Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
NYYTTI!!!! Ihan mielettömän ihanaa <3 Onneksi olkoon tuhannesti! Nyt toivotaan, että pikkuinen pitää tiukasti kiinni :) Eihän mullakaan se testiviiva ollut heti yhtä tumma kuin kontrolli, mutta rupesi sitten siitä vahvistumaan. Suosittelen sitä digiä, jos mielenrauha sitä vaatii. Niinhän säkin ehdotit mulle ;) Tervetuloa myös tuonne odottajien puolelle juttelemaan.

onnea Nyytti!! vaikka selväähän tuo oli et tulet plussaamaan :)

tulin ihan just reissusta ja hyvin meni ero tytöstä. hän on nyt nukkumassa ja hyvin oli hälläki mennyt :) huomenna aamulla hän saa sit äitin ostaman tuliaispehmon :)

on: mulla tuli ovistestit postissa, joten kohta voi aloittaa tikuttelun. innolla odottelen myös ensi viikon perjantaita ja sitä lekuria. saatiin muuten ihmekaavakkeet sieltä täytettäväksi: miehen kaavakkeessa kysyttiin oliko sillä kivekset laskeutunu.. ei se tietty tiennyt eikä viitsitty anopillekaan soittaa, joten vastattiin et joo kyllä :D

Piti vaan ihan pikaseen tulla lukemaan kommentit ja täällä olikin plussa uutisia!!!!

Hirmusti Onnea plussasta Nyytti, aivan ihanaa!!! :) Ja toivotaan tosiaan, että kyytiläinen pitää tiukasti kiinni loppuun saakka!

Mulla päättyi ensimmäinen raskaus keskenmenoon ja siitä puolen vuoden päästä plussasin uudestaan. Raskautta ei seurattu yhtään sen kummemmin. Ainoastaan sen verran sain vinguttua lapsettomuuspolilla, että pääsin sinne varhaisultraan. Me siis oltiin ennen tuota km käyty yksi kerta tuolla polilla suunnittelukäynnillä ja hoitivat sitten myös sen mun keskenmenon. Viimeisellä tarkastus käynnillä sanoivat sieltä, että saa olla yhteydessä myöhemminkin jos jotain tulee.
Olen muuten nyt miettinyt, viitsiskö sinne vielä soittaa, jos vaikka niillä vielä ois meidän tiedot siellä ja päästäisiin sinne tutkimuksiin ja mahdollisiin hoitoihin.

Della: Hienoa, että siellä oli kaikki mennyt hyvin :) Uskaltaa äiti olla joskus toistekin yötä pois.

On: Pakko hehkuttaa. Meillä ollaan harjoiteltu hissuksiin pottailua ja jo pidemmän aikaa sinne on pisuja aina tullutkin, jos äiti ja isi vaan on huomanneet viedä sopiviin aikoihin potalle. Tänään sitten tuli ekaa kertaa myös kakka pottaan illalla ja voi, että oli pojalla niin iloinen ilme, kun näki tuotoksensa ja yhdessä sille taputettiin :) Poitsu ei vielä mitenkään osaa ilmaista tarvettaan päästä potalle. Saattaa kyllä sanoa kakka sitten, kun se kakka on tullut vaippaan. Ja sanoo myös pissa, mutta siitäkään ei oikein mitään pysty päättelemään. Ollaan menty ihan sillä, että ruokailujen ja päikkäreiden jälkeen ollaan käyty potalla ja usein sinne se pissa sitten tulee, mutta ei lähellekään aina. On myös niitä päiviä, ettei poika halua pysyä potalla sekuntia kauempaa, mutta en ole halunnut pakottaa enkä painostaa. Tänään olin sopivasti vieressä, kun huomasin poitsun alkavan ängetä kakkaa housuun ja kiikutin samantien potalle. Pikkuisen ehti mennä vaippaan, mutta loput tuli kyllä sitten hienosti pottaan. Ai, että äiti ja isi olivat revetä ylpeydestä :) Hauskaa, miten sitä voikaan olla niin iloinen yhdestä kakasta potassa :)
Mulla ei oo mitään tuntemuksia mihinkään suntaan. Tänään on taas jotain pieniä limoja vuodellut... tuskin se enään ovista kuitenkaan on. Pää on ollut ihan kummallinen eilis illasta asti. Aamulla olo oli ihan kuin krapulassa. No joo... käytiin me eilen oman kylän mammaporukalla syömässä ja vissiin se viimeinen vesilasillinen sitten oli liikaa. On se piru, kun nykyään tulee pelkästä veden juonnistakin krapula!
Huomenna me lähdetään poitsun kanssa lapsenvahdeiksi 600km päähän ja mennään oikein lentokoneella. Jänskätää, miten poitsu suhtautuu lentomatkustukseen. Onneksi se matka kestää vain tunnin. Keskiviikkona sitten lennellään takaisin kotiin.

