Toisen kolmanneksen oireet

Mä en ite oo huomannu yhteyttä magnesiumin ja suolen toiminnan kans, tosin en varmaa sit oo syöny riittävän paljon sitä :) Luumu kyl auttaa, mut maun puolesta en välittäis niin usein syödä. Ja nois ummetuslääkkeis on se, et mun suoli reagoi niihin pienempiiki annoksii varsin rajusti. Eli ensin tulee julmettu turvotus ja sen jälkeen täystyhjennys vaikka pitäisi ohjeen mukaisena annoksena vain pehmittää :rolleyes: Täytyy vaan juoda sitä vettä vielä vähän enemmän ja koittaa noita luumuja välillä syödä.

Huh joko uskaltais tulla hehkuttamaan energian lisääntymistä ja parempaa oloa.:rolleyes: Enää syömisen jälkeen tulee välillä paha olo. Terveelliset ruuat maistuvat taas hyvin ja energiaa alkaa riittämään. Olen jaksanut käydä mustikassa, lenkillä ja eilen pitkästä aikaa body pumpissa, joka tuntuikin hyvältä! Toki työpäivinä huomaa, että väsymystä on normaalia enemmän, mutta vapaapäivinä jaksaa paremmin kun saa ottaa välihuileja. Muutenkin mieliala nyt kohonnut kun pahoinvointi melkein jäänyt. Rv nyt 16+5. :joyful:

Mulla alkoi energinen keskiraskaus tuossa viikolla 13+4. Tänään rv17. Loman jälkeen nyt ollut töissä 4pv ja jäätävä iskiaskipu ilmestynyt. Taitaa tämän naisen kohtalona olla sairasloma aika pian. Lisäksi nenäverenvuotoa ja huimausta ollut töihin paluun jälkeen

Mulla on edelleen kovat kivut, mutta aikasemmat kk-kivut on muuttunut nyt enemmänkin liitoskivuiksi. Alkuraskaudessa vielä ajattelin, että harrastaisin kunnon liikuntaa koko raskauden aikana. Ei tule kyllä ainakaaan vielä kuuloonkaan, sillä kivut ovat sitä luokkaa, että pitkään seisominen ja jaloillaan olo ei vaan onnistu. Ens viikolla aloitan raskausjooga kurssin, josko se toisi apua. :)

Mä jo luulin viime viikolla että nyt se ihana energinen ja euforinen keskiraskaus alkoi, mutta mitä vielä! Kesti kaksi päivää ja sen jälkeen on taas palattu tähän järkyttävään iltaväsymykseen ja 9-10 tunnin yöuniin. Hyvä kai että tulee nukuttua mutta tuntuu ihan hullulta nukkua tuollaisia määriä :) Toivon mukaan se energisyys sieltä vielä tulee! Onnea teille joilta se on jo löytynyt! Täällä siis rv 15+0.

Hyvä tietää myös tuosta magnesiumista, alkuraskauden löysä vatsa onkin muuttunut turvonneeksi oloksi ja ummetukseksi. Lisäksi tällä viikolla labrakäynnin jälkeen sain (nyt tulee intiimijuttuja jos vatsan toiminta ei sitä jo ollut). emätintulehdus-diagnoosin (bakteerivaginoosi). Onko muilla ollut?

Ny alko nää valvomiset sit.. Esikoisen kohdalla 1-3välillä ja tässä näköjää 00 eteenpäin... Jee :(

Vuanne, mulla on ollut bakteerivaginoosi..tosin joulukuussa ennen tätä raskautta ja oli kyllä inhottava vaiva. Jouluaattona piti lähteä päivystykseen kun olo yhtäkkiä paheni. Antibiooteilla sit lähti pois.

Aarghh, mä sain olla tässä jo kolmisen viikkoa pahoinvoimatta, niin eikös taas nyt kolmena päivänä oo saanut kakoa, yhyy... Noh mitäpä sitä ei tuon rakkaan potkijan eteen kestäisi.

Tänään myös alkanut ikävä nivuskipu oikealla. Tuntuu kipuna ja sellaisena "pallona" alhaalla nivusessa. Vaikea kuvailla... Oon jo monesti köynyt ihmettelemässä että onko sinne pullahtanut tyrä (voisin kuvitella että se tuntuisi tuolta) mutta eipä siellä mitään näy tai tunnu niin kaipa se vain niitä liitos tai venyttymiskipuja on.

Nyt on viime päivinä närästänyt oikein kunnolla! :O Alkaa jo tympäsemään, kun aina korventaa mahaa..

