Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heips kaikille ja terveisiä taas maalta, eli työleiriltä palattu pariksi päiväksi sivistyksen pariin :)

Maikkielle ensin suuret pahoittelut tädistä, ois jo saanu pysyä poissa :/
dellalle tsemppiä ja toivottavasti saisit ajan jonnekkin lähiaikoina. Endo ei kyllä ole kiva sairaus ja voi tosiaan hankaloittaa raskaaksituloa jos pahaksi yltyy, joten vaikka tauko vois henkisesti tehä hyvää, mä kyllä tsemppaisin yrittämään kun endo ei pahana ole(toivottavasti ei pahenekkaan). Mut nää on niin henkilökohtaisia juttuja, et jokaisen pitää tehä niinkuin itselleen parhaaksi kokee :)
Rodebud, toivttavasti löytyisi selvyys kierron venymiselle!

on: kiertopäivistä ei ollut tietoakaan ennen kotiinpaluuta nyt illalla, mutta kalenteri kertoo että tänään on kp21 ja oviksesta reilu viikko. Mitähän tässä nyt osais sanoa, ei mitään varmaa oiretta ainakaan. Vaaleanpunainen pieni vuotelu/tuhruttelu kesti reilun pari päivää ja loppui sitten(kp:t 17-19) Kertaakaan ei ollut ruskeaa tai kirkasta verta. Alamahaan juilasee kun aivastaa tai yskii, mutta onko ns. repäisykipuja vai johtuisko pihahommista, joissa syvät vatsalihaksetkin on varmasti päässy töihin painavia kottikärrylasteja yms työnnellessä ja kiviä kannellessa. Eilen illalla oli kunnon horkka päällä ja mies jo sanoikin että muistuttaa viime raskauden palelukohtauksia, et jospa oisit taas raskaana. Mut ihan yhtä hyvin voi vaan olla väsymyksestä ja vähän viileästä mökistä johtuvaa. Miehellä oli sortsit ja teepaita, mulla villasukat, verkkarit, t-paita, villatakki ja fleecepeitto ja silti palelu ei hellittäny :D Oon kyl aina ollu vilunen tapausja mun mielestä mökillä ON viileä sisällä. Eli täällä ei mitään varmuutta mistään, viikon päästä sit varmaan selvinnee miten on käyny. Ollaankin sopivasti kaverin luona reissussa sillon, joten ehkä ei oo niin aikaa miettiä koko ajan kroppaansa. Testailen sit vasta kun ollaan takas maalla ja menkat kunnolla myöhässä, jos on. En halua nostaa toiveita kattoon joten koitan ottaa lunkisti.

toivotaan parasta että sitte ku seuraavan kerran mökillä ootte ni saat mieluisan yllärin :)

toivotan kaikille tsemppiä kiertoon :)

tääl sitä vaa yritetää olla rennost mut hiukka vaikeeta. huomen tai ylihuomen siivoomaa koti ja sit alkaa tavaroiden roudaaminen et saa kodin valmiiks, saa nähä miten mies tuo sit sängyn, jääkaapin yms sinne.

Nyytti niin mä vähän ajattelinki et tähän samaan putkeen jatketaan, vaikka pahalta tuntuuki. mä uskon et vaikka nyt oiski hyvä tilanne endon suhteen, tilanne voi muuttua nopeastikin. ainakin ennen pesäkkeet kasvoivat nopeasti ja mullahan tosiaan oli leikkausten väli 1,5 vuotta et sinänsä aikaa ei ole hukattavaksi :) soittelen perjantaina klinikalle tai jonnekin ku oon kotona tytön kanssa. en meinaan halua et töissä naapurihuoneessa oleva esimies tai työkaveri kuulee sitä puhelua tai ylipäätään et saavat edes tietää tästä hankkeesta. mua kytätään jo valmiiksi töissä ja kysyttykin on, et millon tulee lisää vauvoja.

