Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
totta maikkie, eiköhä me jossai vaihees etitä isompaa ja parempaa, pääasia ettei tartte nähä miehen perhettä.

Gatusta, tosi harmi ettei se asunto miellyttäny sua yhtään :/ Mutta komppaan edellistä, että siitä hyvä että pääsette pois miehen sukulaisten nurkista ja voittehan koko ajan ettiä parempaa. Jos tätä pitäis vaan pienenä askeleena oikeaan suuntaan stressittömämmässä elämässä :)

Täällä kp9 ja aamulla vast atuli korkattua uusi kierto. Mies vaihteeks nukahti illalla sohvalle. En tajua miten jollain ihmisellä voi olla noin hyvät unenlahjat että sitä vaan riittää ja riittää :D Mies vetäs viime yönä melkein 12 unet ja mä 3,5h ;) On ollu vähän väsy tänään..
Ovisteti näyttää edelleen plussaa. Pitää nyt yrittää suht jokapäivä testata ni jos siinä jotain poikkeavuuksi anäkyis. On nytkii kyl ollu jo, mut ei mitään tolkkua antavaa. Toissapäivänä oli ohuet ja pitkät kuviot, eilen vähän pienemmät ja tänään taas pientä sykeröä, kuin lumihiutaleita vieri vieressä. Ota tästä ny selvää.
Mut jos nyt tän viikon yrittäis olla ahkera edes, ni jospa jotenki ees osuis.
Oon mietiskelly paljon tätä jatkuvaa ovisplussaa ja aloin nyt googlailemaan muiden kokemuksia, joku kirjotti näin:jatkuvat pitkät plussat voisivat olla huono merkki: Elimistö tuottaa LH:ta päivästä toiseen epätoivoisesti yrittääkseen irrottaa munasolua. Lopulta elimistö väsyy, ja solu jää irtoamatta.
Toinenkin kirjoitti samansuuntaisesti, oli lapsettomuusklinikalta sanottu että on jäänyt ovulaatio päälle. Toiselta puolelta ilmeisesti irronnut, mutta toiselta jäänyt "roikkumaan".
Joku oli raskautunut jatkuvasta plussasta huolimatta, eli varmana käynyt juuri niin että toiselta puolelta irronnut ja toiselta jääny roikkumaan.
Ehkäpä minullakin on jotain tämän suuntaista. Pitää nyt vaan toivoa että joku pääsisi irtoamaankin ja olisi edes mahdollista raskautua. Pitää toinen kerta jatkaa googlailua aiheesta.
Mies lähti jo koirien kans äsken mökille ja me mennään pojan kans huomen aamuna perässä. Mökin makkareissa vetää vähän ja poika just ollu monta päivää kovassa kuumeessa, ni en viiitti tällä viikolal vielä yöks jäädä sen kanssa. Eilen illalla oli vielä 38,9 mutta tänään ollu kuumeeton päivä, joten eiköhän me uskalleta jo huomenna viettää päivää hyväsä säässä ulkona. Lekuri soitti ja molemmat pojan verikokeistakokeista oli negatiivisia, eli nyt ei ole varmuutta mikä Piipatilla on/oli. Toivottavasti kuum eei enää nouse ja poika alkais parantua.
Kohta alka alätkä, pitää palailla myöhemmin lukemaan mitä edelliselle sivulla oli kun nyt pääs jo unohtumaan :)

jep jep nyytti ja pakko tässä on positiivisest ajatella. ihana että sun poika on paranemaa päin :) tsemppiä kiertoon

täällä päivitetty sukupuuta ja huh että porukkaa löytyy ja uusia sukulaisia vaikkakin kaukaisia. mielenkiintoista puuhaa. tässä myös tuli mieleen et mä alan kasvattaa jotai kasvei iha siemenest ni saa kotiin sit jotai huonekasvei olipa se kasvi mikä tahansa :) ma haluun jotai elävää kotiin muutaki ku me kolme, lemmikkiä ku me ei oteta, oon allerginen kaikelle karvaiselle ja täl hetkel naapurina hiiri koska meille ei voitu antaa omaa huonetta, no onneks koht ei ol hiiriä eikä muitakaa elukoi nurkissa eikä rappui käveltävänä :)

rakastan minttua joten sitä ainakin pitää kasvattaa :)

mitä kiertoon tulee ni pitääpi kysästä josko mies hommais testin sittenki vaikka todennäkösest miinusta näyttää, tai sit kysyn lääkärilt suoraa voiko tsekata mikä on ku ei oikeit menkkoi kuulu ku kysyn verikokeiden tuloksia.

