Toisen kolmanneksen oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tinja79
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itsekään en tiedä hyödyistä kun oon koko raskauden ajan maitohappobakteereja syönyt (Gefilussta tabletteina), mutta en ole kyllä ummetuksista tms. toistaiseksi kärsinyt. Eli tuskin niistä haittaa ainakaan on ollut. :grin

Itselläni liikkuminen on auttanut vatsaongelmiin eniten. Etenkin 30-40min aamulenkit tyhjällä vatsalla. Nyt en ole viikkoon ehtinyt aamulenkille ja olo on ruuan jälkeen aika tukala...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mie en oo voinu koko raskauden aikana syyä valkosipulii. Siitä tullee paha olo, vaikka normaalisti syön sitä aika paljonkin.

Mulla sama - ilmavaivoja on joinan päivinä sairaasti! Ja valkosipuli ällöttää! Mieskin sai kiellon syödä valko- tai punasipulia :D jos siis mielii yöksi viereen! Valkosipuli yhdistettynä kuumiin keleihin ei kovin kiva, kun koko huoneessa leijailee sellainen valkosipulihiki :O hyyh.

Mä joudun käyttämään Levolac että maha toimii! ei auta veden juonti, koiralenkit jne. mun ummetukseen

Janis, täälläkin odotetaan sitä "energistä" keskiraskautta.. viikkoja nyt 18+1. Väsyttää ja tuntuu, ettei mitään saa aikaseks. Paljolti tosin johtuu aivan järkyttävistä selkäkivuista.

Nuoresta iästä huolimatta mulla on ollut jos jonkinlaista selkäkipua jo vuosia, osittain perinnöllistä, mutta luultavasti opiskeluajan luennoilla kykkiminen/tietokoneen ääressä kököttäminen pahensi niitä. Kipu rajoittaa liikuntaakin, niin tulee vielä enemmän vastenmielisyys liikkua, kun kaikki tuntuu pahalta selässä ja selkä meni monesti kramppiin. Juuri kun olin tullut raskaaksi, pääsin vihdoin fyssarille. Noh, nyt fyssari on lomalla ja alaselkä aivan uskomattomassa solmussa! :( Ei oo IKINÄ ollu vielä näin kipee, särkylääkkeistä ja venyttelystä ei oo apua, mutta silti nekin on kuvioissa. Sängystä/sohvalta nouseminen on yhtä tuskaa, kumartelu tuskaa, asennon vaihto tuskaa... Päälle päätteeksi molemmissa lonkissa limapussin tulehdus, johon ei tietenkään raskauden takia saa tulehduskipulääkkeitä. Kortisonipiikit sain, mutta mainittavaa hyötyä niistä ei oo ollu. Ja saikkua muutaman päivän. Saa nähdä miten sujuu töissä ens viikolla, työ vaatii jatkuvaa kumartelua ja nostelua, mitä just pitäis välttää.

Pahoinvointi on sentään viimein hellittänyt!

Mul oli alkuraskaudes limapussintulehdus lonkissa. Ne kortisonipiikit autto vasta kolmantena päivänä pistämisestä ja sano et uuta hakemaan, jos ei sittenkään pis auttanut. Toivottavasti helpottaa!

Ei varmaan kannattaisi nyt ääneen huudella, mutta mulla kans olo helpottanu valtavasti ja energiaakin on kunhan saa ensin pari vp:tä töistä... 100h/viikossa väsyttäis varmaan kenet hyvänsä o_O
Mutta noin yleensä, suorastaan unohdan välillä olevani raskaana. Toisaalta helpottavaa kun 24h närästys ja päänsärky on pois, mutta välillä hiipii se pikkupeikko mieltä järisyttään.. onko mahassa kaikki hyvin etc... Mutta onneksi tyypin mökellys, kutittelu ja potkut tuntuu jo säännöllisesti, niin pysyy pää kasassa :Heartbigred

Mullakin on tuntunu jo monta viikkoa, varmaan viikoilta 14 lähtien, että mua kutittaa välillä mahan sisältä.. Joka päivä vaan enemmän. Onkohan ne niitä vauvan liikkeitä? :) varsinaisia potkuja en ole tuntenut, mutta sellaisia hipaisuja ja kutittelua...

