja tahtoo auttaa vauvan hoidossa :) Kokoajan mies mulle vakuuttelee, että älä huoli, kyllä meidänkin vuoro vielä tulee ja saadaan sisarus pikku neidille.

Oon samaa mieltä della sun kans tosta terveydenhuolto jutusta, mää itse meen melkeinpä suoraan yksityiselle, jos on jotain muuta kuin esim. flunssaa, oon sen tässä parin vuoden sisällä huomannut, ettei tuolta perusarvauskeskus/neuvola suunnalta paljon apua saa, saati kuunnella mitä on asiaa.. Tulipahan tekstiä :D

Toivon kovasti plussa tuulia kaikille meille :)

fandra: Kuulostaa hyvin tutulta toi sun teksti :) Meillä kans esikoinen tärppäs heti ekasta yrityksestä ja nyt toista lasta ollaan yritetty vuoden verran. Ollaan jonossa tutkimuksiin julkiselle puolelle. Kävin puoli vuotta sitten gynellä tarkastuksessa ja kaikki oli ihan ok. Mulle on kans ollut tosi hankalaa se, että kun esikoinen tuli nopeasti, niin sitä toista ollaan jouduttu tekemällä tekemään kauan ja tuloksetta :( Meilläkin mies suhtautuu positiivisemmin ja luottavaisemmin asiaan. Mistään lääkkeistä ei ole kokemusta (ainakaan vielä) yrityksen apuna. Esikoisesta en edes ehtinyt mitään poppaskonsteja testailemaan, mutta nyt toisella kerralla rupee kyl oleen jo konstit kokeiltu :/ Homeopatiaa kokeilen nyt toista kiertoa tässä.

della: No ei kyllä toka tärppää helpommin ;) Ja oon samaa mieltä tosta neuvolan suhtautumisesta meihin äiteihin. Vaikka niin paperilla lukeekin hienosti (ainakin meillä päin), että neuvolassa hoidetaan tavallaan koko perhettä, niin eipä ne äidin asiat niin hirveesti tunnu kiinnostavan tai niihin ei ole resursseja. No okei, multa katsottiin hemoglobiini tytön neuvolakäynnin yhteydessä, kun pyysin. Mutta kyselin tässä taannoin (kun oli tosi raskasta tämän lapsettomuuden kanssa), että pääsisinkö juttelemaan neuvolapykologin kanssa vaikka ihan vaan yhden kerran, niin vastaus oli, että ei pysty ottamaan ainakaan pariin kuukauteen uusia asiakkaita!! :O Ja että yksityisiltä lapsettomuusklinikoilta voi kysellä, jos sinne pääsisi. Teki mieli todeta neuvolan tädille, että ei oo varaa mennä yksityiselle ja toivotaan vaan sitten, ettei mun pää pimahda. Onneks ei oo vielä pimahtanu :D

Maikkie: No höh :( Täällä ei oo halut ihan täysin kateissa, mieli kyllä tekee, mutta sitten kun pitäis ruveta tuumasta toimeen, niin sitten ei enää huvita :/ Ja joo, eihän niitä lapsia periaatteessa tehdä, vaan ne saadaan, mutta toisaalta, eivät ne kyllä tule tekemättäkään. Meillä on kans monesti illat sellaisia, että mies katsoo telkkaa ja mä istun koneella... Oon nyt yrittänyt vähentää sitä koneella istumista ja katson vaikka sit kans telkkaa. Siinä pystyy sentään jotain juttelemaan samalla.

riksuke: Huh mikä vuokra! Meillä on 55 neliön kaksiosta 640 e. Eli tälle alueelle ihan kohtuullinen, mutta ei halvimmasta päästä, vaikka asutaankin talossa, jossa on tulo-ja varallisuusrajat. Ja nyt kun ostettiin oma asunto, niin kunhan lainan takaisinmaksu koittaa, niin... vähän hirvittää suoraan sanottuna. Mutta mies on laskeskellut, että me pärjätään, joten luotan siihen. Sulla on vielä hyvän matkaa testaamiseen tai tätiin. Onko mitään oireita?