Maikkie: Greippimehuun en oo vielä turvautunut, mutta ahkerasti oon tyhjentänyt Multivitan raskaus ja imetys-vitamiineja jotka jäi silloin viime kerralta yli ja niitä nyt joku pari kuukautta mussutellut :) Täytyy tosiaan alkaa ahkerasti pupuilemaan!

nyt mä varmaan jo kuvittelen ovisoireetki, ku tikkuun ei edelleenkään tuu hailakkaa kummempaa :/ kuitenki kivut tuntuu ja v..utuskäyrä on nousujohteinen ja ällötysoireitaki on. toisaalta viime kierrossa mulla oli ovis pari päivää myöhemmin, mitä vaun laskuri sanoi. vaihdoin tänään vitskut multivita plussaan, muuten ei mitään uutta auringon alla.

plussatuulia teille muille :)

huomenta ihanat mitäpä teille kuuluu? :)

eilen illal/yöl tuumailtii miehen kans et mikähä mul on ja mies totes et ostetaapa raskaustesti. hän ihmetteli ja oli toki mielissään kun rinnat on edellee isommat ku normaalist eikä menkat ol todellakaa normaalit. saa nähä onko tuhruiluki jo loppumas taas vaihteeks ja alavatsas olu tuntemuksia. yöllä herätää edellee vessaa mitä mulla normaalist ei ol menkois. ens viikolla lääkärille vissii kyselee tuloksia ja päivittää tilannetta.

tsemppiä kaikille kiertoon ja piinailuun, toukokuuta vielä jäljellä ni ehitte viel pistää sen plussa-aallon pystyyn :)

Maikkie sulla kuullostaa kyllä jännältä tilanne :) Mulla oli plussa kierrossa kans ihan oireetonta oikeestaan, aina ennen oviksesta lähtien on ollut alavattalla ties minkälaista tuntemusta, nyt sit peukut vaan pystyyn ;) Kuinka pitkä sun kierto on, että koska pääset testaileen? :)

Della Josko sulla tulee ovis vaan myöhään, mulla kun toi kierto sillon joskus lyheni, niin ovis tuli aina tosi myöhään ja plussa kierrossa, tuli vielä 2päivää myöhemmin ovis, kuin aiemmissa kierroissa. Isot Tsempit sulle :)

Gatusa Hyvä kun saitte asunnon, harmi kun ei ollut ihan mieluinen, mutta pääasia että saitte asunnon ja varmasti saatte vielä sen mieluisankin asunnon :) Tsemppiä piinailuun!

Nyytti tsemppiä myös sinulle tähän kiertoon :) Hyvä että poikasi alkaa paranemaan :) Mikään ei ole niin kauheaa kuin oma pikku mussukka kipeänä!

..tulin nyt teille tänne kirjoitteleen, en oo viitsinyt vielä liittyä tuonne tammikuisiin ja aikas hiljaista on myös tuola toista vauvaa kuumeillen-odottajissa. Nyt sitten plussa aaltoa tänne kaikille pian :) Nyt kun on ollut niin lämpimiä ilmoja, niin ollaan oltu aamusta iltaan pihalla, niin ei paljoa ole kyllä koneella ehtinyt olemaan. Mulla olis vielä parisen viikkoa jännäilyä, että pääsen varhaisultraan, sinne meno jännittää kyllä todella paljon, toivon niin että kaikki on hyvin :)

sand-ra kiitos. mä oon jo sisäistäny ja alkan mieltyy ajatukseen et vaikka onki pieni asunto ja naapuri suoraa vieres ni ainaki on omaa rauhaa. kiva että sulla kohta ultra tsemppiä sinne. ite en oikeestaa piinaile, varmistan vaa lääkäriä varten että oonko raskaana vai en. en odota liikoja ni en pety ja jos positiivinen testi tulee ni ainaha se on mukavampaa.

Hei!

