Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voimia Yksisarvinen, toivottavasti kaikki kääntyy parhaimmin päin!! <3
Juu, ajattelin nyt odotella kiltisti että mensut olis MYÖHÄSSÄ, ettei tarvitsis rahaa hussata turhiin negoihin.. Parissa kierrossa joutunut testaileen kp  26 tai 27 kun on ollu jotai pippalointia, että on uskaltanu maistella olutta :D Nyt odottelen edelleen täälä kiltisti sormet ja jalat ristis :)

Yksisarviselle ihan kamalasti voimia<3 ei tässä oikein keksi sanoja.. :'( varmasti musertavaa elää koko ajan odottaen, ja vielä raskausoireiden jyllätessä... mä toivon koko sydämestäni, että jos kuitenkin.. tiedätkö, en tiiä lohduttaako tämä ajatus juuri nyt, mutta mä uskon, että jos joutuu kokemaan jotain pahaa ja ikävää, niin tulossa on myös jotain ihanaa ja hyvää, aikanaan><3 muistan sinua ja pientä iltarukouksessa><3 :)>

Ihan unohtui kaikki muut jutut kirjoittaa... :) kiitos onnitteluista<3 toivottavasti pääsen pian onnittelemaan teitä myös :)) heh, haikarainen, tässä kierrossa oli kyllä käytössä rautatabut ja monivitamiini-poretabletit :) ihan samoin kuin esikoisen plussauskierrossakin, eli tää resepti näköjään mulla toimii :) täytyy vaan toivoa että pysyy matkassa mukana, kun on noita keskenmenoja.. eka viikolla 13, toinen viikolla 6 ja kolmas oli kun esikoista odotin, eli kaksoset joista toinen meni kesken vk 6... ensimmäisestä on jäänyt tosi huonot muistot, kun oli jo niin pitkällä... täytyy kai vaan pitää mieli positiivisena... :)>

Pikkuhiljaa kevätneito täällä alkaa hiipumaan mikreeni. onneks..
yksisarvinen, jos yhtään lohduttaa tilanteesasi niin meillä oli ihan sama homma ton esikoisen kohdalla. viikot eivät ALUSSA vastanneet kokoa, viikkoa pienempää näytti ultrassa, ihan samallalailla kun sulla. siittä sitte rv 9 tasottu ja viikot alkoivat mätsätä. elä siis ihan kokonaan heitä toivoa vielä. voimia <3

täällä taitaa tässä kuussa tulla taas täti. ihan samana kiertopäivänä kuin viime kuussaki (kp22) alkoi ihan samat vatsatunteet ja samasta kohtaa rinnat arat. enteilevät siis kuukautisia samallalailla. ja kun ei sitä kiinnittymisvuotoakaan oo tullu.. (eihän sitä toki kaikille aina tuukkaan, jotenki vaan oletan et mulle tulis kun viimeksikin tuli ihan kamalan paljon vuotoa sillo..) no sitte jos näin käy, niin lääkäriin, jos sieltä jotain selkiäis..

ehkä otan starrynight:n mainitsemat lisät käyttöön :)

mukavaa päivää kaikille! <3

Hei kaikille!

Mihin nää päivät oikein menee? Eilen en ehtinyt ollenkaan tänne ja nyt niin paljon mielessä, etten tiedä mitä kirjoittaisin eka. Ihanaa tietty, et päivät menee vauhdilla! Muuten olis vaikeempaa odotyaa testailupäivää.. Eli täällä kp 24 eikä vieläkään alustavia oireita, siitä et menkat alkais.. Oikeesti joko menkat myöhässä tai lievemmät kivut tässä kuussa..? Tai sitten on oikeesti jotenkin ihmeellä tärpännyt ekalla kerralla! Oon kaikkia mahdollisia oireita kehitellyt pikku hiljaa. Liikaa aikaa kai ollut haaveiluun ja itsensä kuunteluun? Mut, mut..

Oireina nyt siis nukkumisvaikeuden lisäks närästys ja eilen nipisteli muutoman tunnin oikealta puolta alamahaa. Siis eilen tuli tasan viikko oviksesta, jonka tunsin tosi voimakkaasti eli mahdollisesti kiinnittyminen eilen..?!?  Pientä ruskehtavaa, melkein punertavaa vuotoa olin näkeväni, mut senkin ehkä kuvittelin.. Tai sit oli menkkajomotusta! Oon nyt asenoitunut, niin et menkat sieltä kuitenkin alkaa, enkä usko raskauteen ennen testin tekoa. Testin teen sit vasta kun mennyt yli ainakin pari päivää..