On: Tulin toivottelemaan teille jo hyvät viikonloput :) Me lähdetään huomenna viikonlopuksi reissuun ja en siis pääse koneelle. Tein eilen tosi pitkän treenin pitkästä aikaa ja olin sen jälkeen ihan rättipoikki, mutta ihan helvetin tyytyväinen omaan suoritukseeni :) Hampaat irvessä vedin homman loppuun asti, vaikka oksetti ja jalkoja poltti niin samperisti. Ah, mikä ihana kärsimys ;) Tänään on lepopäivä ja huomenna heti aamusta taas hikoilemaan. Oikein leppoisaa viikonloppua kaikille! Jospa ne plussatuulet taas kohta puhaltelis...

Margeliini yritittekö sen vuoden ja sitten sait lähetteen sinne julkiselle? ..mää stressi erkkinä olen jo sitäkin miettinyt, että voiko mahdollisesti jo vähän ennen hakeutua sinne jonottelemaan vai meneekö yksityiselle, joka on kyllä tyyristä.. mutta todella toivon että tärpppi tässä kävisi, ennenkuin se vuosi tulee täyteen. Mullehan gyne kirjoitti lugeja, jotta luteaalivaihe hieman pidentyis, mutta eipä ole vielä ainakaan pidentynyt, mietinkin jo, että onkohan mulla liian pieni annos, kun sen mitä olen netistä lukenut, niin muilla on puolet isompi annos kuin mulla.. mulla ei siis mitään verikokeita otettu, joten vähän tuli sellanen olo, että kirjottiko gyne ne luget, että mää saan mielenrauhan ja lopetan stressauksen, hän kun sanoi, että kun esikoinen tärppäs heti, niin ei pitäisi olla ongelmia toisenkaan alulle saamisessa, mutta niiinkuin jo sanoin, nyt alkaa siis yk 7 joten stressiä pukkaa, stressiä pukkaa.. Tulis jo kevät, pääsis pihalla enemmän touhuaan ja sais vähän muuta ajateltavaa :)

riksuke asutteko missäpäin Suomea? tyyrishän tuo vuokra on, mut muistelen et meki maksettiin aikalailla samaa hintaa edellisen asunnon vuokraa (täällä Vantaalla). neliömäärä oli joku 76,5m2 ja pienet makkarit, mut oli sauna. sit ostettiin tämä asunto, missä nyt asutaan ja maksellaan n. 1000 eur/kk lainanlyhennystä ja yhtiövastiketta + sähkölasku erikseen. tarvittaisiin varmaan joskus isompi nyt ku meitä on jo neljä + koira ja sit jos viideski tulee. oon kyl miehelle luvannu et voidaan muuttaa sit olkkariin, jos saadaan vielä yksi lapsi, vaikka ennen just mietin et mulla täytyy olla oma huone.

Margeliinihan oot ollu reipas! mitä sä treenailet? olin itse tänään potkunyrkkeilemässä ja teki kyl hyvää, vaikka kunto meinasi loppua loppujumpan aikana :) jospas meitä molempia onnistaisi, kun päästään hyvään kuntoon :)

Maikkie meillä ei halut ole kateissa, pitäisi tosin vaan yrittää kääntää pupuiluajatukset siihen et tekee sitä pupuilun ilosta eikä lapsen teko mielessä.. mut meki kyl vietetään iltaa molemmat omilla läppäreillä. viikonloppuisin pelataan pleikkaa ja istutaan vierekkäin sohvassa. mies siis pelaa ja mä saatan neuloa vieressä.

fandra toi on niin ärsyttävää ku kysellään sen toisen lapsen perään :/ mä oon aika suojassa siltä, kun meillähän on oikeastaan nyt kaksi lasta, vaikkei toi isompi mun biologinen olekaan. kukaan eikai enää odota, et mä haluaisin vielä lisääntyä. mut jos joku tulee lässyttelee mulle lapsenteosta, oon pyrkiny kyl heti alkuunsa suolaamaan ja käytän tota endoa taitavasti aseena siinä asiassa, se vetää yleensä hiljaiseksi, kun sanon, etten mä välttämättä saa lapsia (no, sain yhden, mut se ei ole tae endon rauhoittumisesta).

mun mies mietti tässä joku aika sitte, et mitä jos me lisäännytäänki vaan neljän vuoden sykleissä. ajatus tuntui aika kamalalta ja sanoinki, etten ala odottelee niin kauaa, vaan haen kyl apua siihen asiaan, jollei pikkuista ala kuulumaan.