Voisin liittyä tänne teidänkin pariin, olen myös tuolla Raskaaksi 2013 keskustelussa ollut mukana :)
Olen siis 21 v yhden 1,5 vuotiaan tytön äiti, joka haaveilee toisesta lapsesta.
Odotusajan olin yksin mutta löysin rinnalleni miehen, tyttäreni ollessa 7kuukauden ikäinen. Nyt meillä siis olisi toiveissa miehen kanssa toinen lapsi :)
Meillä on nyt menossa yk 4. Tällä hetkellä kp 22/28. :)

Aurinkoisia kesäpäivä kaikille!

tervetuloa musicbox! mulla on 1v 3kk ikäinen tyttö ja hän on eka ja toistaiseksi ainoa yhteinen miehen kanssa. meillä asuu lisäksi miehen pian 10vee poika ja lisäksi miehellä on 14vee toinen poika, joka taas ei asu meillä. toi meillä asuva poika oli meille muuttaessaan 3,5-vuotias. hänen biologinen äiti kuoli eikä poika enää kauheasti muista äitiään, joten musta tuli hälleki "äiti".

mä en enää muista, mikä yk meillä on, oisko 9. ensi kuussa ois tarkoitus hakeutua tutkimuksiin, mulla on kiusana endometrioosi sen lisäksi et oon jo hyvinki yli kolmekymppinen.

tervetuloa tännekin musicbox :) ja aurinkoista päivää sinullekin. toivottavasti teillä tärppää pian ja pääset näiden palstojen lisäksi tuonne odottajien puolelle :)

alkan alavatsatuntemuksiaki tulemaa jostai syyst, iha outoa. menkkamaiset juilimiset on poissa mut tää tänpäivänen suihkun jälkee oli jotai iha muuta. saapi nähä itä testi huomenna sanoo, en odota plussaa mutta kivaha se ois jos oiski valemenkat ku viime vikoist menkoist poiketen näin peräti yhen kerran pikkusen verta tulevan (anteeksi ällöt yksityiskohdat) uloskin mut se jäi sit siihe yhtee kertaa.nyt tuntuu vähä tavallaa mietojen supparien tapast kipuu alavatsas no josko lämpötilaerot aiheuttaa sen ku kävin äsken pesulla ja nyt lämpötila tääl missä olen on viileempi kuin kylppäri suihkun aikana ja jälkee. paras olla stressaamatta ja huolestumatta asiasta tai kaikki menee päin mäntyä. pistää vaa ihmettelee tätä kroppaa et mikä on homman nimi.

iloista ja aurinkoista päivää kaikille, tunnin pääst tää mamma hakee muksun koulusta...onneks koulu loppuu koht vissii ni ei tartte sinnekää mennä :)

Ihan ekana on pakko valittaa, kun poitsu on hävittänyt jonnekin mun tietokoneen hiiren. Mulla on siis läppäri, mutta en tykkää käyttää sitä tässä itsessään olevaan hiirtä, vaan mulla on erikseen langaton hiiri. Ja nyt tuo viikari on sen jonnekin piilottanut!!! Aaaaargh, että sitä on muka niin kädetön ilman sitä. Sain onneksi mieheltä jonkun toisen hiiren.

Gatusa: Kiva, että sun mies itse ehdotti testin ostamista. Minkä ikäinen lapsi sulla on, kun on jo koulussa? Vai onko siellä teillä päin niin, että lapset menee jo tosi nuorena kouluun?

musicbox: Tervetuloa joukkoon :) Toivottavasti saat pian plussan ja vierailusi tällä palstalla jää lyhyeksi.

Della: Mä en ole yrityskertoja edes laskenut. Sen mukaan olen vaan mennyt, kuinka paljon kuukausia on kulunut. Meillä alkaa tulemaan vuosi täyteen. Tai jos ihan tarkkoja ollaan niin on tullut jo. Poitsun syntymän jälkeen ei ole missään vaiheessa ollut mitään ehkäisyä käytössä. Menkat mulla alkoi kesä-heinäkuun vaihteessa, kun imetys alkoi vähentyä.

Nyytti: Kovasti tsemppiä pupuiluun. Onpa kyllä omistuista, että ovistestit näyttää vähän väliä plussaa. Saitko googletettua lisää asiasta?

On: Edelleenkään ei niin minkäälaisia tuntemuksia. Taitaa olla toivo menetetty tämän kierron osalta. Ovishan mulla oli viikko sitten perjantaina. Oletetaan, että hedelmöityyminen olisi tapahtunut pe-la aikana. Alkiolla kestää noin 6 päivää, kun se matkaa munajohtimesta kohtuun ja kiinnittyy sinne. Jollei kohta ala ilmaantumaan mitään lupaavia oireita, niin heitän hanskani naulaan tämän kierron osalta. Toki toitotan itselleni hiljaa mielessäni koko ajan, että kaikki raskaudet ovat erilaisia ja ei mullakaan välttämättä jokaisesta raskaudesta tule samoja oireita. Jospa niitä nippailuja ei tulekaan, kun kohtu on jo kerran venynyt ja paukkunut, niin ehkä se kestää nyt toisella kertaa enemmän "käsittelyä". Näin minä koitan vakuutella itselleni vielä mahdollisuuksia olevan olemassa.
Niin ja siis mulla kierrot on hieman vaihdelleet, mutta yleensä ne on jotain 26-30 päivää. Nyt menossa kp22 eli aikaisintaan viikon päästä perjantaina testaan. Me lähdetään silloin reissuun ja pitää se olotila varmistaa, jos siihen mennessä ei vielä tuhruilekaan. Mutta siis, en usko tippaakaan että testaamaan asti pääsisin.

