Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
maikkie eli puuhaat aika lailla samoja juttuja ku ite sillo ku viel aikoinaa asuin suomessa. leivoin tosi paljon kakkui, leivonnaisia, piirakoit, pikkuleipiä, leipää jne. miehen takia tuli halvemmaks leipoo leipä ku ostaa koska aina ku sain sen min kilon limpun leivottua ja uunista ulos ni se katos tunnin sisää...
tiistainahan sitä sais testata mikäli normi kierron mukaa oli ovis ja lähen siitä että oli koska sen jälkee ei oviskipuja eikä oireita ollu, nyt ma alkan vaa nää maholliset raskausoireet viime viikolla jo paruttii kunnolla talon takia, en mä yleensä tuollasest parkuis mut viime viikolla tapahtu sekin outous.

Heips kaikille!

Paljon pnnea Sandralle, ihanaa :)

Täällä meneillään kp2 eli kyllä se täti muutaman päivän tuhruilun jälkeen paikalle ampaisi ja varsin runsaana vielä :/
Mutta ei auta masistelut, uuteen kiertoon vaan. Edellinen jäi 33päivään, eli kuudella piteni. Tuhruiluja en laskenut mukaan tähän uuteen kiertoon.
Eilen oltiin koko päivä mökillä ja ulkona, oli ihana sää ja tehtiin mielettömästi pihahommia. Aamu kymmenestä ilta seittemään ja vitsit et oli mukavaa vaikkain uuvuttavaa :)
Piha näyttää jo ihan erilaiselta :) Tehtiin ihana iso kukkapenkki erikokoisia kiviä apuna käyttäen, traktorilla mullatkin jo sisään ja enää kukat puuttuu. Kasvimaallekkin saatiin jo lavallinen multaa, pitäisi vielä maa kääntää yms.
Poika harrasti kuivan maan kalastusta kiveltä keppiä apunakäyttäen, tuli kuulemma ahventa ja haukea ainakin ;) Tanssi kukkulan päällä siimaleikkurin tahtiin kun mies harvens pajukkoa yms :)
Grillattiin ja nautittiin päivästä, pelattiin vähän krokettia päivän päätteeks ja ihanaa oli tädistä ja sen aiheuttamista mahakivuista huolimatta :)
Huomasin että pojalta puuttuu rönttä/mökkihousuja ja niitä pitäis alkaa urakoimaan, näyttää talven jäliltä olevan vaan joustofrotee ja velourhousuja, ne ja pihahommat ei ole paras yhdistelmä kyllä ;)
Tässä liitteenä kaverin tytölle tehty liivimekko ja poitsulle hetki sit valmistunu kevätsetti :)

edit: Tuli mieleen äsken et poitsu kyseli eilen ekaa kertaa vauvasta ja tuli kyllä suru puseroon. Sano että äitillä on vauva masussa, johon vastasin että ei ole. Poika kysyi että mihin vauva on menny. Mitäpä siihen oikein osas vastata, sanoin vaan että ei ollutkaan vielä vauvan aika.

Liitteet

• olkaneppari-vau.jpg
    olkaneppari-vau.jpg
    88.1 KB · Katsottu: 151
  • mekko edestä-vau.jpg
    mekko edestä-vau.jpg
    70.5 KB · Katsottu: 151
  • vaatteet-vau.JPG
    vaatteet-vau.JPG
    200.7 KB · Katsottu: 146
Dellalle pahoittelut tädistä :( Ei muuta, kuin huimasti tsemppiä uuteen kiertoon ja plussatuulia !! :happy119

Maikkie: Tsempit oviksen bongaamiseen ja hyödyntämiseen :)

Gatusa: Jännät paikat sulla siellä, lupaavan kuuloisia oireita! :)

Sandralle vielä onnittelut täälläkin ;)

Nyytti: Tsemppiä suuresti tähän kiertoon!! :) Ja ihan mielettömän hienoja nuo vaatteet! Wau! :thumleft

Mikäs Shapan tilanne? :)

