Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
maikkie ihan turvallisuus syistä ja koska mein uskonnossa naisen etenki naimisissa olevan ei ole sopivaa kulkea yksin iltaisin. menin vetää melkei itku potku raivarit miehelle ni totes ostetaa se testi sit sä oot hirveen herkkä. i made my point.

Gatusa: Saako kysyä, että missä päin maailmaa tommonen käytäntö on? :)

Tuskastuttavaa kun välillä kierto tuntuu menevän todella hitaasti ja välillä todella nopeesti. Kalenterin mukaan ovis on sunnuntaina mut en mä oo koskaan sitä erityisemmin katsonut missä vaiheessa kiertoa on. Ajattelin, että on kun on koska peuhataan kuitenkin vähintään joka toinen päivä.

Heips kaikille pikaisesti! :)

Maikkielle kovasti tsemppiä piinailuun ja toivottavasti sieltä nyt se plussa pärähtäisi, eihän niitä oireita välttämättä tule vielä pitkään aikaan vaikka raskaana olisitkin :)
della, hienoa että ovis löyi, jei!
Gatusa, toivottavasti tstin ja selvyden saat.
Riksuke, toi on raastava aaikaa! tsemppejä sinne :)

Pikainen omanapailu ja samalla vastaus Maikkielle. Tuli sit eilen pläräiltyä ovistestin ohjevihkoa tarkemmin ja sieltä löytyi iiihan uusi sivu, jota en ennen ole huomannu, siellä luki että tapauksia joissa donna testiä ei ole voi käyttää: muunmuassa hormonaalinen ehkäisy, menopaussi ja 2kk raskauden jälkeen! -> Dorka. Eli ehkä siitä nyt sit löyty syy jatkuviin plussiin. km ei ole vielä kulunut kahta kuukautta, eli ehkä se ens kierrossa it rupeaa näyttämään "oikein".
Greippiä olen nyt satunnaisesti juonut, en ihan joka päivä mut melkein.
Limoja on selkeesti ollu enempi, eilen ja toissapäivänä runsaammin ja molemmat päivät tuli hyödynnettyä. Kp13 on tänään ja luulis että tässä viikon sisällä ovis olis ollu/edessä jos on. ennen kkm oli kp12, mut viime kiertohan veny 6lla päivällä joten voi olla myöhemminkin, mut eiköhän se näissä main kuitenki olis. Jos muutaman päivän jaksais viel olla reipas.
Mun pitäis olla jo menossa, mut kamat viel pakkaamatta ja ruokakaupassa käymättä- takas maalle ja möklille siis tiemme vie. Piti eilen hakea poisu tapaamisesta pk seudulta, ni jäätii kotii yheks yöks ja nyt taas mökille varmaan useammaks päiväks. Mutta palailen taas paremmalla ajalla lukemaa juttujanne, ties vaik mökillä olis yhteyksiä sen verta et pääsis puhelimella edes lukemaan. Eilen ja toissapäivänä siel ei ollu kuuluvuuksia ollenkaan ja oli hassua olla ihan puhelinpimennossa.

shapa se on myös kultturi ja uskonnollinen asia, olen muslimi. eli arabimaissa ei naisen kuulu liiemmi liikkuu ulkona itsekseen.

nyytti: selvyyttä tuli sen verran että en ole raskaana ku lääkäri ultras mut, kirjotti mulle progesteronia mun pyynnöstä koska näemmä mun kroppa ei tuota progesteronia jotta tulis menkat. tänää alko 10 päivän kuuri ja sit katotaa alkaako.

Gatusa Aivan niin, olenhan mä tosta kuullut, ei vaan heti muistunut mieleen :) Harmi ettei tärppiä ole käynyt, toivottavasti tolla kuurilla alkais pelittää!

Joopa joo, olin aikeissa kirjoittaa vaikka mitä, mutta menin sit käymään vessassa ennen tähän sohvalle juurtumista. Punaista tuhrua jäi jo paperiin, joten ei tärppiä täällä ja sinne meni mun kirjoittelu fiiliksetkin ihan tyystin.

