Toista vauvaa kuumeillen.

@Putkilo aika yhtä pitkä yritys toisesta siis takana ku meilläkin! Meillä ollu yks kemiallinen yrityksen aikana. Ehtikö sulla raskaudet pitkälle ennen km:ja? Ootteko käyny missään tutkimuksissa? Me tehtiin yksityisellä tutkimukset keväällä ja yksi inssi, nyt kesällä ehkä lisää. Mitään selittävää tekijää ei löytynyt. Elokuussa ois ensikäynti julkisella.
 
Täällä myös yksi toista kuumeileva! Meillä yritys vasta tässä kuussa alkanut. Mielessä toinen lapsi on ollut jo pidempään, mutta elämäntilanteesta johtuen ollaan vähän odoteltu ja nyt todettiin että aika voisi olla kypsä yrittämiselle :) Ekaakin tehtiin jonkin aikaa joten en usko että tälläkään kertaa heti tärppää.

Putkilo ja move88, tsemppiä teille molemmille yritykseen!
 
@Gekko kiitos! toivottavasti teillä tämä toinen tärppäisi nopeammin kuin ensimmäinen :) onko teillä mitään todettuja hidasteita/haasteita sen suhteen?
 
@Putkilo aika yhtä pitkä yritys toisesta siis takana ku meilläkin! Meillä ollu yks kemiallinen yrityksen aikana. Ehtikö sulla raskaudet pitkälle ennen km:ja? Ootteko käyny missään tutkimuksissa? Me tehtiin yksityisellä tutkimukset keväällä ja yksi inssi, nyt kesällä ehkä lisää. Mitään selittävää tekijää ei löytynyt. Elokuussa ois ensikäynti julkisella.

Ensimmäinen raskaus oli tuulimuna, lääkinnällinen tyhjennys taisi olla joskus rv 8. Toinen keskeytyi spontaanisti, noin rv 5, en ehtinyt luonnollisesti varhaisultrassa tms käydä että olisi viikot vielä ollut varmoja.

Ei olla vielä käyty missään tutkimuksissa tätä asiaa koskien. Mulla on ollut vasemmalla alavatsakipuja, joiden vuoksi otettiin labrat ja tehtiin alavatsan ultra. Ultrassa löytyi muutamia folliikkelikystia, mutta kuulemma normaali löydös eikä kipua aiheuta. Kuitenkin nopealla googlaamisella löysin että folliikkelikystat syntyvät siitä kun munarakkula ei puhkea, eli ovulaatiota ei tapahdu :meh: Tiedän että aina ovulaatiota ei tapahdu, mutta muun tilanteen huomioiden tuntuu kyllä siltä että jotain voi olla pielessä.
Laitoin itseasiassa just perjantaina viestiä tilanteestamme terveysasemalle, jos päästäisiin sitä kautta johonkin suuntaan.

Mä mainitsin kyllä siis tossa vatsakipua koskevassa lääkärissä mun pitkistä kierroista, keskenmenoista ja vauvahaaveesta, mutta en kokenut tulleeni kuulluksi. Tarjosi (useaan otteeseen) kiertoihin tosiaan e-pillereitä ja sanoi että olen vielä nuori. Ja nuorihan minä olenkin, mutta valitettavasti se ei tee kokemuksestani yhtään helpompaa, tai muuta sitä asiaa että toisen lapsen halu on todella suuri :sad001
 
@Gekko kiitos! toivottavasti teillä tämä toinen tärppäisi nopeammin kuin ensimmäinen :) onko teillä mitään todettuja hidasteita/haasteita sen suhteen?

Ei ole mitään todettua, muuta kuin että mulla on todella epäsäännöllinen kierto. Ekaa kun yritettiin, niin yhdessä kierrossa ovulaatiota ei näkynyt lainkaan - en tiedä sitten että oliko testeissä silloin vikaa vai enkö ovuloinut. Pian oltaisiin lähdetty asiaa tutkimaan, mutta sitten raskaus alkoikin :)

Nyt en ole vielä ovulaatiotestejä ostanut, kun vasta jätettiin ehkäisy pois ja oletan että tän kierron ovulaatio joka tapauksessa meni jo. Kohta pitää kyllä ostaa, että voi seuraavassa kierrossa testailla, ja varmistaa että ovulaatio ylipäänsä tapahtuu.
 
