Toista vauvaa kuumeillen.

jotenkin tää pitkä yritys on johtanut siihen, ettei sitä toista lasta oikeen uskalla enää ajatella. tai ainakaan siinä mielessä että millainen se mahtaa sitten olla, kun on niin vaikeaa saada aikaiseksi ylipäänsä... mutta meillä esikoinen oli suht helppo ja vaivaton, niin tottakai se mietityttää jos onkin seuraavan kanssa jotain suurempia haasteita. mut toisaalta tokan kohdalla sitä varmaan osaa jo suhtautua rennommin tiettyihin asioihin ja uskon että se lapsikokemus helpottaa monessa asiassa, vaikka olisikin "haastavampi" vauva :)
 
Puuh kun jännittää. Oviksen sain hyvin tikuteltua ja talletukset tehtiin eilen ja tänään. Nyt sitten piinailut alkaa. Mitkä teillä on tällä hetkellä fiilikset?
 
Puuh kun jännittää. Oviksen sain hyvin tikuteltua ja talletukset tehtiin eilen ja tänään. Nyt sitten piinailut alkaa. Mitkä teillä on tällä hetkellä fiilikset?

Ovista odotellaan, vielä ei siis piinapäivät käynnissä.

Mä vaan niin haluisin jo olla raskaana, että olisi se mammaloma jo edessä häämöttämässä eikä tarvitsisi just nyt pohtia työhön ja uraan liittyviä kysymyksiä. En jaksa nyt koko vyyhtiä avata, mutta summa summarum: toisaalta ei huvittaisi nyt aloittaa missään uudessa työpaikassa, jos kohta tulisinkin raskaaksi, ja toisaalta taas mitäs jos en tulekaan raskaaksi, tai siinä kestää vuosia, ja sitten roikun koko sen ajan nykyisessä työssä. Plääh.
 
Puuh kun jännittää. Oviksen sain hyvin tikuteltua ja talletukset tehtiin eilen ja tänään. Nyt sitten piinailut alkaa. Mitkä teillä on tällä hetkellä fiilikset?

mä piinailen.. appien mukaan dpo12, mutta edelliskierto venyi 35pvään ja nyt en saanut ovista kiinni. melkeen tuntemusten perusteella sanoisin, että dpo8 jos ovista ees tapahtunut. tikut myös loppui ja kun oli selkeimmät tuntemukset niin en enää testaillut.

nyt on oireita kaikenlaisia, mutta niin olis ennen menkkojakin et saas nähdä.. :)
 
täällä fiilis odottava ja jännittynyt oviksen suhteen, kahessa aiemmassa letrokierrossa ovis olis ollu nyt mutta toissapäivän ultrassa follit oli vielä pieniä... eli nyt jännätään osuuko ovis viikonlopulle eli saako inssin tähän kiertoon vai ei :nailbiting: kp11 siis menossa.
 
Meillä jää tämä kierto vielä välistä, koska haluan sen koronarokotuksen ensin (ja sain onneksi jo rokotusajan kesäkuun lopulle!). Ei siis mitään jännitettävää tällä hetkellä, mutta se tuntuu itse asiassa oikein hyvältä juuri nyt. :happy: Tässä voi vielä tämän kuun tehdä rauhassa kaikkea, mitä ei raskaana voi, mikä sopii oikein hyvin, kun täällä vihdoin aletaan avata taas esim. ravintoloita. Jos sitä vaikka kävisi piiiiitkästä aikaa kaverin kanssa terassilla juomassa jotain kesäistä, tai voisi vaikka käydä sushi-buffetissa. Ja on meillä tässä kuussa muutenkin toimintaa, kun esikoinen täyttää kolme vuotta. Vaikkei tällä hetkellä toki voi kovin isoja synttäreitä järjestää. Kiva, kun on ekat synttärit, joita lapsi osaa jo odottaa etukäteen ja tietää, mitä se edes tarkoittaa.

Minulla on töiden suhteen aika ristiriitainen fiilis. Sain viime kesänä ylennyksen ja olen nykyään esimiesasemassa, eli vaikeammin sijaistettavissa kuin edellisen äitiysloman aikaan. Ja tietysti meillä on meneillään kauheasti kaikkea, etsimme mm. juuri uutta työntekijää tiimiin. Onneksi oma esimieheni on tosi ymmärtäväinen perhejuttujen suhteen (hän pitää itsekin esikoisesta 2x2 kuukautta isyyslomaa, ja on kuitenkin koko osaston johtaja!), mutta tiedän silti, että seuraava äitiyslomani aiheuttaa vielä paljon hässäkkää...

Tsemppiä kaikille piinailijoille! Ja toivottavasti move saat inssin tähän kiertoon!
 