MIten tämä lapsenteko voikin olla näin vaikeaa???

Nyt siis kp 25 ja hanat aukeaa varmaan viimeistään keskiviikkona. Mahtaakohan mulla olla liian lyhyt luteaalivaihe, kun tässä kierrossa ainakin ovis oli kp 14. Ei mulla kyllä koskaan kierrot ole olleet tämän kummempia. Paitsi ennen esikoista ei ollut mitään päiviä kestävää tuhruilua ennen menkkoja.

maikkie älä muuta sano vaikeeta se on, tosin vois ainaki mul olla hiukka helpompaa jos kroppa toimis niin ku pitää.

Maikkie, jos se nyt ei oiskaan kuitenkaan sitä menkkoja edeltävää? no, mullakaan ei satavarmasti tapahdu mitään, vaikka ovis bongattiin ja sitä hyödynnettiin eilen. mies ei jaksa tänään, huomenna kuulemma lohkeaa, mut siitä ei taida olla enää sit apua.

Gatusa toivottavasti sun kroppa saataisiin pian kuntoon ja mahdollisuudet paranisi!

shapa, tsemppiä tähän kiertoon! jospas pupuilut tuottaisi tulosta :)

Nyytti tsemppiä sinnekin yritykseen! jospas nyt tulisi oikein hyvä kierto, kun saatte rentoutua möksällä :)

Riksukelle tsemppiä alkuraskauteen :) muistan hyvin et kaikkea sitä tuliki pelättyä :/ teillä on varmasti pikkuinen vielä niin pieni ja kohtu suojelee, että eiköhän siellä ole kaikki kunnossa :)

on: eilen illalla ja vähän tänä aamuna oli niin voimakas oviskipu oikealla puolella ja säteili kylkeenki, et eiköhän se siinä irronnutkin. ehkä osuttiin oikeaan aikaan, ehkä ei. no, ensi kuussa soittelen klinikalle ja katellaan, miten sitte käy. aattelin kuitenki hankkii jossai vaiheessa lisää ovistikkuja, sehän on vähän niinku joulukalenteria avaisi, kun eka on ettei mitään ja sit tuleeki ovisplussa. pre-seedia ois jäljellä vielä yhteen kertaan, olkoon se sit huomenna. sitpä en taidakaan sitä enää hankkia, on vähän turhan kallista lystiä :/

ääh, valitanpa tänne et on tuo mies kyllä välillä niin p..seestä! eilen oli puhetta pupuilla mut eikös se sit valittanutkin et ku sattuu joka paikkaan ja väsyttää ja ei jaksa. no, sanoin sille sit vähän purevasti et pitäsköhän sun mennä lääkäriin ku sattuu. se sit kyselemään et mitä hän siellä sanoisi, johon minä sit kommentoin et valita siellä nuo samat asiat mitä täällä valitat.

eilen jatkui ihan hillitön kylkikipu oikealla puolella, se säteili nivusiin ja oikeaan sisäreiteen enkä ois ehkä kyl itsekään kyennyt pupuilemaan ja jouduinki sit makaamaan yöllä oikean kyljen päällä et se kipu meni pois :/ jos toi liittyi ovikseen, on kyl ollut tässä kierrossa niin kivulias ovis, et on välillä tehnyt mieli huutaa. harmi vaan et taisi kyl jäädä hyödyntämättä, kun mies ei ole yhteistyökykyinen = mun näkökulmasta pilasi tän kierron. mietin jo hetken et kannattaako tollasen kans yrittää mitään toista saada et pitäskö vaan hankkia smägmät jostai muualta, esim. yksityiseltä et saisi sen toisen pikkuisen. anteeksi tää valitus, vituttaa vaan niin toi ukko!

della ymmärrän hyvin. kyl muaki ärsyttäs jos just oviksen aikaa tuommosii puhuu ku tarkotus ois saada se pikkukakkonen.

