Toisen kolmanneksen oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tinja79
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mua on huijattu!!! Tän keskiraskaudenhan piti olla sitä energisintä aikaa? Mua on vasta nyt alkanutkin väsyttämäääään... :sleep002 Muuten olo yhä ja edelleen hyvä. Jotain alavatsakipuja välillä ollut, mutta neuvolan opuksen mukaan jotain ligamenttikipuja(?) jotka kuuluu asiaan?

Oirelistaa: väsymys, supistukset, liitoskivut, päänsäryt.
Positiiviset oireet: selvät ja päällekin päin tuntuvat sekä näkyvät potkut. Söpösti pyöristynyt maha, joka minun silmissäni on jo ihan vauvamaha, vaikka mies ja anoppi väittivätkin, ettei siitä vielä tiedä onko kiloja vai raskautta :D

Nyt rv 18+1

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Noniin kokeneemmat... auttakaas taas kerran tietämätöntä. Mulla on nyt useamman päivän tuntunut ihan alhaalla, tuossa häpyluun yläosan kohdalla vähän särkyä (joka on kyllä siedettävää) ja alamahakipuja. Neuvolan opuksessa luki jostain ligamenttikivuista, niiyäkö nämä on vai pitääkö huolestua? Noiden ligamenttikipujen kuvailtiin olevan enemmän nivusissa, ja mielestäni niitäkin mulla ollut, asennonvaihtoihin ym liittyviä repäisykipuja. Tämän hetkinen on pikemminkin lievää särkyä ja paineen tunnetta. Normalia?

En tiiä onko normaalia, mutta itellä samanlaisia kipuja eikä kukaan kenelle oon niistä puhunu (useamman lapsen saaneet, oma äiti tms) ole sanonut, että pitäisi huolestua.. ajatellut, että kai ne sitten on vaan kasvu- tai vastaavia kipuja.:)

Tuskin on vakavaa, itsellä ainakin juuri tuo häpyluun seutu kipeytyy mitä pidemmälle raskaus etenee. Jos makaa kyljellään, polvet päällekkäin niin vähän ajan päästä ei meinaa päästä ylös kun sattuu niin paljon :/ Siellä vaan raivataan tilaa et vauva mahtuu tulemaan :) mut kuulostele ja puhu neuvolassa jos siltä tuntuu :)

Sent from my PadFone 2 using Vau Foorumi mobile app

Älähän huoli, kovasti kuulostaa liitoskivuilta. Esikoisen kanssa loppuraskaudessa oli kipeä juurikin kyseinen paikka ja varsinkin synnytyksen jälkeen oli yhtä tuskaa kun tuntuu että halkeaa kahtia (luut antaa ensin periksi ja palautuu synnytyksen jälkeen takasinpäin). Nyt toisen kanssa on samaisia kipuja jo tuntunut, mutta vielä ainakin lievänä..

Kiitos vastauksistanne ladies! Helpottavaa kuulla että ihan yleisiä tällaiset kipuilut. Siedettävää tää kipu on ollut toistaiseksi, mikä lienee ihan jees tässä vaiheessa jos kerta koko raskauden kestää ja voimistuu...

Mulla ei ollut esikoisesta mitään oireita, eikä toistaiseks ole ollut tässä toisessakaan. Suoraan sanottuna ehkä jopa vähän epäilin jopa koko vauvan olemassa oloa vielä tähän päivään asti kun en ollut varma olinko tuntenut liikkeitä eikä mahaakaan juuri ole. (Vaikka joo olinhan käynyt ultrassa reilu kk sitten ja nähnyt että siellä eloa on)
Neuvola onneks osoitti tänään tyhmät epäilyt vääriksi :D
Esikoista odottaessa heitin vielä suht pitkiä lenkkejä viikolla 42, ei ollut liitoskipuja sun muita, eikä mun ollut missään vaiheessa huono nukkua ison mahan kanssa... Toivotaan että tämä sujuu yhtä helposti :D

Miulle tullee edelleen paha olo, jos nälkä yllättää. Ja syyä sais usseemmin, mutkun ei edelleenkkään ihan hirveesti tee mittään mieli. Mut muuten alkkaa olla aika jees olo. Viikkoja nyt 15+1

Täällä on tullut jokin taantumavaihe oireisiin... Nyt on palattu siihen lievään pahoinvointiin, paleluun, röyhtäilyyn ja vatsan turvotukseen! On tää kummallista. :eek: Myös väsymys piinaa edelleen, mutta siihen alkaa jo tottua.

