Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pelkkää omanapailua nyt: Huhhuh! Viikonloppuna pitäis olla ovis ja nyt oon sitten 10pv antibioottikuurilla. Sanoin kyllä lääkärille että laittaisi jotain mikä sopii jos vaikka tärppää. Laittoihan se mutta vahvaa se lääke on kun mikä. Jotenkin en usko, että tässä kierrossa tärppää kun kaikenmoisia mömmöjä saa vedellä seuraavat 10 päivää ainakin :/

jep toivotaan nyytti ja toivottavasti teillä tärppää nyt. :)

on: mies vei mut erialojen yritysten näyttelyyn ja siel tuli luotua vähä kontaktei valitettavast moni ei vaa puhu englantia mut yhteystiedot jätin ja paari käyntikorttia tuli mukaan. miehest ei kyl liiemmi ollu apua ku se olis vaa kävelly ja katellu ei puhunu mitää, ei ol insinööri ni ei tunten kuuluvansa sinne. siinä sit vähä kärsi munki työpanos kontaktien luonnin osalta. no pitää laittaa muutama sähköposti huomenna inshaallah ja sit näkee miten käy.

Shapa, harmi että nyt ab kuurille jouduit, mut eihän se välttämättä estä raskautumista, saattaa siirtää vähän ovista mut sit vaan enempi pupuilua ni osuu kohilleen vaik vähän kierto venyiskin :)

Gatusa, kiva että sait luotua edes vän kontakteja :)

Minä taisin liian aikaisin kuvitella, että kroppa ja kierto olis normalisoitunu..
Aamuyöstä ja nyt aamulla on tullut pyyhittäessä vaaleanpunaista paperiin, aamuyöllä oli vähän punertavampaakin, mut ei kirkasta verta kuitenkaan. kp on 17 joten liian aikaista taitaisi olla mahdolliselle kiinnittymisvuodollekkaan. Luulen siis että ovis oli munasarjakipujen perusteella tuossa kp13-14. Limoja tosin oli kp11-12.
Harmittaa kun hetken oli jo niin leppoisa ja toiveikas olo tän kierron suhteen, että kroppa taas toimis ja kierto lyhenis yms, mut nyt ei sit taas tiiä mitä tää mun kroppa tekee. Ei kai auta kun odotella.

nyytti jos ovis oli kp 11-14 välil ni iha mahollist on et ois kiinnittymist mut parempi ottaa kuitenki asenne kattoo mitä tuleman pitää ni ei pety. hormonit voi olla sinul viel vähä sekas km jäljilt, kuten tiedät mun tilanteen ja mul oli sentää tammikuus jo se kkm. toivottavast kuitenki ois kiinnittymine tapahtun sun kohalla. :)

on: iha tajuton väsy taas vaihteeks siis ei mitää rajaa. tosin nousin jo viiden aikaan ja eilis ilta meni siin et tolkutin miehelle et mua väsyttää ja haluun nukkuu, pupuilu ei ollu ekana mieles.

Gatusa, juu onhan se mahollista. Kävin taas vähän googlailemassa ja on joillain tullu kiinnittymisvuotoa jo muutama päivä oviksesta, mut en nyt ainakaan vielä uskalla toivoa liikoja. Positiivinen yllätys sit jos täti ei kurvaakkaan ensi kuussa paikalle :)
Alavatsakin/munasarjonen seutu on vähän jännän tuntuinen, sellainen arka/epämukava. Pientä vihmontaa, mutta ei mitään kovaa kipua.

Voi sun väsymystä, toivottavasti saat levättyä ja jaksu paranee!

Täälläkin vähän veto pois. Kävin just koirien kans reilun tunnin lenkillä ja laiton lihakastikkeen porisemaan. Kohta ipana kotiutuu mummilasta. Kävi pari tuntia leikkimässä et saan rauhassa käydä lenkillä noiden karhujen kanssa- Se kun tahtoo aina taluttaa ja en yksin ollessani uskalla, kun molemmat koirat painaa kolme kertaa enemmänkuin lapsi ja jos ne jotain näkee ja sen kumoon vetäsee, ni ei millää saa pidettyä. Jos taas en anna hihnaa ni armoton huuto ja tappelu koko ajan. Sillon onnistuu kun mieskin mukana toisena käsiparina/toista taluttamassa ja ite voi olla lapsen takana ja valmiudessa.

kiitos nyytti. otin pikku levot tuos kuuden jälkee, äske tultii esikoisen kans koulust. tuo lääkeki voi väsyttää viel lisäks. meil esikoinen haluis syödä keksei ja ku laitoin ruuan etee ni totes mä paastoan tänää, liian tulista.