on: kierron vaihe x, eile kunnon juilimist munasarjois laskurin mukaa ovis on vast kuun vaihtees/ens kuun alus. odotamme mitä tuleman pitää oon iha kuutamolla omast kropast. suoraa "menkkojen" jälkee ovismainen tilanne tuol ja yhtenä päivänä viiltäviä kipuja, eilen jäätävä kipu munasarjois mut ei ollu paikat ovismaisest auki. no saapi nähä mitä tapahtuu ja onko sitä ovista. ootan lähinnä et saanko normaalit menkat takas et pääsis yrittää, tosin meil on sillai et kunpa mies antas välil levätä, se ku ottaa vähä seesamiöljyy ni kyllä himot herää, on muute tehokas yskänlääkekin eli suosittelen pari ruokalusikallist päiväs seesamiöljyä.

Tulee taas vaan omanapailua, sorry!

Mulla siis alkoi maanantai-iltana tuhruilu... joka jatkuu edelleen vähäisenä. Mua niin ärsyttää tämä kroppa!!! Ennen poitsua mulla ei koskaan ollut mitään ihme tuhruiluja. Pari kertaa saattoi jäädä punaista paperiin ja sitten hanat aukes samantien saman päivän aikana. Nyt on siis koko eilinen ja tämä päivä tullut vaan pientä rusehtavaa tuhrua paperiin ja siteeseen ei juuri mitään. Mahaa kyllä jomottelee jo enemmänkin siihen malliin, että huomenna varmasti hanat aukeaa. Mä en vaan käsitä, mistä tää tämmöinen päiviä kestävä tuhruilu nyt on tullut??? Ei kait se raskauskaan ala, kun ihan selvästi kroppa on pihalla, kun lintulauta... Pitänee varmaan alkaa soittelemaan jonnekin gynelle ja lääkäriin aikaa. Mua vaan niin ärsyttää jo valmiiksi tuo kunnallisen puolen touhu ja yksityiseen ei ole varaa.

Ja joo, tämä ärsytyskin mahtanee olla vaan menkkaoire. Eilen suutuin pojallekin, kun pelleili vaan ruokapöydässä. Reppana saa kärsiä äidin kiukukohtauksista. Toivottavasti ei jää lapsiparalle mitään tarumoja moisesta.

maikkie tuskinpa jää mitää traumoja. mä muistan varsin hyvin kunnallisen puolen terveyspalvelut. aikoinaa mä toimin kaverille tulkkina ku hänel oli ilmiselvä keuhkokuume, lääkäri oli aiemmi sanonu normi flunssa ja vanhemmat usko, mä tappelin lääkärin kans ja vaadin testit, no olin oikees ja lääkäri nolona.
oman miehen kohal hänel kasvo jotai muhkuroi päässä ja oli kipeit, mentii terkkarii no tulos "ei me hoideta häntä" jouduin viemää yksityiselle ja siel antibiootit ja totes et piää leikata kuurin jälkee. no lopulta sit terkkaris lääkäri kunnon selitysten jälkee leikkas ne pois. omal kohal riidelly kans lääkärien kans. sama meno ku täs maassa.

ymmärrän hyvin et turhauttaa ajatuskin julkisest puolest. ollaa aikalailla samas tilantees mul vaa vihdoin jopa julkisel tääl lääkäri joka tekee jotai ees palkkansa etee eikä sano et kuvittelet vaa tai muuta vastaavaa. toisin kuin sairaalas mua pidettii 4 keskenmenon takia hulluna, ennen ku km todettii mua sanottii hulluks sairaalas. mentii yksityiselle ni totes keskeytyneen keskenmenon.