Nyytti muuten, sun toi oireilu kuulostaa kyl lupaavalta :)

Gatusa tsemppiä muuttohulinoihin ja rennosti vaan edelleen :)

on: kp 26 ja koko ajan tuntuu et nyt lurahti menkat. kuitenkaan ei vielä ole tapahtunut mitään, mut laitoin jo varuiksi pikkuhousunsuojan ja sideki on mukana et jos alkavat. eilen ei juiminut mahaa, mut tänään hippasen. pissahätäki lisääntyi aamulla, mut se nyt varmaan johtuu siitä et menkkojen aikaan mulla jotenki turpoaa jotai alakerrassa ja se sit painaa pissarakkoa. normisti mä kahvia ja tuoremehua join aamupalalla, en yhtään enempää ku normaalistikaan.

della toivotaa et pysyy pois ja siel oiski matkustaja kyydissä.
kiitos eipä meil ol liiemmi tavaroii, pari matkalaukkua ja tavarat mitä saatu/ostettu. eli helppo muutto, huomen siivoomaa aamulla sinne ja sit tavaroi pääsee viemää. saa nähä millo saadaa sänky ja muut isommat tavarat sinne. toivottavast pian, haluun muuttaa mahollisimman pian, netti löytyy valmiiks joten se ei ol poikki ollenkaa.

Lupaavalta Nyytti kuulostaa, toivotaan että siellä olis pieni matkustaja kyydissä :)

Itse alan lähinnä vaan odottelemaan, tai yritän olla odottamatta, yli viikon päässä olevia menkkoja. Toivottavasti tulis nyt niin hyvät kelit ulkona ettei tarttis sisällä kykkiä ja murehtia, olisi jotain muutakin ajateltavaa kun vauvat :D

no nii shapa toivottavasti sit saisit positiivisen yllärin kokea reilun viikon päästä. hyvä että kelit on hyvät, täälläki on aurinkoista ja lämminta varmaa jotai 25-27oc. mikä on tyypillinen kevät lämpötila.

en enää ees muista mut onko suomes kans sillai et jos futismatsi ni teitä suljetaa... tääl porukka näköjää sen verra sekoa et poliisit sulki useamman tienpätkän ni piti ottaa kiertotie taksilla, onneks kiertotie johti suoraa koulun etee. mut hirveetä yrittää saada taksia ja päästä minnekää, ois mies saanu viedä esikoisen kouluu tänää enkä mä. kaks pyörää toimii paremmin ku neljä tällaisina päivinä.

della, ei tuollaisista juu viitti työpaikalla soitella ja muiden kuullen puhua. Onko tilanne muuttunu, eli saapuiko täti vai jatkuuko jännitys?? Minkäs pituisia sun kierrot onkaan ollut? Jänskää jänskääää.. :)

Shapa, toivotaan et ois hyvät kelit, ulkona olo tosiaan auttaa, melkein kaikkeen :)
Minäs päivänä sulla pitäis uuden kierron alkaa jos alkaa?

Gatusa, kiva että muutto ihan lähellä jo :)

Täällä oli tänään hellepäivä, käytiin iltapäivällä muutama tunti mökillä ja haetiin mies ja koirat samalla pois. Jospa meniski vasta maanantaina takas, ni vois yllättyä iloisesti kaikesta kasvusta, nyt jo oli liljapenkeistä ja kesäkukkapenkeistä noussu uusia tukokkaita, salaattipenkissä myös paljon pieniä alkuja :)
Mun ois pakko vähän ommella kesävaatetta, niin itelle kuin pojallekkin ja kun koneet on kotona, enkä ainakaan vielä jaksa niitä sinne raahata, ni pakko ois hetki täälläkin olla välillä. Ja onhan tääki ihan mukavaa vaihtelua välillä :)
kp on 22 ja masussa sellasta pientä epämukavuutta, ei siis kovaa kipua, mutta tuntuu ja vähän koskoo. Ovis oli käsittääkseni tässä kierrossa noin vuorokautta myöhemmin kuin ennen km, joten oisko kierto sit päivän-pari pidempi, eli 28-29 ehkäpä. Jos luteaalivaihe pysyy samana eli 16, niin kierto ois 28pvää. Uutta kiertoa voisi siis ajatella alkavaksi tuossa ke-to. Onneksi on puuhaa, varsinkin alkuviikosta, niin jospa ei olis liikaa aikaa miettiä :)

Nyytti ei oo mitään jännitettävää, menkat alkoi tänä aamuna eli tänään siis kp 1. kierrot mulla on 26-28 päivää. osasin kyllä odottaaki tätä, ettei mitään tapahdu ja eilen viimeistään olin taas jo kuopannut toivon (vaikkei sellasta edes tässä kierrossa ollutkaan), koska juilinnat oli niin voimakkaita, ettei mitään muuta vaihtoehtoa edes ollut.

