Tervehdys!
Pikkuinen nukahti päikkäreille, joten nyt taas hetki aikaa itselle :)
kattili: esikko sai alkunsa meillä melko yllättävästi, kun emme varsinaisesti ehtineet lasta tai sen tekoa suunnitellakaan, kun neiti jo ilmoitti tulostaan. Olin jättänyt ehkäisylaastarin pois helmikuussa -10 ja siitä eteenpäin mentiin kumilla tai sitte ilman (ja melko paljo ilman... ;)) Mitään päiviä en tuolloin tietenkään tullut laskeneeksi tai mitään, mutta ilmeisesti ajoitus vain sattui kerralla nappiin. En osannut yhtään kuvitellakaan olevani raskaana, mutta kun kuukautiset olivat kaksi päivää myöhässä oli pakko testata ja hailakka positiivinen sieltä tuli. Seuraavana päivänä plussa jo tosi vahva (muistaakseni elivon testi). Ensimmäinen oire, jonka vasta jälkeen päin tajusin oli pahoinvointi keskellä päivää noin viikko ovulaatiosta. Toki olen miettinyt pystyikö olemaan vielä raskaudesta johtuvaa, mutta kyllä se vaan mun mielestä niin vahvasti raskauspahoinvointia oli, kun seuraavat kolme kuukautta sai aamupahoinvoinnin kanssa kärvistellä.
StarryNight oon pohtinu niin, että josko tässä nyt lähiaikoina raskaaksi tulee, niin jatkan imetystä niin kauan kuin itsestä se hyvältä tuntuu. Meillä melkein tismalleen samanlainen tilanne vielä imetyksen suhteen, eli neiti syö päivällä sen 4-6 kertaa ja yöllä vaihtelvasti 1-4 kertaa. Kiinteät ei vielä kovin hyvin maistu.... Sillä vaan pohdin ovulaatiota omalla kohdallani, kun jostain oon lukenu, että nimenomaan yösyöttö voi estää ovulaatiota tapahtumasta. Mikä taas tuntuu turhauttavalta, kun neitille tissi vielä niin hyvin yöllä maistuu... Mutta limoja olen kyllä yrittänyt seurailla viimeisimmissä kierroissa, ja toissa kierrossa ovislimat tosi selvät. Mulla vaan kierto lyhentynyt kesäkuusta lähtien 28 päivästä 25 päivään, ja mulla on aina tähän saakka ollu tooooosi säännölliset. Mutta pitää vaan yrittää sopeutua tilanteeseen ja toivoa että ovis tulis imetyksestä huolimatta :)
Eipä sillä että nuokaan ovistestit toisivat helpotusta tilanteeseen. Edelleenkään testissä ei näy mitään muuta testiviivan lisäksi, eikä kyllä kroppakaan tunnu yhtään ovuloivalta. Ei kipuja, limoja tai mitään muutakaan. Ja laskujen mukaan eilen ois ollu ovulaation aika! Onneksi tilasin testejä vähä enemmän kuin yhden satsin, niin voin jatkaa testailua vlopun ylikin, jos siltä tuntuu :) Mutta siis tällaista tänään, kuulumisiin!