Täällä myös kuumeillaan toista, tai no yritys on vähän tauolla (eikä oikein kunnolla alkanutkaan vielä), koska haluaisin ehtiä saada ainakin ensimmäisen koronarokotteen ennen sitä. Esikoinen täyttää ensi kuussa 3 ja nyt vasta alkaa olla sellainen olo, että haluan lähteä siihen hommaan uudelleen.
 
@Putkilo onpa tylsää että suhtautuminen oli tommonen :sad001 toivottavasti pääsette nyt eteenpäin sellaiselle taholle, joka ottaa asian vakavissaan!

@Gekko kuulostaa hyvältä suunnitelmalta :)

@Jadine mullakin oli sellainen olo, että ei toista lasta ennen kun esikoinen on kolme. ja sillä aikataululla alettiinkin yrittämään. tosin nyt kakkonen ehtisi korkeintaan siihen kun esikoinen täyttää neljä, kun ei tämä ollutkaan niin yksinkertaista :rolleyes:
 
mäkin voisin tulla tännekin ketjuun pyörimään :happy: meillä on tänään esikoisen 3-vuotis synttärit ja alunperinkin oltiin kaavailtu noin 4v ikäeroa. oon myös halunnut ihan aidosti haluta sen toisen lapsen ja nyt tuntuu just siltä, että mieli ja keho on valmis uuteen rundiin :happy: meillä nyt yk2 menossa. eka raskaus alkoi itsestään n. 6kk pillereiden lopetuksen jälkeen niin, että kierto oli vielä ihan sekasin (kahdet menkat ehti olla). nyt kierto ollu täsmällisesti 29pvää paitsi viime kuussa 35pvää. saapa siis nähdä miten kroppa toimii :)

tsemppiä kaikille ja ihanaa alkanutta viikkoa :happy:
 
Mulla oli ennen esikoisen syntymää ajatus, että haluaisin lapset pienellä ikäerolla, max 2 v ikäerolla. Mutta sitten esikoisen vauva-aika oli niin vaikeaa että mieli muuttui. Oli refluksia (jota ei suostuttu neuvolassa myöntämään enkä osannut tarpeeksi vahvasti pitää puoliani) ja siitä aiheutuvia ongelmia... Varsinkin eka puoli vuotta oli äärettömän rankkaa.

Vasta viime vuoden kesänä, kun lapsi oli 2 v, alkoi heräämään halut toisesta lapsesta. Mutta tässä on nyt ollut elämässä niin paljon kaikkea muuta mikä on vienyt kaiken ajan, että vasta nyt päätettiin että nyt saisi lapsi tulla :) Eli aika lailla siihen 4 vuoden ikäeroon menee, jos raskaus tässä joskus alkaisi.
 
Hei mäkin voisin tulla tänne kirjoittelemaan. Täällä yritystä takana jo pari vuotta, esikoinen täyttää kohta 3v, kuumeillut oon enempi tai vähempi synnäriltä asti - kk kiero käynnistyi uusiks vasta imetyksen loputtua. Pari keskenmenoa ja kemiallinen tähän yritystaipaleeseen on mahtunut. Nyt todennäköisesti aloitellaan jollain tukilääkkeillä/letroilla tämän kierron jälkeen ellei kesäsulut yms vaikuta.

Hauska kun tänne on sattunut useampi suht saman ikäisiä esikoisia :)
 
Täältä voisi yksi uneton ilmoittautua mukaan. Meillä esikoinen 2v ja päätetty aloittaa toisen lapsen yritys. Menkat pitäisi alkaa tällä viikolla ja sit vaan ovista bongailee. Meillä on ensimmäinen lapsi syvästi kehitysvammainen, joten matkassa paljon huolia. Tällä hetkellä odotukset kuitenkin positiivisesti jännityneet ja ihana fiilistellä ajatusta toisesta lapsesta.
 
onpa hauska kun on paljon saman ikäisiä esikoisia :) täällä pyörähti just yk16 käyntiin ja katsoin, että tästä kierrosta LA osuisi melkein esikoisen 4v-synttäreihin. tää kierto on kolmas letrokierto ja toivottavasti toinen inssikierto.
 
onpa hauska kun on paljon saman ikäisiä esikoisia :) täällä pyörähti just yk16 käyntiin ja katsoin, että tästä kierrosta LA osuisi melkein esikoisen 4v-synttäreihin. tää kierto on kolmas letrokierto ja toivottavasti toinen inssikierto.