On: Täällä nyt sit kärsitään niistä r.oireista, kiitos vaan kun valitin niiden puuttumisesta.. :D Paha olo on lähes joka aamu, toisina aamuina todella kamalaa ällötystä... Syödä täytyy n. 2h välein, ettei äidy liian pahaksi huono olo :( Treenikaveri tenttaa, et mitä syön (ollaan siis tsempattu toisiamme painonpudotuksessa ja syöty saman r.valion, GoFatGo, mukaisesti) ja et kai oon pysyny "dietissä"... Voin kertoo, et joku maitorahka tai puuro ei kyl nyt ihan just maistu :eek: Syön tasan tarkkaan just sitä mikä menee alas, toinen vaihtoehto on olla syömättä ja sit oksentaa ku tulee nii järkky olo... Et hmmm... Tietysti pelottaa, että paino rupee samantien nousee, mut kyl mä oon nyt silti tuol jumpalla käyny n. 4 krt/vko. Musta aika hyvä määrä, jostain luin, että odottajalle 3-4 krt/vko liikuntaa on se suositus?
Poika rupes nyt tekee sit yläetuhampaita (eikös ne oo ne vaikeimmat/pahimmat??), joten viime yö oli sen mukainen (zZzZzZ)... Kiukutteleekin ku mikäkin :eek: Hermo ei meinaa kestää ärh... :angry1

Pakko tulla pikkuisen hehkuttamaan ja omanapailemaan tänne, kun ei mulla oikein muitakaan ole kenelle näistä viittisin paljoa huudella. Paitsi tietenkin tuo oma isäntä :)

Sain tänään melkoisen selvän plussan ovistestiin!!!! :) :) :) Tosin en ehtinyt testiä lukea sen ajan kuluessa, kun olisi pitänyt, mutta tuskin se viiva siihen on ilmestynyt enään sen testiajan umpeuduttua. Tänään on tuntunut välillä lievää nipistelyä oikealla puolella munisten kohdalla.
Tuo ovisplussa voi hyvinkin pitää paikkansa. Nyt on kp 14 menossa ja yleensähän mulla kierrot on olleet sitä 26-30 päivää. Tuhruilu yleensä alkaa siinä 25-27 kp tienoilla ja kestää parisen päivää ja sitten alkaa kunnon vuoto.
Eilen illalla sitten vihdoin tämän kierron osalta myös päästiin isännän kanssa ihan oikeisiin lapsentekohommiinkin ;) Peitto heilui yön pimeinä tunteina... taisi ajoitus osua kerrankin kohdalleen. Josko sitä ainakin tänään vielä varmistelisi ja miksei huomennakin. Ja toki muinakin loppu kierron päivinä olisi ihan suotavaa hoidella aviolittollisia velvollisuuksia makkarin puolella :D

Aion jatkaa vielä ainakin 2-3 päivää ovistestien tekemistä. Haluan nähdä, alkaako se viiva siitä vaalentua.

Nyt on jotenkin niin hyvä mieli tuosta plussasta! :)

hienoa maikkie, tsemppiä :)

tääl iha täpinöissää ollaa et oisko paketti huomen vihdoin täällä, haluu nähä mitä kaikkee tuli :)

Onnea plussanneelle :) Mä olen edelleen menkaton, mutta eipä ole raskaustestiin toista viivaa siltikään tullut. Nyt on hetkonen kolme päivää myöhässä eikä edelleenkään kyllä mikään olo, että olisi voinut tärpätä. Harmi kun en muista, että missä vaiheessa edellisessä raskaudessa tuli ihan ekat oireet. Muistaakseni vähän ennen testausta ja testasin ekan kerran vasta kun oli menkat kaks viikkoa myöhässä :D

shapa toivottavasti tulee pian jotain, toi välitila on tosi kurja!

Maikkie hienoa, että ovis bongattu! sama oli mullaki viime kierrossa, et oli melkein voittajaolo, kun tikkuun tuli muutamana päivänä vahvat viivat :) toivottavasti tärppi kävisi, itse asiassa toivon et me molemmat ja muutkin saisivat jo plussansa :)

Gatusalla on jännät ajat menossa :D toivottavasti tulisi jo se tärppi :)

Nyytti onnea tähän kiertoon! muoks. ihania noi sun tekemät lastenvaatteet! :)

olikohan meitä muita vielä täällä.. vähiin käy jengi ennenkuin hupenee..

on: menkat ovat ohi ja eilen illalla piti jo kuherrella, mut sepä jäi, kun tyttö hyppeli hereillä pitkälle yli kymmeneen :/ hän sairastaa tällä erää vesirokkoa ja iho vissiin kutisee aika paljon, joten on melko levoton. mies illalla nukutti tytön meidän sänkyyn ja nukahti itsekin, sitten mentiinki kaikki nukkumaan ja tyttö tuli ihan mun kainaloon. meillä on vielä ataraxia kaapissa ja mun isän lekurivaimo suositteli antamaan sitä, jos kutisee illalla et saa nukuttua. mut kaipa se äidin kainalo on kipeänä paras paikka.