Miehen kans juteltu asiasta paljon ja päätetty, ettei uskota ennen, kun nähdään todisteet raskaudesta..  Hän jotenkin epäileväinen ollut pari päivää vaikka normaalisti ollut mukana mun hehkutuksessa.. Huonoja päiviä siis molemmilla, mut onhan raskaus ja vauva iso asia, niin pistää miehenkin pään pyörälle. Hänelle kun tämä kaikki on uutta ja ihmeellistä, niin ehkä ei tiedä mitä ajatella ja kuinka suhtautua..

Jännä kuinka oma mieli heittelee kans kovasti... Niin haluan vauvan ja odotan raskausaikaa, mut samalla muistelen esikoisen rankkaa vaiva-aikaa. Onneks muistan kaikki ne hyvät hetket ja sen kuinka iloinen ja onnellinen olin vauvastani.. Sitä tunnetta odotan nytkin! Mut nyt vaan odottelen, et selviää onko menkat tulossa vai päästäänkö odottamaan muuta.. Kattilillakin epäily tädin kyläilystä? Vieläkö olosi enteilee sitä? Meet sit lääkäriin oikeesti, jos nyt ei oo tärpännyt. Sun ei tarvii kärsiä seuraavassa kierrossa, kun apua on saatavilla.. Oon huolissani sinusta! Vaikka itse en oo kokenut samaa, mut voin kuvitella sen kauheuden. 

Semmoista tänään.. Tulikohan kaikki, mitä ajattelin..Mielessä oli niin paljon kaikkea.. No kirjoittelen sit lisää, kun juttua tulee.. Pitkää pinnaa odottaville ja malttia sekä onnea! Onnea tarvitsemme jokainen joka päivä! Kuullaan!!

Kiitos omppuf :) Kevätneito, toivottavasti mitään menkkaoireita ei tulekaan! Tota nipistelyä mullakin oli pikkasen tässä kierrossa, närästystä ja univaikeuksia myös, mutta niitä mulla on muutenkin. Onko sulla muita mahatuntemuksia? Mulla siis tuli ihan menkkajomotuksia, mutta kipu oli enemmän semmosta viiltelyä. Aika yleinen oire on vissiin kans rintojen arkuus. Oonkohan hei mä vähän höhlä kun ei omia oireita tartte arvuutella niin tuun sitte tänne kyttäilee muitten mahollisia oireita :) Kattili, juu kaikki keinot käyttöön :) mä niin toivon kyllä että sä (ja tietty koko tää jengi:) ) pääsisit tuonne toiselle puolelle pian :) thumbs up!! :)

Voi kuule starrynight, niin määki <3 mut oon kyllä niiiiin onnellinen sun puolesta <3

ja kevätneito, on se niin jännä, miten meillä synkkää yksiin nää fiilikset :D aina mitä sää oot kirjottanu vastaa munki tuntemuksia just sillä hetkellä tähän "prosessiin" :) miten mieli heittelee, ja kaikki :)
 ja noi sun oireet kuullostaa kyl ihan "siltä iteltään" <3 voi olispakin...
 mää oon oottanu kanssa sitä kiinnittymisvuotoo, ei oo näkyny.. mut emmä lannistu :)

HuomentaPäivää Naiset!! Täällä menossa nyt 32/28-29.... Nyt alkaa jo tuntumaan siltä että on tainnu PikkuKakkonen saada alkunsa <3 Testailen tänään tai huomenna aamulla, niin saa varmuuden.. Oireina ei ole muutakuin isot,aristavat tissit :D Huhhuijaa....

voi jessie, tee jo testi! :D ja tuu het kertoon meillekki :)

Ja joo, siis vannotin että tässä kierrossa en tee testiä ennenkuin menkat on myöhässä. niin whaat, mitä ihmettä tein tänä aamuna, no testin! voi minua ja mun itsehillintää :( no negahan se tietty oli. voivoi :)
Ja miten tuo aika matelee? syynähän ei siis voi olla että ollaan kaksin päivät kotona pojan kanssa ;) jako oon vielä melko varma ettei oo tärpänny tästä kierrosta, voi NAISET!

