Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei ihan pikaisesti ennen unille menoa! Maamukka, mä koitin tuolla Taaperoelämän puolella saada heräteltyä vuorotyöläisperheiden päivähoitopohdinnoista jotain keskustelua! Nyt siellä ei vielä näy olevan ketään muuta, mutta ehkä tulevaisuudessa ois ;) Mua siis pohdituttaa ihan todenteolla just ens kevät, kun pitäis tuo esikko tarhaan laittaa...

Ja älä sure, että pikaisesti ylemmät luit. Voin kuvitella, että ollut sen verran paska fiilis itsellä menkkojen alun jälkeen, että ei paljon oo inspiroinut tarkempaan tihrustaa. Pahoittelut siis kuitenkin niiden alkamisesta, enpä minäkään osannut vielä sellaista pahoitella! Koko tää kuumeilu-kenttä on vielä vähän hakusessa, vaikka sivusta seurannut oonkin ja tietyt vakiintuneet termistötkin jopa tunnen :D

Voi hurrrrrrjasti onnea äipälle!!!!! Tarrasukkia matkaan koko sylillinen =) harmi että et kesäkuulle kerennyt =D

ONNEA äipälle ja paljon ihmisliimaa! :) tervetuloa uusille, bongasin ainaki kirmiinan, SannaKoon ja maamukan..
Täällä ruudun takana minä 22v mies 21v ja inka 11kk :) huomenna tai ylihuomenna alkaa yk 8

moi tääl 21 v ja mies 32 v joilla 3 kk poika ja nyt jo suunnitelaa toisen lapsen hankkimista mutto ootellaa viel ens vuoden puolelle ennen sitä nautitaa nykysestä vauveliinista joka oppii kokoajan uutta.. :)

Voi, ja voi, rupes vähä mahassa jännitys kipristelemään... iuh, tätä eritteiden tarkkailua ;) Tuli pari sellaista viirua paperiin vessassa, ja mahassa välillä tuntuu jännältä, ja just ois suunnilleen mun laskujen mukaan viikko ovulaatiosta, hui :) Mutta yritän pitää pään kylmänä ihan tosissaan etten tuhraan viritä itteäni liian korkealle, kun tuo kierto voi vielä olla aikalailla sekaisin. Mutta ens viikolla sitte odotellaan menkkoja alkavaksi, toivon toki että ne eivät ala, voi olisipa se aivan huisia!  ;)

Hei malin, nauttikaahan täysin rinnoin pikkuisesta! Mutta toivotaan teillekin pian ens vuonna sitten sitä kakkosta :)

maamukka, pahoittelut! mutta nyt vaan leuka pystyyn ja reippaasti kohti uutta mahdollisuutta :) emoticon

sadepilvi : *reps* eritteiden tarkkailua :D Sitähän tämä tuntuu olevan, ennen ja vielä sitten jälkeen lapsen syntymänkin...

Hahah, joo, eritteiden tarkkailu - ja vielä omituisempaa, täällä niistä vaan puhutaan julkisesti netissä! :D Kylläpä taas sais hävetä, jos näitä joku "väärä tuttu" erehtyis lukemaan... Toki tänne kirjoittaa ja näitä lukee muutkin sellaiset, jotka näiden samojen tutkailuiden parissa elää, mutta silti hihityttää ajatus, että joku muu näitä lueskelisi.

Mutta ihanaa, että nyt on sitten taas jo seuraavakin, kenen puolesta jännäillään ja ootellaan lisää tietoa sun eritteistä! Mä niiiiiiin tiesin, että mun ei ois pitänyt uskaltautua tänne teidänkin pariin, koska hetihän sitä tuossa taas kirppismyyntiin meneviä vaatteita katteli ja aatteli sillä silmällä! Noh, pikkuruisimmat vauvavaatteet on pääosin tuolla alhaalla odottelemassa - ja eiköhän tuo pinnasänkykin sinne joudu muiden mukaan.

