Toista tai kolmatta lasta odottavat <3

Jos kaikki menee hyvin tulee nyt nuorimman ja vauvan ikäeroa 1v6kk. Vanhemman ja nuoremman muksu ikäero on vajaa 1v3kk. Kolmas siis tulossa. Toista oottaessa ressasin jonkin verran miten arki lähtee sujumaan mutta ihan hyvin on mennyt, toki vanhimmalla on enemmän ja vähemmäs mustasukkasuuskausia, uhmaa yms mutta nyt kun lapset ovat 2v ja 10kk niin nuita on tosi ihana seurata, ovat niin kavereita. Pienempi on aina onnensa kukkuloilla kun isompi vaikka herää.
Kyllä silti mietin nytkin melko paljon miten arki suttaantuu kolmen kanssa, ei ole enää niin helppoa lähteä mihinkään, ite tuskin enää voin sitten lasten kans nukkua yhtäaikaa päiväunia. Oma jaksaminen on varmasti koetuksella mutta eiköhän me silti selvitä.
 
Meillä tulee vähän isompi ikäero esikoisen ja toisen välille, esikoinen kun on jo pieni koululainen.
Mutta saapa nauttia sitten tuo isompi lapsi siitä että äiti on aina kotona kun tulee koulusta :)
 
Meillä tulossa ikäeroa suunnilleen 2v3kk. Esikoinen syntyi marraskuun lopussa -15 ja nyt olis la 8.3.
Esikoisen synnytys käynnistyi laskettuna päiväna, mutta syntyi seuraavana, joten en odota että tämäkään pitää mitään kiirettä päästä maailmaan.
 
Meillä tulossa ikäeroa suunnilleen 2v3kk. Esikoinen syntyi marraskuun lopussa -15 ja nyt olis la 8.3.
Esikoisen synnytys käynnistyi laskettuna päiväna, mutta syntyi seuraavana, joten en odota että tämäkään pitää mitään kiirettä päästä maailmaan.

Meillä kans marraskuun -15 lapsonen.. ja muuten sama mut meillä viel yks lapsi esikoisen ja tän tulevan välissä.
 
Meillä tulossa ikäeroa suunnilleen 2v3kk. Esikoinen syntyi marraskuun lopussa -15 ja nyt olis la 8.3.
Esikoisen synnytys käynnistyi laskettuna päiväna, mutta syntyi seuraavana, joten en odota että tämäkään pitää mitään kiirettä päästä maailmaan.

Meillä kans tyttö syntyny 1.12.2015 ja nyt ois LA 12.3. :D esikoinen meni 3 vai 3 päivää yli
 
Plaah, meillä meni viikko plus 3 päivää yli, olin varma että joudutaan käynnistämään. Ja niin se sitten pitikin, mutta ei yliaikaisuuden takia. :) toivottavasti toka tulee pikkusen aiemmin. Tosin viimeksi pelkäsin sitä käynnistämistä, tällä kertaa en usko että se pelottais, kun on jo yhdestä kokemusta.
 
Meillä ensimmäinen syntyi pari päivää ennen LA. Meinattiin jo käynnistää aiemmin mahdollisen pienikokoisuuden vuoksi. Onneksi tuli sitten maailmaan ihan omalla aikataulullaan :) meillä ensimmäinen siis syntynyt toukokuussa 2015.
 
Eka synty 41+2 käynnisty yliaikaiskontrollin jälkeen, kun tehtiin rajumpi sisätutkimus.

Toka sit 39+2 ihan spontaanisti
 
Meillä synty esikoinen 41+5 kesäkuussa 2015 (ei tarttenu käynnistää kuitenkaan), toivottavasti tätä ei ihan yhtä kauaa tartte ootella :)
 
Meillä 41+5 ja 40+4. Molemmat rajun sisätutkimuksen "ansiosta" Lähinnä pelottaa seuraavassa synnytyksessä kerkeekö sairaala viimeks kerkesin olla tunnin sairaalassa kun synty enkä kerenny saamaa minkäänlaista kivunlievitystä paitsi ilokaasu.
 
