Toisen kolmanneksen oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tinja79
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on ihan sama, esikoisen syntymän jälkeen musta on tullut paljon herkempi reagoimaan "maailman pahuuteen" ja itkuherkemmäksi olen tullut. Ja nyt tämä raskaus vaan pahentaa tilannetta. Ei oo helppoa olla sairaalassa töissä tällaisissa tunnetiloissa, vaikka onneksi ns. kylmä ammatillisuus yleensä pitää siinä tilanteessa, mutta jälkeenpäin saatan kyllä pari kyyneltä vuodattaa.

Mä olen onneksi aikuisten puolella töissä, mutta luulen että esimerkiksi vastasyntyneiden teholla en pystyisi tällä hetkellä olemaan.

Mulla ei oo ollut yhtään pahoinvointia eikä mitään tosi epämiellyttävää, paitsi ihan karrmee kusihätä at all times! Kaks kertaa yössä joutuu nousee. Väsyny ja hyväuninen oon aina ja laiska, kunnon uipumus ei onneksi oo iskenyt. Jotain alakuloa on nyt pari viikkoa ollut havaittavissa ja olo tuntuu yksinäiseltä. Mietin et tyhmää, mut ei mun fiilikset kyllä oo tyhmiä, ne on fiiliksiä mitkä vaan tulee ja ehkä ne menee ohi, tai sitten mun frendit oikeasti ärsyttää mua nyt, kun on fiilis et ketään ei kiinnosta esim mun vointi tai ylipäätään ne ei jaksa tavata. Tai ehkä onki tyhmää, ite en soita niille.

Masuun pari pv koskenu sillain ihan hyvällä tavalla, kiristelee ja muljahtelee, mut vähän. Kokoajan siinä on joku tuntemus.

Yks on kans kyl mikä häirii vähän on et toosa jotenki kuivuu :D tai sitä alkaa kutittaan jos ei rasvaile sitä bepanthenil. Sit se on hieno joku viikon mut pyöräretki saattaa taas tehä siitä häiritsevän. Mut ihan tosi vähillä vaivoilla luulen selvinneeni tähän asti, koko ekat kolme kk pysyin hyvävointisena, hyväntuulisena ja energisenä.

Närästys aamusta iltaan, ihan koko ajan. Pää kipeenä joka ikinen päivä ja aimo annos supistuksia siihen päälle... Ei mikään superkiva, mutta näillä mennään o_O

Mulla on pahaa oloo ollut taas pari pv ja vatsavaivoja, luulen että johtuu nyt antibiootista. Ja voi itku kun saisi nukuttua edes yhden yön kunnolla. :sad001 Näen niin paljon unia ja paikat puutuu niin että herään varmaan kymmenen kertaa yössä.

Mutta iloista on se että liikkeitä on alkanut nyt tuntua joka päivä enemmän! :Heartred Lisäksi kynnet kasvaa niin hurjasti että mulla on viimeksi ollut näin pitkät joskus kun oon kokeillut rakennekynsiä. :grin

Mulla on nyt ollu muutaman päivän kaikenlaisii mahavaivoja :( tuntuu siltä et maha on sekasin, vaikka ei sit kuitenkaan ole. Sit on kaikennäköstä nipistystä/jomotusta/paineentunnetta tuolla alamahalla. Vaikka nyt jo kolmatta kertaa ootellaan ni silti mietityttää.. Onko nää nyt vaan kohdun kasvuun liittyvää? :o

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Jos jatkuvaa migreeniä, närästystä ja väsymystä ei lasketa mukaan, niin tääl on olo hyvä :) Koko ajan on nälkä ja tekis mieli vaan heekutella.. mutta pakkohan sitä on vähän rajottaa :grin Mitään ei huvittas tehä ja paikallaan olokaan pelkästään ei nappaa. Veikeetä :rolleyes::grin Nyt rv 18+3.

Mulla tosi paljon supistelua.. varsinkin työpäivinä.
Heti ku tekee jotain ni alkaa supistelee. Ja se sit jatkuu koko päivän vaik lepuuttais..
Oon nii kahen vaiheil et meniskö lekurille.
Et onkohan kohdunkaulalla tapahtunu mitään ...