Jos sitä vaikka sais ton miehen kanssa yhteistä aikaakin tässä joskus, niin vois vähän asioista jutella... mulla on ollu harvinaisen säännölliset menkat nyt taas jo, öööö, ehkä neljän kierron ajan, joten ois jotain saumoja vähän ehkä laskeskella oviksiakin ;)

Ja toisaalta, musta on tuntunut, että saatan esikoisen syntymän jälkeen tuntea jopa oviksen ihan tuntemuksenakin!? :O Onko muilla kokemusta, että sen tunteminen ois vahvistunut?

Iiiiii... Jeee äippä 2010!!!! Oikein paljon onnea!!!! Hirmusen paljon tarrasukkia teidän matkalle! <3 Ja kiva, jos meidän kanssa viihyt, mukava kuulla kuulumisia!

Uusille tulokkaille tervetuloa! Teitä oli täällä useampi. Hieno juttu! :)

Hauska toi erite juttu! :) Mut siis, en voisi kuvitellakaan kertovani jollekin tutulleni / ystävälleni tarinaa minun eritteistäni.. =D edes ukko-parka ei voi kuunnella selostustani, kun alkaa voimaan pahoin ;) Tänne voi kirjoittaa kaikki suoraan niin kuin ne on ja te kaikki ihanat ihmiset siellä ymmärrätte täysin! Kiitos siitä! <3

Ja perheen koostumus äippä 28-v. isukki 39-v. ja poika kohta 4-v. Lisäksi talosta löytyy 6-v. kultainennoutajauros.

SannaKoo kirjoitti:
Hahah, joo, eritteiden tarkkailu - ja vielä omituisempaa, täällä niistä vaan puhutaan julkisesti netissä! :D Kylläpä taas sais hävetä, jos näitä joku "väärä tuttu" erehtyis lukemaan... Toki tänne kirjoittaa ja näitä lukee muutkin sellaiset, jotka näiden samojen tutkailuiden parissa elää, mutta silti hihityttää ajatus, että joku muu näitä lueskelisi.

Samaa oon miettiny :D Kyllä tutut minutkin voi täältä tunnistaa, sen verran yksityiskohtia tulee joskus paljastettua. Mutta pitää vaan ajatella, että jos joku täällä vauvakuumepalstoilla pyörii, sillä on tänne varmastikin jotain asiaa eli todennäköisesti samoilla linjoilla ollaan, ei siis mitään hävettävää, samallailla kaikki kuumeilijat tarkkailee vuotojaan ja nippailujaan ja raportoi monesti ne sänkypuuhatkin :) 

Ovulaation huomaamisesta muuten, aiemmin en huomannut sitä ikinä, mutta nyt viime viikonloppuna luullakseni tunsin sen ihan selvästi noin 15 min kestävänä jomotuksena oikealla puolella munasarjan kohdalla.

Joo, mulla on muutenkin tähän "nettielämääni" (hahah, kuulostaa siltä, etten ois täällä oma itteni, vaan oisin joku muu!) sellainen suhtautuminen, että mitään sellasta ei täältä löydä, mitä joskus voisi "käyttää mua vastaan". Eli aika avoimesti puhun jutuistani, jos joku tuttu ne lukee ja siitä punastuu tai tuskastuu, niin se on sen ongelma, ei mun. Etenkin tämä palsta on jo kohta 3v ollut mulle se sellainen henkireikä, jossa oon saanut purnata ja purkaa niitä kipeitäkin juttuja tästä perhe-elämästä... mun "vanhoilla" ystävillä ei kellään oo samaa elämäntilannetta, joten täältä sai uusia ystäviä (jopa irl ystäviä, yhden pienen kummipojankin olen tätä kautta elämääni saanut!) ja niiden kanssa voi sitten jutella näistä ihanista eritteistä ja muistakin... Onhan mulla tuo blogikin, mutta jotenkin sinnekään ei oo osannut just esim. tuosta repeämästä ja muusta puhua. Meillä ei suku taida edes tietää, että repeämästä on näitä ongelmia edelleen - eikä kuulostaisi luontevalta ottaa kahvipöydässä esiin aihetta "Ainiin, mulla ois vauvakuumetta, mutta tuo seksipuoli ei vielä oikein toimi, kun tuo T on niin suurikokoinen penikseltään, että se ei sovi mun sisään repeämien jälkeen" :D

Kiitos kaikille onnitteluista ja ompas tänne tullut paljon kirjoituksia viimepäivien aikana!