Iso kiitos kaikille onnitteluista :)

Toivottavasti pian tulee paaaljon plussia kaikille :)

..meillä jyllää mahatauti, joten nyt on otettava hieman lepoa!

Mä täällä edelleen kyttäilen taustalla... Onnea Sandralle plussasta! Ja Maikkielle ovisplussasta! Se on jo puoli voittoa, kun ei yhtään tiä mitä kroppa touhuilee ja sit saa varmistuksen et se toimii ja jopa ajallaan ;) Nyt vaan ne yön pimeät tunnit hyötykäyttöön jatkossakin... heh. Pahoittelut Dellalle ja Nyytille siitä ettei vieläkään ollut teidän vuoro :( Shapalle ja Gatusalle peukkuja, jospahan tärppi olisi käynyt!

Mun pitää jo alkaa vähän kattoa mitä pistän töihin päälle ettei maha hyppis silmille, kun en vielä haluais siellä kärähtää... (Meillä on uudelleenorganisointi menossa, ja pahoin pelkään et saan tehdä loppukesän jotain hälläväliä -hommia jos ylemmillä portailla kuullaan et oon kohta lähdössä taas vuodeksi pois...) Jos sais vielä kuukauden pitkitettyä - saattaa kyllä olla et ei onnistu, mut jospa ne kattois vaan et ruoka on maistunut... Meillä on tehty remppaa (tai mies tekee ja minä vahdin ettei neiti syö ruuveja tms) ja pihahommia kun on pystynyt - tahtoo vaan olla et pystyy ainoastaan neitin nukkuessa, kun asutaan veden äärellä niin tuo liukasliikkeinen pikkuotus meinaa koko ajan sujahtaa väärään suuntaan - aita on tekeillä! Nyytin pihapäivä kuulosti tosi kivalta - ja oot tosi taitava ompelemaan (nimimerkillä ei yhtään saumaa ikinä suoraan...)!

ihana bandida että kaikki mennyt hyvin sulla :)

täällä niin väsy et vois nukahtaa pystyyn. samat oireet mitä ennenki, mies tuumas eile et rinnat on isot totesin vaa et jaahas huomattu jo jokin aika sitten mutta syytä en tiedä vielä. mies toi aamulla 3 tuoretta tonnikalaa voipi olla et tänää on aikas huono olo ku anoppi alkaa perkaa tonnarei koska mähä en niihi koske nyt. niist lähtee avattaes niin mahtavat aromit et oksennus voi olla aikas lähellä eli en osallistu kokkaamiseen edelleenkään. suunnillee kaikki ruuat ottaa nenää ja aiheuttaa pahoinvointia. sais tulla paketti jo tänne ku matkalla on siis jo mein maassa mut paikkaa en tiä ja sais tulla ma et mies ostais testin ja ti pääsis testaa. alkaa seota hiljallee et mistä kyse näis olois onko pms vai raskaus.

Ei tainnu tärppi käydä ei :/ Vessassa käydessä minimaalisen vähän tuhrua (mutta tuhrua kuitenkin) paperiin, eli eiköhän ne menkat sieltä tän päivän kuluessa kunnolla pamahda... Noh parempi näin, että menkat pamahtaa, eipähän tartte turhaan odotella kauempaa. Ja olihan tää vasta yk1 eli on aikaa vielä tärpätä :)

onneksi olet positiivisilla mielin shapa, no ainakin saat selvyyden tilanteeseen nyt.

on: mikäköhä nyt oksettaa jatkuvasti. ja tonnari on avattu ei kiva ei ihmekää et oksettaa viel enemmän ku aiemmin.

della_79: Meillä selvittiin vesirokosta kunnialla Poxclean vaahdolla, apteekista saa. Sisälsi ainaki aloeveraa muistaakseni. Rauhoitti kutisevaa ihoa ja esti rakkuloita tulehtumasta. Pari kolme kertaa päivässä laitettiin. Kyllä siitä mun mielestä selkeesti apua oli poikaselle. Ataraxia mietin kanssa mutta jotenki en halunnu näin pienelle antaa. Pikaista paranemista sinne pikkupotilaalle :)

no niin kp 30/34 ja oksennuskausi aloitettu. mies kysy mikä on ku näytin kädel tietä ku piti päästä vessaa. anoppi hymyili ja totes keittiös et huono olo vai? ei kai sentää muuten vaa oksettaa.

Gatusa: Voi kurja tuota huonoa oloa, mut jospa se johtuiskin kyytiläisestä, niin se ois ehkä helpompi kestää.