maikkie mein esikoinen on 7v yleensä lapset alottaa täällä 6v ikäsinä koulun mut byrokratia on jotai uskomatonta ni joutuu käymää ekan luokan uudestaa koska ehti olla vaa tammikuust koulussa ja opettaja ei ees anna esikoisen tehä kokeit jostai syyst.
toivottavast sul tulee viikon pääst plussa sit :) no eipä mies ostan testiä mut illal sano ishaallah huomenna, eli tänää pitäs saada testi. näin unta et mun mies sano mulle et hän menee ostaan puita, totesin unessa et appelsiinipuita haluun.

on: tiputtelu taitaa olla pitämäs taukoo vaihteeks jipii :) toivottavast pysyy pois eikä tule takas. toivottavast saan testin ja selvyyden vihdoin tilanteeseen. maanantaina pitäs mennä käymää lääkärillä kuulemas jotai tuloksia.
eile tuli yllättäen pikatilaus käännökselle, piti eräs lyhyt sisällys kääntää englannist suomeks, 40min siin meni ja 40USD oli palkkio, nyt vaa ootan et rahat tulis, sanoin miehelle et näköjää mun pitää sit avata tili tai jotai et saan ne kunha tietäs paljonko pankki ottaa rahaa ku ulkomailt tulee palkkio. tän maan tuntien varmaa aika paljon. lisäks tein entisest asiakkaast ilmotuksen ku ei ole maksanu palkkiota mulle ja melkei kuukaus menny jo. eli se jonka kautta mut palkattii maksaa mulle ja saa luvan sit tapella mun entisen asiakkaan kans et miten hän maksaa firmalle, mä tein työn joten nyt sit mä ansaitsen mun palkkion.

Maikkie, en mäkään kyl pysy laskuissa yrityskertojen suhteen. lasken noi yrityskerrat siitä, kun menkat alkoi, mut varsinainen päätös kakkosen yrittämisestä tehtiin vuosi sitten kesäkuussa. mulla imetys, vaikkakin oli vain osittaista, piti menkat poissa viime vuoden lokakuun loppuun asti. menkat tuli vasta, kun vähensin niin et imetin vain 2-3 kertaa päivässä. meilläkään ei ole ollut ehkäisyä käytössä, otin kyllä jälkitarkastuksessa cerazettet mukaan, mutten koskaan aloittanut niitä, kun kuulin niistä vain pelkkää pahaa. mies ei innostunut alkuun pikkukakkosesta, mut sit lupasi et voidaan vielä yksi koittaa tehdä.

toivottavasti sulla tietäisi oireettomuus hyvää :)

Gatusa, toivottavasti tulee oikeanlainen tulos ja oisit raskaana :)

on: nyt on varmaan jo aika masentua: ovistesti ei näytä enää mitään viivaa eli tässä kierrossa en vissii sit ovuloikaan :/ vituttaa niin saatanasti (anteeksi kiroilu) tää paska kroppa kun mikään ei voi onnistua!

della toivottavast, kunha mies ostais testin tänää.

on: tiputtelu loppu vihdoin kesti vain 6pvä tällä kertaa hamdulillah. mä kyl aattelin et teen joko tänää tai huomen testin ku näit oloi kuitenki ollu jo pitemmä aikaa ja vessas ravataa tosi usein.

tulin kertomaan et tänään tuli sittenki ovistikkuun kaksi viivaa -> kohta pupuillaan, kun poika lähti Särkänniemeen kerhoretkelle ja kunhan saadaan Iinu tuosta päiväunille :)

hienoa della, tsemppiä ja toivottavasti nyt tärppäis :)

on: täällä eilen oli tiputtelu loppunut joten viikon tauon jälkeen pupuiltii ku saatii muksu nukkumaan. rinnat on kipeytyn ja oireet vaa näkyy jatkuvan, saas nähä itä testi kertoo mikäli saan sen tänään koska eilen mies ei halunnut ostaa. totes ajelulla kylmäst mulle "et sä kuitenkaa ole raskaana". mä haluun vaa varmistuksen kumpi oletus käy toteen 1) raskaana vai 2) hormonit sekasin ku pelikaani. voi olla iha hyvä tietää ennen huomist lääkäriä mikäli mies mut vaa vie lääkärille kun siitä ei koskaa tiedä.