Just otin viime kuussa yhteyttä terveysasemalle, et apuja tarvittais kun raskautta ei kuulu, ja kierroissa mitään järkeä enää. Olisi tiistaina on puhelinaika lääkärille, joka sit olis varmaan laittanut lähetettä lapsettomuuspuolelle. Mutta nyt näyttäis siltä (toivoin ainakin) että aikaa ei tarvita.

Pelko on jäätävä. Vielä voi olla kemiallinen, ja keskenmenon ja tuulimunan takia en kyllä vielä hypi innosta. Päivä kerrallaan.

Tsemppiä kaikille :Heartred
 

Liitteet

  • IMG-20210606-WA0056.jpg
    IMG-20210606-WA0056.jpg
    121.6 KB · Katsottu: 107
inssi saatiin perjantaille kun sillon ihan puskista tuli o+, ja lääkärin ohjeen mukaan talleteltiin vielä ovispäivänä :) eli kaikki voitava tehty ja nyt piinaillaan, dpo2.

@Jadine kyllä ne kaikki työasiat sit järjestyy jos tärppää. aluksi mäkin mietin töiden puolesta, mutta niin se vaan pitkä yritys saa ajattelemaan toisin ja miettimään että ei se ole työpaikan asia, jos niitä lapsia saa :wink siihen liittyvät oikeudet on laissa säädetty ja niitä on noudatettava.

@Putkilo kunpa tarraisi nyt lujaa kiinni!! :smiley-angelic001
 
Onnea Putkilo! Ja pidetään peukkuja movelle! :)

Ja toki tiedän, että kyllä ne työasiat jotenkin järjestyvät. Täällä Saksassa on myös tosi tiukka lainsäädäntö raskauden ja vanhempainvapaan suhteen. Ei sillä, että minua nyt muutenkaan haluttaisiin irtisanoa. :p Täällähän eivät monet tee töitä ollenkaan raskaana ollessa, esim. lastentarhanopettajat ja sairaanhoitajat vapautetaan yleensä heti työtehtävistä, kun raskaus on tiedossa, koska he työnsä puolesta altistuvat eri sairauksille. Minullekin piti työsuojeluvaltuutetun tehdä riskiarvio edellisen raskauden aikaan, vaikka olen ihan vain toimistotöissä. Altistunko myrkyllisille aineille, kylmyydelle/kuumuudelle, joudunko seisomaan jatkuvasti, olenko tekemisissä aggressiivisten ihmisten kanssa... :hilarious:

Kaipa sitä olen vain vähän ylitunnollinen. :rolleyes: Onneksi ylennyksestä on sentään kohta vuosi, niin ei näytä sitten siltä, että haen esimiehen paikkaa ja raskaudun sen jälkeen saman tien.
 
Mä olen tässä pohdiskellut työ- ja raskausasioita myös. Oon näköjään ihan tuuliviiri tän asian kanssa: viime viikolla päätin että en nyt justiinsa hae uutta työpaikkaa, että katsotaan asiaa sitten joskus kun toivottavasti on toinenkin lapsi. Mutta sitten kuitenkin koko ajan katselen työpaikkailmoituksia :hilarious: Ja eilen naputin hakemuksen yhteen paikkaan mikä olisi mulle aivan unelma. Päätin, että pakko ainakin kokeilla saisinko sen. Että en voi vaan sokeana luottaa siihen että kohta olisin raskaana.
 
Sepä siitäkin sitten. Eilen aamulla viiva lähes kadonnut, ja illalla 6h pidätyksellä nega.. Onneksi oli eilen se puhelinaika lääkärille. Laitan viestin hänelle kun vuoto alkaa, niin laittaa sitten lähetteen eteenpäin :sad001
 
Onnea Putkilo! Ja pidetään peukkuja movelle! :)

Ja toki tiedän, että kyllä ne työasiat jotenkin järjestyvät. Täällä Saksassa on myös tosi tiukka lainsäädäntö raskauden ja vanhempainvapaan suhteen. Ei sillä, että minua nyt muutenkaan haluttaisiin irtisanoa. :p Täällähän eivät monet tee töitä ollenkaan raskaana ollessa, esim. lastentarhanopettajat ja sairaanhoitajat vapautetaan yleensä heti työtehtävistä, kun raskaus on tiedossa, koska he työnsä puolesta altistuvat eri sairauksille. Minullekin piti työsuojeluvaltuutetun tehdä riskiarvio edellisen raskauden aikaan, vaikka olen ihan vain toimistotöissä. Altistunko myrkyllisille aineille, kylmyydelle/kuumuudelle, joudunko seisomaan jatkuvasti, olenko tekemisissä aggressiivisten ihmisten kanssa... :hilarious:

Kaipa sitä olen vain vähän ylitunnollinen. :rolleyes: Onneksi ylennyksestä on sentään kohta vuosi, niin ei näytä sitten siltä, että haen esimiehen paikkaa ja raskaudun sen jälkeen saman tien.
Voisivat Suomessa ottaa mallia.
 
