Toista tai kolmatta lasta odottavat <3

Meillä on onneksi se hyvä puoli, et anoppi on jo eläkkeellä, joten sen puoleen ei ole ongelmia hoitoajoista. Mutta toivon kyllä ettei tarvis hirveen kauaan sairaalassa olla, varsinkaan jos ei saa perhehuonetta. Ja ens usko että ees saataisiin, kun on jo toinen lapsi.. mutta luulen, että isompi tulee sit sairaalan katsomaan pikkusisarusta, jos joudutaan pidempään olemaan. Tällä hetkellä kyllä tuntuu siltä, et jos kaikki menee hyvin niin polikliininen synnytys vois olla mun juttu.
 
Meillä otti viimeks mun äiti lasketunajan kohil 2vk lomaa ja oli täällä auttamassa ja sit pystyttiinkin lähtee sellai ettei hoitajaa tarvinnu ruveta metsästää :) ja siis ihan oma-aloitteisesti otti. Ja hyvin sit sattu just sil ajal syntymään.
 
Mä oon kanssa jo miettiny! oon miettiny jo ihan kaikkea :D :D Mut tosiaan meillä molempien vahemmat asuu toisella paikka kunnalla, onneks alle 20kilsaa. Sisko ja kaverit asuu ihan lähellä mut kaikilla lapsia ja viikonloppusinkin töitä että täytyy vaan kaikki käydä sitte läpi :D Esikoisesta alko supistukset jo heti aamusta mut ei ollu vielä pahoja tai säännöllisiä ja sit illalla/yöllä alko kunnolla ja sit kaikki tapahtukin suht nopeesti. Tässä taskaudessa kerron kyllä heti ainakin siskolle ja vanhemmille kun alkaa vähänkin supistaa niin kaikki ois valmiina ja tietää miten heillä on töitä :D Mies siis myös tekee aamu,ilta ja yövuoroa eikä saa pitää puhelinta töissä muuta kun tauolla että en tiiä mitä helvettiä teen jos en saa sitä kiinni eikä kukaan pääse tänne, ehkä mun oma äiti sitten jollain taxilla joutuu tulla :D

On kai sairaalalla lapsille joku hoitomahdollisuus jos joutuu ottamaan mukaan synnyttämään? :eek:
 
Meillä isä jaa sisarten kanssa kotiin. Toki, saa lähtee mukaan synnyttää jos halusa, mutta kun ei noissa aikasemmissakaan ole ollut niin en uskonu nyttenkään lähtevän. :D enemmän mä mietin kenet Tällä kertaa otsn mukaan itelleni.

Ja iso sisaret käy sairaalassa kattoo kyllä iskä kans sitte
 
Meillä menee mun vanhemmille ku lähetään synnyttään (en oo kyllä kysyny mutta ottavat ihan varmasti mielellään) ja ei varmaan saada perhehuonetta niin saa iskä olla tytön kans sitte kotona ku vauva syntynyt. Meillä meni viimeksi 5pv sairaalassa niin tuskin ihan heti nytkään päästään ku eikö se mene yleensä niin et jos ekalla bilirubiinit koholla niin toisellakin on?
 
Meilläkin menee isovanhemmille synnytyksen ajaks ja sit on kotona isän kanssa kun syntyny. Katotaan sit miten tulee käymään kattoon riippuu vähän siitäkin kauanko joutuu oleen sairaalassa.
 
Meillä taitaa olla kaksi vaihtoehtoa. Anoppi varmaan on se helpoin vaihtoehto, ku hän on päivät kotona, niin ei oo väliä mille päivälle sattuu tuleen lähtö. Asuu 15min matkan päässä, niin ei kuitenkaan niin paha lähteä viemään esikoista sinne.
Tietty mieluiten ottaisin anopin tänne kotiin hoitamaan, mutta ku ilmeisesti hän ei oo kovin innokas liikkumaan kotoa ja ei varmasti haluais jäädä yöksi ainakaan, niin pitää sitten viedä sinne.
Ihan parasta olis jos synnytys olis viikonloppuna, niin esikoinen menis mun siskolle, joka on hänelle kuin toinen äiti ja siellä olis sitten 5kk vanhempi serkku leikkikaverina. Ei tarvis murehtia että onko taaperolla tarpeeksi tekemistä että aika kuluu nopeasti.
Varmaan pyrin siihen että mahdollisimman pian pääsen kotiin sitten, niin hoidon tarve ei oo montaa päivää, mutta kun mieluiten pitäisin miehen apuna koko synnytyksen ajan, niin sen kestoa ei voi arvioida.
Pitää varmaan alkaa sitten jo joulun jälkeen vähän kyseleen että minkä verran anoppi tai mun sisko voi ottaa vastuuta esikoisesta kun vauva päättää syntyä. Tietty haluun sitten että esikoinen pääsis mahdollisimman pian katsomaan meitä sairaalaan tai viimeistään hakemaan sitten isin kans, jos pääsen nopeesti kotiutumaan.
 