On se Justiina just sitä :)
Siitä ne voimistuu, mulla on suorastaan vaikee olla kun alkaa se kauhee möyriminen ja potkiminen tuonne alaspäin :Heartred

tänään on sitten ihan kivat liitoskivut.. hyvä kun käveleen pääsee... alkoivat yöllä, heräsin siihen et vasen nivunen särkee tosi kiva juttu :confused:

Mulla oli edellisessä raskaudessa "ilona" nuo liitoskivut, en tosin yhtään muista milloin ne alkoi... Mutta vielä olen pärjännyt ilman niitä! :) Oireita on kyllä edelleen, närästää, ei tee ruokaa mieli, väsyttää.... Tuon syömisen kanssa saa kyllä olla tarkkana, ei liian pitkää väliä, ei liian isoja annoksia, parhaiten uppoo "raikkaat" ruuat. Mansikoita voisin syödä kilotolkulla :P Ja tuoretta ananasta, vesimelonia. Eläiskö noilla koko kesän? :D

Kamala nälkä, siis aivan kamala! Koko ajan! Murrr.. Varsinkin myös makea maistuisi.. Yritä tässä nyt pitää kilot kurissa.

Väsymys ja närästys. Väsyttää 24/7. Närästys tulee ja menee, miten tahtoo eikä ole riippuvainen ruuanlaadusta tai määrästä. Välillä on useampiakin päiviä poissa. Pysyisi vaan kokonaan poissa, koska ei tuo Renniekään kauaa sitä poissa pidä. Muuten vointi on oikein hyvä :)

Täällä kans alkanut jo närästys vaivaan, lähinnä vaan iltaisin ja ilman lääkitystä olen vielä selvinnyt kun ei niin kovin paha ole vielä :) Täällä kans mansikat maistuu, täytyy vaan vielä vähän malttaa odottaa niiden kotimaisten halventumista. Sitten kyllä vedän niitä kilo tolkulla! :D

Päänsärky is back :sad001 Joku aika sitten sanoin että eipä ole juurikaan mitään.. Aamulla kun herää niin särkee, päivä alkaa lääkkeillä.

Mä koputtelen täällä puuta...koko alkuraskauden mukana matkustanut migreeni on nyt ollut oireeton kohta pari viikkoa. No tilalle tuli tää järisyttävä kesäflunssa, mut tää ei toivottavasti kestä kahta kuukautta ;). Väsymyskin on hellittänyt eli kunhan tää flunssa katoaa niin toivottavasti pääsee taas liikkumaan eli lenkeille ja salille niin pysyy nainen kunnossa :).

Mullahan ei tosiaan oikein mitään muita oireita ole ollut kuin tuo migreeni ja väsymys koko raskauden aikana eli "helpolla" oon päässyt. Kertaakaan en ole oksentanut, mikään ruoka ei tee (viel) pahaa... tosin nälkä mulla on jatkuvasti:grin

Sitä mieletöntä energiapuuskaa mä siis odottelen kunhan tää flunssa vaan katoais...

Väsymys on täällä taas.. Loman aikana oli tosi hyvä rytmi, kahdeksan tunnin unilla pärjäs hienosti, aikaisin aamulla ylös ja virtaa vaikka muille jakaa. Nyt muka nuo muutama tunti töitä illassaan saa älyttömän väsyneeksi, kotona ei tahtoisi jaksaa tehdä mitään, kymmenen tuntia unta tuntuu vähältä ja yhdeksän aikaan on tuskaa nousta ylös :eek:.

Mikähän alitajunnan protesti tämä on, että pärjättiin sitä ihan hienosti ilman jokailtaista siivoamistakin :grin:wink.

Mulla oli monta viikkoa sairasta päänsärkyä. Yks kaks hävis ja oli pari viikkoa poissa, vain alkaakseen taas uudestaan. Nyt neljäs päivä kun päätä särkee jo valmiiksi kun herään. Todella ärsyttää! Ja ku vielä tuli tämä närästys mukaan. Blaah.

Takaisin