pikaista omanapailua: kaupasta muistin ostaa ovistikut ja se ukon ilme ku se näki sen paketin (luuli raskaustestiks) :D
ja täti luultavammin on viimeiset rippeensä valuttanu illalla, joten jos sais tota ukkoo innostuu pupuileen aamusella ;)

rosebud tiedän tunteen kuinka turhauttavaa tuo on. ku jätin 2011 ehkäsyn pois ni eka oli välitiputtelun kans menkat mut sit meni pari kk ettei tullu menkkoi, oireit oli mut testit negaa. no sit ulkomaan matkan jälkee tuli menkat ja jäi taas pois, ei raskautta, sit kokeilin terolutei ja ne tehos odottamattomal tavalla. tulin raskaaks mut meni kesken mut sentää menkat tuli sen jälkee normist kunnes alko raskaus ja keskenmeno kierre. saapi nähä mitä nää dropit tekee mulle.

Otan Gatusa osaa noista sun keskenmenoista :(

Toivottavasti sulla tärppäis ja pysyis matkassa ja toivottavasti mullakin tapahtuis jtn edistymistä...

no se on elämää rosebud. mieluummin ekal kolmanneksel ku myöhemmin, nuorempana eli entisessä elämässä oli viikol 19+6 ja se oli jotai iha hirveetä eli periaatteessa 6 raskautta takana joista 5 keskenmenoa.

kattotaa miten meil molemmil nyt sit kierron kans käy.

omaa napaa jälleen.. mulla on pitkin päivää sattunu ihan ihmeelliseti alamahaan (ei ennen oo tollasta kipua ollu) ja se kipu on välillä säteilly kylkii päin :O ja sitten multa tuli valkovuodon mukana vanhaa verta(?) sellasina viiruina o.O eilen päivällä loppui menkat ja me ei olla pupuiltu, niin mitä ihmettä toi sitte on O.O

Kyllä se täti vaan kurvasi paikalle torstaina vihdoista viimein ja ihan normaalit menkat on ollut. Aika niukat, mutta ne on aika usein mulla sellaiset.
Ollaan nyt keskiviikkoon asti reissussa, mut pitää melkeinpä huomenna jo koittaa soittaa terveyskeskukseen, jos vaikka vahingossa sais sieltä jonkun langan päähän ja sattuis vielä saamaan gynelle ajankin. Se saattaa kyllä olla ihan liikaa vaadittu, kun kyse on kuitenkin pienehkön paikkakunnan pienestä terveyskeskuksesta, jossa vielä huutava lääkäri pula.
En sit tiedä saisko neuvolan puolelta apuja. Elokuussa kuitenkin on pojan lääkäri-neuvola, niin voishan sitä sieltä sitten samalla kysellä, jos ei ennen sitä ole tapahtunut mitään.
Väestöliiton hintoja jo katselin sillä silmällä, mutta on se vaan kallista huvia. Rahat ei tahdo muutenkaan riittää edes kaikkeen pakolliseen, saatikka sitten mihinkään ylimääräiseen.
Sorry pelkkä omanapailu. Mulla ei ajatus oikein kulje. Ollaan tosiaan reissussa tuttujuen luona ja eilen illalla tuli kallisteltua kuppia parin olusen verran liikaa. On ollut hieman kohmelo olo tänään, nyt jo onneksi aika normi, mitä nyt vaan armoton väsymys päällä.

pahoittelut menkoist maikkie mut hyvä että sait sentää selvyyden mikä on. juu onha tuo kallist lystii ku on lukenu niitten kirjoituksii jotka tutkimuksis tai hoidois käy. hyväpuoli tässä maassa on se et ku on julkisen terveyskortti ni mulla alotettii tutkimukset vihdoin ja hintaa kaikille verikokeille kerty huimat 28dinaaria eli n. 14euroa. eli maksettii vain se 10% normista. yksityisel tietenki hintataso on iha omaa luokkaa. jos mä oon testeis puhas ni sit testataa miehen kromosomit ja saa nähä tutkitaako muutaki...

on: kp 16 vissii nyt ja 8. päivä lääkekuuria menossa kohta loppuu jipii!!! sit ootetaaki menkkoi alkavaks. eilinen kuume on tiessään nielutulehdus on jäljellä, vilkasin suhu ni nielu on kunnol tumman punanen iha ku ois polttan sen. 5päivää muttoon :)

hiljaista taas täällä :/

Maikkie pahoittelut menkoista! kannattaa hakeutua sinne lääkäriin, ku kroppa pelleilee. mä oon kans katellu Väestöliiton hintoja ja huokaillut.. ne on kovia ne hinnat enkä mä edes tienaa nyt niin paljoa ettei tuntuisi jossain :(

Gatusa pidän peukkuja pystyssä et nyt tää ois tärppikierto!

onko Rosebudilla, Nyytillä ja OmenaPossulla mikä tilanne?