Oi ihanaa, täällähän on lupaavat tunnelmat monella! Alkoi ihan jännittää Jessien puolesta! Myös Kevätneidon tuntemukset kuulostas kyllä siltä, että ois voinu tärpätä. Toivotaan että pääsette yhtäaikaa siirtymään täältä "paremmalle" puolelle :D!

Ite odottelen että tää vuoto tästä loppuis. Pääsis kuiva harjoittelemaan vielä, ennen reissuun lähtöä :D! Voi olla että onkin sitten reissun jälkeen vauvantekohaluja, kun viikko ollaan erossa. Aika hyvä suunnitelma muuten ;)!

Kattili, kuulosti just mun touhulta tuo sun testin teko. Sillä erotuksella että en kehtaa edes itselleni myöntään tehneeni testiä :D. Jotenkin sitä aina vaan alkaa ajatuksissa kuvittelemaan tilannetta eteen päin, kuinka pääsee hehkuttamaan, että oikeasti testin ei olisi vielä edes pitänyt näyttää positiivista mutta...

Nautitaan viimeisistä lämpimistä päivistä! Jaksetaan sitten talven yli kasvatella mahdollisia mahojamme!

Hei!

Kp 25 eikä tänäänkään menkoista tietoa.. Jos oikein oon laskenut ja kierto kohdillaan, niin maanantaina tai tiistaina pitäis tädin kyläillä. Aina melkein viikkoa ennen menkkoja alkaa kivut, pahoinvointi ja paikkojen jomotus.. Ei vielä mitään sellaista! Te ootte kyl ihania! Eilen niin varma, et menkat kuitenkin alkaa, mut epäilen jo itsekin, et jos kuitenkin oon raskaana?!?! Mies on kans tietoinen, et ensi viikon alussa sit alkaa tai sit haen testin.. Hän käy asiaa itsekseen läpi ja hänelle töitäkin paljon, niin yhdessä ei olla nyt puitu asiaa.. Onneks mulla on teidät!!

StrarryNight toivoit, ettei menkkaoloja tulekaan.. Tietäisitpä, kuinka toivon samaa!! Kerroit et sul univaikeuksia, nipistelyä ja närästystä? Ihan normaalistikin? No mul ei oo.. No univaikeuksia kyl on ollut, mut nyt en oo pystynyt mahallani nukkuun aikoihin. Nipistely jatkunut aina välillä oikealla puolella, alkoi siis tosi kipeenä muutoman tunnin kestävänä tiistaina. En oo ennen tämmöistä tuntenut.. Närästystä ei oikeestaan tuu mulle mistään, eikä nyt oo ruokavalio muuttunut, joten ei pitäis siitä johtua. Närästystä oli paljon esikoisen raskausaikana ja alkoi melko pian plussan jälkeen.. Kyselit muuten, onko mul muita mahatuntemuksia? No en osaa sanoa.. Turvotusta ehkä on ja tosiaan tota pientä nipistelyä välillä. Ja olo on jotenkin erilainen..En osaa kyl paremmin sanoa.. Joten miten mahtaa olla?!?!

Kattili teit jo testin? Voi sua hätäistä! No ei vielä luovuteta! Raskauteen uskotaan, niin kauan kunnes toisin todistetaan! Mä ainakin yritän uskoa niin..Kiitokset sun tuesta ja kannustuksesta! Sä oot niin ihana ollut mulle alusta asti.. Oikea sielunsisko tunnut olevan, vaikka sellaiseen en niin uskotaan..Mä muuten huomannut saman, et samat fiilikset usein ja samaa pitänyt kirjoittaa, mitä sä oot kirjoittanut. Mukava et saadaaan jakaa tämä kaikki!! Kuulostaa lässyltä mut naiset saa lässyjä ollakin.. Usko vielä itseesi ja raskauteen, niin siirrytään yhdessä tonne odottajiin, eikös juu?!?