Täällä nyt myös alettu vetää rennietä. Mulla yleensä närästää öisin. Onneks noi renniet auttaa :)

Mulla närästää ajoittain iltaisin ja en pysty Rennietä/Gavisconea tms ottamaan oksentamatta (siis normaalioloissakaan) niin kysyin lääkäriltä vahvistuksen satunnaiseen Nexiumin syömiseen. Käy kuulemma ihan hyvin raskaana olevallekin ja mahdolliset happosalpaajan haitatkin jää tosi pieniksi kun satunnaisesti vaan otan.

Muuten oireet on kyllä aika vähissä. Supisteluita ja alavatsakipuja tulee herkästi jos touhuaa liian reippaasti (eli kun töissä on kiire), jalkoja turvottaa herkästi jos on juonut liian vähän tai syönyt liian suolaista tms (olen siis jalkojeni päällä koko työpäivän eli muutenkin turvotuksia tulee helposti), rinnat on arat mutta ei varsinaisesti kipeät. Ja pinna on tiukalla koko ajan, mutta se alkaa mulla aina heti alkuraskaudessa ja loppuu vasta sitten kun lapsi alkaa nukkumaan yöt ;)

Mulla on semmosta jännää närästystä, ei polttele kurkussa niinku aikasemmin vaan alkaa kuvottaa ja mahalaukussa tuntuu pieni polte ja siltä että oksettaa. Mut se helpottaa renniellä, niin kai siellä vähän mahahapot kuohuu. Ja tätä tulee vain ruisleivän syönnin jälkeen. Eli happamat leivät pois, ellei ihan mitään muuta oo :)

Mulla on kans kipeytynyt rinnat uusiks. Meinaa aika ilkeeltä tuntua imetyskin..varsinkin kun maitomäärä on vähentynyt huimasti. Jotain sieltä kuitenkin vielä tulee.

Tässä voidaan mennä Too Much Information -linjalle, mutta mun nännit on muuttuneet suorastaan pelottavan näköisiksi! Tosi tummat ja isot jotenkin, oikein monsterinännit. Uimahallissa juuri ihmettelin. :angry5

Hehee :) Monsterinännit :D naurettiin miehen kanssa ekan raskauden aikana tuota samaa. Luonto kyllä pitää huolen, että vauva näkee missä nännit on :) mullakin tuntu nännit leviävän melkein koko rintojen leveydelle. Vaatimattomasti tissit oli pelkkää nänniä. Onneksi se väri palautuu sitten kun vauvalle tulee muutama kuukausi ikää :)

Mä oon käyttäny närästykseen Galieve Mint- tabletteja ja nestettä. Sama toimintatapa kuin Gavisconissa, mutta paljon paremman makunen. Tosin nestemäisessä versiossa mintun maku on turhankin voimakas (tuntuu että ihan polttaa suuta). Mut on auttanu paremmin kuin se mun omeprazol-kuuri.

Liitoskivut on hyytävät, ja joku pershermo on jatkuvasti jumissa. Sama ongelma oli viime raskaudessakin. Lisäks välil särkee lantionpohjan lihaksiaki ja se on uus juttu mulle. Iho on ihan toivottoman kuivassa kunnossa ja kutisee etenkin naamasta ja käsivarsista. Naama onki sellasil pienillä kuivanäpyillä. Pitäs rasvata, mut en mitenkään sitä oo saanu rutiiniks asti. Nännit on välillä niin kipeet et tuntuu kuin puukolla joku viiltelis.

Jalkapöytä turvoksissa jo nyt. Ei hyvältä vaikuta. Esikoista odottaessa vasta viimosella kolmanneksella jalkapöytä turpos ja lopussa oli jo tosi paha. Todella kipeä ja pinkeä. Nyt siis muutaman päivän tuntunu jalkapöydässä pistelyä ja puutumista. Todellakin toivon että johtuu vaan huonosta veden juonnista.

Harkkasupparit on täällä vaihtunut kohdun kasvujuilintoihin. Epämiellyttäviä kipuja. Ja tässä raskaudessa mua on "ilahduttanut" monta kertaa viikossa päänsärky, jonka luulin johtuvan jumiutuneista hartioista, mut eilen älysin, että taitaakin tää toistuva hedari johtua hormooneista. Muuten olo on kyllä ollut tosi hyvä, eikä useimmiten vieläkään muista olevansa raskaana, vaikka vatsa on jo ISO :D

Mullakin on turvotusta varsinki jaloissa, mut sitä on ollu mulla jo ennen raskauttaki. Ei jostai syystä vaan nesteet liiku sillee ku pitöis. Nyt aattelinki et tän raskauden jälkee meen lymfaterapiaan, jos siitä olis apua. Mulla ei vedenjuonti oo juuri vaikuttanu.

Takaisin