on: joko mä kuvittelen tai joku paikka on jumissa tai sit tää on oikea tunne, mut mulla sattuu alamahaan. tänään pelkäsin jo et endo on innostunu kasvattaa pesäkkeitä ja joudun taas leikkaukseen :/ no, turha varmaan murehtia etukäteen, noiki varmaan näkyy siellä gynellä, jos siis on endometrioomia. mullahan endo kipuili yleensä menkkojen aikaan eikä nyt oo ollu niin tappavia menkkakipuja, mitä oli ennen raskautta. silti ahdistaa, jos joutuu leikkaukseen, se sit taas siirtää vauvahommia :/

Maikkie: Kuulostaa valitettavan tutulta nuo teidän illat.. Mut sit tossa kuun alussa taas vähän "ryhdistäydyttiin" ja kappas vain ne halut palaskin jostain! Eli ryhdyttiin hommiin vähän niin ja näin, mut sen jälkeen jäikin "himo" jos nyt niin voi sanoa :P hahah :D

Della toi kyl pitää paikkaansa, että synn. jälkeen äidit vaan on miten on...! Tietty jälkitarkastus tehdään, mut mitä sit.. Ei mitään.
Me asutaan Hyvinkäällä, kai tää luetaan vielä pk-seuduks, et sen takia vuokrat on niin korkeat.. :/

Fandra: Se on kyl jännä, kun kyllähän se oletus on niin, että toinen tulee helpommin kuin eka. Mut meillä kans toisinpäin..! Stressaakohan sitä kakkosen tekoa huomaamattaan enemmän, et onks paineet saada pikkusisarus kovemmat kuin esikoista tehtäessä :o ... Meiltä ei vielä kukaan kysele toisesta lapsesta :D Luulenpa itseasiassa että esim. sukulaiset jopa voi olla kauhistuneita jos tietäisivät, että "nyt jo" yritetään kakkosta :D

Margeliinille hyvää reissua!

ME SAATIIN SE KÄMPPÄ!!! Ollaan niin onnellisia ja iloisia tästä! Tuntuu, että taakka putos harteilta :) Nyt voin vähän rauhallisemmin mielin aloitella tätä hoitovapaata, tietäen että tuet varmasti riittää vuokraan! Toki muuhun se ei silti vieläkään oikein riitä, mutta sitä varten on niitä vkl-töitä.
Kierto on jossain kp 25 kaiketi, tänään on tuntunu vähän jotain pientä kramppailua alavatsalla :o Nyt JO? :o

della: Tuo on kyllä niin totta tuosta neuvolasta. Mä tosin onnistuin saamaan neuvolasta lähetteen labraan, kun valitin väsymystä ja sitä, ettei mua jaksa kiinnostaa mikään. Lääkärille ei sit kuitenkaan voinut (muka) siitä varata aikaa. Ja noi gynen käynnit on kyllä niin kalliita. Mä just eilen miehelle narisin, että haluan mennä yksityiselle, mutta kun se on niin kallista. Ei vaan ole varaa. 

Margeliini: Hienoa, että olet jaksanut treenata. Oliko onnistunut reissu? 

riksuke: Onnea kämpästä! Ei muuta, kun muuttolaatikoita pakkaamaan :) 

fandra: kuinka pitkä sulla sitten on luteaalivaihe? Mulla ei ole omasta hajuakaan. Kierrotkin hieman vaihtelee aina ja koskaan ei voi olla varma, mitä tapahtuu ja milloin. Yritetään vaan olla tressaamatta... helpommin sanottu, kun tehty, mut yritetään! 

On: Vihdoin, eilen saatiin niin paljon aikaiseksi, että peitto heilui makkarissa. Saavutus sekin :) Oviksen bongaamisesta ei taas ole mitään käryä. Sillon pari-kolme päivää sitten oli kahtena päivänä muutaman tunnin ajan jomotusta alamahalla, mut toivottavasti se ei vielä ollut ovista. Ois ollut aika aikaisin kp 9-10 tienoilla. Limaa tuli eilen aika paljon, tänään ei niinkään, mutta tänään siitä nyt ei otakaan selkoa, kun eilen tosiaan pupuiltiin. Nyt siis menossa kp 12 (tickerikin on oikeassa ajassa tämän kierron osalta) Jospa se ovis olis vasta parin päivän päästä. 

