Ei olla vielä kerrottu 3-vuotiaalle esikoiselle. Kerrotaan varmaan sitten nt-ultran jälkeen, kun ei haittaa että muutkin saisi tietää.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mä aattelin ja aattelen vaikka kuinka lapsi olisi "haastava tai helppo" vanhemman ajatusmaailma vaikuttaa. Jollekkin ns helppo lapsi voi olla tosi raskas hoidettava jos oli "odottanut" helpompaa tai ajattelee et tää lapsi aika on raskasta.Mä en kyllä usko että lapsen luonteeseen vanhempi voi kauheesti vaikuttaa. Tietenkin joitain juttuja voi tehdä, mutta toiset vauvat on helposti ärtyviä ja itkeviä ja toiset on rauhallisempia ja iloisempia. Se on tempperame tti kysymys eikä kasvatuskysymys.
Mä olen mieltänyt aina esikon helpoksi ja pidän häntä vieläkin helppona, vaikka hän vieläkin yö heräilee ja omaa tahtoa ja temperamenttiä löytyy kuin pienestä kylästä sillä lailla aattelen lapsen helpouden olevan itsestä kiinni. Omasta asenteesta ja siitä miten suhtautuu lapseensa. Tosin jos on hyvin hyvin haastava lapsi niin ei sitä mikään asennoituminen vie pois.
Jännää nähdä kyllä että millainen kakkosesta tulee. Onko kuten esikko vai jotain ihan muuta
Totta toisaalta. Mutta ei se sitä tarkota että kaikki äidit masentuis ja kuluis loppuun vaikka ei halua/kehtaa pyytää apua. näissäkin asioissa täytyy olla järkikädessä. Kyllä minä ainakin pyydän apua jos on oikeasti hätäkyseessä. Tosin sitä hetkee ei oo viel vastaan tulluenkelilapsi,
Vaikka sitä päättää, että jaksaa eikä tarvitse apua, voi se sitten olla loppupelissä masennus eikä sitä itse eds tajua, eikä kehtaa vielä siinäkään vaiheessa pyytää sitä apua! Näin kävi kaverille jolla muksuilla reilu vuoden ikäero, rempattava omakotitalo ja hevoset omassakodissa tallissa. Liika on vaan liikaa yhdelle äipälle, ja apua kun ei kehtaa pyytää kun on kaiken itse itselleen halunnut.