on: eli niinku tossa Nyytille kommentoinki niin uuteen kiertoon mennään. pitäs saada tilattua uudet ovistikut ja huomenna tosiaan soittelen sit jonneki. vähän oli aamulla fiilis, et miksi v..ussa edes yritän mitään, kun mies oli niin negatiivinen (oli jo illalla ja aamulla jatkui, syy negatiivisuuteen ei varmaan oo tää sama mikä mulla) enkä jääny selvittää, mikä v...u on taas vikana. sinne se jäi himaan martyrisoimaan itseään, kun pakkasin tytölle vaatteet päälle ja kuskasin hänet rattaissa tarhaan.

sori taas kiroilu, mun päivä alkoi ihan hyvin ja eilenki oli ihan hyvä päivä kaikesta huolimatta (oli hyvä päivä töissä ja illalla koiranki kans sujui koiratreenit), mutta mies se onnistuu pilaamaan kaikki ihan pelkällä naamanvääntelyllä herätessään.

della, saa sitä noitua kun siltä tuntuu. Ohan se ärsyttävää kattella jos toinen naama norsun v...lla.
Tosi harmi että täti löysi taas tiensä paikalle :/ Ihan epistä.

Me nukuttiin aamulla pitkään. Poika alko ihan yhtäkki nukkumaan pidempiä yöunia. Tosi pitkään heräs aina kuuden pintaan, mut tänäänki heräs vartin yli ysiltä. Ihan hassua, mut ei todellakaan haittaa että sen 8-10,5h yöunet on parantunu tonne 11-12h pitusiks, kerran jopa 13h. Mee like ja poikakin on paremmalla tuulella kun saa nukuttua kunnolla :)

Nyytti Ens viikon lauantaina pitäis alkaa menkat. Toivotaan että ei ala :D

Ei ole kyllä mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan, toisaalta mahdollisesta oviksestakin on niin vähän aikaa. Plus yritän olla tuijottamatta jatkuvasti kroppaa :)

della eli meil sama tilanne siinä mielessä et mies onnistunu pilaamaa päivän. me alettii roudaa tavaroi ku pyys apuu ja sit mikää ei ollu hyvä ja ois pitän yhtäaikaa tehä 3 eri asiaa ja valitusta mieheltä kokoajan. mul vaa esikoinen rupes ku tultii anoppilaa ni isottelee ja hyppii nenille. joten hiukka hermot kireel. mies ei löydä itestää mitää vikaa, via on aina minussa ihan joka asiassa jos jokin menee vikaa ni syyhän on aina minun.

tsemppiä kaikille kiertoon, yritän jatkossa olla valittamatta. plussatuulia.

edistystä esikoinen pyys anteeksi omaa käytöstänsä ja halas. :)

Shapa, toivotaan juu ettei ala! Meillä kummallakaan :)

on:kp 23 ja taas tulee pientä tuhrua. Parilla vessassakäyntikerralla on paperiin jotain tullut, mut nyt viimeisellä ei. Katotaan jatkuuko myöhemmin. Multahan tuli kp17-19 pientä vaaleanpunaista tuhruttelua.
Nyt vähän rusehtavampaa/punertavampaa.
Pitää nyt toivoa että nää pienet "vuotelut" johtuis kyytiäisestä, eikä siitä että kroppa olis edelleen sekaisin km jäljiltä.

Mähän aiemmin kerroin, että meille on tulossa koiranpentu. No - ei ole. Piti jo aiemmin kertoa, mutta vauva-asiat nyt oli päällimmäisenä mielessä. Myyjä siis paljastui huijariksi, eikä häneen ole saanut mitään yhteyttä varausmaksun maksamisen jälkeen. Rikosilmoituksen olen tehnyt ja poliisin kanssa pari kerta ajutellut, tänäänkin poliisista soitetiin ja kertoi että tämä "nainen" onkin mustalaismies, jonka tilille rahat siis on menny. Oli kyllä taitava huijari, ei voi muuta sanoa. Katotaan saanko ikinä rahoja takaisin ja näin ollen uutta pentua metskaamaan,vai jääkö tää homma nyt sit tähän ja jatketaan tällä kokoonpanolla vaan. Harmittaa vietävästi, meillä pitäis nyt jo olla pieni ihana pentu, jos kaikki olis menny niinku piti.

pahoittelut nyytti että teit huijattii tuos koira asiassa. mustalaiset on taitavia huijareita se on aina tiedetty mut aina ne ite tekeytyy uhreiks jollai keinol.

tuosta tulikin mieleen eräs hauska tapaus nuoruudestani jota en kyllä ikinä unohda. kävelin kadulla ja vastaan tuli kaksi 25-30v mustalaista, he pysäyttivät minut ja kysyivät tietä...poliisilaitokselle. menin ihan hämilleni siis mitä poliisilaitokselle mustalaiset, neuvoin kyllä ihan normaalisti mutta kun olivat kävelleet tarpeeksi kauas repesin en voinut olla nauramatta ku yleensä niitä ei saa sinne kirveelläkään. itse silloin asuin poliisilaitosta vastapäätä olevassa kerrostalossa.