Tiiätkö mihin perustuu tekevätkö inssin vai vaan letrot? Vai onks vaan et mahtuuko/osuuko ovis oikeeseen aikaan :)
 
Tiiätkö mihin perustuu tekevätkö inssin vai vaan letrot? Vai onks vaan et mahtuuko/osuuko ovis oikeeseen aikaan :)
meillä on suunnitelma että inssi tehdään aina jos vaan ajallisesti mahdollista (ja vaan yks johtofolli löytyy seurantaultrassa). eli viime kierrossa meillä meni inssi ohi, kun ei päästy henk koht syistä klinikalle oikeaan aikaan. ja tietty jos ovis osuu huonosti viikonlopulle eikä voi irrottaa follikkelia aiemmin (ei ole vaikka tarpeeksi kasvanut), niin sit voi mennä inssi ohi. mutta laskeskelin että kahen viime kierron perusteella vois saada inssin ens viikon perjantaille, joko irrotuspiikillä tai ilman :) (tai jopa torstaille, jos olis tosi ärhäkkä kasvu :grin)
 
Oletteko miettineet, millä tavalla toinen lapsi voisi olla erilainen kuin esikoinen? Siis siihenhän ei toki voi vaikuttaa mitenkään, mutta minusta on ihan hauska pohtia tällaisia. :grin Meillä esimerkiksi esikoinen ei ole edes vauvana tykännyt fyysisestä läheisyydestä (oli esimerkiksi mieluummin vaunuissa kuin kantoliinassa). Vaikka hän onkin sen takia ollut myös aika helppo lapsi, niin olisi ihan kivaa saada lapsi, joka tykkää olla sylissä ja halia. :rolleyes: Esikoinen on myös luonteeltaan ihan erilainen kuin minä itse, sellainen rohkea rämäpää. Tietysti esikoinen on rakas juuri tuollaisena, mutta minusta on kuitenkin mielenkiintoista ajatella, että toinen lapsi voi olla täysin erilainen.
 
Oletteko miettineet, millä tavalla toinen lapsi voisi olla erilainen kuin esikoinen? Siis siihenhän ei toki voi vaikuttaa mitenkään, mutta minusta on ihan hauska pohtia tällaisia. :grin Meillä esimerkiksi esikoinen ei ole edes vauvana tykännyt fyysisestä läheisyydestä (oli esimerkiksi mieluummin vaunuissa kuin kantoliinassa). Vaikka hän onkin sen takia ollut myös aika helppo lapsi, niin olisi ihan kivaa saada lapsi, joka tykkää olla sylissä ja halia. :rolleyes: Esikoinen on myös luonteeltaan ihan erilainen kuin minä itse, sellainen rohkea rämäpää. Tietysti esikoinen on rakas juuri tuollaisena, mutta minusta on kuitenkin mielenkiintoista ajatella, että toinen lapsi voi olla täysin erilainen.

Todellakin olen miettinyt! Etenkin siltä kantilta, että esikoinen oli tosi vaativa vauva, huusi huutamasta päästyään, nukkui 10 minuutin pätkissä vain sylissä tai kantoliinassa hytkytellen jne jne... En tiedä kuinka iso osa johtui refluksista johon saatiin apuja aivan liian myöhään, ja kuinka paljon taas oli omasta temperamentista peräisin. Joka tapauksessa toivon, että jos toinen lapsi saadaan niin vauva-aika olisi vähän erilaista, että voisi joskus mennäkin jonnekin sen vauvan kanssa ilman että se huutaa palosireeninä 98% ajasta ja loputkin 2 % ajasta menee sen varmistamiseen että vauva pysyy tyytyväisenä :woot:

Ja jotta kukaan ei nyt käsitä vahingossakaan väärin, niin kerrottakoon että nykyään tuo meidän lähes 3-v esikoinen on kyllä niin mainio vesseli ettei tosikaan :grin

On kyllä tässä lapsen kasvaessa jännä välillä huomata erilaisia piirteitä lapsessaan. Joissain asioissa tuo lapsi on ihan kuin isänsä, jotkut luonteenpiirteet taas on suoraan minulta.
 