Oon muuten tullut kovin suojelevaiseksi itseäni tai mahaani kohtaan.. Esikoisen kans välillä raisujakin leikkejä ja hän kuitenkin jo iso, niin joskus pieniä mustelmia tulee, kun huomaamattaan tökkäsee.. Eilen olin uimassa hänen kanssaan ja vahingossa potkasi mahaani. Kamala olin kun ärhentelin, vaikka ei edes niin sattunut ja tiesin vahingoks, mut ennen en oo noin ärhäkkä ollut. Onneks ei siitä mitään pahaa mieltä tullut, kun selitin asian ja pyydettiin molemmat anteeks.. Aika erikoista multa ja suojellut muutenkin mahaani, itsekin havahtuu välillä kun mahaani taputtelen, samalla ajatelen: ettei hätää..Kuuluuko äidin vaistoon ja tekeekö hormoonit ärhäkäks? Saa katsoa, et jos vielä jatkuu tai pahenee, niin kovin pitkään en pysty salaan raskautta, jos siis raskaana oon.. Äitini ainakin tosi tarkka ja odottaa kovasti lisää lapsenlapsia, niin hän voi asian huomata.. No jään miettimään itsekseni ja lopetan tän romaanin.. Kiitos teille jo etukäteen, jotka jaksoitte lukea ja mahdollisesti kommentoitte! Hyvät torstain jatkot!

Kyllä vaan kannatti alkaa kirjottelemaan näin ihanalle "vertaistuki"palstalle kun on kavereita  joiden kanssa saa jakaa nämä raskautumisasiat... :D
Eli..... täällä ollaan nyt sitten virallisestikkin rv 4+3 (oi miten ihanalta tuntuu taas laskea viikkoja ja päiviä) eli plussatesti tehtynä ja olo on ihan sekava.. Toivottavasti pikkukakkonen pysyisi kyytissä ja huhtikuussa kevätkääryleen saisi syykkyyn <3 <3 <3

voi jessie, ihanaa! onnea ja tarrasukkia teidän matkaanne <3

ja kevätneito, saahaan me olla niin lässyjä ku halutaan :P <3
 ja mulla oli kans viime kierrossa tota samaa varovaisuutta mahaa kohtaan :) äitiyden kultahetkiä <3

No mutta niimpä tässä kävi samaten miten viime kuussaki että tiputtelu alkoi. ihan sama kp ku kaks edellistäkin kiertoa. voih :( ens kierrosta sitte...!

Jessie valtavasti onnea!!!! :) kevätneidolla alkaa olla jännät paikat, huh :) toivotaan, toivotaan :) Kattili voi ei... :( ei varmaan oo kivaa jos näin jo muutama päivä ennen kierron loppua toiveet murskataan... Tosi inhottavan kuulosta tuommonen tiputtelu! Toisaalta sit jos pysyiskin pienenä tiputteluna, mikä on aika yleistäkin alussa.. on tää tosiaan vaikee ala, kun mistään ei oikein voi olla varma!

Paljon, Paljon Onnea Jessie <3 On varmasti aivan upea fiilis nyt! Ei muuta kuin nauttimaan olotilasta ja toivotaan että kaikki menee hyvin ja varmasti meneekin :)

Kevätneidollakin jännä vloppu edessä, toivotaan kovasti plussaa myös sinne teille ensi viikon aikana :)

Voi harmi kattili, on varmasti turhauttavaa tuollainen tiputtelu, mutta eihän sitä koskaan tiedä josko vielä laantuisikin, kuten StarryNight tuossa totesikin

Tänne ei yhtikäs mitään erikoista, kuiva kausi lähti päälle vielä maanantai-iltana ja nyt vaan odottelua...Ei kyllä tunnu vielä tietenkään mitään erityistä, mutta ihana ois kyllä jotain alkaa tuntemaan... Minäkin haluun päästä plussaamaan!!! On jotenkin niin kova kaipuu.... :'(

Onnea plussanneille =D

Ihana on munkin mielestä Kevätneito lukea sun juttuja =) sä sanot monesti ääneen sen mitä mäkin oon ajatellut, juuri niitä lässynlässyn-juttuja =D että ootte te kaikki ihania <3