Varasin tänään ajan neuvolaan, menen 30.11. Jotenkin tuntui jännittävältä kertoa käynnin syy =D Tein sitten aamulla testin uudelleen miehen pyynnöstä. No, tulos ei muuksi muuttunut, mutta viiva oli huomattavasti tummempi ja mieskin tyytyväinen :)

Tämä voi nyt kuuostaa hyvin omituiselta teistä kuumeilijoista, mutta mä en nyt jotenkin ymmärrä sitä että olen raskaana. Tai tajuan mä, mutta musta ei tunnu siltä... Tätähän oli haluttu ja yritetty, mutta miksi musta ei tunnu miltään? Jos testi olisi ollut negatiivinen, olisin ollut tosi pettynyt. Miksi en siis voi olla iloinen kun se näytti plussaa? Tai mä olen ehkä tyytyväinen siihen, että tulin raskaaksi mutta miksi mä en hypi ja kilju riemusta? Musta ei oikein tunnu miltään... Tää mua vähän huolestuttaa.

*sadepilvi* jospa se on nyt sitä kiinnittymisvuotoa jota mullakin oli!!! :) Pidetään peukkuja!

Täällä asustelee minä 29v, mies 28v, poika 1v7kk.

Toi on äippä mulle ihan tuttu fiilis! Siis se raskaana olevan naisen identiteetti on vielä jotenkin hakusessa mullakin! Luulen että ultran jälkeen se löytyy helpommin, kun voin olla avoimesti raskaana. Nyt on semmoinen salailun tarve kumminkin, ei uskalla antaa ittensä odottaa ihan täysillä, jotenkin...en tiiä saitko yhtään kiinni siitä mitä tarkoitin =) tai saiko kukaan muukaan =D

Moi!

On tämä kuumeilu kummallista. Piti kaupasta ostaa sellasia ruokia mitä ei sit raskaana ollessa saa syödä tai saa syödä vaan kohtuudella kuten maksaa ja graavilohta. Ajattelin, että jos vaikka olisin raskaana ja sitten en sais syödäkkään enää niitä. Omituista käytöstä.
 Muistaako kukaan saiko odottajat syödä metsäsieniä? Mulla on pari sangollista suppilovahveroita pakkasessa.
No ei sais mennä asioiden edelle.

Toivotaan, että sadepilven eritteet tietää hyvää.

Ja täälä kirjoittelee 32 v mamma ja mies 33v ja neiti 1v ja 4 kk.
Ja tosta oviksesta. Todellakin sen on nyt synnytyksen jälkeen tuntenut joka kuukaausi. Oon oikein merkannut sen aina kalenteriin ja laskenut, että puolessa välissä kiertoa on juilinut mahassa. Toki tohon tuntemiseen voi vaikuttaa sekin, että ennen ekaa raskautta oli syöny ainakin 12.v pillereitä, jotka on voinu estää sen tuntemuksen aiemmin.

Onnea Äippä2010!

Täällä mies ei voi pahoin, jos satunkin joskus jotain eritteistä puhumaan, mutta itselle kyseinen puheenaihe ei ole kovinkaan mieluinen miehen kanssa puhuttavaksi.. Vaikka kyllähän aikuisen miehen sen verran pitää kestää, varsinkin jos synnytyksessäkin on mukana :-D

Vielä siitä vauvakuumeesta, me emme kuumeilleen esikoisesta, emme kuumeilleet tuosta keskenmenneestä, emmekä kuumeile nytkään. Lähinnä ollaan ihan järjellä ajateltuna menty ja tehty. Ja esikoinen (ja kuopus, jos meille sellainen suodaan) ovat kuitenkin todella toivottuja lapsia :-)

Täällä kurvasi täti kylään edellispäivänä, nyt siis kp 2 / yk 2. Ei mitään hajua oviksesta, eli katsellaan kuinka monta kiertoa menee ennen kuin päästään tosissaan yrittämään..