Maikkie ootko miettiny testaamista? tietty kannattaa käydä gynellä, jos tuollaisena jatkuu, sehän saattaa olla joku kropan häiriö, mikä sitten taas hankaloittaa raskautumista. testillä saisi ainakin poissuljettua raskauden/odotetun tuloksen. mulla itsellä menkat on just samanlaiset kuin ennen tyttöäkin, eka tulee pieni tuhru, sit samana päivänä aukeaa hanat. ainoa ero entiseen on endokivun puuttuminen, mikä on tietty positiivinen asia.

mä oon nyt oviksen aikaan ollut tosi äreä ja kiukkuinen ja nähtävästi myös nälkäinen :/ äyskin lähinnä miehelle, mut korotan herkästi ääntä myös lapsille ja koiralle. menkkojenki aikaan sama juttu, tosin ensin kyl nykyään kärsin alkuvitutuksesta, kun ei taaskaan tullut raskaaksi ja sit olen muuten vaan äreä. olin mä kyl raskausaikanakin melkoinen ilmestyskirjanpeto, lauoin vaan kaikille suoraan mielipiteeni ja ärhentelin ympäriinsä. ei sovi naishormonit mulle :angel11

on: kyljen pistävät kivut loppuneet eli ovis saattoi hyvinki olla tiistaina. mies lähestyi eilen illalla ja nyt on ainakin yritetty saada tääkin kierto hyödynnettyä.. katellaan kuin käy. oon nyt pohtinut sitä tutkimuksiin hakeutumista ja aattelin soitella myös perhesuunnitteluneuvolaan ja kokeilla, saisiko sinne nopeammin ajan kuin yksityiselle. tässähän painaa kesälomat päälle ja moni yksityinen klinikka ja julkisetki palvelut on ainaki heinäkuussa lomalla.

maikkie testaa iha varoiks ja käypä lääkärissä vaikka mikäli on nega. voit ainaki sanoa et kropas jotai häikkää ja raskaustesti tehty koska ne usein saattaa kysellä et onko testi tehty.

della siinä tapauksessa naihormonit ei sovi monelle mullekaa koska itelläki on aikalailla sama juttu normikierrois ollu. jos kipua oli viel eile ni ehkä ovis oliki eile toivotaa parasta että ois tärpänny :)

Gatusa ei enää mitään kovaa kipua ole kyljessä, vaan lähinnä sellasta repäisevämpää mallia. katellaan nyt, pitää kyl toivoa, että ois jotai tapahtunut tuolla alhaalla. toisaalta en halua toivoa liikaa, koska sit kun taas pettyy, pettyy lujaa ja itku tulee. mieluummin yritän suhtautua skeptisesti (= mun ikivanha suojamekanismi).

todistetusti toimiva mekanismi... kun ei odota raskautta ni ei pety niin kovast. iteki oppin tuon jo aika hyvin 4 kekenmenoa opettaa aika hyvin.

Mä tuun välillä tännekin huhuileen....

Maikkie: Ei mullakaan ollut ennen esikoista koskaan mitään tuhruiluja, vaan aina aukes hanat heti ihan kunnolla. Esikoisen syntymän jälkeen oli muutaman kerran tuhruilua ja suurin osa ajoittui viime kesälle, jolloin mun kroppa meni jostain syystä ihan sekaisin. Silloin oli viikon menkat myöhässä -> tuhruilua -> menkat edelleen myöhässä ja pari päivää ei mitään vuotoja ja sit taas tuhruilua, kunnes jossain vaiheessa menkat alkoi. Ärsyttävää! Mä kannatan myös testin tekemistä ja jos se on nega, niin lekuria. Ja tosiaan kannattaa pitää kiirettä sen lekurin kans, koska loma-aika lähestyy. Mähän en silloin viime kesänä saanut mistään apua, kun mihinkään ei päässyt (edes yksityiselle) kesä-heinäkuussa.

della: Mä oon myös ollut ovisaikoihin tosi ärtynyt. Ja tietysti silloinkin, kun on ollut menkat. Raskausajasta puhumattakaan. Jännää miten nainen reagoi niin voimakkaasti omiin hormoneihinsa. Toi onkin hyvä ajatus kokeilla perhesuunnitteluneuvolaa (ei tullut mulle missään vaiheessa mieleen). On varmaan halvempikin kuin yksityinen klinikka. Mutta senkin kanssa varmaan kannattaa olla aikaisin liikkeellä nyt kun kesä tulee...

