Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Iltaa!
Kiitos oikein paljon onnitteluista kaikille! Ihanii ootte! En ainakaan vielä teitä oo jättämässä.. Ja vielä mitä vaan voi tapahtua.. Kuitenkin toivon, et tehokkaat tarrasukat on käytössä pienellä.. Joku muuten kyseli, et käytinkö tässä kierrossa rautalisää? Otin sen juu käyttöön ja käytössä vieläkin.. Ehkä auttaa tai sit vaan ajatus siitä, et käytössä on apuja?? Kuka sen tietää? Mut oikeestaan en vieläkään kokonaan asiaa tajua.. Oon kyl monesti päivän aikana jäänyt haaveisiin ja miettinyt asiaa.. Hirvittää ja jännittää sekä samlla niin onnellinen ja innoissani! Se mietityttää, kun kaikki muuttuu ja mitä kaikkea tuleekaan vastaan. Päällimäisenä mielessä esikoisen suhtautuminen, varmasti tulee vaikeaa hän kun saanut olla yksin monet vuodet. Hyvää kyl ehdottomasti tekee, et oppii jakaan huomiota.. Helppoa ei varmasti tule, mut elämää se on ja kaikkeen sopeutuu..
Tästä pitäis sit alkaa neuvolaan soitteleen ja aikaa varata. Sit saakin jäädä jännään ultraa. Sen jälkeen ehkä vois olla hyvä aika kertoa uutiset.. Äiti innostuu ja appivanhemmat, tietysti muutkin.. Yllätyksenä ainakin tulee monelle, mut jotenkin kiva ajatella, kuinka saadaan heidät iloisesti yllättää.. Mies ei muuten aamulla saanut montaakaan saanaa suustaan. Hymyili ja suukotteli sekä halaili monesti ennen töihin lähtöä.. Ei varmaan vielä tajua asiaa, kun itsekin vielä tässä ihmetellään.
Mut joo.. Ekalla yrityskerralla siis näin.. Hyvä et odotettiin heinäkuu, niin kroppa pääsi palautuun hormonikierukasta. Mielessä kyl juttuja, kun oon kuullut kuinka kierukan jälkeen helpommin tuulimunaraskaus tai menee kesken aikaisin, kun kohdun seinämät eivät vielä vahvat.. Mut ei pidä miettiä liikaa.. Odotellaan rauhallisin mielin ja yrittää sulatella asiaa itsekseen. Hyvä et raskausaika on pitkä, mut varmasti ajan toivois kuluvan nopeemmin jossain vaiheessa. Olen siis vielä täällä teidän seurana, koska onhan tämä tilanne vielä toisesta haaveilua ja kuumeilua.. Kuullaan siis! Hyvät illan jatkot ja kauniita unia!
Heipsis!
Täällä roikun vieläkin.. Ei kamalasti näkynyt tuolla toukokuisissa porukkaa ja juttelua oli harvemmassa. Täällä ainakin kirjoitellaan koko ajan ja porukkaa on.. Täällä siis hengailen vielä.. Potkikaa sit pois, jos alkaa mättään.. En muuten saa sit millään vaihdettua tota tickeriä. Otin jo sähköpostilla tonne ylläpitoonkin yhteyttä. Ei siis reagoi mitenkään se tallenna-painike. Piti ihana haikara tehdä, joka kuvais tätä vaiheen etenenistä, mut en saa tota vanhaa pois, enkä uutta tilalle. Toivottavasti jossain vaiheessa selviää. Sieltä laittoivat vaan sähköpostia, et pähkäilevät asiaa ja ottavat sit yhteyttä. Tosi asinatuntevaa väkeä varmaankin?
Täällä ollut keskustelua isovanhemmista.. Omat vanhemmat asuu vartin automatkan päässä, mut oikein hyvin tuun toimeen. Varsinkin äidin kans oikein läheiset välit ja auttanut mua monesti. Lapsen kans apu kyl tuli aikoinaan tarpeeseen, kun hänen kans jäin yksin ja hän sairastui pahasti. Miehen vanhemmat asuvat vielä lähempänä, mutta ovat kovin liikkuvaisia, asuntoautollaan kulkevat ympäri suomea ja suomen ulkopuolellakin.. Heidän kans siis ehkä harvemmin tekemisissä, mut ihan ok välit.
Sitäkin täällä on pohdittu, et kuinka pärjää sit kun tulee toinen. Koskikihan tää keskustelu niitä, joilla esikoinen pieni? Täällä ei muuten taida olla montaa muuta, joilla sama tilanne kuin meillä? Ikäeroksi tulee 7-vuotta, kun tyttö täyttää huhtikuussa ja vauvan pitäis syntyä toukokuussa. Vaikuttaa kyl tämä puolison vaihtuminen mulla tässä välissä tulevaan ikäeroon.. Kiva kyl silti seurata teidän kautta, mitä se elämä on pienten kans. Teillä siis monella tuntuu olevan aika pieniä noi esikoiset..
