Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
onnea Nyytti, ihan mahtavaa! :) sun oireet oli ja on kyl niin ilmiselvät, ettei tossa kauheesti mitään tulkinnanvaraa jäänyt :) nyt sit vaan kovasti tsemppiä et pikkuinen pysyy mukana loppuun saakka :)

miikkulalle myös tsemppiä, että saisit toivomasi tuloksen eikä menkat tulisi :)

Relanna kyllä meitä kuuluuki käydä "katsomassa" :)

Nine, tervetuloa tännekin :) olen kyl käynyt välillä lueskelemassa pidemmän kaavan mukaan yrittäneiden juttuja, tiedän tasan tarkkaan, millaista on yrittää pitkään (oisin varmaan tullut sinne mukaan ajalla ennen tyttöä, jos oisin edes tiennyt, että vau-palstalle voi kirjoitella muutkin kuin raskaanaolevat ja pienten lasten äidit :)). mehän yritettiin meidän tyttöä neljä vuotta ennenkuin luomusti tärppäsi.. tutkimuksiin ja hoitoihin hakeutumisesta puhuttiin ja nimenomaan yksityiselle menosta, piti vaan koko ajan odottaa et rahatilanne paranisi ja oli meillä muitakin muuttujia siinä mukana. tällä kertaa en aio odotella niin kauaa, vaan niinku tuolla aikaisemmin kirjoitinki, kesällä viimeistään hakeudun yksityiselle.

Margeliini, ihanaa että siellä asiat etenee! ja kyllähän ne varmasti ottaa sieltä lapsettomuuspolilta yhteyttä ainaki et lähete on tullut tms. ja miksei aikaakin jo lähetä :)

on: kp jotai ja oottelen koko ajan menkkojen alkua. mahaa juilii vähäsen ja valkkaria tulee runsaasti. väsyttääki, ku tyttö on keksiny alkaa herää klo 5 ja laulelee sängyssään ja klo 6 haluaisi jo nousta ylös. ei kyllä itsellä oo moista energiaa.

pojalla ollut oksutautia :O, onneksi menossa ohi eikä kellään meistä muista ole ko. taudin oireita. tai no, tytöllä oli vatsa löysällä ja mulla nyt varmaan on jotai psykosomaattisia etomisen oireita, mut muuten ollaan kaikki kuosissa.

Kiitos della :)
Omasta mielestä kun ollu niin oireetonta että! Paitti et tänään oksensin taas.. Näinköhän tästä tulee joka aamuista. Mutta ihan sama, pääasia että pieni pysyis kyydissä! :)

Voi Nyytti, mitä ihania uutisia! Onnea ihan hirmuisesti plussasta :) 

Ja täällä ne vaan sitten rivit harvenee entisestään. Jospa tämä plussajuna nyt vihdoin veisi meidät muutkin mukanaan. 

Täällä täti has left the bilding ja meno sen mukaista ;) 

Täällä ilmoittautuu yksi toisen kuumeilija edellisien plussanneiden tilalle :D

Yrityskertoja takana nyt 12, eli reilu vuosi on nyt mennyt.
Puoli vuotta Teroluteja ja nyt yksi kierto Clomeja, joihin ei munasarjoissa vastetta, eli siis nyt suurennetaan annosta. (Taustalla siis PCO). Toinen siis näyttää olevan tiukemmassa kuin ensimmäinen. Takana myös yksi kemiallinen raskaus, josta ehti tulla plussa, mutta joka häipyi näkyvistä viikoilla 4+3. Siitä nyt 7 kuukautta.

Vaikea tie takana ensimmäisen kääpiön suhteen, joka sai alkunsa tasan vuoden sekalaisen yrittämisen jälkeen ja puolen vuoden terolut -kuurin jälkeen, ja kääpiö on nyt piakkoin 2 vee.

