Toinen kolmannes käynnistyy

Enköhän mäkin jo lukeudu tähän ryhmään..

Tänään sain kunnon säikäytyksen, kun olin apteekissa kalkkitabletteja ostamassa. Siinä kassalla sitten iski ensin valtava kouristus alavatsaan, jonka jälkeen se helpotti pariksi sekunniksi ja jatkui uutena kouristuksena ensin alavatsassa ja sitten se levisi koko vatsan alueelle. Ei meinannut jaloilla pysyä, kun niin paljon sattui. Piti siinä kassalla sitten olla ihan kaksinkerroin, kun ei ollut mitään, mihin oisi voinut istua. Aika pelottavaa oli. Vielä tuossa kotimatkalla ja nytkin vähän väliä nipistelee tuolla vatsassa, mutta ei enää mitään kivuliasta. En tiedä oliko tuo supistus vai mikä lie täyskramppi, mutta kyllä se kamalasti sattui ja oli aika pelottava kokemus. Toivottavasti jäi ainoaksi. Mitään varsinaisen raskasta en kuitenkaan ollu tehny, mitä nyt kyykin siellä hyllyväleissä, mut ei sellainen nyt ole mitään normaalista poikkeavan raskasta ollut. Hui.

Toivottavasti pikuisella on kuitenkin kaikki hyvin... Tänään on muutenkin henkisesti raskas päivä, kun on mun edesmenneen isäni syntymäpäivä.

Maha halkee aina syömisen jälkeen, lisäks närästää ja on alkanu oleen oksettavaa oloa... Varmaan liittyy just tohon mahan täyteyden ja tilanpuutteen tunteeseen... PUUH PUUH PUUH..................

täälläkin mennään jo 13+5, vatsa halkee aina syömisen jälkeen, muuten onkin edelleen älytöntä väsymystä, pahoinvointia, päänsärkyä ja erinäisiä kiputiloja tuolla vatsan puolella. "Normaalia, normaalia, kyllä ne siitä loppuu" sanovat lääkäri ja neuvolantäti. Vähän rupeen luulee ettei lopukaan :(
mutta kiva silti ettei ihan kauheesti tarvitse enää keskenmenoa pelätä, se oli mulle aika vaikee paikka ekan kolmanneksen aikana (:

Aah, päänsärky, uusi ja sitkeä ystäväni!
Vähän alkaa kyllä jo tympiä, kun ei tähän auta oikein mikään normaalikonsti. Jossain vaiheessa päivää (iltaa) se vanne pään ympäriltä sitten vihdoin hellittää. Mutta ikävä kun päänsärky vaivaa joka päivä just töissä ja töiden jälkeen tän kotona perheen kanssa vietettävän ajan.

Nyt ehkä uskallan sanoa, että pahoinvointi saattaa alkaa hellittämään. Vielä sunnuntaina kuvotti oikein kunnolla, mutta sitten nää pari päivää on menny vähän helpommin. Taitaa mennä nyt aalloissa ja päivästä riippuen, mutta hyvä ettei ihan koko aikaa ällötä enää.

Nyt on tainnut painoakin sen kilon tulla - ihmeen pitkään tuossa menikin (ekassa raskaudessa alkoi paino nousta ihan heti alusta asti ja tässä vaiheessa oli varmaan jo +4kg). Vähän ehkä tuo vatsakin alkaa pömpöttää, ainakin itsestäni siltä tuntuu kun haluan vielä piilotella asiaa ihan omasta valinnastani. Ois kiva tässä vielä vaikka sinne rakenneultraan asti päästä ilman että vatsa on ihan ilmiselvä pallo.

Ensi viikolla ois neuvola. Jotenkin en ihan kamalasti edes odota sitä, kun ei siellä oikein koskaan mitään tapahdu [:D] Onhan se siis tosi hyvä käydä verenpaine mittaamassa ja noin, mutta kun ei ne ees ultraa... Sydänäänet toki kuunnellaan.

Hrr, kylmä! Onneksi löysin tosi kivan mammatakin talveksi (kannattaa muuten käydä nyt hyvissä ajoin katsomassa sellainen, jos ei jotain lainapeitettä oo jo varattuna talveksi. Edellisessä raskaudessa tein sen virheen, että "käyn sitten alennusmyynneistä kattomassa äitiystalvitakin". joo, aika paljon oli mitään enää jäljellä! Sitten palelin koko talven sellasessa rumassa, äidin vanhassa "takissa", tai teltassa, miten sen nyt ottaa...)

