Liliina, noin yleisesti ottaen italialainen sairaanhoitojärjestelmä on samantyylinen kuin Suomessa, ilmainen. :) Lääkärit myös yleensä määräävät jotain hoitoa potilaille, toisin kuin esim. täällä Hollannissa.
Sanoisin, että palvelut riippuvat alueesta. Jos muuttaa rikkaalle alueelle, kunnallisella hoidollakin on paremmat varat. Isoissa kaupungeissa on myös totuttu ulkomaalaisiin synnyttäjiin. Pikkupaikkakunnilla italian osaaminen on must.
Mutta varmasti jonkinlaisia kulttuurieroja on, koska kyseessä on eri maa. Käsitykseni on, että ihan rauhallisin mielin voi raskautta Italiassa. :) Mutta jos tietää itsestään sen, että haluaa juuri suomalaista hoitoa ja erilainen hermostuttaa (epäilee tai vertailee samaansa hoitoa), sitten kannattaa miettiä vielä. :) Ja sitten voi tehdä niinkin, kuten moni tuntemani Hollannissa asuva, että käy Suomessa tarkastuksissa ja menee Suomeen synnyttämään.
Sanoisin, että palvelut riippuvat alueesta. Jos muuttaa rikkaalle alueelle, kunnallisella hoidollakin on paremmat varat. Isoissa kaupungeissa on myös totuttu ulkomaalaisiin synnyttäjiin. Pikkupaikkakunnilla italian osaaminen on must.
Mutta varmasti jonkinlaisia kulttuurieroja on, koska kyseessä on eri maa. Käsitykseni on, että ihan rauhallisin mielin voi raskautta Italiassa. :) Mutta jos tietää itsestään sen, että haluaa juuri suomalaista hoitoa ja erilainen hermostuttaa (epäilee tai vertailee samaansa hoitoa), sitten kannattaa miettiä vielä. :) Ja sitten voi tehdä niinkin, kuten moni tuntemani Hollannissa asuva, että käy Suomessa tarkastuksissa ja menee Suomeen synnyttämään.

Ihanaa odotusta kaikille ja sujuvaa arkea sitten aikanaan.
perhepedissä nukutaan kun en vain uskaltanut laittaa neitiä nukkumaan omaan kehtoon ja tarkastelin ihan koko ajan hengittääkö toinen.. Ja voisi sanoa, että olen edelleenkin tosi hermostunut äiti ihan kaikessa enkä vain osaa luottaa muihin joten toivoisin, että nyt tämän toisen kohdalla osaisin vähän löysätä otteita.. Asun tosiaan ulkomailla joten ainut tuki on oma mies ja hänen vanhempansa, mutta anoppi on vain muutamat kerrat tyttöä hoitanut kun hänen oma terveytensä ei ole parhaimmillaan.. Suomessa olen neidin kanssa jo vieraillut 3 kertaa ja olin 2kk putkeen kesällä ja omia vanhempia välillä niin huvittaa tämä mun ylisuojelevaisuus kun omalta siskolta (lapsi kuukauden vanhempi) se kyky puuttuu ihan tyystin!