Oletteko miettineet, millä tavalla toinen lapsi voisi olla erilainen kuin esikoinen? Siis siihenhän ei toki voi vaikuttaa mitenkään, mutta minusta on ihan hauska pohtia tällaisia. :grin Meillä esimerkiksi esikoinen ei ole edes vauvana tykännyt fyysisestä läheisyydestä (oli esimerkiksi mieluummin vaunuissa kuin kantoliinassa). Vaikka hän onkin sen takia ollut myös aika helppo lapsi, niin olisi ihan kivaa saada lapsi, joka tykkää olla sylissä ja halia. :rolleyes: Esikoinen on myös luonteeltaan ihan erilainen kuin minä itse, sellainen rohkea rämäpää. Tietysti esikoinen on rakas juuri tuollaisena, mutta minusta on kuitenkin mielenkiintoista ajatella, että toinen lapsi voi olla täysin erilainen.

Mulla on lähinnä se, että ois ihana nähdä oman lapsen kehitys esim kävelemään lähteminen ja puhuminen. Ois ihana kuulla, että lapsi sanoo äiti.
 
On kyllä tässä lapsen kasvaessa jännä välillä huomata erilaisia piirteitä lapsessaan. Joissain asioissa tuo lapsi on ihan kuin isänsä, jotkut luonteenpiirteet taas on suoraan minulta.

Siis ihan sama täällä. Viime viikon varhaiskasvatus keskustelussa tuli sellanen olo, että ei oo lapsi kyllä kauas puusta pudonnut, kuvaukset kolahti lapsen isään (ja itseeni), kuin olisi kuvaillut lapsen sijaan meidät!

Oletteko miettineet, millä tavalla toinen lapsi voisi olla erilainen kuin esikoinen? Siis siihenhän ei toki voi vaikuttaa mitenkään, mutta minusta on ihan hauska pohtia tällaisia. :grin Meillä esimerkiksi esikoinen ei ole edes vauvana tykännyt fyysisestä läheisyydestä (oli esimerkiksi mieluummin vaunuissa kuin kantoliinassa). Vaikka hän onkin sen takia ollut myös aika helppo lapsi, niin olisi ihan kivaa saada lapsi, joka tykkää olla sylissä ja halia. :rolleyes: Esikoinen on myös luonteeltaan ihan erilainen kuin minä itse, sellainen rohkea rämäpää. Tietysti esikoinen on rakas juuri tuollaisena, mutta minusta on kuitenkin mielenkiintoista ajatella, että toinen lapsi voi olla täysin erilainen.

Mä en itseasiassa ole hirveesti miettinyt, enemmän ehkä ikäero asioita. Tai miten sisarussuhde muodostuu. Ehkä kun esikoisen kanssa tuntui että asiat luonnistui aika kivasti, asiat (ne haastavatkin) otettiin vastaan ja sovellettiin yksi kerrallaan niin siitä on jäänyt sellainen fiilis, että tulee mitä tulee, mietitään sitä sitten. Eli jos toinen lapsi onkin esikoisen täysi vasta kohta niin sit vaan eletään sen mukaan. Toisaalta en oo esikoisestakaan hirveesti miettinyt, että millainenkohan hänestä tulee tai mimmonen hän on vaikka parin vuoden päästä. Tavallaan lapsi on koko ajan tässä hetkessä - tuntuu melko kaukaiselta että vaikka vuosi sitten kaikki tekeminenkin on ollut ihan toisenlaista ja lapsen persoonakaan ei ollut näin selkeä mitä se nyt alkaa oleen :grin
 
Täällä myös kuumeillaa toista pientä :love017 vappuna koettiin kemiallinen / tai varhainen keskenmeno rv5. esikoinen on 7/20 syntynyt, ajatuksena oli että jos vähintään 1,5v ikäero tulisi :shy: en tiiä onko ton kkm jälkeen kierto sekaisin, tänään kp30 ja pitäisi menkat alkaa muttei oo ainakaan vielä. en uskalla testata ennenku menkat on kunnolla myöhässä:grin

Kiva ku tää toista vauvaa haaveilevien ketju nostettiin, yritin aiemmin etsiä mutten löytänyt!

Oon just miehelle sanonu että mieti jos toinen vauva on sellanen lötköpötkö chillivauvva, ois jännää :grin esikoinen ei oikein läheisyydestä piittaa, ei viihdy sylissä ja on kokoajan menossa ja on temperamenttinen:p
 
Takaisin
Top