Mulla kävi talvitakin suhteen taas sellainen hyvä "tuuri", että laiskuus kannattaa. Kaapissa on vanha A-linjainen villakangastakki, johon tosin pitää hihat vuorittaa uusiksi. Takki on kuitenkin muuten hyvä ja ihan kiva joten ei tarvitse hankkia uutta. Tänään kävin ostamassa resorikangasta vanhojen housujen tuunaamista varten ja samoin myös housukangasta uusiin. Löysin ihan kivat kaavat Käsityökerholehdestä kun selasin "muutaman" vuoden pinkat läpi.

Heips!

Täällä sitä ollaan...vaikka tovi on vierähtänyt, kun edellisen kerran kirjoittelin. Olen kuitenkin käynyt teidän kuulumisia lueskelemassa[:)]

Täällä ollaan oltu tytön kanssa viimeinen viikko hirveessä flunssassa...multa lähti ääni totaalisesti ja kun se palasi, tuli karmea räkätauti. Juuri kun olo alkoi väsymyksen ja pahoinvoinnin suhten helpottaa, niin nyt tämä.

Muuten siis olo ihan ok. Vatsa ehkä pikkiriikkisen pyöristynyt ja painoa tullut noin 2 kg:aa. Nyt kun turvotuskin hellittää, ei ole enää niin iso olo[;)]

t. hippu

IhaNainen:
vitsit, että oon kateellinen kaikille teille, jotka osaatte tuunata tai jopa tehdä vaatteita itse! Minä oon niin uskomaton tumpleo, että hyvä jos verhon suoran taitteen osaa ommella ja irronneen napin kiinnittää takkiin!
Ois ihan mahtavaa osata tehdä jotain tämmösiä ite: ensinnäkin nää äippäajan vaatteet on aika "kausiluontoisia" käytöltään ja toiseksi: ois aivan ihanaa väsätä jotain persoonallista ja nättiä sitten vauvallekin!
Noh, itse ajattelin myydä tuon takin sitten kun lapsiluku on täynnä, että ainakin sen saa kiertoon. [:)]

Hippu76: voih, pärjäämisiä räkätaudin kanssa. Se on varmaan vaan ajan kysymys, millon se iskee tännekin - tuntuu että KAIKKI on töistäkin poissa flunssan vuoksi. Ja raskaana ollessa yleinen vastustuskyky vissiin on vaan heikompi.

Kuulun kanssa näihin tee se itse -ihmisiin ja neuloin tuossa viime viikolla jättimäisen A-linjaisen villatakin, johon varmasti mahtuu loppuun saakka :) Mekkoihin mahdun vielä mainiosti, mut housujen värkkäystä pitää pian ruveta harkitsemaan. Alkaa nuo kahden mukavat housut kyllästyttämään.

Mulla on nyt alkaneet tosiaan nuo vatsakivut ihan todenteolla. Miehen luokalla on yksi kätilö ja olivat sitten näistä mun vatsakivuista jutelleet. On siis ihan normaalia melkein pyörtyillä noihin kramppeihin, jos ne ei tule suunnilleen tunnin välein. Huomasin, et monet nopeat liikkeet, varsinkin ylös nousut, tekee usein jo pahaa. Tuntuu jotenkin tosi kummalliselta, kun maha ei kuitenkaan näkyvästi ole kasvanut mihinkään. Sisäänkö päin se venyy?! Ihan mystistä.[8|]

Oon nyt kertonut raskaudesta töissä. En tehnyt siitä mitään numeroa, vaan ihan muun juttelun lomassa se mukavasti meni. On nyt jotenkin helpompi olla, kun voi jutella vapaammin.. Aiemmin piti aina töissä vähän miettiä, mitä suustaan päästää. Nyt ei tarvi [:D]

Yhyy... taas jotain ruskeaa, suhteellisen runsasta vuotoa! [:(]
Eilen sattui inhottavasti vasemmalle puolelle alavatsaa, että nyt oon tietysti ihan vauhkona kaikesta...
Taidan kävästä lääkärillä tänään, tiedän että nyt en saa mielenrauhaa. Raskausoireita on niin olemattoman vähän ja liikkeetkään ei vielä varmuudella tunnu. Ja se neuvolakin on vasta viikon päästä, eikä jo ensi viikolla niinkuin muistelin.