Della_79 toivotaan ettei ole endoa! Näkyyks se muuten aina ultralla, mulla ei oo siis endosta paljon mitään hajua.

Riksuke onnea uuteen kotiin :) Joo kyllä ei toinen tuu niin helpolla, ainaskaan meille. Ilmeisesti toi stressikin voi asiaan vaikuttaa ja paineita se kyllä tuo. Pitäis vaan koittaa olla iisisti.. kun vaan pystyis :D

Maikkie mulla se on ollut nyt n.9-11 päivää, ihan sata varma en kuitenkaa voi olla, kun en oo tikutellut ovista kuin vasta kerran, mutta tuntemuksien perusteella oon oviksesta sen laskenut, viime kierrossa tikutin ja se oli vaivaset 9 päivää argh!! Mulla ei oo ollu mitään tietoakaan koko luteaalivaiheesta, mutta alkuvuodesta sattumalta löisin netistä siitä ja tietty aloin sitä miettimään, että onko se syy, miks ei oo tärpännyt.. Mut jos toi jatkuu yhtä lyhyenä, niin painelen takas gynelle kyllä.

Olikos teistä kukaan käynyt vyöhyketerapiassa? Mietin pitäiskö sitäkin testata. (kaikki keinot käyttöön vaan :D ) Jääkaappi on täynnä greippimehua ja ovistikkuja pitäis vielä tilailla, nyt vaan odotellaan, että täti poistuu niin voi alkaa ovista pongaileen :)

Riksuke, ihenaa että saitte sne kämpän, paljon onnea! :)

fandra
, en ole ite käyttänyt, mutta olen kyllä kuullut positiivisiat kokeumuksia vyöhyketerapian suhteen. Aina voi kokeilla, ei siitä ainakaan haittaa ole : )
Aika lyhyt tuo sinun luteaalivaihe tosiaan! Voihan siinä olla syy, ettei ole onnistunut. Ihmeessä apuja kehiin että sitä saisi edes parilla päivällä pidennettyä :)
Itsellä se tuppasi olemaan pitkän puoleinen.. 16pvää keskimäärin, ekassa luomukierrossa oli jopa 18 tai 19.

Maikkie, kovasti tsemppiä oviksen hyödyntämiseen :))

Della, missäs kohtaa kiertoa sä olett menossa? Voisiko tuo kipuilu johtuakkin jostain muusta kuin endosta? :)

Toivottavasti Margeliinilla on ollut mukava ja rentouttava reissu :)

Kiiiiiitos! :)) n. 15 laatikollista kamaa on jo pakattu, verhot kiskottu pois, osa lampuistakin :D Huomenna saadaan avaimet!
Myös menkkojen pitäis kaiketi alkaa tällä viikolla :o Ei oo ollu nyt mitään tuntemuksia, parina iltana vähän jomotteli alavatsaa ja selkä on vähän kipeä tosin voi olla tästä kamojen laittelustakin kipeenä!
Mies sanoikin, et käyköhän nytkin niinku viimeks ku muutettiin! Oltiin asuttu vajaa 3kk tässä kämpässä ja kun tuparit koitti, plussasin samana aamuna! :)
Vähän taas jännät tunteet, kun ihanaahan se olis jos plussais ja sit taas toisaalta en tiedä oisko se niin kauheeta jos ne menkat nyt alkaiskin...?!!! :o HÄH. Kai se on ku nyt on tää muutto päällä, ni toisaalta ois muutakin mihin "keskittyä" ja sit taas seuraavassa kierrossa vois ehkä paremmin panostaa tohon aktiivisuuteen ja ja.. Hirveen sekavat ajatukset :o :(

Maikkie: Jes! Toivotaan, että tärppäis nyt :)

Fandra: Eipä oo kokemusta siitä, mutta mikä ettei! Kyllähän sitä kaikkia keinoja kannattaa kokeilla?! :) Ei siitä varmasti haittaakaan ole :)

Hei vaan kaikki pitkästä aikaa. Onnitteluni plussanneille, tsempit sinnittelijöille ja tervetuloa uusille.

