Meillä on esikoisella ollut aina toi Mini Kånken hoitolaukkuna, toivotaan tulokkaallekin ristiäislahjaksi. Vauva-aikana kun enempi roudattavaa mukana niin käytin ja ajattelin nytkin käyttää liinailulaukkua, sen saa sekä kantoliinan kanssa näppärästi puettua että vaunuihin helposti roikkumaan myös.
Mä olin ihan missannut keskustelut täältä pitkään ja jäi kommentoimatta tuohon toisen tulemiseen ja esikoiseen suhtautumiseen :) En lukenut sitä lehtijuttua mutta oon kuullut ilmiöstä. Tää onkin ollut mun ykköshuolenaihe läpi raskauden ja oon kovasti yrittänyt valmistautua. Eniten jännittää siis muutos esikoisen kannalta ja meidän välisen yhteyden katkeaminen. Helpotti jotenkin kun aloin ajatella vauvan hoitoa yhteisenä projektina esikoisen kanssa ja siitä onkin puhuttu paljon yhdessä. Ihasteltu esikoisen vauvavideoita ja pohdittu yhdessä mitä vauva osaa, ja miten vauvasta tulee perheenjäsen. Hyvä kirja aiheesta on Laura Markhamin Peaceful parent, happy siblings, tosi konkreettisia vinkkejä eri tilanteisiin. Oon lukenut alkuraskaudessa ja nyt kuuntelen äänikirjanakin :D Nyt ei siis oikeastaan enää jännitä vaan innolla odotan tulevia haasteita.