Toista lasta odottavat

Rusina, eikä, meidän 2-vuotiaalla on samanlainen rytmi! :D Arvaapa ollaanko saatu kuulla siitä, kun "koko päivä" nukutaan... Ihana että on muitakin! Minä kai olen kiitollinen tästä rytmistä ja en ymmärrä miksi muiden mieliksi pitäisi alkaa aiemmin heräämään. Täällä alkaa kerhotkin niin aikaisin, että olen suosiolla jättänyt väliin. Lapsi olisi vain kuin peräsimeen ammuttu karhu jos repisin sängystä ylös seitsemän korvilla. Ei paljoa lasta kerhot innostaisi siinä vaiheessa enää. Se on tullut huomattua, kun on ollut aikainen herätys jonnekin.
 
Meilläkin on sama rytmi!! :grin se on kanssa yksi syy miksi esikko jää kotihoitoon :) vähän olen miettinyt jotain kerhoa, mutta nekin tuppaa olemaan vaan 2-3h niin siitä tulisi vaan ramppaamista vauvan kanssa edes takaisin. Meillä asuu lähistöllä isoisä, joka on eläkkeellä ja voisi hoitaa tarvittaessa ja mun äiti voi töiden jälkeen tulla vaikka silleen tauottaa että pääsen suihkuun tai nukkumaan hetken tms :)
 
Ihana kuulla, että muutkin ottaa rennosti :D. Tosiaan tuo ottaa yöllä sen ~11h ja päiväunia päälle ~1,5-2,5h, että joo todella haluan vaalia tätä rytmiä niin kauan kuin itse olen kotona hoitamassa.

Tai siis opiskelen ja hoidan samaan aikaan.... Ei jaksaisi jos joutuisi kuuden aikaan heräämään :D.

Ja lähipuiston kerho alkaa "jo" 9.00, mutta ehkä voimme sen 20min joustaa :wink
Ja matkaa on huimat 3min kävellen, niin siksikin mietin, että voisin hyvin viedä esikoisen 2,5h sinne :)
 
Mä en käyny esikoisen vauva-aikana missään vauvakerhoissa, kun ne kaikki alkoi niin aikaisin ja meillä pieni vauva nukkui 9-10saakka. Onneks äitikavereita löytyi sit kotipihalta.

Meillä uuden vauvan syntyessä esikoinen on jo melkein 5v, joten hän saa jäädä päiväkotiin osa-aikaiseksi. Vielä mietinnässä onko siellä 2täyttä päivää viikossa vai 5x4h. En ehkä jaksais aamusin herätä ennen klo 8 vaan jotta esikoinen pääsee tarhaan. Hänkin mielellään heräilee klo 8-8.30...
 
Täällä aloittaa eskarilainen joten ei paljon lohduta että neiti 1w nukkuu 08/09 saakka aamulla :D suurin haaste tulee olemaan varmaan 1.5w;n ja vauvan rytmittäminen päiväunille samaan aikaan että saa päivällä itse levähtää hetken.

Nyt teen ilta/vkl työtä. Miehen kanssa läpsystä vaihto,että nuorin saa olla kotihoidossa :)
 
Meillä 2,5 vuotiaan kanssa on rytmi ollut aina sama
Klo.6 ylös, puolen päivän aikaan päikkärit (viikonloppuisin jäänyt usein välistä), ja illalla ennen mentiin nukkumaan 7 aikaan, nykyään 8.
Tarhassa niillä on samanlainen rytmi päikkäreiden suhteen.
Ja tarhassa on neidin oltava 6.15, joten arkiaamuisin neiti herää 5.30, vetää puurot naamariin ja vaatteet päälle ja ulos.

Näin loman kunniaksi aloitimme pottatreenit kunnolla! Tässä tämän 6 tunnin aikana on sattunut vain yksi vahinko, se tosin silloin kun minä tein ruokaa... Joten tosi hyvin menee! Onnistuneesta pissareissusta potalle tai pöntölle saa tarran! Neiti saa aina lääkärireissullakin tarran ja saa liimata sen eteisen yhteen peiliin.
 