Ihmettelen täällä itsekseni, että mikä helevatu mua riivaa. Toissaviikolla itketti perjantaina niin että.. Viime viikolla itketti oudot asiat. Tänään itketti sitten onnesta se, että mein nuorimmaisella koiruudella on kaikki hyvin ja sen asiat järjestyi just eikä melkein tosi kivasti uudessa elämässään. Iikävä tulee, oli - siis on hurttaa kova.

Patjaa ei olla ihmeemmin kuluteltu.. Ei olla edes oltu taas samassa osoitteessa niin, että olis mahdollista ollut. Pari kertaa sudittiin viime viikon aikana semmoseen hyvään väliin ja sopivalla ajoituksella. Nyt sitten eilisestä lähtien taas viikko eri os... maassa. No - tää on tätä. Jos nyt sitten jäisi kiinni.

Olen niin kauan unelmoinnut uudesta raskaudesta ja lapsesta, ja nyt kun ukko vuoden vaihteessa sanoi että kai hänkin (heittelee kyllä niin kummia kommetteja välillä ja pyörtelee päätöksiään), niin itsellä ei ota alkaakseen ja kaikki (lievästi nyt liioittelen - anteeksi) 50 km säteellä olevat kaverit ja tuttavat ilmottelee iloisia uutisiaan. Alkaa itseltä usko loppumaan.

Aurikoista maanantaita muruset.

Riksuke, täytyy pitää sormet ja varpaat ristissä ettei menkkoja tulisikaan, vaan se plussa :) mulla ainakin toimi viimeksi, et sai keskittyä johonkin muuhun (tai no, taidettiin kyl keskittyä joku puoli vuotta siihen johonkin muuhun siitä päätöksestä, ettei enää yritetä).

Nyytti, mulla on nyt meneillään joku kp 7 eli menkat loppusuoralla/loppuneet. se kipuilu taisi olla menkoista/mahan toimimattomuudesta johtuvaa, mut aina se yhtä paljon säikäyttää.

fandra mulla on näkyneet endopesäkkeet alakautta ultraamalla, pääsivät siis aikaisemmin kasvamaan tosi isoiksi ja näkyivät ultratessa.

Vyöhyketerapiasta ei ole mulla kokemusta, muttei siitä varmaan haittaakaan ole ja sodassa ja vauvanyrityksessä kaikki on sallittua :)

Maikkie toivotaan, että tärppi olisi käynyt! ei meilläkään ihan hirveästi ole varaa tuhlata rahaa, etenkin kun saan pienempää palkkaa näin osa-aikatyöläisenä, mutta mulla kun ei noita menoja oikein muutenkaan ole, niin aattelin itseeni jonkin verran satsata :)

on: niin eli menkat on loppumassa ja pitäs kai lähteä uuteen yritykseen. mulla alkaa olla vähän samaa kuin monet täällä kirjoittelikin, ettei huvita edes yrittää. pitää varmaan taas alkaa panostaa itsensä kehittämiseen ja hoitaa itseään urheilemalla jne.

meillä oli tyttö kipeänä viikonloppuna, perjantaina oksensi kolmesti ja pe ja la oli kuumeessa. toinen oli íhan ressukka ja halusi vaan makoilla sylissä :/ eilen oli kuumeeton päivä, neiti oli muuten vaan kiukkuinen. hampaita ehkä taas tulossa, meinaan poika sanoi nähneensä, että tytöllä vilkkui suussa valkoista kulmahampaan paikalla.

mietittiin eilen miehen kanssa vauva-asioita ja nimiä ym. mahdolliselle uudelle tulokkaalle :D miehen exä lähetti viestiä et miehen vanhempi poika on heinäkuussa riparilla (!) ja konfirmaatio ois heinäkuun lopulla. sitä kauhisteltiin etku hän on jo niin iso ja iso on ikäero pikkusiskoon (14 vuotta). puhuin taas miehelle, et ois kyl hyvä, jos saataisiin tytölle pikkusisko tai veli, et ois lähellä omaa ikää. onneksi mies on mukana tässä proggiksessa, vaikkei hän ehkä olekaan yhtä innostunut kuin minä. mies miettii, et tyttö varmaan tulee olemaan mustasukkainen mun huomiosta, hän on meinaan niiiin äidin tyttö eikä iskä meinaa kelvata mihinkään.