Mitäs muille toisen vauvan kuumeilijoille kuuluu? Ei taida olla kenelläkään kovin hyviä uutisia?

Meillä alkoi nyt vihdoin ja viimeinen se ensimmäinen kunnon yrityskierto. Tämän kierron aikana saan sen toisen rokotteen, ja sitten voin hyvillä mielin raskautua. Sopivasti tähän kierron alkuun esikoinen sairastui mahatautiin. :hungover: No, onneksi hyvissä ajoin ennen ovista. :hilarious:

Noin muuten fiilikset vaihtelevat ihan päivittäin. Ensimmäiseen raskauteen menin kyllä niin vaaleanpunaiset lasit silmillä ja ihanan naiivina. Nyt tiedän jo etukäteen, että rankkaa tulee, joten kieltämättä myös vähän pelottaa. Jos raskaus sujuukin paremmin kuin ensimmäinen, niin se on sitten vain positiivinen yllätys. Mutta on kuitenkin aidosti myös sellainen olo, että haluan toisen lapsen ja että nyt on sille hyvä hetki. Ja siinä mielessä on myös erilainen fiilis, että toinen lapsi jää mitä todennäköisimmin myös viimeiseksi.
 
Täällä kolmas inssi toi mukanaan kemiallisen raskauden, jonka jälkeistä vuotoa saikin sitten odotella. Tänään se vihdoin alkoi (dpo28), eli lähtee käyntiin yk18 ja viimeinen inssikierto. Sen jälkeen sit ivf…
 
Täällä myös yritellään kakkosta niin ajattelin liittyä joukkoon :Heartpink esikoinen on nyt melkein puolitoista vuotias ja 2021 tammikuussa jätettiin ehkäisy pois tulee jos on tullakseen fiiliksin.

Nyt tosin mennyt jo pari kierrosta vähän malttamattomana. Esikoinen tuli yk1. Niin tämä "yllätti" että oho ei niitä lapsia tosta vaan tehdä ja arvostaa kyllä tuota ensimmäistä raskautta ihan eritavalla. Tai ylipäätään sitä et sai kokea terveen raskauden ja siitä terveen lapsen. Nyt vähän ollut jo sellainen apua entä jos tässä meneekin tosiaan vuosi kaksi. Kun aina ajatellut että haluaa lapset 30v mennessä. Tällä hetkellä 28v. Mitään ei ikinä pitäisi ottaa itsestäänselvyytenä. Katsotaan miten käy, jos siihen menee se vuosi kaksi sitten menee, uskon kyllä et saadaan toinen pieni vielä joskus :happy:

Mulla nyt pahimmat piinapäivät meneillään
kp 24/26, tässä kierrossa meillä kyllä oli vain seksiä oviksen aikoihin juuri o+ päivänä. Niin ja tikutin tässä kierrossa ekaa kertaa kun tämä elämä on taaperon kanssa niin hektistä, että ajattelin et tikuttaminen auttaa edes siinä seksin ajoittamisessa, kun sitä ei enää kerkeä harrastaa ihan samalla tavalla kun ennen... :biggrin

Oireina tissit vähän arat, ällötys kohtaukset, oudot maha tuntemukset jne.
Kaikki ne mitkä saa toiveet ylös :dance011
Mut sit mahdollisesti tippuu taas korkeelta ja lujaa, mutta pitää vaan mennä positiivisin fiiliksin eteenpäin.

Lähetän paljon plussatuulia kaikille tähän ketjuun :happy:
 
mitäs muille kakkosen kuumeilijoille kuuluu?

täällä viimeinen inssikierto ja testipäivä lauantaina :nailbiting: sitä ennen vielä ivf-suunnittelukäynti huomenna :thumleft mukavasti tän aihepiirin aktiviteettia siis tällä viikolla :whacky011
 
Vieläkö toisen kuumeilijoita löytyy?

täällä vika inssi ei tuottanut tulosta ja nyt on ensimmäinen ivf-kierto menossa, perjantaina punktio. on tämä aika erilaista verrattuna tuohon inssihommaan.
 
Täällä ollaan edelleen, dpo3 tänään. Tässä kierrossa tuntuu olevan paremmin jalat maassa kuin edellisessä. Viime kierrossa tipuin aika korkealta.

Onnea ivf:ään, move!
 
Täällä jännitellään pysyykö tällä kertaa matkassa. Ainakin plussat vahvistuu hyvää vauhtia. Tänään n.dpo13 :nailbiting: (testejä dpo10 alkaen ja osa samoilta päiviltä eri aikaan). Voimia :Heartblue
 

Liitteet

  • IMG_20210908_103443__01.jpg
    IMG_20210908_103443__01.jpg
    1.9 MB · Katsottu: 72
Takaisin
Top