Nyt siis täällä :) Toiveissa jotta ehkäpä vielä se toinen.. Toivottavasti

tervetuloa Ireth! mulla on itsellä endometrioosi, joka varmaan hankaloitti ton mun esikoisen (tytön, toi tickerissä oleva poika on miehen) saamista, mut me ei siis koskaan ehditty tutkimuksiin tai hoitoihin saakka, vaan neljän vuoden yrittämisen jälkeen tuli positiivinen testi. mullon kierto ollut pitkään kellontarkka, joten menkat vaan aina seurasi toisiaan eikä mitään tapahtunut, joten lopetettiin yrittäminen ja pum, tyttö tuli.

nyt vähän pelottaa et toinen on yhtä tiukassa. tänään tosin pohdin, josko meidänki pitäs ottaa yritystauko. alkaa muistuttaa tää nykyinen meno sitä pakkoyrittämistä, mikä oli sillon joskus vuosia sitten. sain tänään mielenrauhan, kun vakaasti päätin ja miehelleki sanoin, et heinäkuussa (elokuussa) varataan aika yksityiselle tutkimuksiin :) josko se nyt sit rauhoittaisi mun menoa (tänään rauhoitti mieltä niin paljon, et nukuin tytön kans 1,5h päikkärit). oon tässä pari päivää ollu niin ahdistunut, kun meidän tammimammojen fb-ryhmässä kävi taas plussa-aalto ja siellä varmaan puolet porukasta on jo raskaana ja ekat synnyttää keväällä/kesällä. hetken jo mietin, eroanko ryhmästä, kun en jaksa enää kovin hyvin vastaanottaa vauvauutisia, mut nukuttuani yön yli päätin, et eiköhän tää tästä. jotenki tuntuu, ettei toi tuska, mitä sitä kokee siitä, ettei yrittämällä onnistukaan raskautumaan, ole ollenkaan hyväksyttyä eikä siitä juuri puhuta. onneksi ootte te täällä, jotka tietää mistä puhutaan :)

piti muuten kertoa, et mua alkoi töissä kyttäämään muuan työkaveri ja oli kuulemma käyny juttelee mun oman tiimin työkaverin kans et onko se della raskaana. työkaveri oli kehottanu kysyy multa itseltäni (ei oo vielä tähän päivään mennessä tullu kysymään). sen tyypin mielestä mulla on niin söpö vauvamahaki!!! sanoinki työkaverille, et todennäköisesti "tää suloinen vauvamaha" on ollu seurausta joko menkoista tai sit huonosti sulavista ja turvottavista ruoista (esim. soija tai peruna). oon nyt sit miettiny, et jos se tyyppi tulee kyselee jotai ja höpöttää vauvamahoista, suolaan sen kyl huolella niin, ettei se ihan hetkeen mene ajattelemattomuuksissaan kellee sellasia höpisemään.

Nyytti: Suuren suuret onnittelut <3 <3 Kaikkea hyvää odotukseen! :) Oon aidosti onnellinen sun puolesta, ku monesti nyt ollu enemmän sellaset fiilikset noihin raskausuutisiin et "hitto toikin raskaana" :DD

Miikkula: Nii´in voihan se ollakin et tärppi käyny sit sillon ku sitä "ei ois halunnu" :D Eiks se vähän näin mee :D

Ireth: Tervetuloa :)

Della: Äh, miten jotku kehtaa tollein kyttää toisia ja sanoa jotain tollasta :o Todellakin tyypille luu kurkkuun vaan! Meidän kesäkuisten fb ryhmässäkin noita raskausuutisia jo tipahtelee sillon tällöin, vaikka nää pienet on vielä aika pieniä :D Yks jopa jo synnyttikin, rv:t oli alle 30 vielä :o Ja nyt on ainakin 2 paksuna, molemmat vahingossa raskautunu ja oli kolmaskin raskaana oleva, mut teki keskeytyksen.... :s

Laivareissu takana ja oikeastaan luulen, et ovis oli jo aiemmin tällä viikolla! Laskureiden mukaan ois vasta ens viikolla, mut sitä jännää painetta/kipua alavatsalla on ollu tän viikkoo ja yhtenä päivänä nippas oik.muniksesta aika kovasti + vuoto ollu runsasta.. Mut hyödynnetty on ja jotenkin vähän sellanen fiilis, et nyt ois saattanuki tärppi käydä :) Nähtäväks jää, jännityksellä odotellen :) Kp 20/33-36(?)