Meillä kans tosiaan siis esikoinen on sitten muuten isin kanssa kotona mut synnytyksen ajaks saa mennä hoitoon :)
 
Meillä on kans isovanhemmat suht lähellä, anoppila n.15-20 min pääs, mun vanhemmat n.45min pääs et ei pahat ollenkaa. Niitä sit häiritään ku lähtö tulee ja mun äiti kyl viimeksi ilmoitti töihinsä et kun soitto tulee niin hänen on sitte lähdettävä.

Mun tai meidän pitää kyl vähä varautua siihenki et jos synnytys etenee oikeen vauhdilla niin mites sitte toimitaan..synnärille kuitenki matkas tunnin verran..:bookworm:

Nopeesti toivon pääseväni sairaalasta kotiin ja osastolla pärjään kyl vauvan kans kaksin jossei isä ja sisarukset pääsekään katsomaan sairaalaan. Mut synnyttään en mee yksin!! :grin
 
Meillä kyllä asuu isovanhemmat samassa kaupungissa, että matkaa on 10min. Ja synnärille 2km. E
 
Meillä olis melkein parempi jos syntyis arkena, vois viedä esikoisen tarhaan ja pyytää vaan mummoa hakemaan :D mutta mummolaan menee jokatapauksessa, katsotaan sit kauanko tarvii olla, enkä usko et mummoa saa pidettyä poissa sairaalastakaan et eiköhän ne tule sitten yhdessä katsomaan :)
 
Meillä ei sairaalaan (onneksi) pääse kuin vauvan toinen vanhempi ja sisarukset.
 
Onko kukaan kerennyt miettimään jo vaunu asioita? Varsinkin tuplia? Mulla pähkäilyssä mitkä hommattais kun tarvittais uudet rattaat jo kohta, nykyiset on niin surkeat..
 
Näillä näkymin meille ei tuu vaunuja ollenkaan. Vaunut möin vähäisen käytön vuoksi pois edelliseltäkin lapselta pois vuosikkaana. Meillä siis harrastetaan kantamista
 
Onko kukaan kerennyt miettimään jo vaunu asioita? Varsinkin tuplia? Mulla pähkäilyssä mitkä hommattais kun tarvittais uudet rattaat jo kohta, nykyiset on niin surkeat..

meille kans varmaan tuplat hommattava, mutta en YHTÄÄN tiä minkälaiset..... arrgghh... meillä vaunuillaan nykysinki paljon, ja köytetään pqljon kaupoissa ja muuten.. jotenka tuntuu hirveelle ajatukselle ne tuplat....
 
Onko kukaan kerennyt miettimään jo vaunu asioita? Varsinkin tuplia? Mulla pähkäilyssä mitkä hommattais kun tarvittais uudet rattaat jo kohta, nykyiset on niin surkeat..

Meillä on kahet tuplat ora landit sekä phill&teds navigatorit. Kaupungilla paremmat on philit kun ei vie niin paljon tilaa. Maalla ja epätasasessa orat. Orat on raskaat työntää.

Eli riippuu vähän millaseen maastoon ja mihin tarkotukseen.
 
Meillä vaunut on ihan pakolliset koska täl hetkel pienin ei ees suostu nukahtaa muuten ku hytkyviin vaunuihin...
 
Noista vaunuasioista niin kuvittelin jotenki että johan kaksivuotias kävelee tai sit onko niitä jotain seisomalautoja, mutta kuitenkin olen kuvitellut että vanhoilla vaunuilla pärjäis. Ehkä aika näyttää sitten mitä tarvii.
 
Jos paljon vaunuilee ja isompi on just pari vuotias ni suosittelen hommaa sisarusrattaat, pari vuotias on kuitenki vielä tosi pieni ja meno on erittäin hidasta jos ei voi välillä nostaa vaan vaunuihin.

Meillä on bumbleridet, ollaan tykätty tosi paljon, ei vie ihan hirveen isoo tilaa autosta, on isot renkaat ni kulkee hyvin missä vaan :)
 
Meil tulee kuitenkin se melkein 3v ikäeroa niin nyt ainakin tuntuu ettei hommata tuplia.. Pitää nut katsoa miten vaunuilu jatkuu mutta nyt ainakin käytetään rattaita pääasiassa päikkäreillä ja muuten kävellään tai kannetaan. Bugaboo donkey duot olis tietty täydellinen ratkaisu mutta en halua pistää niin paljoa rahaa kiinni vaunuihin..
 
Takaisin
Top