nyytti kyllähän se on paljon mieluisampaa nyt elämä ku on omaa rauhaa. onnittelen täälläkin sinua vielä oli niin päivän selvää jo että sulla tulee se plussa testiin aivan mahtavaa :)

täällä tänää reklamoitu miehelle et vois ottaa esikoisen vaihteeks mukaa ku lähtee rannalle, kotona ku ei ol mitää tekemist ja mun pitää yrittää saada asiakkaita ja jos tulee valituks ni tehä töitä. mun yks projekti tuo min hänen 1 päivän liksan ja usein projektit mulle hoituu tunnissa ja mulla on kuitenki liksat aina joko dollareis tai sveitsin frangeis tai erois riippuu asiakkaasta. totesin miehelle että jos hän haluu ni sit ku saan rahat ni mä voin maksaa puolet tuost vespan korjaamisest, aikoo hommata uudet renkaat ja moottorin ja muutki sisukset ettei tarttis kokoajan korjata. mullaha ois jo se raha hänelle kunha saan paperit hoidettua ja lähettävät mulle jenkeist mun kortin että saan nostettua rahat. mies totes eilen et eipä yleensä kuulis keltää siis ainakaa arabinaisilt et vaimo tarjoutus auttamaa kulkuneuvon korjaamises sekä rahallisest että vapaaehtosest itsensä sotkien ku auttaa avaamises ja sulkemises. onha mein vespa mein jalat sillo ku pitää lähtä käymää jossai eli parempi että korjataa mahollisimman pian, vielä kulkee mutta kuinka kauan on toinen asia.

mitä kiertoon tulee ni menkat tekee lähtöä hiljalleen ja siitä olen iloinen. uuteen yritykseen ja saas nähä kuinka pitkä kierto tällä kertaa on.

Kopsattu toisesta ketjusta:
Nyt sitten menkat päivän myöhässä. Tein eilen malttamattomana aamulla apteekin oman raskaustestin ja kolmen minuutin sisällä siinä oli viiva. Paljon haaleampi kuin kontrolliviiva mutta jopa mies näki sen sekunnin vilkasulla :grin
Teen tänään illalla vielä sen toisen testin siitä paketista... Oiskohan tää nyt sitä???? :rolleyes:

Kiitos kaikille onnitteluista :)

Shapa., huisia! Eiköhän se nyt sitä itteesä oo, joten onnea :)
Kyselit tuolla toisessa ketjussa, että paljon mulla oli täti myöhässä ennen plussaa yms, niin arvioisin että 2-3pvää. Mulla kun oli se kkm 2kk sit,niin ei ihan varmuutta kierrosta, mutta oviksen perusteella(jos luteaalivaihe sama 16pvää kun aiemmin) että kierto olisi ollut 28-29pvää ja testasin kp31. Ihan selvä viiva tuli, mutta ei yhtä tumma ja tasainen kuin kontrolliviiva. Testi oli joku sittarin halpis.
Mökillä pääsen puhelimella hyvin hitaasti ja vaivalloisesti lukemaan näitä juttuja, mutta en vastaamaan ja tänne ketjuun nyt tulin pikana käymään, ni vastailin sulle nyt samalla :)
Nyt mentävä, mutta palailen lukemaan ja kirjottelemaan myöhemmin taas :)

Neljän tunnin pissatauon pääteeksi tein nyt vähän aikaa sitten uuden testin. Selvä plussa pamahti kolmen minuutin kuluessa ruutuun :love017 Nyt vaan toivotaan että meijän pikku kakkonen pitää lujasti kiinni!