Riksuke, kiitos♥
Toivottavasti siellä olis fiilikset syystä tuollaisia ja kohta saataisiin plussauutisia! :)

Mulla on ollu vähän huono omatuntokin, kun itestä aika marraskuusta tähän viikonlopuun tuntu tosi pitkältä. Vaikka täällä on moni kuumeillut ja yrittänyt paaaljon pidempään. Tuli sellainen olo, että toivottavasti kelleen ei nyt tullu paha mieli, kun sainkin jo plussan. Vähän ehkä hassua, mut tuli vaan tällaisia ajatuksia :)
Toivottavasti te kaikki saisitte pian plussan ja pääsisitte odottajien joukkoon!

Nyytti, älä tuollaisia mieti :) oot plussasi ansainnut ja samassa veneessä me kaikki täällä ollaan, oli yritysaika sitten pari kuukautta tai vuosi. voin kertoa, että olin ja olen sun kohdalla ihan aidosti iloinen sun plussauksesta, kuten myös täällä aikaisemmin olleiden jo plussanneiden. tietty pieni katkera ääni sanoo päässä, et miksen minäkin, mut eipä siihen asiaan voi itse vaikuttaa, lapsia ei tehdä, vaan heitä saadaan :)

Noniin, täti saapui vihdoin ja viimein, runsain mitoin! Vaikka sanoin "molempi parempi" niin kyllä minua näköjään silti harmittaa, tarviiko tollai säikytellä. Vaan, ei muuta kun nokka kohti tulevaisuutta! :)

Ohhoh! Hurjasti onnea Nyytti! :) Kylläpä täällä tapahtuu heti, kun oon pari päivää poissa. Oikein onnellista odotusta ja toivottavasti kaikki menee hyvin. Ja hei, aina se odottavan aika on pitkä etkä sinä ainakaan mulle mitään pahaa mieltä ole tuottanut omalla plussallasi :)

miikkulalle pahoittelut runsaasta tädistä :( Kyllä sitä varmaan jotenkin alitajunnassa oot toivonut enemmän plussaa, vaikka totesitkin, että molempi parempi. Kyllä mäkin joka kierrossa toivon plussaa edes ihan vähän, vaikka yritän aina psyykata itseni siihen, että kyllä se täti tulee.

riksuke: Hmm... Jospa se sitten olis tärppi käynyt? Toivotaan ainakin.

Ireth: Tervetuloa juttelemaan! Ikävää, että teillä esikoinenkin antanut odottaa itseään ja nyt toisestakin erästä tullut jo noin pitkä. Toivottavasti onnistutte pian! Meillä myös vuosi yritystä takana ja jonotamme tutkimuksiin. Esikoinen on 1 v. 9 kk.

della: Siis voi helv... Että mua kans ottaa päähän tollaset kyttääjät! :( Pistä tosiaan luu kurkkuun sille kyylälle, jos tulee jotain uteleen. Kuulostaa muuten toi sun fb-juttu ihan sellaiselta mitä mä voisin miettiä ;) Kyllä muakin monesti mietityttää puistossa (kun tosiaan olen yleensä ainoa yhden lapsen äiti), että rupeen käymään jossain muualla tytön kanssa leikkimässä, mutta... Meillä on molemmilla jo hyviä kavereita sieltä, joten yritän vaan niellä katkeruuteni. Musta tuntuu kans, ettei ole hyväksyttävää surra tätä "lapsettomuutta", kun ei ole täysin lapseton. Jollain keskustelupalstalla lytättiin ihan täysin sekundaarisesti lapsettomat, ovat kuulemma ihan pohjasakkaa ja kiittämättömiä, kun ovat jo yhden saaneet ja sitten muka on niin raskasta, kun ei toista kuulukaan. Ja tuntuu, ettei mistään löydy tietoakaan asiasta.

Nine: Se on niin epäreilua, kun omat haaveet kaatuu (esim. pienestä ikäerosta) ja sitten joutuu muokkaamaan omia unelmiaan, että jos nyt sitten kuitenkin joskus vielä saisi toisen lapsen, vaikka se ikäero ei oliskaan niin pieni :( Meilläkään ei pitäisi olla mitään kummempia ongelmia, ollaan nuoria (28 ja 27 vee) ja terveitä, mulla kierrot suht säännöllisiä, verikokeet (kilppari ja prolaktiini) ok, ultrassa kaikki ok. En tajua mitä esikon syntymän jälkeen on tapahtunut :O Meillä onneksi mies lämpeni suht nopeasti tutkimuksille, kun aloin tosiaan puhumaan niistä jo ennen kuin vuosi tuli täyteen, koska tiesin, että mies tarvitsee aikaa sulatella asiaa. Mulla vaan meinas mennä pupu pöksyyn, kun havahduin siihen, että nyt olis sitten aika tehdä ratkaisuja. Toivottavasti teillä ivf sitten tuottaa tulosta! Paljon tsemppiä! Ja ehkä mä uskaltaudun joku kerta sinne pitkänkaavalisiinkin ;)