Mitäs vielä? En muuten vielä mitään kommenttia nykyiseen olotilaani oo ilmaissut. Voi hurja sentään!! En vieläkään oikein ymmärrä asiaa.. Raskaana? Ja näin vain? Jotenkin kuvitellut et muutoma yrityskerta menee. Tietysti toivoin, ettei tarvitse odottaa, sitä et pääsee odottaan. Mut näin.. Ja nyt lopetan hehkutuksen, et kaikki sujuu hyvin loppuun asti. Voihan olla, et mitä vain vielä tapahtuu.. Niin paljon kaikkea täällä huomannut ja tapahtunut ympärilläkin, niin ei voi olla liian varma.
Pientä pahoinvointia nyt alkanut ilmestyyn.. Eli jos oon pidempään syömättä, niin tulee paha olo. Ja aamuisin pitää syödä aikaisemmin, muuten paha olo. Normaalisti aamun pärjännyt hyvin pitkään. Väsyttää kyl toisina päivinä enemmän ja toisina vähemmän sekä närästää ihan kaikki, jopa juominen saa välillä röyhtäileen. Mies sitä mieltä, et äitini varmasti pääsee hyvinkin pian tilanteen tasalle. Tuntee mut kuitenkin niin hyvin ja tietää, et voin mitä vaan syödä ilman vaivoja ja yhtäkkiä närästystä. Lisäks toi viikonloppuna alaselän särky ja jalkojen puutuminen vaivaa välillä. Onneks monipuolinen työ, niin ei tarvitse pitkiä aikoja seisoa paikoillaan eikä istua. On siis liikunnalla hoidettavissa.. Liikunta tuleekin tarpeeseen, et oon sit jossakin kunnossa ja selviän vähän paremmin raskausajasta ja sen jälkeisestä elämästä.
Mies edelleen ollut harvasanainen..Taitaa vielä mun tavoin sulatella asiaa? Hellyyttä ja huomiota osoittaa kyl tavallista enemmän.. Hänellä kyl nyt kaaosta töissä ja huomaan sen stressaavan..Välillä rankkaa seurata, kun toinen ihan poikki. Itsestäni tiedän, et menee ajan kans ohi ja vain itse pystyy asiat setviin päässään. Samanlaisia ollaan siinä hänen kanssaan.. Mut joo.. Tässä tätä tulikin taas ihan tarpeeksi.. Kuullaan taas! Pysykää ihanina ja rauhallista illan jatkoa!
Hellou!
Täällä taas! Eilen jäi väliin foorumin seuraaminen ja päivitys.. No tänne mulle ei ihmeitä.. Sateista ja viileää ilmaa, oikeastaan koko viikon satanut enemmän tai vähemmän.. Mut kuitenkin aurinkoa! Sisäinen aurinko siis.. Ollut siis tosi tunteiden täytteinen viikko!! Huh!! Maanantaina olin vielä siinä uskossa, et menkat vois alkaa.. Ja nyt oon yrittänyt totutella raskaana oloon. Arvaatkaas muuten, kuka hölmö meni jo tässä vaiheessa ostaan vauvan vaatteita? Ihan kirpparilta van, joten rahaa ei kulunut kuin muutoma euro... Ihan neutraaleja värejä valkkasin enkä paljoa ostanut.. Ruskeat kahdet pienet sukat, joissa pupuja, valkoinen body, jossa teksti: isin kulta (mies varmasti tykkää) sekä vaalean vihreät veluurihousut.
Kamalasti vaan piti pälyillä ympärilleen, ettei kukaan tuttu näkis mitä ostelen. Kassalla huomasin ihan vieraalle myyjälle selittelevän, et oon muka menossa ystävän vauvaa katsomaan ja sinne ostin vaatetta.. Hölmö! Mitähän mies sanoo? vai pitäiskö piilotella ostoksia vielä hetki? Ostin kyl tytöllekin vaatetta ja itsellekin löysin paidan ja aivan ihanat sinisen turkoosit kukkamaljakot. Mieli tekis ruveta jo käymään vaatehuoneen vaatelaatikoita, jos sateista ilmaa kestää.. Olen siis tytön pieneks jääneitä vaatteita muutoman laatikon säilönyt ja tallessa on jostain syystä myös esikoista odottaessa ostettuja poikavauvalla sopivia vaatteita. Ehkä oon odottanut, et joku sais pojan tai sit oon kuvitellut, et itse voisin niitä joskus tarvita. Veljien tytöille paljon vaatetta mennyt käyttöön, mut toinen kälyistä palauttelee välillä osan vaatteista, kun jää heillä pieniks.
Oliskohan mul jotain asiaakin? No ei kai.. Kunhan päivittelin vaan.. Kerrankin muuten tulossa sellainen viikonloppu ettei ole ohjelmaa.. Siis tekemistä varmasti löytyy, mut ei mitään ennalta sovittua.. Mukava et saa vaan olla ja ihmetellä.. Jotenkin luulen, et aika voi osin kulua säilytyksessä olevia vaatteita tutkimalla ja siivoilemalla makkaria. Miehen kans toivon kans saavani viettää enemmän aikaa. Hän ehkä töissä ollut pidempään, et sais sulatella uutista itsekseen tai ei jaksa mun hössötystä? No ei oikeesti.. Tiedän, et töitä kauheesti hänellä. Itsellä ollut taas löysempi viikko ja pari seuraavaaakin viikkoa leppoisempia. Mut oikein hyvät viikonloput teille kaikille! Kuulemme taas!