Juuri tuon takia olenkin niin onnellinen meidän rytmistä, kun ehtii aamupäivisin kerhoihin yms. ja illalla saa omaa aikaa, kun lapsi menee nukkumaan. Meillä herätään noin seiskan aikaan, päikkärit 12-14 ja illalla nukkumaan jo 20. Ihan parasta, vaikka en itse olekaan yhtään aamuihminen. Juuri tuo iltavapaa on niin kiva. Ja mulla hajois pää (ja pojalla kanssa), jos ei aamupäivisin ehtisi käydä leikkipuistossa tai perhekerhossa touhuamassa. Ikävä puistoonkin olisi mennä siihen aikaan, kun pääosa muista lapsista lähtee syömään ja unille...
 
Meillä tyttö (nyt 3v 3kk) on pienestä asti ollut aamuvirkku eli herää klo 5.30-7.00. Nykyisin saattaa viikonloppuna nukkua jopa klo 8 asti, kun ei viikonloppuisin kotona nuku päiväunia.
 
Meillä tyttö herää 8/9 yleensä 8. Nukkuu vielä 2päikkärit 10&15. Illalla nukkumaan 20:) Esikoinen ei nuku päikkäreitä,rytmi muuten sama :)
 
Mä herätän kerho ja muskari päivinä aikaisemmin. Tosin muskarikin alkoi vasta 10.30 ja kerho klo 10 :p mun kaverin kotihoidossa olevalla lapsella onneksi myös sama rytmi niin voidaan treffata siinä 11-12 maissa aamupäivisin :)
 
Juuri tuon takia olenkin niin onnellinen meidän rytmistä, kun ehtii aamupäivisin kerhoihin yms. ja illalla saa omaa aikaa, kun lapsi menee nukkumaan. Meillä herätään noin seiskan aikaan, päikkärit 12-14 ja illalla nukkumaan jo 20. Ihan parasta, vaikka en itse olekaan yhtään aamuihminen. Juuri tuo iltavapaa on niin kiva. Ja mulla hajois pää (ja pojalla kanssa), jos ei aamupäivisin ehtisi käydä leikkipuistossa tai perhekerhossa touhuamassa. Ikävä puistoonkin olisi mennä siihen aikaan, kun pääosa muista lapsista lähtee syömään ja unille...

Outoa, sillä meidän leikkipuistossa toiminta alkaa vasta klo. 10.00 ja se passaa meille hyvin, vaikka nukutaan pitkään. Sitten sieltä kotiin taas vasta päikkäreille klo. 14.00. Olemme siellä tai jossain pidemmällä seikkailemassa joka päivä, joten en koe samaa ahdistusta, että ei kerettäs tällä myöhemmällä rytmilläkään :eek:.
Ja ehkä täällä sit vaan on nii paljon porukkaa, että ei me koskaan yksin olla puistossa niin, että kaikki ois hävinnyt nukkumaan.

Ja saadaan illalla kans omaa aikaa :)
Eletään vaan muutama tunti eri sykliä. Olen niin aamu-uninen, että tosiaan kotona hoidettaessa passaa äärimmäisen hyvin
 
Meillä kohta 2v 2kk poika nukkuu n klo 20.30 (-21.30..) - 7. Ja päikkärit klo 12-15 (1,5h-3h). Yhteensä tulee 11-12h/vrk unta.
 
Täällä mitään ohjelmaa puistoissa ole... :D Mutta hiljaisempaa tulee siinä klo 11-12 kävijöiden osalta.
 
Täällä esikoistyttö alottaa ekan luokan kun tää joulukuinen syntyy :) Keskimmäinen nyt 5v ja hänellä laaja-alainen kehityshäiriö mm.aistikäsittelyn häiriöitä yms.Hän käy 3 krt/vko päiväkodissa jotta oppii toimimaan ryhmässä yms.3-vuotiaan kanssa olen kotona ja käydään muskarissa sekä avoimissa kerhoissa :) Nuorin lapsistakaan ei enää oikein ota.Mut jos sattuu ne nukkumaan,nukahtaa yöunille vasta klo.23 :/ Aamusin nyt kesälläkin nuorimmat herää klo.7 ja tyttö nukkuu n.klo.9.Kaks ensimmäistä lasta olivat vaikeita kun heräsivät öisin tosi usein ja saattoivat jäädä valvomaan.Kolmas lapsi oli helppo kun heräsi pari kertaa yössä ja syömisen jälkeen nukahti heti :) Vähän jännittää millainen tästä neljännestä tulee...
 