Ja oikeestaan tänään on ihan hyvä päivä käydä lääkärissä - epäilen, että mulla saattais ehkä olla hiivatulehdus (kuulemma raskaus altistaa sille helposti). Ongelma on se, että en elämäni 29n vuoden aikana ole kertaakaan hiivasta kärsinyt, joten en varmuudella tunnista oireita. Ehkä siis parempi käydä hakemassa diagnoosi lekurilta. Ei viiti huvikseen kokeilla hiivalääkkeitä ja todeta sitten, että eipä auttanut. Osaa sitten seuraavan kerran toimia oikein KUN tämä sama olo tulee.

Kaikenlaista pientä vaivaa... Pää on kipeä, mutta en tiiä onko se alkavaa flunssaa vai hormonipäänsärkyä. Olo on yleisesti vähän kehno. [>:]

Cava taitaa olla mun vuoro potkia sua ylös tuolta huolesta! Hiiva on tosiaan vaaraton sikiölle kunhan ei mene pahemmaksi tulehdukseksi. Maitohappopitoista ruokaa kannattaa kokeilla ihan ennaltaehkäisyksi. Mulla neuvolalääkäri oli ihan pihalla miten hiivaa pitäisi raskausaikana hoitaa! No ne maitohappokapselitkin joita emättimeen voi laittaa toimi ainakin mulla. Rusehtava vuoto ja kipu ei toivottavasti ole mitään vakavaa. Mulla ei itsellä ole vuotoa ollut, mutta vihlasuita kyllä välillä. Itseasiassa kokoajan tuo alavatsa on hieman "hellänä" mutta se vissiin on normaalia koska ei siitä mitään sanottu neuvolassa. Tuntuu kuin lihakset oli venytyksessä kokoajan. Vihlaisuja tulee joskus kun tosiaan nousee äkkiseltään ylös tai tekee jonkun kierron ja välillä niinkin ettei siihen oikein keksi mitään mistä johtuu. No tällasta tämä. Toivottavasti käynti lekurilla tuo hyviä uutisia sinulle!

Ihanaa, yli 13 viikkoa jo takana! En oikein uskaltanut täysin uskoa raskauteni todellisuuteen (todennäköisesti johtuen aikaisemmista kolmesta keskenmenosta) mutta viime viikon ultran jälkeen tuntui siltä että nyt pitää pistää juhlat pystyyn! Ihana tunne! Meille on oikeasti tulossa vauva!

Sitä odottelen innolla, milloin tämä pahoinvointi ja väsymys helpottavat....eikö niiden pitänyt jo :)?

Välillä säikähdän pieniä ja lyhytaikaisia kivun nipistyksiä alavatsassa, mutta ehkä ne ovat vain kasvukipuja.

Kaikesta huolimatta, ihanaa olla raskaana!!!!

Ihanaa toista kolmannesta kaikille!

Oliskohan se mullakin huomenna ensimmäinen kolmannes vihdoin takana. Huomenna onkin heti aamusta äippäpolilla nt-ultra, jossa näkee taas matosen! Jei[:)]

Varattiin tänään muuten miehen kanssa ajat suuhygienistille sylkitestiin ja tarkastukseen. Neuvolasta saatiin lappu jossa kehotetaan kaikkia odottavia vanhempia käymään tarkastuksissa mieluiten heti, mutta viimeistään kun vauva on 6 kuukautta vanha. Mennään heti että ehtii hoitaa hampaat kuntoon ennen vauvaa jos jotain ilmenee. Kiva kun pääsee raskaana karmeitten jonojen ohi!

Cava, toivotaan että vuoto on harmitonta!

PS: Warning. Jos et halua lukea paskajuttuja niin skippaa seuraava.

Mäkin sain tänään tosi pahan säikähdyksen...[:o] Olin työpaikan pukuhuoneessa kun yhtäkkiä mahaa alkoi vääntää ja kouristaa niin että tuntui kuin keuhkoistakin ois lähtenyt ilmat ja kyykistyin lattialle kaksin kerroin, koko maha tuntui muuttuvan ihan pinkeäksi. Heti kun olo vähän helpotti, tsemppasin päässäni että no kiva et meni ohi mut ei, sit se tuli takasin ja meinasin ihan huutaa....