Niin ja tervetuloa kaikille uusille! En nyt ikävä kyllä muista kaikkien nimimerkkejä, kun teitä oli niin monta

Onnea Äippä 2010 :)! Jos susta alkais plussa-aalto heinäkuun odottajiin :).

Samaa mieltä Sukeyn kanssa, kyllähän miehen pientä eritekeskustelua täytyy sietää, kun on synnytyksessä ollut mukana... ;). Joskin mieluummin niitä keskusteluita kyllä täällä käy! 

Kirmiina: tiedän mistä puhut... Käytiin tänään PoP:n 35 v. juhla-aleissa ja siellä kovasti jo katselin, että pitäiskö ottaa jo ihana raitabody pikkuiselle... siis sille, josta ei ole vielä tietoakaa, hah :)! Lomamatkalla keksin ihanan pikkupojan nimenkin jo...

Mulla on kans muuttunut ovistuntemukset raskauden jälkeen -joskin se johtuu ehkä osittain siitä, että esikoinen tärppäsi pillereiden lopettamisen jälkeen yk 2 eli en pitkään ehtinyt tarkkailla omaa kehoani ;). Mutta nyt siis tuntuu kyllä selvästi kipuna, turpoamisena ja ihan pahoinvointina (tai ainakin epäilen, että siitä tuo pahoinvointi, josta aiemmin kirjoittelin, niin johtuu).

).( "Raskausoireiden" bongailua: mä oon nähnyt ihan kauheita ja todella todentuntuisia painajaisia nyt kolmena yönä peräkkäin. Tällaisia unia on viimeksi mielestäni ollut just ennen plussaa esikoisen kohdalla ("hormoni"-painajaisia :). Onko muilla ollut ihmeellisiä painajaisia alkuraskaudessa / raskauden aikana muuten? Lisäksi tällä viikolla on alkanut menkkajomotukset (jotka tosin voi yhtähyvin johtua niistä itsestään eli ensi viikolla mahdollisesti alkavista menkoista :). Onneksi loma on kyllä vienyt ihan tehokkaasti ajatukset pois näistä vauva-asioista, on ollut niin kiva touhuta rauhassa tuon 1v 4kk neidin kanssa. On se vaan ihmeellisen ihana tapaus! Niin ja täällä siis kirjoittelee 29 v mamma, jolla saman ikäinen mies ja 1v 4 kk tyttö - meillä näyttäisi olevan Kirmiina saman ikäiset neidit siis :)!

Te hiljattain plussanneet, voin jotenkin kyllä tuntea tuon teidän tunteman tunteen siitä, että häh, ai raskaana ollaan vai... Tuossa Tirri sen fiksusti sanoi: ehkä sitten ultran jälkeen uskallatte tuntea sen voimakkaammin. Ja eiköhän ne pahat olot ynnä muut ihanuudet tee siitä vielä vähän turhankin todellista, joten lykkyä pyttyyn! :))

Anmiha, mulla vahvat unet kyllä oli just etenkin raskausajan riesa! Ja kuinka hulluja unia sitä tosiaan näkikään, eli ei riittänyt, että ne oli vaan niiiiiiin todentuntuisia! En kyllä enää muista, että noinkohan ne ois just alkuraskaudessa olleet?

Mä itse en voi edelleenkään uskoa, että ihan "julkisesti" tulin tuolta potentiaalisen vauvakuumeilijan kaapista ulos. Huh! Tätä asiaa tuun varmasti päivittelemään tässä vielä usein :D

hui, hirvee homma oli lukea nuo kaikki teidän kirjotukset pitkän ajan jälkeen! Pitäis käydä täällä vissiin vähän useammin ;) Tuntuu että oon ihan ulkona teidän jutuista :D
Äipälle paljon onnea ja tarrasukkia, toivottavasti kohta tullaan perässä! =)

Täällä on tärppipäivät käsillä, ja ovistikutukset alotettu =) Limoja en oo vielä bongannu, mutta jospa neki pian tulis. Ovistikut otin sen takia taas käyttöön että löytäisin niiden avulla sen ovulaation, että onko se kuinka paljon limojen jälkeen :)

Vauvakuumeeseen ei auta että oon käynyt hoitamassa 3viikkoista kummipoikaa ja 6viikkoista tyttövauvaa <33 Ja sekään ei hirveesti helpota että lähipiiristä on tullut jo 3 "olen raskaana>" ilmoitusta :) TAHON ÄKKIÄ!