Della: Jee, mahtavaa että sait ovisplussan! Mä niiin pidän peukut pystyssä, että nyt tärppää eikä tutkimuksiin tartteis mennä!! :)

Gatusa: Toivottavasti nyt saisit sen testin, oishan se tilanne hyvä tietää varmaks ennen ku menee lääkäriin!

Maikkie: Hurjasti tsemppiä piinailuun! Äläkä menetä toivoas vielä, vaikkei oireita tuntuiskaan olevan! Ei mullakaan ollu alkuun mitään oireita raskautumisesta, ainoa "todiste" siitä oli plussatesti! :)

Täällä on pahoinvointi jo loppunut?! Tai ainakin on tauolla...!? Vajaa pari viikkoa sitä kesti, onks normaalia että se loppuis jo nyt? :o
Viikonlopun Likkojen lenkki hulinassa kompastuin kuoppaan ja lensin nurin :( Mitään pahempaa ei kuitenkaan sattunut, muutamaa pientä naarmua lukuunottamatta + pientä stressiä ehkä siitä, etteihän masussa vaan käynyt mitään. Mut uskoisin, että näin vähäisillä viikoilla alkio on vielä niin hyvin suojassa, ettei tollanen kaatuminen vaikuttaisi sinne? ...
Eka neuvola olis torstaina, mut ns. turha käyntihän se vielä on. Kun mitään konkreettista näyttöä raskaudesta ei vielä silloin saa :/ Lapseton kaverini oli ihan järkyttynyt siitä, kuinka pitkälle sitä joutuu odottamaan, että näkee oikeasti onko kohdussa elämää vai ei! Ja onhan se! Jossei ekassa lääkärineuvolassakaan ultrata tilannetta, eka "kurkistus kohtuun" menee melkein kesäkuun puoleenväliin saakka, siihen asti eletään epätietoisena ja siinä toivossa, et kaikki ois hyvin..! Yksityiselle ei oo varaa lähteä joten ei tässä muukaan auta kuin se odottelu, plääh :(

riksuke enpä saa testiä ja nyt on epävarmaa pääsenkö ees lääkäriin. hiukka hermot menee nyt mieheen. mitä tuohon pahoinvointiisi tulee ni voi olla ihan normaalia kyllä. keho tottuu hormonitason nousuun ni ei reagoi välttämättä jatkuvalla pahoinvoinnilla.

on: outoi tuntemuksii alavatsassa ollu tänää sellast vihlontaa mikä tulee iha levossakin ja menee nopeest ohi muiden oireiden lisäks.

Hienoa Della :) Mulla meni kans ne ovistesti viivat ihan miten sattuun ja yhtenä päivänä sitten paukahti ihan selkeä plussa. Toivottavasti tulee tärppi teille! .... ja meille :)

Gatusa: Saanko olla utelias? Millainen systeemi teillä siellä oikein on, miksi et pääse itse ostamaan testiä tai menemään lääkäriin? Toivottavasti sun mies suostuu viemään sinut sinne lääkäriin. Nuo sun oireet kuulostaa kyllä niin lupaavilta.

Riksuke: Eikös raskaana ollessa melkein mikä tahansa ole mahdollista? :) Mulla oli pahoinvointia tasan kaksi kertaa viikolla 14 ja toisen kerran viikolla 16. Muutaman kerran oli huono-olo, mutta ei tarvinnut pönttöä halailla, kun nuo kaksi kertaa.

On: Toissa yönä jossain vaiheessa heräsin, kun juili niin pirusti alamahaa vasemmalta puolelta. Tai no se juiliminen tuntui ihan alhaalla häpyluun vieressä, melkein nivusessa asti. Ja seuraavana yönä sama homma, mutta oikealla puolella ja tosi alhaalla ja sivussa se juilinta tuntui. Ei siis ollenkaan siellä päinkään, missä olettaisin kohdun sijaitsevan. Tänään kyllä tuntui joku nippaisu ihan kohdun huudeillakin, mutta en ehtinyt sitä sen tarkemmin jäädä miettimään ja sen jälkeen en ole huomannut mitään. Tänään on taas tässä iltasella ollut semi huono-olo, mutta se lienee johtuu vaan silkasta nälästä. Onneksi on iltapala uunissa :)

Takaisin