Oirelistaa: väsymys vähentynyt, kaikki ruoka maistuu, nivusissa ja häpyluussa liitoskipuja, alaselkä kipeytyy rasituksesta, maha pulpahtanut esiin, kädet puutuvat, lisääntynyt vessassa ravaaminen, rr laskenut, pään särkyä oli kolmena iltana, himoa tiettyyn ruokiin tällä hetkellä mansikat on pop, Ensimmäiset liikkeet havaittu tuntuu kuin joku heittelisi kuperkeikkaa alamahassa. Ai niin ja uutena röyhtäily.

Huomenta :) Mulla on edelleen lähes oireeton tämä keskiraskaus. Jos maha ei olisi kasvanut ja liikkeet tuntuisi, ei huomaisi että edes on raskaana. Tällä hetkellä erittäinkin hyvä olo, sekä energiaa riittää. Pakko tässä vaiheessa hehkuttaa hyvää oloa, koska ihan varmasti tulee takapakkia. Niin on aijemminkin käynyt, molempien kohdalla viimeinen kolmannes..o_O

Onko kenelläkään muulla aivan järkyttäviä ilmavaivoja? :grin:eek::smiley-angry026 en tajua mistä tää johtuu, kun oon pyrkiny välttää kaikkee sellasta, mikä vois kerryttää ilmaa mahaan, mutta siitä huolimatta olo on kun ilmapallolla.. ei kauheesti tee mieli julkisilla paikoilla liikuskella, kun jos ei ilmoja päästele pihalle, maha kipeytyy aivan järkyttävän kipeäksi :smiley-ashamed005:smiley-ashamed004:laughing014 luulin, et tää alkais vasta vähän myöhäsemmässä vaiheessa raskautta :wink nyt rv 19+5

Paratiisitar mullakin oli, mutta vaan ihan siellä alkuraskaudessa :grin Se ei kyllä todellakaan mitään kivaa ollut, toivottavasti ei tule takasin! Mistä lie johtuu, mäkin yritin välttää semmosia ruokia muttei siitä mitään hyötyä ollut :smiley-ashamed008

Mä odottelen edelleen sitä energistä keskiraskautta. Väsyttää aina vaan, joskin ehkä hitusen hellittänyt alkukolmanneksesta. Ensi viikolla on neuvola, niin saapi nähdä onko hemppa alhaalla ja siks väsyttää.

Ilmavaivoista puheenollen...mähkin yks ilta kunnon satsit avokado-valkosipuli-kananmuna-salaattia ja sain aivan mielettömän vatsan turvotuksen. Makasin varmaan puoli tuntia ja röyhtäilin. Lapset istuivat vieressä ja nauroivat katketakseen mun mojoville röyhtäisyilleni. Jokainen röyhtäys aiheutti yhtä riemukkaan naurunremakan. Jos jotain positiivista mun tukalasta olostani haluaa hakea, niin ainakin lapsilla oli hauskaa! :grin:p:smiley-bounce022:laughing001

Tuo valkosipuli saa mut kans röyhtäilemään ihan älyttömästi! :confused: PURP! Tai sipuli yleensäkin. Vatsan turvotus ja ylipäätään kaikenlaiset suolisto-ongelmat ovat kyllä olleet riesana koko raskauden ajan. Vähän on helpottanut se että syön maitohappobakteereja, en edes uskalla ajatella mikä olisi tilanne ilman niitä!

Takaisin