Toista odottavat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja liliina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Piti etsiä käsiin vanha äitiyskortti ja muut paperit ja vähän katella, mitä kaikkea oli tullut laitettua ylös edellisestä raskaudesta. Mielenkiintoista seurata, meneekö suunnilleen samoja uria, vai onko täysin erilaista!

Neomi, hyvä pointti! Missähän mun äitiyskorttini (vai mikä se nyt olikaan) on edes...

En muista onko jo ollu juttua, mutta missä vaiheessa aiotte kertoa lapselle tulevasta pikkusisaruksesta? Me meinattiin kertoo np-ultran jälkeen, jos siellä edelleen kaikki näyttää olevan hyvin. Tyttö kyllä taitaa olla joku ihme meedio, kun leikkiny nyt useampaan otteeseen, että hällä on vauva mahassa. :D En tiiä onkonsit ymmärtäny meidän puheista jotain kuitenki, vaikka lapsen aikaan hyvin kiertoilmauksin ollaan pyritty puhumaan jos jotain on puhuttu.

Meidän 1,5-vuotias ymmärtää tosi paljon puhetta vaikkei itse vielä paljoa puhu. Ollaan tähän asti puhuttu aiheesta ihan avoimesti lapsen kuullen, ja taidetaan jatkaa samalla linjalla. Toki raskaus saattaa olla niin abstrakti asia, ettei noin pieni sitä kuitenkaan ymmärrä. Odotan innolla sitä, että maha kasvaa niin, että esikoinenkin sen huomaa, ja hänelle voi selittää, että siellä on vauva :) <3

Me ollaan kerrottu jo lapsille. Aika vaikeeta salata asiaa, kun oon niin väsynyt ja huonovointinen.

Np-ultran jälkeen ajateltiin kertoa esikolle. Vaikkakin taitaa jo aavistaa jotain, kun höpöttää isoveli ja vauva juttuja.

Yritän pitää salassa esikoiselta niin pitkään kuin mahdollista, ehkä rakenneultran jälkeen sitten kerrotaan. Sekin 4kk on hänelle ihan tarpeeksi pitkä aika odottaa. Ja itse säästyy vielä hetken kysymystulvalta....

Mjoo... Esikoinen sit kysy tänään, että "Äiti onko tuolla sun mahassa oikeesti vauva?". Että se siitä salailusta sitten, kun en hennonu valehdellakaan. :)

Mäkin lipsautin esikolle tänään että: Älä potki äidin masua, vauvaa sattuu. Sitten neiti halusikin jo halailla ja silitellä masua ja jutella sille :D

:D Ihania teidän esikot. Meidän bebe ei varmaan huomaa minkään muuttuneen ennen kuin pikkusisarus tuodaan kotiin. Onneksi tyttö on tähän asti meidän 2kk ikäisen kummipojan kanssa tullut hyvin toimeen eikä oo vetänyt kilareita, vaikka äiti välillä onkin pikkuvauvaa sylitellyt. Paha tuolle on mistään tulevasta vauvasta puhua, kun tytön oma sanavarasto on laskettavissa yhden käden sormilla.

Tulen kanssa huutelemaan tänne tuolta maaliskuisista.. La ihan maaliskuun lopulla ja varmaan huhtikuulle päädytään kumminkin. Viimeksi meni 2vkoa yli ja käynnistys, ei ollut kovin mukava synnytyskokemus, kun alkoi tapahtua niin meni hirveällä rytinällä ja supistukset alkoi samantien 3-4min välein 13h menoa. Sitä ennen käynnistettiin n 12h. Toivon että menis toisin tämä seuraava. Vaikka menihän se noinkin :)

Niin ja meille tulee 1v5kk ikäero. Jännittää nyt jo miten sitä jaksaa yöt ja päivät siinä alussa imetysrumbassa jne.. Miten jää esikoiselle aikaa ja voimia, etenki nyt tuntuu rankalle kun tehty hampaita, ja viimeinen vko ollut järkyttävässä flunssassa ensin tyttö ja nyt itse. Että jos tässä vielä vauva olisi niin huiiiiih. Mutta eiköhän ne asiat siitä suttaannu sitten :)

Heippa! Täällä myös pikkusisaruksen odottaja. Laskettuaika on ihan huhtikuun alkupuolella, jolloin ikäeroa tulisi aika tarkalleen 2,5 v. Minua jännittää, miten pärjäämme vastasyntyneen ja taaperon kanssa, koska esikoinen on haastavassa iässä juuri nyt enkä osaa kuvitella, millainen hän on keväällä. Tuntuu, että hän muuttuu niin nopeasti. Toivottavasti menee hyvin! :)

Sekin lisää jännitystä, ettei meillä ole hyvää tukiverkostoa, koska olemme muuttaneet uuteen kaupunkiin. Käymme molemmat töissä ja lapsiperheen arki on vienyt mukanaan. Niinpä emme ole juuri ehtineet tutustua uusiin ihmisiin. Kaikki sukulaiset asuvat todella kaukana. Vasta hiljattain olen ehtinyt lähteä mukaan esim. kansainvälisten lasten leikkipiiriin. (Asumme siis ulkomailla.)

Tämä toinen raskaus on vähän päästänyt helpommalla kuin ensimmäinen. Ekassa raskaudessa oksensin päivittäin viikolta 8 viikkoon 18. Nyt ei ole vielä tarvinnut laatata kuin kerran ja sekin yöllä, vaikkakin pahoinvointi on jäätävää ja 24/7. :) Toivon, että toinen synnytys menee enemmän putkeen kuin ensimmäinen... Eihän siinä kestänyt kuin 24 h ja rapiat. :D

Ilmottaudun jutusteluun, plussatesti tehtiin pari päivää sitten ja toiveet on kovat, että kaikki menee hyvin.

Meillä esikko nyt 1v joten ikäeroa tulis se 1v9kk. La ihan huhtikuun lopussa.

Libra, missä maassa asutte? Me ollaan Sveitsissä, joten tukiverkot on aika kaukana.

Tää on meille ihan ylläriraskaus ja vähän kinkkinen ajankohta, kun esikko alottaa ens viikolla päikyssä ja mun pitäs mennä töihin uuteen paikkaan lokakuun alusta. Eivät varmaan ole sielä ihan yhtä innostuneita tästä jutusta.

Mamatson, mukava et on vertaistukea!! Me asutaan Alankomaissa. Ollaan asuttu jo kauan. Välillä aina pohditaan, pitäisikö muuttaa Suomeen tai Italiaan, miehen kotimaahan. Myönnän, ettei ole houkutellut koskaan yhtä paljon kuin nyt. ;) Jos vain työt järjestyisivät... Meillä siis myös aika mielenkiintoinen ajoitus, kun just ostettiin koti ja molemmat saatiin vakityöt, mutta ollaan ruvettu puhumaan, että jos toinen tulee, muutetaan. Ettei vain kävisi elämä tylsäksi. :)

Takaisin