Kiitos Della ja Margeliini♥
Meille tulee lapsille ikäeroa noin 3v8kk, jos kaikki menee hyvin.
Itselleni iski uusi vauvakuume kun Piipatti oli 6kk, mutta mitään mahdollisuuksia moisen haaven toteuttamiseen ei ollut, kun kaksin eleltiin. Eli kuumeilin ihan vaan keskenäni ja haaveilin, että ehkä joskus vielä. Ja tulihan se joskus! :)
Vaikka pieni ikäero olisi ollu kiva, luulen että tämä on meille oikein hyvä. Poika on niin hmm.. toimelias? kauniisti sanottuna, ettei minulla olisi riittänyt energiaa toiseen lapseen siinä sivussa, vaan kaikki jaksuni on mennyt ihan tuohon yhteen.
Vauvan syntyessä poitsu on jo sen verta iso, että voi sitten "olla mukana hoitamassa" ja viihdyttämässä, ainakin toivottavasti on jo vähän enemmän järkeä päässä kuin nyt ;)
On myös tarpeeksi iso olemaan osa-aikaisesti hoidossa purkamassa energioitaan, ettei kaikki purkaudu kotona pelkkään riehumiseen ja pahantekoon, joten minä saan hetkittäin keskittyä myös vauvaan ihan rauhassa.
Monilta kuullut, että uusin tulokas on mennyt ikäänkuin siinä sivussa, kun ei vaan ole ollut aikaa tai mahdollisuutta vanhemman lapsen takia.
Piipatti sai mun jakamattoman huomion ollessaan pieni ja haluaisin että myös uusi tulokas saisi laatuaikaa äitin kanssa :)

Oi, ONNEA Nyytti!! Mäkin käyn täällä stalkkaamassa harva se päivä, ja heti kun olin viikonlopun pois koneen äärestä, sieltähän se plussa paukahti... ;) Oli sulla kyllä sen kuuloiset oireetkin, että ihme olis ollut jos täti olis plussan sijaan ollu tulossa...

della, samaa mieltä et suolaa se tyyppi huolella jos se erehtyy tuleen sulle kertomaan arvailujaan "söpöstä vauvamahasta". Ärsyttävää tuollainen kyttääminen, ja eritoten omien luulojensa levittäminen... Meidän likka on kans tuollainen äämuvirkku, ennen kuutta alkaa aina kukkumaan, enkä mä jaksais millään vielä sillon nousta. Jospahan tuo rentoutuminen tois teille tulosta, samaan tapaan kuin se yrityksen lopettaminen edellisellä kerralla...

Kaikille muille tsemppiä ja jaksamisia yritykseen! Kyllä se lapsen tekeminen osaa ottaa niin pannuun välillä, ja mietityttää miten ihmeessä se voi olla niin vaikeaa. Mut tämä on kuulkaas nyt se plussa-aalto joka tyhjentää tämän palstan kuukauden sisään... ;)

Nyytti: Tottahan se on, että isommasta ikäerosta on varmasti myös hyötyä. Oon kans kuullut niiltä, joilla pienellä ikäerolla lapset, ettei kuopukseen ole pystynyt keskittymään niin hyvin, kun on tarvinnut esikoisen perässä juosta ja pahimmassa tapauksessa kaikki voimat menneet uhmiksen kanssa taisteluun.

Rosebud: No johan on aikaisin iskenyt vauvakuume ;) Mutta eipä se paljoo kysele, kun iskee.

