Toista tai kolmatta lasta odottavat <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PikkuR
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä itse en osaa sanoa, mikä olisi se paras ikäero Toisaalta pieni ikäero on siitä hyvä, että lapset ehkä leikkivät hyvin yhteen ja muodostavat tiiviimmän tiimin. Isommassakin ikäerossa on hyvät puolet, kuten juuri isomman lapsen omatoimisuus. Meille tää toinen tuli vähän yllärinä niin ei olla mitenkään ns. tähdätty tiettyyn ikäeroon.

Mä koen et tää 2v9kk aika passeli mikä meille tulossa. Ittellä isoveljeen 7v ja isosiskoon 13v niin en ole lähellekään yhtä läheinen heidän kanssa mitä kaksossiskon :)

Lisäys et miehellä 3v ikäero veljeensä ja paljo läheisempi hänen kanssaan mitä siskon, johon 9v.

Eli ollaan keskusteltu ja koettiin tää ~3v aika hyväksi.

Mä en nyt muista oonko vastannu tähän vai en :D mutta meille lapsille tulee 2v3kk ikäeroa ja meillä olikin semmonen 2v ero tavoitteena ja max3vuotta :)

Jos nyt kaikki menee hyvin, tulis n.2,5v ikäeroksi, tuntuu ainakin tällä hetkellä hyvältä ikäerolta, mut sen näkee sit.:D
Esikoinen ei vieläkään ole jaksanut kiinnostua juurikaan potalla käymisestä, että saa nähdä vieläkö joutuu molemmilta paljon vaippoja vaihtamaan, ja syntyykö vauva just sellaiseen aikaan, että sattus olemaan hyvä pottatreenikausi meneillään, ja sitten sisaruksen syntymä sekoittaa. Juu ei voi tietää.:)
Muuten mietityttää lähinnä, että millainen uhma silloin on meneillään tai onko mustasukkainen. Ainakaan tällä hetkellä ei ole mustasukkainen jos pidän muita lapsia sylissä, mutta sisarus saattaa toki olla eri juttu, kun huomaa että ei saakaan enää jakamatonta koko ajan. Tykkää kyllä hoitaa nukkea ja vauvoja silitellä, että jospa tykkäis silloinkin, olisi mukava että näistä tulis kaverit ja saisivat seuraa toisistaan.

Muokattu viimeksi:
Meillä ikäero esikoiseen tulee olemaan 9v ja toiseen 5v. Ja mielestäni ovat meille oikein passelit ikäerot! Kaikista raskauksista olen kärsinyt hypermeesiksestä, joten ajatus uudesta "helvetistä" toisen perään ei ole houkuttanut. Muutenkin on ironista miten kroppani toimii vain tiettynä ajankohtana, lapsien syntymäpäivät on 8.3 ja 10.3, ja laskettuaika nyt 9.3

Meillä on tulossa pienempien ikäeroksi 2v6kk. Esikoiselle ja tälle kolmannelle tulee sitten 5v aika tasan.
Esikoinen on 4v ja toinen täyttää pian 2v, heillä myös 2v 6kk ikäeroa :D hyvin ainakin toimi edellisellä kerralla, joten varmasti sujuu myös nyt! :)

Huh Intoilija18 ,voin vain kuvitella miten rankkaa on tuo hyperemeesi, kun tavallinen pahoinvointi ja silloin tällöin oksentelu 1-3 kertaa päivässä jo on niin kamalaa. Tsemppiä!
Onko sulla koko raskauden yleensä ollut vai loppuuko aiemmin?

Meillä ikäero esikoiseen tulee olemaan 9v ja toiseen 5v. Ja mielestäni ovat meille oikein passelit ikäerot! Kaikista raskauksista olen kärsinyt hypermeesiksestä, joten ajatus uudesta "helvetistä" toisen perään ei ole houkuttanut. Muutenkin on ironista miten kroppani toimii vain tiettynä ajankohtana, lapsien syntymäpäivät on 8.3 ja 10.3, ja laskettuaika nyt 9.3

Voimia sinne! ❤

Meillä esikoiseen tulee olemaan ikäero liki 9v, toiseen vähän yli 6v ja kolmanteen vajaa 5v. Meillä tulee synttärit sitten tammikuussa, maaliskuussa, huhtikuussa ja toukokuussa. [emoji2]

Huh Intoilija18 ,voin vain kuvitella miten rankkaa on tuo hyperemeesi, kun tavallinen pahoinvointi ja silloin tällöin oksentelu 1-3 kertaa päivässä jo on niin kamalaa. Tsemppiä!
Onko sulla koko raskauden yleensä ollut vai loppuuko aiemmin?