Meillä on onneksi jäänyt se "stressaaminen" tältä kierrolta pois. Seksi on ihanempaa kuin pitkään aikaan, eikä se tunnu enää niin pakkopullalta :) Miehelläkään ei ole enää niin kauheita suorituspaineita kun viimekierrosta :D Tää on jännää! Toivottavasti saatais pian lisää plussa uutisia!!

Jennivee kirjoitti:
hui, hirvee homma oli lukea nuo kaikki teidän kirjotukset pitkän ajan jälkeen! Pitäis käydä täällä vissiin vähän useammin ;) Tuntuu että oon ihan ulkona teidän jutuista :D
Äipälle paljon onnea ja tarrasukkia, toivottavasti kohta tullaan perässä! =)

Täällä on tärppipäivät käsillä, ja ovistikutukset alotettu =) Limoja en oo vielä bongannu, mutta jospa neki pian tulis. Ovistikut otin sen takia taas käyttöön että löytäisin niiden avulla sen ovulaation, että onko se kuinka paljon limojen jälkeen :)

Vauvakuumeeseen ei auta että oon käynyt hoitamassa 3viikkoista kummipoikaa ja 6viikkoista tyttövauvaa <33 Ja sekään ei hirveesti helpota että lähipiiristä on tullut jo 3 "olen raskaana>" ilmoitusta :) TAHON ÄKKIÄ!

Meillä on onneksi jäänyt se "stressaaminen" tältä kierrolta pois. Seksi on ihanempaa kuin pitkään aikaan, eikä se tunnu enää niin pakkopullalta :) Miehelläkään ei ole enää niin kauheita suorituspaineita kun viimekierrosta :D Tää on jännää! Toivottavasti saatais pian lisää plussa uutisia!!

Ainiin, Mietiskelin eilen illalla ääneen ukolle isänpäivälahjaa, niin hän ilmoitti että kaikista paras lahja ois se positiivinen raskaustesti <3 OIIIH! Ihan kyynel vierähti poskelle :D

Mitä mieltä ootte tän aamuisesta ovistestistä? Onhan tuo vielä kuitenki vähän vaaleampi... Mää en ossaa yhtään tulkita nuita!

Huhhuh ja ihanaa, ompas tullut tekstiä sitten oiekin kunnolla! Liekkö kaikki alkanut tavoittelemaan arpalippuja tuohon meneillään olevaan kilpailuun :D?! Mutta hyvä juttu joka tapauksessa!

Lämpimästi tervetuloa kaikille uusille, kiva saada uusiä keskustelijoita joukkoon! Jospa me vanhemmat voitais täältä jo poistua takavasemmalle ;)!

Onnittelut äippä2010!!! Mahtavia uutisia sieltä! Nyt vain oikein hyvää vointia!

Mulla ei ole mitään hajua millin ovuloin, tai ovuloinko ollenkaan. Pari kiertoa leikin ovistestejen kanssa, mutta kun niihin en mitään saanut aikaiseksi ni lopetin sen ressaamisen :). Ollaan nyt menty koko kierto jokatoinenpäivä-tyylillä ja toivotaan että ylipäätään ovuloisin! Mä siis edelleen imetän iltaisin ja öisin. Itse olen 23 ja mies 28, neiti on pian 1 ja puoli. En ole yhtään laskuissa monesko yrityskierto menossa. En viitti edes laskea, jotta ei tarvi sitäkään ressata :D. Onneksi ollaan reissussa tämän kierron lopussa, joten ei kerkeä liikaa ajattelemaan alkavia kuukautisia! Me jatketaan täällä pupuilija kierron loppuun asti ja toivotaan sitten parasta. Olen varmasti täältä poissa ainakin pari viikkoa, kun tosistaan ollaan reissuun lähdössä. Toivotaan että moni teistä ois plussannut kun tulen takaisin!

Takaisin