Bandida: Kyllä täältä kovasti yritetään päästä odottajien puolelle. Lähes keinolla millä hyvänsä ;)

On: Tänään olis vissiin kp 11. Ja mahaa nipistelee ja vihloo sen mukaisesti... mutta testi näytti vielä negaa. Toisaalta ihan hyvä niin. En halua mitään "liian" lyhyttä kiertoa tästä. Toivon vaan, ettei tällä kertaa käy niin kuin viimeksi, että ovistesti näytti positiivisen vasta ovispäivänä, jolloin taisi käydä niin, ettei ehditty tarpeeksi ajoissa hyödyntää. Homeopaattiset dropit on taas tässä kierrossa mukana, mutta greippimehut ja punkut jää tällä kertaa kauppaan. Ei noita poppakonsteja oikein enää jaksa, kun ei niistä mitään hyötyä ole ollut.

Rosebud tervetuloa mukaan! eipä toi munkaan tyttö paljon sun vauvaa vanhempi ollut, kun aloin vauvakuumeilemaan :)

Bandida
täälläkin koitetaan kovasti päästä odottajiin, saa nähdä milloin vai onko se tie pystyssä mun kohdalla.

mulla on vähän samat fiilikset kuin Margeliinilla, eli poppasvippaskonsteista ei ole hyötyä, menkat tuli ja nyt siis kp 1 yk 6-7? mäkin taidan jättää greippimehut kauppaan (ja siirryn takas normimultivitaan, kunhan tuo olemassaoleva paketti raskaus- ja imetysversiota loppuu), ehdinhän mä niitäkin kokeilla jo muutaman kuukauden tuloksetta.ainoa hyöty taisi olla et ovis tuntuu, jos se nyt sitä edes on, tai sit vaan käy munasolu v...uilemassa et hiihaa, täällä irrotaan, mut hedelmöittymään ei aleta.

mut jotain positiivista (vaikka alankin olla toooosi negatiivinen tuon raskautumisen suhteen :/ ) : sain tänään varattua ajan gynelle terveystaloon ja siellä ois tarkoitus teetättää gynekologinen tutkimus ja ultrata kohtu ja munasarjat. aika menee vain 3 viikon päähän, koska en pääse keskellä päivää juuri luistelemaan eikä perjantaille oikein ollut löytyä aikaa (ennenkuin vasta ensi kuun lopulla) ja nyt on menkat meneillään.

Moikka leidit! Saisko teidän seuraan liittyä yksi kuumeilia lisää? Olen teidän keskusteluja lueskellut ja nyt uskaltauduin itse tulla kirjoittelemaan. Meillä on ihana tyttö joka täyttää kesällä 3v ja pikkukakkosesta haaveillaan, tänään lähti jo yk 7 käyntiin, veetutus oli jälleeen suuri, kun tuntuu että kaikki kaverit ja puolitut ja tuntemattomatkin ovat kokoajan raskaana, sitä omaa vuoroa odotellessa, kaippa se on taas hammasta purren toivottava, että vielä se meidänkin vuoro on :)

fandra: Totta kai saa liittyä seuraan :) Tervetuloa vaan! Juu, kyllähän se yrittäminen rupee vähän tympimään, jos kuukausitolkulla sitä plussaa saa odotella :/

della: No niin. Hienoa, että sait ajan varattua :) Meinaatko puhua jo nyt gynelle vauvatoiveista? Eiköhän se toinen pienokainen vielä teillekin suoda. Joko luomuna tai sitten lääketieteellä avitettuna. Eipä tässä auta menettää toivoaan ennen kuin joku viisaampi ja lukeneempi sanoo, ettei toivoa ole. Vaikka kyllä täältä suosta nouseminen on välillä työn ja tuskan takana. Mä oon nyt saanut ihan uutta potkua urheilusta ja mieltä keventää kyllä huomattavasti sekin, että se lähete on nyt saatu ja viimeistään kesällä joku ottaa asiakseen auttaa meitä vauvaprojektissa. Sillä välin keskityn treenaamaan itseni kesäkuntoon :D

On: No tulihan se ovisplussa nyt kuitenkin jo tänään :O Viime kierrossakin tuli kp 12, joka on siis mulle aikaisin. Tekeeköhän noi homepaattiset sen? Eilen tuli kyllä pupuiltua, että eipä se toisaalta haittaa, vaikka se ovis jo tulisikin. Varsinkin kun en tiedä kuinka sitä enää tulee hyödynnettyä... mullahan siis tuppaa halut nykyään häviämään saman tien, kun ovistesti näyttää plussaa :/