Meillä esikoinen ollu vauvasta saakka hyvä nukkumaan :) toivottavasti kakkonen olis samanlainen:wink

Nyt melkein 4,5v menee iltaisin klo 20 sänkyyn, nukahtaa yleensä hetkessä.
Aamulla 7.30-8.30 herää. Välillä nukkuu päikkärit.
Aina ollu kova nukkumaan ja tää rytmi on sopinu hyvin.
Nykyää toki päiväkotiin joudutaan menee klo 8 että ei saa nukkua kukaan niin pitkään kun haluisi.

200m meiltä on hyvä leikkipuisto jossa on MLL toimintaa :) siellä aina paljon porukkaa ja varmasti käydään enemmän siellä kunhan vauvakin isompi.
 
Esikoisen kanssa on viime aikoina puhuttu meidän nukkumajärjestelyistä ja niiden muuttumisesta vauvan myötä. Tällä hetkellä tytön sänky on kiinni meidän sängyssä minun puolellani eli nukutaan ns. laajennetussa perhepedissä. Tultiin siihen tulokseen, että minä ja vauva muutetaan sitten ns. lastenhuoneeseen. Tyttö ei ole vielä ihan samaa mieltä asiasta ja eilen ehdotti nukkumaan mennessä sitä, että vauva tulee hänen paikalleen ja hän itse siirtyy meidän keskeen. Että sillai :rolleyes:
 
Me saatiin eilen parvisänky lastenhuoneeseen kerrossängyn lisäksi. Nyt on tarkotus sitte pikkuhiljaa totuttaa kuopus kerrossängyn alapedille eka päikkäreille ja sit lopulta myös yönille kuhan saadaan esikoiselle ostettua patja tonne parvisänkyyn. Saas nähä kuinka käy. Poika on öisin jotenki tosi läheisyyttä kaipaava, joten saattaa tulla kyllä itku moneen kertaan öisin. Nyt yöllä imetys vähentyny itestään yhteen kertaan yössä, mut viereen haluaa ja könyää omasta sängystään, joka siis meiän sängyn ja seinän välissä. Muuten ei olis vielä kiire edes siirtyä tonne lastenhuoneeseen, mutta se täytynee tehdä ennen ku esikolla alkaa koulu, ettei sit kouluaikana turhaan yöunet kärsi.
 
Meillä esikoinen syö tuttia, mutta vaan öisin ja pähkäiltiin josko siitä luopuis. Joskus se herää sitä etsimään ja pidettiin tätä hankalana, mutta meillä on asiat aika kivasti kun miettii. Tyttö nukkuu omassa huoneessaan tyytyväisenä ja yöllisiä syömisiä ei oo ollut vuoteen. Ehkä me ei nyt aleta ton tutin kanssa huudattamaan sitä. Sillä kerkeehän sen hänen kanssa sopia kun vähän kasvaa.
Meillä on esikoiselle jo isompien sänky valmiina ja se on sattumalta kaappi-kerrossänky. Eli on sit aikanaan paikka tälle seuraavallekin. Ei ollut tarkoituksen mukaista, sillä tämä saatiin silloin kun tästä raskaudesta ei ollut tietoa vielä.

Minkä ikäiseksi teillä on lapset nukkuneet pinnasängyssä ja milloin siis siirtyneet isompien sänkyyn? Meillä tuo 1,5v nukkuu pinnasängyssä hyvin kun ei oo tajunnut alkaa kipeilemään reunojen yli, nukahtaa niin nopeasti. Siksi meinattiin sitä käyttää vielä kun se pelittää. Tälle seuraavalle ostetaan sellainen pieni kehto, jossa pyörät alla
 
Muokattu viimeksi:
Meillä tyttö muutti isojen sänkyyn, siinä on laidat ettei tipu pyöriessään, 1,5 vuotiaana. Todella hyvin meni muutto uuteen sänkyyn. Tarkoitus oli sitten minun kesälomalla harjoitella asiaa, kun ajattelin että se on sitten sitä pois tulo rumpaa. mutta sehän meni kivuttomasti
 
Mun ois vaikee uskoa sen menevän kivuttomasti. Siis päiväunille menee ja tipahtaa hetkessä, mutta yöunia saattaa hakea aikansa sängyssä kävelemällä. Ja me ei nukuteta häntä. Että en halua olla siinä pitkiä aikoja nukuttamassa kun nyt on niin helppoa. Pesut ja kylvyt, iltasatu, sänkyyn ja samantien veks.
 
Takaisin
Top