Pieni tuhruttelu loppui, ei sitä tullut kuin niillä kahdella kertaa pyyhkiessä ja pieni viivaa siteeseen.
Mulla on jotenkin rauhallinen olo. Pieni ajatus pään sisällä kytee, että olisi saattanutki onnistua tällä kertaa. Poikakin tänään sanoi/kysyi, että äitin mahassa on uusi vauva.
Piipatti oli kyllä niin ihana kun nukuttamassa olin, ei olisi vielä halunnut nukkua ja sanoi että Äiti, jutellaan vielä pikku hetki♥ Sit me juteltiin, kuinka hän oli ennen syntymäänsä ollut äitin mahassa ja pienenä vauvana sitten juonut tissimaitoa äitin tissistä(tässä kohtaa pojan pitää aina demonstroida suuliikkeitä ja ääniä :D)
Katotaan nyt, voihan tässä käydä vielä miten vaan ja vasta ensi viikolla selviää. Mutta on vaan jotenkin vähän sellainen tunne. Ehkä tää on vaan joku hetkellinen häitiö ja huomenna olenihan toista mieltä ;)
Pettymys olis kyllä suuri jos täti ensi viikolla paikalle porhaltais, joten odottelen edelleen rauhassa.
Ei mulla nyt edes mitenkään ihmeempiä oireita ole, maha tuntuu usein vähän omituiselta ja väsyttänyt on vietävästi koko päivän, vaikka nukuin ihan ok.
On vaan tämä tunne.

Gatusa, olipa kyllä erikoinen tilannekun mannet kysy tietä kyttikselle, en ihmettele että repesit ;)

tuunpa kertomaan et soitin tänä aamuna Väestöliittoon ja sain meille ajan 14.6 aamupäivälle :) nyt vaan toivotaan et miehelleki sopii aika, ettei tarvii siirtää tms. päivä on perjantai eli saan käydä ihan omana vapaapäivänä, tyttö tosin täytyy ottaa mukaan, mutta eiköhän hän tunnin viihdy aloillaankin. olo on keventynyt ja helpottunut, kun sai tuon askeleen otettua :) nyt vaan täytyy etsii kaikki epikriisit aikaisemmista leikkauksista jne., on nimittäin erikoislääkärin vastaanotto.

nyytti aivan ihana tuo sinun piipatti mashallah. :) toivottavasti pikkunen on oikees ja pikkukakkonen ois tlossa. mulla tuos joitai päiviä sit esikoinen kysy miks mulla ja isillä ei ole lapsia, siis hänen lisäks. siinä sit selitin et ei ollu hein aika tulla viel, oli ehkä kipee ja Allah ei halunnu että sairaana joutus kärsimää tai että me menetettäs pian syntymän jälkee pienokainen mikä ois vielä raskaampaa. no tähän muksu sit totes toivottavast koht saat terveen vauvan. <3

mitä tuoho sun väsymyksee tulee nyytti ni mulla iha sama juttu. mul pitäs viimeistää ke alkaa menkat jos on alkaaksee nyt 10pvä oviksest. saapi nähä miten käy ens viikolla alkaako vai ei, tietenki plussa ois enemmä ku tervetullut. no ainaki proge kuuri näköjää pisti stopin tiputtelulle tyystin, ei ole tippaakaa näkyny mikä positiivista ja tais irrottaa munasolunki tosiaa poikkeuksellisest, on käyny progen aikana kerran ennenki sama. mies utelee et onko raskaana oleva olo jne. oisha se mahtavaa jos uuden kodin kunniaks sais tietää et pikkukakkonen on saanu alkunsa.

nii joo mies toi tänää kalaa eri lajeja ja tuoreit katkarapui. mein liikenainen eli yli itsekäs käly tuli tarkastaa mitä veli oli tuonu (siis sekä meille että heille) ni eikös tää ruvennu valittamaa kalasta ku hän ei tykkää, kohtapaha oppii mitä on elämä ku ei tule enää ilmasin ruuat. nytteki meni 30dinaaria kaloihi miehelt. käsittämätönt käytöst 33v naiselt. anoppi sano kiitos ku toi heillekin, hän aina kiittää ja onki ainoa joka kiittää mun lisäks. uudessa kodissa sit ku häippästää sinne teenki varmaa ekana katkarapukeittoa tai jotai :) kalan haju ei kyl ol mikää mieluisin nyt mut toivottavast ei pahene olot.