Shapa: Voi harmi :( Kiva, että jaksat kuitenkin olla positiivinen ja tosiaan, kun teillä vasta yk1 niin ehtiihän tuot avielä yrittää ja tärppikin tulla melko piankin :)

Bandida: Mukava kuulla kuulumisia. Ei muuta, kun telttoja ja tunikoita vaan päälle ja sitten vähän valittelua, kun tuli niin herkuteltua viikonloppuna. Jospa ne sit vielä jonkun aikaa ajattelis vaan ruoan maistuneen :)

Della: Paranemisia teidän pikkuiselle! Kyllähän ne näppylät varmasti kutisee ja on tukala olla.

On: Meillä meinasi olla pitkä päivä tänään, kun ulkona satoi vettä kooooko hela dagen eikä viitsitty lähteä ulos. Jonkun aikaa sain poitsua viihdytettyä, kun piirrettiin. Kovasti tuntuu tykkäävän kynien kanssa värkkäämisestä. Itse piirtäminen saattaa jäädä ihan sivuseikaksi, kunhan saa vaan niitä kyniä hypistellä ja hieman paperia huitoa niillä. Saatiin me hieno kortti piirrettyä isomummolle, jonka luokse mennään huomenna.
Tein tässä iltasella ovistestin ja kyllä siihen selkeät kaksi viivaa edelleen ilmestyi, mutta oli ihan selvästi jo huomattavasti haaleampi se testiviiva, mitä eilen. Voisin siis päätellä LH huipun olleen eilen ja ovishan on yleensä kait sen jälkeen. Oisko sit ollut yöllä tai tänä aamuna. Aamulla nimittäin oli oikein tuntuva ja melkoisen tympeäkin jomotus oikella puolella alamahassa. Oletettavasti varmaankin juurikin jossain munasarjojen kohdilla. Mulla ei oikein selvää kuvaa ole siitä, missä ne mun munikset sijaitsee. Mulla on jotenkin semmoinen tuntuma, ettei kaikki palikat ole enään synnytyksen jälkeen niillä paikoilla, missä ne ennen oli. Onkohan se edes mahdollista?
Niin ja mitä tuohon oviksen hyödyntämiseen tulee niin kyllä meillä eilenkin peitto heilui yön pimeinä tunteina ;)

toivottavasti maikkie, ei meil kyl kellää vatsatautia ole, en ol syöny mitää vanhentunutta joten ei täs ol muita vaihtoehtoja ku kyytiläinen tai super pahat pms oireet.

Gatusa kyl kuulostaa sen verta lupaavilta noi sun oireet et eiköhän siellä oo tärppi käyny :) toivon kyl parasta, ettei olisi pms:aa, meinaan itseki melkei oksensin menkkojen alkamisaamuna viime kierrossa ja kuvittelinki viimeiseen asti et ois ollu merkki raskaudesta.

Maikkie hienoa, että ovista on hyödynnetty :) munki tyttö tykkää kovasti piirtämisestä, annoin hänen eilen piirrellä puuväreillä ja niin sitten innostuivatki isoveljen kanssa piirtelee mummolle (miehen äidille, joka on heidän ainoa yhteinen mummo) piirustuksen. viivojen piirtämistä on meidänki tytön piirtäminen, mut pääasia et innostusta riittää :) mulla on muuten kans kokemusta tuosta tunteesta et vermeet on vähän liikkuneet edellisen raskauden jälkeen ja ihmettelen kyl edelleen niitä mun nivuskipuja, vaikka gynen mielestä ne oli normaaleja.

shapa pahoittelut menkoista, mut positiivinen asenne on vaan hyväksi yrittämisessä!

Bandida tytön raskaudessa mä selvisin elokuun alkuun (jotai rv 16-17) ennenkuin kerroin esimiehille et jään mammikselle joulukuun alussa. sain koko kesän peitettyä mahan tunikoilla ja löysillä kesävaatteilla. vetoa vaan herkutteluun ja teltat ym. päälle. käytän itse muuten edelleen yksiä äitiysfarkkuja, vaikkei mulla mitään syytä siihen olekaan, tykästyin vaan siihen "mahalappuun" ja ne farkut on kivat ku eivät purista ja ahdista. mulla levisi lantio sen verran paljon tytön jälkeen et on vaikeuksia saada omat vaatteet mahtumaan :/

sand-ralle paranemisia ja tsemppiä mahataudin selättämiseen!