Oi ihanaa, tuhannesti Onnea Shapa :)

Täällä minä asemalla kovasti huidon ja viittilöin, että pääsisin teidän plussajunan kyytiin!!!!

Mulla ei oo oloja eikä tuntemuksia niin minkäänlaisia. Kummallisesti on vaan päätä jomotellut vähän väliä, vissiin nämä helteet ja painostavat ilmat sen tekee. Ai niin ja on mulla vissiin jotain ärsytystä tai hiivaakin. Hiivasta en niin varma ole, kun ei pahemmin kutia/kirvele. Ja mulla ei koskaan ole ollut lääkärin toteamaa hiivatulehdusta. Muutaman kerran on oman arvion mukaan ollut, mutta tosi harvoin.
Mua on alkanut pelottaan, että mulla on rintasyöpä. Rinnoissa ei kyllä tunnu kokeilemalla mitään ylimääräisiä pahkuroita tai muutakaan ylimääräistä. Mut oikea rinta tuntuu mun mielestä isommalta, kun vasen ja se aristaa välillä vähän. Tunnusteltaessa aristaa pikkuisen ja joskus myös, kun ottaa liivit pois. Sillain jännästi kihelmöi ja sitä on nyt ollut jo pari kuukautta.
Kiertopäivistä ei hajuakaan tällä hetkellä. Muuta, kun sen verran ettei tuo mun tickeri pidä ollenkaan paikkaansa. Pidemmällä ollaan menossa.

Meillä on taas poika flunssassa :/ Johan se kuukauden kerkes terveenä ollakin. Toivotaan nyt, ettei äityis kovin pahaksi eikä ainakaan menis korviin.

clearbluen digi tehty aamuyöllä viiden aikaan ja tulos oli raskaana 3+ :)
Eli viikkoja sen mukaan jo yli 5 sitten kaikenkaikkiaan. Oviksesta laskettuna viikkoja onkin tänään 5+1 jos laskee siitä päivästä, jonka iltana kivut alkoivat. Limoja tuli jo parina edeletävänä päivänä kyllä. Mutta ihanaa ja huojentavaa, että ainakin nyt alkuvaiheessa hcg taitaa nousta normaalisti :)

Miten Maikkien poika voi? Toivottavasti flunssa alkaa jo helpottamaan. Täälläkin pojalla pientä nuhaisuutta.
Mulla on toisessa tississä jälleen kipeä kohta. Varmaan samasta syystä kuin aiemminkin, jolloin ihan tutkimuksissa kävin ja löydöksenä oli runsaasti rauhaskudosta, eli liittyy raskauteen. Toivottavasti sinun kihelmöintisi ei tarkoittaisi mitään ikävää, mutta jos huolestuttaa, niin voisihan siitä lääkärin kanssa varmuuden vuoksi jutella? Saisit ainakin itse mielenrauhan :) Muistan kuinka asia vaivasi ja huoletti itteeni.

Mitäs muille kuuluu ja missä kierron vaiheessa olette menossa?

Nyytti onnea vielä digi-plussauksesta! kuulostaa kyl hyvältä sulla, et eiköhän raskaus etene niinkuin pitääkin :)

Maikkie paranemisia pojalle! tosta rinta-asiasta, multa muuten gyne tutki rinnatkin sillä käynnillä. kannattaa selvittää asiaa mieluiten aikaisin kuin liian myöhään. toivottavasti sulla kuitenkin viittaisi toi kihelmöinti raskauteen eikä mihinkään muuhun :)