Kestää yleensä koko raskauden ajan, mutta muuttaa vähän muotoaan rv 26 jälkeen. Silloin ei ole tarvinnut enää ihan kaikkea oksentaa ulos.

Meillä odotetaan toista lasta. Ikäeroa tulee reilu 8v kun vaavi syntyy. Vauvaa yritettiin 2v ja poika odottanut kauan sisarusta.

Meille tulossa toinen ja ikäeroa tulisi suunnilleen 2v 9kk. Jotain tällaista me toivottiinkin, että esikoinen olisi pois vaipoista ja osaisi jo jotenkin ilmaista itseään :D

Mun äiti alkoi tossa huolehtia et miten jaksan kahden pienen kanssa ku tulee "vaan" 2v 10kk eroa.. Mulla on veljen kanssa 9v ikäeroa ja ei ollu kyllä helppoa meille kummallekaan. Vieläkään ei olla kovin läheisiä vaikka pikkuveli pikkuhiljaa alkaa näyttääkin aikuistumisen merkkejä ja sille pystyy jo vähän jutellakin. Et eipä sitä täydellistä ikäeroa varmaan olekaan, puolensa aina kaikessa.. Jostain luin tutkimuksen et ihmiselle lajityypillinen ja paras lisääntymisväli olis 3-4 vuotta että ehtii palautua kunnolla edellisestä, mutta varmaan tääkään enää nykyaikana ihan pidä paikkaansa kun meillä on terveydenhoito ja ravintotaso niin hyvällä tolalla. (Rakas äitini kuvitteli myös tosissaan että imetys toimisi ehkäisykeinona ja oikeasti kävin 50-vuotiaan kanssa keskustelun kukista ja mehiläisistä ja siitä et nykyravinnolla imettävät äidit ei enää ole aliravittuja ja siksi hyvinkin hedelmällisiä... -.-)

Meille olisi tulossa kolmas. Esikoinen täytti juuri 5v ja kuopus on vasta 1v1kk. Vähän hirvittää tuo pieni ikäero. On ollut sen verran haasteellisia kummatkin raskaudet. Viime raskaus meni osaksi sairaalassa rv 28 alkaen ja vuodelevossa 7vko. Silti kummatkin ovat syntyneet rv 36 ja risat.

Täällä odotellaan kolmatta,varsinaista yllätysiltatähteä! :p Ikäeroa tulee nimittäin esikoiseen 16 vuotta ja kuopukseenkin melkein 13 vuotta :wink
Kaikki tulee olemaan varmaan aivan erilaista kuin edellisen kerran. Toisaalta odotan innolla,toisaalta jopa hirvittää. :grin

Toivottavasti osaan nauttia tästä kaikinpuolin ja varmaan erilaillakin kuin silloin nuorena..
Teinit on poikia ja nyt on kyllä jotenkin vahvasti tyttötunne. Tiedä sitten onko se salainen toive vaan :dummy1: Jotenkin vaan ajattelen itseni pikkuprinsessan kanssa jonka saan lelliä pilalle :wink Heh,ei vaiskaan. :grin Loppujen lopuksi molempi parempi,kunhan kaikki menisi hyvin maaliin asti ❤

Ikäeroa tulee vanhimpaan 8 vuotta ja nuorempaan 6 vuotta Suunnitellut että ei enään, mutta niin mieli muuttuu. Nyt kyllä suunnitelmissa tehdä sterilisaatio kun suunniteltu sektio tulossa, ei pysty käyttämää hormonallista ehkäisyä. :)

Hmmm...ajattelinpa kirjoittaa tännekkin. Meille on siis tulossa ensimmäinen yhteinen lapsi, minulle esikoinen, miehelle kolmas. Ja koska lapset ovat puolet ajasta meillä niin kolmattahan tässä sinänsä odotellaan.
Lapset ovat nyt 5 ja 8v, eli ikäeroa tulee vajaa 9 ja 5,5 vuotta. Itse ehkä ajattelisin pienemmän ikäeron olevan kivempi, mutta koska uusioperhe niin...ehkäpä sitten jos vielä lisää tulee :wink
Eikä tuo ero keskimmäiseen mahdoton ole.

Takaisin