Meillä syntyi esikoinen 40+1 vaikka oli tulossa ihan laskettuna päivänä mutta ponnistusvaihe kestikin sitten 2h melkee ni meni seuraavan päivän puolelle :sorry:
Ei kiitos tällä kertaa noin pitkää ponnistusvaihetta mulle enää :shifty:
 
Mun kahdella vanhimmalla on ikäeroa 1v 4kk ja kahdella nuorimmalla 1v 2kk, keskimmäisten ikäero on 2v 9kk. Ihan hienosti täs pärjäs/jaksoi pienillä ikäeroilla ja nyt nuo kahden setit pitävät hyvin seuraa toisilleen niin hyväs ku pahas..:grinJa tulevat toki kaikki hienosti keskenään toimeen niin halutessaan. :) Ja juuh, viides on nyt tuloillaan..:shy::p
 
Meillä esikoinen syntyi 5pv lasketun jälkeen, käynnistysaika oli hepatoosioireiden takia varattuna mutta päätti sitten tulla itse. Nyt toivon että ei tulis siihen loppuun mitään ylimääräistä stressiä niin sais tulla omia aikojaan rauhassa.
 
Meillä isommat ikäerot. Nuorin täytti seitsemän ja vanhin täyttää yhdeksän. Suunnitelmissa on tehdä toinen parivaljakko, kun edellisten yhteistä taivalta on ollut niin mukava katsoa ja taloonkin mahtuu lisää jalkoja :) itsellä vain tulee kiire, kun haluaisin tehdä viimeisen muksun ennen kuin täytän 35... Olen ammatiltani opettaja pääaineenani perinnöllisyystiede ja tässä tilanteessa tieto lisää tuskaa...siitä syystä tuo 35 takaraja. Katsotaan ehditäänkö :)
 
Onks muilla tätä kauheeta alkuraskauden väsymystä? Miten te jaksatte isosisarusten kanssa? Esikoinen on kyllä hyväuninen mutta eilen meni päiväunet myöhäisiksi niin saatiin hänet yöunille vasta 22 jälkeen. Ajattelin että nukkuisi vastaavasti aamulla pidempään mutta ei, kuudelta se pomppasi vieteriukkona ylös sängystä... Bonuksena hän oppi tällä viikolla kiipeämään pois pinnasängystään joten yöunille nukuttaminen on oma ruljanssinsa (ennen pysty vaan jättämään sänkyyn ja nukahti sinne itsekseen lopulta, nyt saa noin 100 kertaa käydä laittamassa takas sänkyyn). Oon niin poikki :sleep011
 
Mulla alkuraskaudessa häviää unet aina. Viime yönä oon nukahtanu joskus 2 aikaan ja 6 olin jo virkeä. :D
 
Moikka kaikille!

Meille tulossa toinen, ja ikäeroa 1v8kk. Olin tuossa elomammat 2016 ryhmässä, mutta kirjoittelu jäi vauvan synnyttyä. Hän syntyikin hieman aiemmin, heinäkuun puolella. Olen hoitovapaalla, töihin paluu elokuun puolivälissä ja esikoinen hoitoon syyskuussa. Olin edellisestä raskaudesta sairaslomalla 4kk ennen äitiyslomaa, saas nähdä miten nyt käy. Vanhemman lapsen ajattelin pitää muutamana päivänä/vko hoidossa, uuden vauvan synnyttyä, niin on ainakin seuraa ikäisistään.
 
Kyllähän mua väsyttää, ja sit kun on pahoinvointiakin, niin oon kyllä mennyt heti yhdeksän jälkeen nukkumaan kun oon saanut esikoisen unille. Hän onneksi nukahtaa hyvin yöunille ja nukkuu tällä hetkellä 7-8. Hetihän se alkaa heräily kukonlaulun aikaan kun erehtyy sanomaan että hyvin nukkuu... Välillä tullut itsellä nukuttua jopa päiväunet, yleensä en osaa nukkua päivällä.
Vähän huono omatunto välillä, kun tuntuu väsymyksen ja pahoinvoinnin takia, että ei jaksas lapsen kanssa touhuta. Onneksi on isi kesälomalla.:)
 
Takaisin
Top