Onks kellään muulla tälläistä?

Ja meil ei tonne arvauskeskukseen saa oikein aikoja.. eikä himota mennä sinne vaa istuu koko päiväx.

Sent from my HTC Desire using Vau Foorumi mobile app

Sintti14 koska sulla on seuraava neuvola tai ottaisko ne sua sinne nopsaan lääkärin tarkastukseen jos soitat noista supistuksista? Sit vähän vielä liiottelet niin ottavat ainakin vakavasti sut :)

Sent from my PadFone 2 using Vau Foorumi mobile app

Mulla on neuvolalääkäri torstaina ja kovasti jännittää onko supistukset taas saaneet "tuhoa" aikaan. Todella paljon supistelee ja sattuu. Jos oon liikkeellä päivällä tai vaikka imuroin, niin illalla/yöllä supistelee reippaasti, mutta suppareita tulee myös sillon kun olen vaan levännyt koko päivä. Pyrin ottamaan rauhallisesti, koska mikään ei oo niin kauheeta ku tajuta näillä viikoilla et supistelee säännöllisesti parin tunnin ajan vaikka yrität vaan nukkua.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Seuraava neuvola vasta heinäkuussa.
Soitin kyl neuvolaan neuvontaan ku meil on sellanen hönö systeemi myös neuvolan puolella,
et ei voi soittaa suoraan hoitsulle eikä aikaa ei anneta lekurille.
Joutuu menee terveyskeskukseen tai yksityiselle.
Mut siis siel neuvonnasta annettiin neuvoksi et sairaslomalle vaa..
Mut kauheeta jos näin alussa joutuu jo saikuttamaan :(

Pakko oli kaivaa kortti esiin ja luntata. Aika neuvolaan vasta 4.7 eikä ole vielä lääkäriaika.. miten te muut jo ootte lekurille päässeet?
Mul on nyt viikkoja 17+6
Tänäänkää en o mitää tehny ja supistuksia tulee.. :( en ala ...

Eri paikkakunnilla on kyllä tosi erilaiset neuvolaohjelmat... Meillä neuvolalääkärin tarkastus on rv 17-18 ja toinen sitten n. kk ennen laskettua aikaa. Meidän kylällä ei ole tk-päivystystä, mutta omalääkäreille on päivittäin päivystysaikoja, joita saa varata aamulla soittamalla. Kannattaa kyllä mennä tarkistuttamaan lääkäriin jos kovasti huolettaa!

Meillä lääkäri ajat annetaan jo maanantaina.
Kerranki olin istunu päivystykses 3 h ku pääsi vasta sairaanhoitajalle ja se anto 3pvä sairaslomaa vaikka sanoin että nyt tartteis lekurille päästä että poskiontelon tulehdus vaivaa.
Sairaanhoitaja siihen et tule pe uusix jos ei o menny ohi.
Kysyinki et no voiko sit pe mahdollisesti soittaa ja varaa aika että ei tarvitse istua taas ikuisuutta.
Sairaanhoitaja naurahti ja sano et kaikki ajat annetaan jo maanantaina. Johonka tokasin et no harmi että en tiennyt maanantaina tulevani kipeex. Meni Sairaanhoitaja hiljaseks.
No kaiken jälkeen menin yksityiselle koska olo niin tukala ja vielä raskaana niin ei saa mitä tahansa sumutteita suihkia,niin molemmat poskiontelot tulehtuneet ja täys nestettä. Että sillee.. ihan kivoja noi.arvaukset keskuksessa <3 :D
( Kunnon vuodatus sori :D )

Oireita... Lievää pahoinvointia, todella lievää mutta tulee kuitenkin välillä. Myös alavatsa tuntemukset,kivut ja olot tulleet kuvioihin... Selvästikin rakennusmateriaalia tarvitaan :) 17+5 menossa.

Mahavaivoja, väsymys ja liitoskipuja.. selässä ihottumaa ja nyt ilmestynyt mystistä näppylää naamaankin. Muuten ei valittamista :) Nyt rv 19+1

Takaisin