muoks. Celinalle en kommentoinutkaan, kun tää ei päivittänyt mitään ja taidettiin kirjailla aika samoihin aikoihin. meilläki mies vaihtelee välillä mielipidettään vauvanteon suhteen, mutta kuumeilee onneksi välillä. muaki leipäännyttää et kaikki saa vauvoja ja minä en. laskin tässä et meidän fb-ryhmässäki on yli kymmenen raskaanaolevaa ja ne ketkä ei vielä ole, ei välttämättä enää/vielä halua. tuntuu et on välillä niin yksin tämän asiansa kanssa :/

fandra: Juu, me yritettiin ensin vuoden verran omin avuin ennen kuin menin lääkärille, joka kirjoitti lähetteen. Kyllä kai sinne lääkäriin voi aikaisemminkin mennä ja pyytää lähetettä (en vaan oikein onko yk 7 vielä ajankohtaista, toivottavasti et pahastu, tarkoitan, että kyllähän teillä on vielä oikein hyvät tsäänssit, että tärppää luomuna) eihän sitä kukaan voi alkaa epäillä, jos sanot, että ootte jo vuoden yrittäneet. Mulle ainakin lääkäri kirjoitti lähetteen ilman sen kummempaa tenttaamista, ei edes tehnyt tutkimusta, koska viimeisimmästä gynekäynnistä oli n. puoli vuotta aikaa.

della: Ihan sekalaisesti treenaan erilaisissa lihaskuntojumpissa, mutta tämän hetken ylivoimaisin suosikki on spinning :) En oo pitkään aikaan innostunut mistään lajista niin paljon. Nuorempana harrastin jos minkälaista tanssia, mutta nyt on tullut joku stoppi siihen ja päätin jättää kaikki tanssilliset vähäksi aikaa kokonaan. No mutta ethän sä ole yksin tämän lapsenkaipuun kanssa! :) Täällähän meitä pyörii muitakin... Mutta joo, olis mun mielestä kiva joskus jutella ihan kasvokkain jonkun toisen vauvakuumeisen "lapsettoman" kanssa. Se vaan taitaa olla niin arka aihe, ettei siitä monet mielellään juttele julkisesti, enhän minäkään.

Maikkie: Toivottavasti tärppäs! Hienoa, että saitte hyödynnettyä oviksen :) Mulla ei oo odotuset kovin korkealla. Pupuiltiin me joo kerran kp 11 ja siihen jäi :/ Mutta eipä mulla toisaalta muutenkaan odotukset ole korkealla. Jotenkin sitä on ruvennut ajattelemaan niin, että jotain vikaahan mussa/meissä on eikä plussa varmaan enää luomusti tule.

Nyytti: Oli ihan mukava reissu joskin vähän tylsä... Ja vähän ottaa pannuun, kun mies ei jaksanut ennen reissua pupuilla toista kertaa ja ei sitten reissussakaan jaksanut :/ Niin vähän tuli sellainen olo, että toi reissu nyt pilas meidän mahikset tällä kertaa. En siis miestä halua syyttää mistään, mutta jos oltais oltu vaan kotosalla, niin ehkä sitä energiaa olis säästynyt petipuuhiinkin.

riksuke: Onnittelut uudesta kodista! Ja hermoja ja voimia muuttoon. Toivottavasti se plussakin nyt tulis. Eikös niillä hyvilläkin asioilla ole tapana kasautua?

Celina: Ootko kirjoitellut täällä joskus aikaisemmin? Nyt en valitettavasti muista sua :(

On: Reissusta kotiuduttu ja eilen käväisin illalla jo treenailemassakin :) Tuli syötyä niin järkyttävän paljon anoppilassa (varsinkin jälkiruokia), että vähän on huono omatunto. Se olis nyt taas tämän yk 13 osalta tehty voitavamme, mikä on sitten niinkin naurettava kuin yksi pupuilukerta. En ole tyytyväinen yhtään :( Enkä usko, että tästä kierrosta tärppää. Kuten tuossa Maikkielle kommentoin, niin en itse asiassa usko, että meillä tärppää luomuna, vaan oon asennoitunut niin, että sitten kun päästään niihin hoitoihin, niin voin oikeasti johonkin taas uskoa. Tietenkin edelleen toivon, ettei sinne asti tarvitse mennä. Vähän ristiriitaista joo.