della hienoa että sait ajan noinkin pian väestöliitolle ja viel erikoislääkärille :) uskon että on keventyny olo nyt ku tietää et asioi aletaa tutkia enemmän varmaanki nyt sitte. :)

della, loistavia uutisia! tosi äkkiä saitte ajan :)

Gatusalle jo toiseen ketjuun kirjotin :)

Taidan omanapailuni suoraan sieltä kopsata, kun sinne tällä kertaa ekana päädyin.

on: kp24. tänään oli jo vähän epäuskoisempi olo, munasarjoja tai varinkin vasenta juilinu jonnii verran ja aloin jo miettimään, et enteiliskö tätiä. Mut sit alkuillasta lenskin yrjö.. Menin hakemaan nokkamukia kuivaustilassa olevasta astianpesukoneesta ja kun se kuuma höyry pesuaineenhajuineen iski vasten naamaa, niin oli jo kiire. Matkalla vessaan oli jo oksu suussa ja pönttöön lens päivän sapuskat. Tunti sen jälkeen mies tuli kotiin ja laitto suihkun jälkeen jotain deuskia tai after sheiviä ja taas tuli ihan tolkuttoman paha olo, ei vaan voinu sietää sitä hajua yhtään ja tuntu ettei saa happea kun haisuu niin voimakkaalta->partsille istumaan, mut sielki meinas yrjö lentää joten vessaan vedet silmissä istumaan. Ei onneks enää tullu ja olokin helpottu pikkuhiljaa.
Jonkinlaista hajuherkistymää tässä siis ainakin on. Valkkariakin tulee, pääosin kirkasta ja ei nyt mitenkään lorottamalla, mutta himppasen tavallista enempi kuitenkin.
Mieskin jo kysy että ollaanko me muru raskaana, mut kassellaan nyt mitä tää kaikki sit loppupelissä tarkottaa, vai tarkottaako mitään. Vähän malttamaton olo alkaa itelläki jo olla ja sais aika kulua äkkiä :)

nyytti me sit jännätää yhessä mut sä kyl kuulostat erittäin raskaanaolevalt oikeest, mulla ollu vähä sama tilanne täällä eli laatta tahtoo lentää mut mul on vaa menny takas alas (onneks). ei ois läppäriä jos ois tullu ulos koska vessaan on turhan pitkä matka ku oksettaa, raput alas ja sit jos joku vessas ni joudut oottaa oksut suussa, ei kukaa auta. oli metallinmaku suussa aamulla enne hampaiden harjausta. sen jälkee onki ollu vaihtelevan huono olo. plussattaiskoha me sit suunnillee yhtäaikaa :)

Plaah, mä oon vääntäny 30 asteen helteessä kakkuja ylioppilaille ja nyt on kaikkensa antanut olo.
Lapsenteon suhteen mulle iski todellinen epätoivo. Tässä kierrossa ei olla vielä pupuiltu kertaakaan, olen unohtanut syödä vitamiineja ja kiertopäivääkään en tiedä. Menkat loppui tiistaina. Eilen ostin greippimehua ja sitä olen nyt yhden ison lasillisen juonut, vaikka tuskin siitä enään on mitään hyötyä.
Maanantaina soitin oman kunnan terveyskeskukseen lapsettomuus asioissa. Käski soittaa tiistaina 8 aamulla uudestaan, koska silloin jaetaan lääkäriajat juhannuksen jälkeiselle viikolle. Noh, kuinkas ollakaan. UNOHDIN aamulla soittaa, kun nukuttiin poitsun kanssa pitkään. Soitin sitten keskiviikkona ja käskettiin soittaa uudestaan 9.7 ja silloin saa kuulemma ajan elokuulle. Siis voi juma mitä touhua!!! Toisaalta, ei se elokuu nyt kuitenkaan niin kamalan kaukana ole, mutta tuntuu se aika pitkältä ajalta odottaa. Ihan, kun tässä nyt ei olis odotettu jo muutenkin.

Nyytti: Sä oot ihan varmana raskaana, nuo oireet ei voi olla mitään muuta :)

Ja toivottavasti myös Gatusa saa plussan :)

Della: Vitsit, mä oon kade. Mä niin haluaisin kans soittaa väestöliittoon, mut meillä ei vaan ole varaa :( Ei mitenkään...

Takaisin