Nyytti kyselit kierron vaiheesta: mulla on kp 12 tai jotain ja tänään tuli viiva ovistestiin, tai siis en ole kyllä ihan varma asiasta, koska menin keittelee kahvia ja tarjoamaan tytölle banaania, joten unohdin ovistestin ja se oli varmaan yliaikaa pyykkikoneen päällä. kivut ovat kylläkin alkaneet ja eilen aamulla liikutuin, kun luin MeNaisista juttua naisesta, jonka lapsi sai vauvana diagnoosin jostain harvinaisesta sairaudesta ja elinaikaa luvattiin alle kouluikäiseksi. se lapsi ei koskaan oppinut kääntymään eikä istumaan ja kuoli lopulta n. kaksivuotiaana. se nainen tuli uudelleen raskaaksi ja sikiöllä todettiin sama sairaus, minkä vuoksi he päätyi keskeyttämään raskauden. mä en yleensä liikutu juuri mistään, mutta tuota lukiessa tuli kyllä kyyneleet ja mietin, mikä onni on, että saa ns. terveen lapsen.

me ollaan pupuiltu, mutta kerrankin ilman mitään paineita. perjantaina on se klinikkakäynti ja keskityn nyt kaivamaan epikriisit jne. esille ja ajatuksissa olen kyllä luovuttanut luomuraskautumisen suhteen ja laitan toivoni noihin tutkimuksiin ja hoitoihin. mietin vaan, miten rahat riittää kaikkeen, mutta ehkä nyt on kuitenkin tärkeintä voida yrittää vielä sitä toista pientä. miehen kanssa siivottiin sunnuntaina varastokoppia ja kateltiin että tytön vanhat vauvakamat säilytetään toistaiseksi, koska halutaan se pikkuinen vielä käyttämään niitä :) mies toivoo toista pikkutyttöä, mäkin salaa toivon, mutta pikkupojatkin ovat suloisia, joten aika sama kumpi tulisi, kunhan vain tulisi :)

della, olipa surulinen tarina, oisin minäkin itkenyt..
Hyvä että siellä on pupultu ilman paineita :) Meilläkin tää raskautumiseen johtanu kierto oli niitä harvoja, joissa oikeasti mentiin hyvällä mielellä pilke silmäkulmassa eikä ns. pakkopullalla" koska on oikea aika". Mähän en edes testannu ovista mitenkään, seurasin vaan kroppaani ja niin, nukuin usein satsit sisällä ;)
Meilläkin molemmat toivoo tyttöä, vaikka toki poika olis ihan yhtä tervetullut :) Mies alussa poikaa toivoi, mutta on muuttanut mielensä poikani touhuja kattellessa ja todennu että kaks samanlaista vois jo olla liikaa :D Mä taas haaveilen pienten liivimekkojen ja tyttövaatteiden ompelusta kovasti ja oishan se muutenkin kiva, että olis molempia sukupuolia huushollissa :) Mutta pääasia se terve lapsi, muusta ei niin väliä loppupelissä kuitenkaan :)
Täällä alamaha kipuilee jonnii verran, enkä nyt tiiä johtuuko kerääntyvästä ilmasta vai jostai muusta. Epämukavaa.

pakko tulla jakamaan: mun sisko saa joulukuussa vauvan :) hänellä on myös endometrioosi, kuten mullakin ja raskaaksituleminen ollut hankalaa. eilen hän sit lähetti ultrakuvan tekstarilla ja soiteltiin tänään ja hän kertoi olevansa rv 14 raskaana :) kerrankin pystyn olemaan oikeasti iloinen jonkun tuttavan puolesta siitä, että hän raskautuu (ennen mua) :)

della, voi kuinka ihanaa! :) Paljon onnea siskollesi!

Täällä on mieli maassa, pientä vuotoa tulee taas. Ei ihan kirkasta verta, mutta sellaista punaisen ja veelanpunaisen välimaastosta. Siteeseen asti ei ole tullut, vain pyyhkimällä. Mahaakin särkee, mutta johtuuko suoraan vuodosta vai omasta pelosta. Tiedä häntä.
Varasin tänään ultrankin kahden viikon päähän ja pelottaa että joutuuko siellä toteamaan saman kuin viimeksi.
Toivottavasti ei ja olis harmitonta alkuraskauteen liittyvää vuotelua vain, mutta vetää kyllä mielen apeaksi.