Margeliini joo, sitä mä meinasin et ois kiva joskus jonku muun kans jutella face-to-face, mut enpä mä itsekään ole halukas julkituomaan, että toista kaivataan kipeästi. tai oon mä yhdelle kaverille ja siskolle kertonut, mut en oo halukas muuten jakamaan.siksi mä kai oon tänne nyt enempi kirjoitellutkin, kun on ahdistanut niin paljon se, että kaikki saa vauvoja ja minä en. mua vaan pelottaa, et jään tänneki yksin, kun kaikki muut raskautuu ennemmin tai myöhemmin.

Della_79 meillä onkin sit sama kp :) eli täälä kans kp7 ja menkat loppumassa/loppuneet, samat fiilikset täälä, miehelle viikonloppuna puhuin, että kannattaako sitä edes yrittää ennenkuin olen käynyt uudelleen gynellä, ärsyttää tuo luteaaalivaihe ja noi nappulat joista ei tunnu olevan mitään hyötyä, sivuoireita kylläkin. Mies yrittää kovasti tsempata kokoajan ja sanoo että kyllä yritetään :) Kai sitä pitäs vaan ryhdistäytyä ja ajatella, että josko nyt tärppäis ja luteaalivaihe pitenis kuin ihmeen kaupalla, ainahan saa toivoa ;)

Margeliini en nyt ihan vielä aatellut lähetettä pyydellä :D kuhan vaan mietin, että onko sitä tasan vuotta pakko odottaa, että jos ei tärppiä ala kuuluun, niin sitten varmaan yk 10 jälkeen vois jo harkita.. Mutta kerrothan sitten kun olette käyneet lääkärillä, mitä sielä sanottiin, toivotaan että teille myös pian se pikkuinen tulisi :)

Riksuke tsemppiä muuton kanssa ja toivotaan josko se plussa pärähtäisi :)

Tänne ei muuten mitään ihmeellistä, tikut tilattuna, eli ovista aletaan piakkoin pongaileen :) ..oon samaa mieltä, että olis kiva päästä kasvokkain puhuun jonkun muun kans, jolla on yritystä kestänyt myös kauemmin.

Margeliini täällä mä seilaan parissa ketjussa. En kovin aktiivisesti, mutta kuitenkin. :)

On kyllä nyt semmonen olo, että allekirjoittaneella ei ole kaikki muumit laaksossa. Itkeskelen tänään jo toista kertaa. Ensin yhtä koirajuttua ja nyt sitten Kanadassa asuvaa kaveria - olen siis kummassakin tapauksessa onnellinen. Ei mitään draamaa tai tragediaa missään. Olo on aika kuvottava ollut lauantaista, mutta se nyt ei mitään varmaa merkkaile tässä talossa.

Palaillaan taasen astiastoille.

Kiitos tsempityksistä kaikille. Peittoja ollaan heiluteltu nyt useampanakin iltana, lauantai jäi välistä, mutta muina iltoina ollaan oltu reippaina :) Niin ja siis mulla ei edelleenkään ole oikein hajuakaan siitä, milloin se ovis on ollut tai tulee olemaan. Villi veikkaus on, että se saattoi olla eilen. Lauantaina ei siis heiluteltu peittoja ja siitä huolimatta eilen limaa tuli aika paljon ja se oli selkeästi juoksevampaa, mitä aikaisempina päivinä. Tänään ei ole ollut kovin paljoa limaa, vaikka eihän sitä pupuilun jälkeen oikein voi sanoa varmaksi, mitä se ulos tuleva tavara oikein on. Eilen oli myös hieman nipistelevää tunnetta mahassa oikealla puolella lonkkaluun yläpuolella. Voikohan olla mahdollista, että paikat ois jotenkin muuttuneet synnytyksen jälkeen ja ois erikohdassa, mitä aiemmin? Kun musta tuntuu, että tuo kipuilu tuntuis ihan eri paikassa, mitä aikaisemmin. 

Anteeksi nyt omanapaisuus... 

Paljon tsemppiä ja plussatuulia kaikille ja mukavaa viikon alkua :) 

Takaisin