on: eilen alkoi menkkajuilinnat ja menkat alkaa mun laskujen mukaan perjantaina, kun ois kp 28. tässä kierrossa ovis oli joskus kp 16-18, tikut loppui kesken, joten en ole ihan varma asiasta. pms-oireet ovat taas täällä, eilen tosiaan juimi alamahaa, sit tuli infernaalinen väsymys ja meninki nukkumaan jo klo 21.30. näin yöllä ihan kummallisen unen et mulle tuli keskenmeno ja synnytin pienen minivauvan vessareissulla vessanpönttöön (niin ahdistava uni!!).

alan muuten olla jo aika rikki tän vauvaprojektin kanssa.. mietin syitä, miksi ei voida onnistua :/ oonko mä jo liian vanha? onko endo taas aktiivinen? mitä me tehdään väärin???

della_79 se lauantainen tosiaan oli ovis, kun testaisn tossa sunnuntaina päivällä ja vielä uusiks illalla, niiin hyvin oli haalentunu iltaa kohti se testiviiva :) lopputulosta odotellessa ;)
ja kuullostaa ikävältä :/ oletko ajatellut, jos pitäisitte pienen tauon vauvaprojektista ja olisitte vain kuin ei mitään? ja jatkaisitte taas vaikka puolen vuoden päästä :)

ON: tosiaan tuolla "raskaaksi 2013" ketjussa jo höpöttelinkin, että täytyisi pari viikkoa malttaa olla vaan ja sitten kokeilen testausta ovistikulla (toimii kuulemma), niin saan ukolta salaa testattua :D ja varsinaisen raskaustestin ostan vasta, jos yhtään näyttää siltä että jotain olisi kehitteillä :)

della että sun pitiki nähä tuollai uni, tiedän että ne on inhottavia ku kokemusta on vastaavist unista enemmä ku tarpeeks. jos henkisest alat olla kypsä projektii ni kannattaa ehkä pitää pikku tauko kuten omenapossu sanoiki. mitä ikään tulee ni älä ny hätäile, mun entisen työkaverin äiti muistaakseni tai täti sai viimeisen lapsensa ku oli 50v. yritä jaksaa della ja kesähän on tulossa ni yritä nauttia kesästä ja kaikista iloista mitä kesään liittyy, huvipuisto, uiminen jne.

omenapossu toivottavasti sulle tulis plussa sitte ku testailet et voisit testata sit raskaustestilläkin hyvillä mielin eikä tartte salailla :)

on: alavatsaa juilii välillä, oksettaa, aivastuttaa, väsyttää ja rinnois tuntuu nipistelyä ja lämmöt ylhääl mikähä nyt on. pms uudessa mittakaavassa lääkkeiden ansiost? no aina mieluummi tällai pms ku alkuvuoden pms mikä oli psyykkisest iha hirvee episodi, mieski oli helisemäs et mitä hän tekee mun kans. sen jälkee näköjää kroppa sit sammuikin niin sanotust eli menkkoi ei enää maaliskuun jälkee tullu vaa sitä tiputtelua mitä ei ees pyyhkies aina huomannu. huoh sais kroppa olla normi ja tärpätä ja pikkunen pysyy matkas loppuu asti, tää vuosien yrittäminen ja joka kerta pettyminen ja menetykset alkaa hiljallee tympii liikaa. ja miehen eilinen kommentti josta kerroin tuol raskaaksi 2013 oli kyl niin viho viiminen et halut yrittämisee alko hiipuu siinä viel enemmä.

Gatusa en mä salalie, pikkemminki pidän vaan epäilyni omana tietonani ;) kun tiedän et jos meen tolle jotain asiasta sanoon, kuitenki koko ajan jankkaan siitä ja ihmettelen sille kaikki oireet yms. ja sillä menee hermot muhun :D (osaan olla joskus hyvin rasittava ja sitkeä tapaus)

OmenaPossu ja Gatusa tossa mitä sanoitte, on muuten perää.. ehkä mun kandeis pitää taukoa. toisaalta huolestuttaa vähän se, mitä gyne sanoi, et nyt ois sopivin hetki yrittää raskautua ennenku endo villiintyy uudelleen (ja sit saattaa olla et joutuu leikkaukseen ennenku on mitään mahdollisuuksia edes tulla raskaaksi). äh, ehkä mä koitan saada ajan varattua joko perhesuunnitteluneuvolaan tai sit yksityiselle et pääsisi alkuun edes tutkimuksissa. aikahan saattaa mennä hyvinki elokuulle - vielä kauemmaksi, et sit saisi ainaki kesän olla rauhassa :)

kuulostaa suunnitelmalt della :)
shapa käytin väärää sanavalintaa... ite oon iha samanlaine tapaus ku sä :)

Takaisin