Margeliini, Eläs ny luovu kaikista poppaskonsteista ja samat sanat dellalle! Mä raskauduin ekaa kertaa greippimehua latkien ja sama nyt toisen kanssa, vaikka aikaa menikin enempi. Uhosin jo etten viidennessä kierrossa jaksa enää greippejä puristella..
Foolihappolisät oli myös molemmissa. Keep the faith!! :)
Margeliini, sulla taitaa kierrot olla lyhenemään päin tosiaan! Onneks tuli jo etukäteen hyödynnettyä, nyt vaan revit ne halut jostain ja armotonta pupuilua muutama päivä :)

Mä kävin tänään yksityisellä ja aika varattu terveystaloon jatkotutkimuksiin, toisessa rinnassa jotain häikkää. On sellai kipeä kohta ja lekuri totes että että kudos on tavallista tiiviimmän tuntusta ja yhessä kohtaa irtonaisen tuntusta. Yöks.
Kunhan ei olis mitään vakavaa. Ultraan lekuri lähetteen laitto, et kai se ois mammografiaan laittanu jos ois heti syöpää epäilly.
Muutoinkin täällä elellään vähän mieli maassa. Mulla on röökin lopettamisesta ihan hirveät olot. Oon muuttunu raivohulluks, enkä ees ite jaksais olla itteni kanssa. Suoraan sanottuna niin armoton vitus päällä, että tätä kuvailemaan ei riitä orava-armeijakaan.  On jotenki ihan hutera olo, pelotti jopa ajaa. Tiedä sit onko nää vieroitusoireita vai raskaudesta johtuvaa. Lapsi joutuu kuuntelemaan huutoa ja miestä yritän parhaani mukaan vältellä, etten sanois jotan tosi tylyä.. En muista et ois ekaa kertaa ihan näin kamalaa ollu, mut eipä sillon ollu uhmakasta lasta ja muita asioita solmussa. Mulla loppuu kohta hoitovapaa ja siinäkin paljon mutkikasta sotkua töiden puolesta yms.
Mutta valitus sikseen, olen edelleen hyvin onnellinen raskautumisesta, vaikka muut asiat onki nyt vähän miten on. Elkee siis ymmärtäkö väärin. Harmi ettei tää muu elämä lakkaa vaikuttamasta ja vois vaan keskittyä raskautumisfiiliksiin :)
Tänään vien Piipatin 3v neuvolaan ja kyselen samalla jos sais itelle ekaa aikaa.
Kiitos ja anteeksi, en osaa pysyä täältä poissa :)
Tervetulao uusille tulokkaille!

Margeliini, juu meinasin sanoa et yritetään vauvaa. siis et katsoo sillai ku pystyy, et näyttääkö noi vermeet ihan ok:lta :) aattelin itsekin keskittyä urheiluun ja koiran koulutukseen tässä kesää odotellessa, kaipa sitä voi yhtä hyvin hankkiutua timmimmäksi samalla :) mä en aio ovista alkaa testailee, luulen et iskisi vaan ahdistus :/ vihjailin miehelle et pääsiäisenä ois taas saumaa et josko saataisiin vauva aluilleen sillon, niinhän tuo edellinenki sai alkunsa pääsiäisenä :)

fandra tervetuloa mukaan kuumeilemaan! teilläkin näemmä jo pitempään yritystä takana, toivottavasti ei enää kauaa menisi :) niin ja se mikä tuli mieleen nii ethän säikähtäny mun katkeran muijan katkeraa tilitystä kun raskautta ei kuulukaan :D

Nyytti jatkan ehkä verigreippi-greippimehun litkimistä, siinä on hedelmälihaakin ja se on aika hyvää :) valion greippiin en ehkä kuitenkaan palaa.. niin ja on noita raskausmultivitoja vielä n. puoli purkkia jäljellä et ne loppuun ja sit varmaan normaaleille vitamiineille. tsemppiä sulle vitutukseen :) niin ja ei sun tarvii voidakaan pysyä poissa :)

on: kp 2, ei varmaan tarvii enempiä sanoa. niin ja vituttaaki niin paljon ja mies väittää et räyhään sille jatkuvasti.. en(pä)kai

Takaisin