on: menkat ohi ja tää kierto korkattu. ongelmana vain se, et mulla on menny motivaatio yrittämiseen :/ oon syöny raskaus ja imetys-vitamiineja myös imetyksen lopetettuani ja ne loppuu ensi viikolla. oon miettiny, etten osta enää lisää niitä, vaan siirryn perusmultivitaan.. taitavat olla vieläpä halvempia kuin noi raskausjaimetys-versiot. greippimehua en oo myöskään juonut, nytki on jääkaapissa appelsiini-verigreippiversiota, kun en viime su löytänyt sitä valion mehua kaupasta. oon välillä kokeillut muitaki mehuja ja nyt niin kauan tota greippiä juotuani en enää pidäkään liian makeista mehuista :)

kai mä vielä tässä kierrossa tikutan sen oviksen, sit loppuuki tikut ja uusia en taida enää hankkia. ensi kuussahan mä kuitenki jo soitan sinne Väestöliittoon ja toivon et pääsen vielä ennen heinäkuuta käymään siellä. oon kyl niin pessimistinen et pohdin jo et mikähän hyöty siitäki on ja palaako mun rahat vaan ihan turhaan.

tytöllä jatkuu vesirokkoilu, näppyjä tulee koko ajan lisää, mut kiitos ataraxin, hän saa sentään jo yöt nukuttua.

pikaista paranemista tytöllesi della ja älä luovuta vielä vaikka ei olekaan kaikki menny niin putkee ku toivois.

mun yks kälyist oottaa esikoista ja on niin onnellinen ja kaikki hyvin kuulemma onneksi. ite täs pohdiskelen oonko raskaana vai en, toivon että olen mut tietää vaa paniikin täyteisiä aikoja ottaen huomioon että 4km takana kummittelee. ennen ns turvallisia viikkoja en kyl varmaa pysty liiemmi rentoutua vaan pelkään ehkä pahinta.
kyllähä nuo oireet voi lupaavilt kuulostaa mut saa nähä mistä johtuu loppupeleis, ite alan epäilee et jos ois sittenki raskaus mut välil tulee olo et pms vaa kiusaa urakalla varmaa. inhottavaa tää epätietosuus, lisäks ku viel munasarjoi ja vattanpohjaa välil nippailee ni mietin et menkatko on tulossa.

Ihania aikaansaannoksia käsityöihmisillä! :) Voi kun itsekin osais...

Maikkien peitonheilutuksille iso peukku! Ei ainakaan yrityksestä oo puutetta.

Gatusa: Tsemppiä oloihin! Toivottavasti saat tilanteeseen selvyyden pian.

della: Ymmärrän sun epätoivon varsinkin kaikkien vippaskonstien suhteen... Eipä sitä välttämättä pitkän yrittämisen jälkeen jaksa innostua mistään, mistä ei ole ollut ennenkään apua. Ja eihän niiden tehosta kai mitään tieteellistä näyttöä edes ole.

Nyytti: Anteeksi, kun palaan sun ikävään kokemukseen, mutta oliko sulla siinä keskeytyneessä keskenmenossa oireita loppuun asti? Vai häviskö oireet jossain vaiheessa? Mulla on nyt se tilanne, että muutamassa päivässä on oireet lievittyneet tosi paljon :( Pahoinvointia ei ole juuri ollenkaan, ei edes silloin, kun on nälkä. Ei mene mun jakeluun, että jos raskaushormonin määrän pitäis tässä koko ajan nousta, niin oireet häviää... Mies yritti tsempata mua, että kroppa on muka tottunut siihen hormoniin jne. Mutta enpä tiedä.... Ens keskiviikkona on se varhaisultra, jota kauhulla nyt odotan.

Omanapailut tuli nyt kommentoitua tuohon Nyytille.

kiitos margeliini. en ole nyytti mutta voin sanoa että kkm ne oireet voi kadota/lievittyä tai sit pysyä. mulla käyny molemmin päin. viime vuonna oireet loppu yhtäkkiä ja tiputtelua välillä. tänä vuonna oireet lähti ja tuli takas, loppu kokonaa vast kaavinnan jälkee. oli kidutust kärsii oireist ku ties et pikkunen oli menehtyn. mut oireetha voi normaalistiki tulla ja mennä välillä vaihtelee ei ne kokoajan ol yhtä vahvoja välttämättä. onneks sulla kohta varhaisultra ni sat tietää mikä on tilanne. inshaallah pikkusen sydän lyö siel sit kunnolla :)

nyt ootan mielenkiinnolla ja jännityksellä mikä on lopputulos tällä kertaa plussa vai menkat. kyl näköjää ku ilman liivei oli hetken ni rinnat ei tykänny ja alavatsassa nippaili sekä painon tunnetta löytyy.

Takaisin