Mut nyt vähän nolo osuus [&o] kun se hirvee kipu vähän helpotti, menin wc:hen, ja kunnon toimituksen jälkeen ei moista enää tullut.... Vatsani siis toimi tosi runsaasti...
Mutta se kramppi ei ollut ihan normaali "mahassa vähä kiertää, pitää mennä vessaan" tunne vaan kohdistin että se tuntu myös kohdussa... Siks olin jo miettimässä että mun pitää vaan hortoilla käytävälle ja ettii lähin hoitaja joka vois pyörätuolilla viedä mut äitipolille tai ensiapuun, kun samassa rakennuksessa kuitenkin ollaan...[;)]

Luojan kiitos kakkiminen auttoi mahakipuun (Vesimeloni 4v.)

Ihmettelen vaan sitä, että mun vatsa kyllä toimi tänä aamunakin ja eilen illalla (oon luontaisesti ihan läpipasko) joten ummetuksen takia se ei voinu tommosta kipua aiheuttaa... OUTOA. [&:]

Pahoittelen jos avauduin liikaa. [:D]

Kiitos avautumisesta, Vesimeloni. [:D][:D] Vähän samanlainen tunne tais olla meikäläisellä tänään, mutta luulen omani johtuneen aamukahvilla syödystä ruisleivästä meetvurstilla. Pienen ilman ulostulon jälkeen olo helpotti kummasti [8D]! Ja apu ois ollu mullaki lähellä... sairaalassa kun oon töissä.

Cava - Mullakin oli jonkinmoista tiputtelua tossa rv 14 paikkeilla. Tosin se ei ollut millään tavalla rusehtavaa vaan ihan kirkkaan punaista. Sitä ei muuten esiintynyt kuin pissalla käydessä pyyhkiessä. Minkäänlaista kipua tähän ei onneksi liittynyt. Kamalimman säikähdyksen jälkeen sain soitettua neuvolaan (jossa ärsyttävä harjoittelija vastasi puhelimeen eikä osannut sanoa asiaan mitään [:@]). Sain kuitenkin ajan muutaman tunnin päähän, ultrattiin ja kuunneltiin sydänäänet ja kaikki oli hyvin. Tiputteluvuodolle ei syytä löytynyt, joka vieläkin hiukan painaaa mieltä. Tätä kesti noin 5 päivää ja sitten se loppui kuin seinään.

Mulla on loppunut kahvin juonti tässä toisen kolmanneksen alussa. Se joku aika sitten alkoi maistumaan pahalta ja enemmän pahalta jne.. Ja nyt en sitä sitten juo oikeastaan enää ollenkaan, kun ei voi. Tulee ihan huono olo jos menee juomaan puolta kuppia enempää. Mutta eikait tuota tarvi juuakkaan jos maistuu pahalta :D

Elllu:
joo, oon tässä googletellut ja kysellyt asiasta, ja siltä se vähän näyttäisi, että jotain ihan tavallisesta tiputtelusta on kyse. Jotain mitä hormonit tekee. Hassua, että vaikka tää toinen raskaus on tähän mennessä poikennut jonkun verran muutenkin ekasta, niin ei silti voi olla ajattelematta, että "eihän ekassakaan raskaudessa koskaan ollut mitään vuotoja ja tiputteluja - miksi nyt olisi jos kaikki olisi hyvin". Ja järki tottakai kertoo, että raskaudet on erilaisia keskenään, mutta jotenkin se ei aina tunnetasolle asti välity...

Noh, onneksi se kesti vaan sen yhden päivän ja se pieni kipukin hellitti sillon. Ainakin oireista päätellen oon vielä raskaana. [8D]

Tottakai se mietityttää, kovastikkin. Ja itse en ainakaan saanut mielenrauhaa ennen kuin kävin itse katsastamassa, että kaikki tosiaan oli kunnossa [:)] Eli jos yhtään mieltä painaa niin soita toki neuvolaan ja kysäise asiasta.

Onpas meillä täällä hiljaista [:D] Toivottavasti se tarkoittaa että kaikki hyvin! Aamulla taas kokeilin kuulostella vaavia ja sainhan sen sitten hetkeksi kuulolle [:)] Onko muilla jo jotain "vuodon"tapaista rinnoissa? Mulla on itseasiassa jo useamman viikon tullut "jotain" valkeaa klähmää nänneistä etenkin kun käy suihkussa. Ei siis sinällään vuota mutta sellaista jotain kuitenkin.
Huomenna on seuraava neuvola ja puhelimeen olen kirjoitellut kysyttävää ylös. Nyt pitäisi muistaa taas mittailla muutamat verenpaineet tänään jotta on sitten taas osoittaa ettei huolta sillä rintamalla. On ne taas kuitenkin tapissa kun siellä terkka mittaa, kuten aina.

Takaisin