Nyytti: Hyvä, että löytyi mahdollinen syy kummallisille ovisplussille :) Meinasitko nyt vaan luottaa omiin tuntemuksiin vai testata liuskoilla? Munkin tekist niin mieli jo mökille, mutta siellä on vielä ihan hirveen kylmä :( Ja kun meren rannassa on, niin tuuleekin hirveesti.

Gatusa: Toivottavasti sun kroppa kuntoutuisi pian... Onko sulla jotain seurantaa tässä kiertojen välillä?

ON: Ei tässä mitään ihmeellistä. Tyttö on oppinut melkein päiväkuivaksi :) Unilla ja ulkoillessa on vielä vaippa, mutta kunhan ilmat vielä lämpenee lisää, niin otetaan ulkoiluvaippakin pois. 2-vuotissynttärit lähestyy... On se niin haikeeta, kun oma pieni kasvaa. Ensi viikolla olis äitiysneuvolakäynti, mutta tuskin siellä mitään kummempia selviää. Ei meillä päin ole tapana ultrata tms. Ei edes lääkärin tarkastuksissa.

margeliini ei mulla ol mittää seurantaa ennen ku plussa tulee testiin. eli odotusta odotusta yritystä ja vielä lisää yritystä.
hienoa että tyttö on oppinu kuivaksi jo, kyllä se aika lentää kuule nopeesti minäki kattelen et vastaha tuo oli vauva ja nyt jo 7v. outoo ettei teil ol ultraa ees lääkärintarkastuksis.

on: ihana ku lämpötilat lähentelee 30 nyt, aamul pesty pyykki jo käytännösottaen kuiva, suihkun yhteydes pestyt vaatteetki (muutama tunti sit) on jo melkei kuivia. aurinko paistaa eikä hiekkamyrskyst tietoakaa, eile oli iha hirvee hiekkamyrsky tääl, eteesä ei meinan nähä, hiekkaa tuli silmii joten niitä pestii usein vedellä ja ne joilla oli pyykkiä ulkona sai hiekkakerroksen, onneks pesin tänää käsin vähä pyykkiä ku on hyvä sää, lämmin tuuli. <3
eile todettii miehen kans et koht tulee hänen perheel tippa linssii, me ku häippästää ni kuka ostaa ruuat, veden jne? ei me, mies ostaa äidillensä ainoastaa jotai välillä esim. maitoa ja kurkkua ja auttaa lääkkeiden kans äitiänsä ei muita, ei enää maksaa tms isälle, välil mun mies kiertelee tunteja etsimäs paria sisäelintä että saa rautaa kunnol ja kotona sit saa valitust ja huutoa. eile mies totes isällensä kylmäst et enpä käy ostaas leipää, oltii kaikki kolme sit sen takia vaikka mitä. IHANAA ku koht pääsee omaa kotii. siis lähin kauppa/kioskihan on n. 10m päässä.
ite otan tän kierron rennost, en odota mitää tapahtuvaks muuta ku menkkoi alkavaks.

Gatusa, voi harmi ettei siellä ollut tärppiä käynyt, mutta toivottavasti lääkityksen avulla saisit nyt kierrot normalisoitumaan ja sit ois paremmat mahdollisuudetkin :)

Maikkie, voi surku sentään että tuollaista tuhruilua alkanut tulla. Ei mullakaan ennen poikaa ollut , mut nyt km jälkeen sitä kesti sen kolmekin päivää. Tosdella ärsyttävää. Tosin raskautuneessa kierrossa sitä tuli vähän ennen plussaa yhtenä päivänä.