Nyytti: Voih, varmasti pelottaa, mutta koita nyt kuitenkin vaan olla stressaamatta. Ei se stressikään ole hyväksi sulle eikä matkalaiselle. Toivotaan, että kaikki on kuitenkin hyvin vuotelusta huolimatta. Saattaahan niitä vuotoja esiintyjä, vaikkei mitään olisikaan.

Della: Ihania vauvauutisia siellä. Onnea siskollesi ja sulle, tulevalle tädille myöskin :)

Mulla ei edelleenkään ole mitään tuntemuksia. Ei nipistele tai jomottele eikä mitään muutakaan. Mahtanee olla taas menetetty tapaus :(
Poitsulla edelleen nuhaa ja nyt se uhkaa iskeä mullekin.

Äh, masentavaa... taidan hörppästä lasillisen punkkua

kiitos onnitteluista, oon vieläki ihan liikuttunu mun siskon puolesta :)

Nyytti toivottavasti ei ole mitään vakavampaa, vaan normaalia raskauteen liittyvää toi tuhru. koita olla stressaamatta :)

Maikkie älä vielä luovuta tän kierron suhteen! milloin sulla ois odotettavissa menkat/voisi laittaa testiä kehiin?

on: mulla ovistesti ei vielä näytäkään mitään, pistääki miettimään joko se meni ohi.. no miehen kans sovittu pupuilusta. toinen hyvä juttu on, että mun vanhat epikriisit ja synnytyskertomukset tuli tänään Naikkarilta ja perjantai on jo ylihuomenna :) huonompi juttu on, että tyttö oksensi tänään päiväkodissa ja toivon tosiaan, ettei enää huomenna oksentaisi, jotta päästään sinne klinikalle! en haluaisi siirtää sitä aikaa enää yhtään..

Nyytti: Mulla oli kans vuotoa alkuraskaudessa, juurikin samoilla viikoilla kuin sulla nyt, ja vielä 8+ viikoillakin. Vaaleanpunaista ja välillä ihan silkkaa vertakin... Säikähdin ihan pirusti :S Nyt tossa nt-ultrassa selvis että ne vuodot aiheutti kohdunsuulla ollut istukka. Hirmusti tsemppiä ja yritä olla rauhassa :) Tiijän että se on varmasti helpommin sanottu kuin tehty mutta kuitenkin. Kaikkea hyvää sinulle :)

Kiitos kaikille lohdutuksesta. Mulla meinaa kyllä edelleen olla mieli maassa ja peloissani. Ootan vaan että aika kuluis ja pääsis ultraan.
TMJ, mulla oli esikoisen raskaudessa totaali etinen istukka, joka ei liikku mihinkään ja siksi sektioonkin jouduin.
Voihan se olla että sama juttu taas, mutta silti pelottaa. Silloin mulla ei ollut muistaakseni vuotoja kuin joskus alkuraskaudessa ihan vähän kirkasta verta ja sit rv35+ jolloin meni lapsivedetkin ja verenvuoto ylty tosi pahaks ja sairaalan siltä reissulta jäin kunnes poika leikattiin muutamaa pävää myöhemmin. Mulla vihmoo mahaa varsinkin vasemmata ja tätä oli oviksen jälkeen melkein plussaan asti. Huolettaa ja mietiyttää vaan, vaikka varmasti ei hyvää tee. Minkäs sitä itelleen mahtaa.
Vuotoa ei onneks tullu kuin muutamalla vessareissulla ja tänään ei enää mitään.

nyytti toivottavast jotai normaalia alkuaskauden vuotoa eikä sitä pahinta mahollista. jaksamisia sinulle nyt tuntuu varmast et odottavan aika on entistä pidempi.

della mukava että sillä suunnalla hyviä uutisia tullut ja piristäny sun päivää.

tmj: hienoa että kaikki menny hyvin siellä nautihan raskaudestasi kunnolla. :)

on: kp 10/X menkat loppu eilen vihdoinki ja nyt sit uudessa kierrossa taas, saapi nähä miten käy. aikaset herätykset on sieltä ja syvältä. tässä nyt sit odotellaan rauhassa mitä tuleva tuo. ens kuussa alkaa ramadan joten jännät paikat tärppääkö vai ei koska se määrittää et paastoanko vai en.

Takaisin