Täällä ei mitään uutta. Oon kyllä ahkerasti täällä käynyt lukemassa mutta en oo jotenkin jaksanut kirjoittaa ite =P tänään alan varmaan tikutteleen ovista, laskurin mukaan ovis pitäis olla ehkä tiistaina, siis jos kierto menee sen lyhyemmän mukaan kuten viime kuussa eli 28pv. Jos sattuis vaikka tärppipäivät viikonlopulle. Saas vaan nähdä mitä touhuista tulee, miehellä on taas jonkin sortin maailmanahdistuskausi menossa <=/ työ on paskaa ja elämä on paskaa ja sitä rataa...nooh, parastaan täytyy laittaa ainakin. Ens viikolla se on iltavuorosta kumminkin niin väsynyt ettei varmasti jaksa paljon peittoja heilutella, enkä haluaisi nyt enää tätiä treffata ens kuussa, en sitten millään =P

KIITOS onnitteluista.. Täällä nyt sulatellaan uutista ja odotetaan että aika kuluisi ja  pääsisi neuvolaan ja kuulisi sydänäänet :) Toivottavasti kaikki vaan menisi hyvin..

Toivon sydämmestäni että plussaatte kaikki P I A N, ja tulette odottajien puolelle!!

Hei!

Taas ihanaiset yksi viikko takana teidän kanssanne.. Perjantai siis ja kp 26. Vieläkään ei menkkamaista oloa! Oikeesti alan jo innostua, vaikka samalla hyvin epäröivä.. Yritän jaksaa ainakin maanantaihin ennen testin ostoa ja tekoa. Silloin tai tiistaina pitäis menkkojen alkaa, mut ei mitään enteilyä.. Ihme kun oon jaksanut näin pitkälle, etten ole vielä edes tutkinut apteekin hyllyjä.. Viimeks raskaustestin ostanut yli 6 vuotta sitten, joten ei tietoakaan millaisia testejä nykyään saatavilla ja mitä niistä osaa ostaa.. Hurja kuinka moni asia unohtunut.. Raskaus?!?! Mun esikoisen odotusaika oli mukavaa aikaa. Jos oikein muistan!?! Sitä vaan harmittelin jälkikäteen, kun odotin vaan raskauden päättymistä, niin en osannut nauttia ollenkaan odotusajasta.. Kiire oli saada vauva ja sainkin kevään kaunokaisen. Vähän oli vielä lunta ja jäätä maassa, mut koska osatolla jouduin viettään 4 päivää, niin sinä aikana oli alkanut kevät.

Mut joo, menee jaaritteluks eikä kukaan jaksa lukea.. Muistelen sit toiste itsekseni.. Oikeesti en vielä osaa ajatella eteenpäin, et meille tulis vauva enkä käsitä kuinka näin onnekas voikin olla, et ekasta yrityskerrasta olis tärpännyt. Voi kuinka paljon tulee muuttumaan kaikki! Ihanaa, mut samalla huolestuttaa.. Kuuluukohan ristiriitaiset tunteet asiaan? Varmaankin.. Mieskin eilen sohvalla taputteli mahaani, kun sylikkäin maattiin jutellen ja telkkaria katsellen. Nimistä jo juteltiin ja vähän vitsailtiinkin.. Pelotteli leikillään, et voi tulla kaksoset. Hänen suvussaan kyl kaksosia, mut ei lähisuvussa.. Siitä hän edelleen varma, et poika tulee.. Olenkin varmaan joskus jo kertonut, et hänen suku lisääntyy vain pojilla. Tyttö syntynyt viimeks noin 17-vuotta sitten..

Eihän tässä mun kirjoittelussa oo mitään järkee tänään? Liian tunteet pinnassa ja sekaisin vauvahaaveista.? Tai jotain?. Ehkä alan lopetella tähän? Taidan sit muuten seuraavaks ehtiä seuraanne vasta sunnuntaina. Lähdetään koko perhe mll:n järjestämälle retkelle bussikyydillä heurekaan. Aamuysiltä lähdetään ja iltakuuteen ainakin menee.. Heurekaan menoa joskus mietitty, mut odotettu et tyttö vähän kasvaa. Isommillehan siellä enemmän nähtävää ja koettavaa. Nyt kuitenkin tuli hyvä tilaisuus lähteä, eikä tarvii itse ajaa sekä hurja dinosaurusnäyttely kiinnostaa itseäkin. Heurekassa varmaan tullut käytyä viimeks kouluaikana, joten mukava päästä itsekin näkeen mitä siellä on.. Mut joo...Kerron sit lisää. Rauhallista ja mukavaa viikonloppua kaikille! Pysykää ihanina!!

Takaisin