della. hienoa että ovis tuli bongattua ja hyödynnettyäkin.
Noi miehet ei aina vaan tunnu tajuavan, että se on vaan pieni hetki kuukaudesta kun on mahdollisuus onnistumiseen ja sillon pitäis "töitä paiskia". On ihan tosi raivostuttavaa, kun mies valittaa väsymystä, päänsärkyä tms just oviksen aikaan :/ Toivottavasti ois kuitenkin nyt tärppi käynyt, eihän se vaadi kun sen yhden hyvin ajoitetetun kerran välttämättä.
Ja kiitos tsempityksistä :) Meidän mökkeily ei kyllä ole mitään rentoutumista ja mökkeilyä sanan varsineisessa merkityksessä, ainakaan vielä. Se on ennemminkin omakotitalo maalla, jossa on piha, kasvimaa, kukkamaat yms huolehdittavana ja työstettävinä. Työleiriks sano naapuri parin sadan metrin päästä kun kävi kattomassa mitä puuhaillaan ;)
Ollaan siis paiskittu ihan urakalla hommia, jalat huutaa hoosiannaa ja koko kroppa väsy, mut mä nautin pihahommista ja niitä tuolla riittää, kun ennen meitä paikasta tai oikeastaan sen pihasta ei oo vuosii pidetty kauheen hyvää huolta ja me laitetaan nyt piha ja ympäristö uuteen uskoon. Talo itessään on kyllä ihan ok kunnossa. Rantaan on joku n.sata metriä, et lapsen kanssakin hyvä kun saa olla vapaammin pihalla eikä tarvi pelätä et hukkuis veteen. Trampoliinilla on hyppiny ihan urakalla ja pienet työmiehen hanskat käsissä pienillä oksaleikkureille pätkinyt kaikenlaista :)

Margeliini, oli kyllä huojentavaa ja nyt ei niin pelottakkaan et mun kroppa olis vaan ihan sekasin :)
Nyt on menty ihan vaan tuntemusten perusteella, en ole alkanut tikuttelemaan :)
Meren rannalla onkin varmasti vielä tosi kylmä. Vaikka mäkin toisaalta toivoisin sitä jatkuvaa rantamaisemaa, niin hyötynsä tuostakin, on meinaan ollut ihan hellesää paiskia hommia :) Ja on siellä toinen mökki sit rannassa, missä käydään monasti kävelemässä ja laiturilla hetki istuskelemassa. Pari päivää sit käytiin vähän soutelemassa ja virvelöimässä yms :)
Onnittelut tytölle päiväkuivuudesta! :)
Meillä sama meno ja poika jo 3v, mutta ei vaan ole ollut aiemmin valmis. Nyt on jokusen viikon ollu päivät ilman vaippaa pääsääntöisesti, mut yöksi laitan vielä. Tosin tänä aamuna oli ihan kuiva vaippa ja pyys heti pissalle kun heräs :)
On niin hassun tuntuista ja niin ylpeä olen tuosta pojastani, kun ite menee yksin vessaan pissalle, kun käyn kurkkaamassa hetken päästä ni sanoo pissanneensa kuin isot pojat eli seisoallaan jakkaran päällä pissii pönttöön :)

on: no sitä on tullut ripotellen tuolla jo muille kommentoidessa, eli hommia paiskittu kovasti ja nautittu kesästä. Pitkä putki oltiin mökillä ja nyt tultiin välissä pariks päiväks kotiin pesemään pyykkiä ja miehellä on huomenna töitä, sit vkl takas maalle taas hommiin :)
Tänään kp16 ja kuten aiemmin kirjotin niin limoja oli kp 11 ja 12, oviskipuja taas tuntui suht voimakkaana kp13 illalla ja vielä kp14 aamupäivänkin vähän vihmoi, joten josko se ovis ois ollu niissä main ja kierto olis vähän normalisoitumassa :) Hyödynnettyä tuli enemmän kuin hyvin, melkein joka päivä ja parina päivänä nukahinkin simppaset sisällä, joten jos ei tärppää, niin ei ainakaan yrityksen puutteesta ole kiinni :)
Hyvillä mielin siis tämän kierron osalta alan piinaviikoille ja odottelemaan kuinka kävi. Nyt taidan päästää miehen koneelle ja ripustelemaan pyykkiä :)

Takaisin