Toinen kolmannes - iloja ja suruja

Oonko miä tosiaan ainoa jolla ei oo mitään oireita? Missään vaiheessa ei oo ollu pahoinvointia tai muitakaan klassisia raskausoireita. Alussa oli jotain pieniä nipistelyitä, mut suunnilleen 10 viikosta eteenpäin ei muuta kuin turvotusta. Pitäisköhän huolestua? Onneks ens tiistaina on neuvola (vasta toinen kerta, ja silloin rv 15+6 ultran mukaan 16+3) ja siellä on oma ultra ni päästään kurkkaamaan miten siellä masussa jaksellaan.

Ei mullakaan sen kummempia oireita kauheesti oo muuta ku ruokahaluttomuus kotiruokaa kohtaan :D . Eli ravintolaruoka kyllä uppoo mutta ei mikään itetehty, paitsi salaatti ja paistettu lohi menettelee.. huoh, on tää aina yhtä haastavaa keksiä mitä söis :( . Helppoa oli viime raskaudessa ku kävin töissä ja pääs aina työpaikan lounasravintolaan syömään..

Aattelin tässä kirjotella meidän kuulumisia. Mä tässä toista viikkoa saikulla kun mulla alkoi vuotaa yhtäkkiä verta. :eek: alkuraskaudessakaan ei ollu mitään vuotoja niin olin ihan paniikissa että nytkö se menee viä tässä vaiheessa kesken. nyt siis rv 14+5. Kävin äippäpolilla ultrassa ja syytä vuodolle ei löytynyt. Vauva potki ja touhuili hyvin masussa. :) silti meen aina sydän sykkyrällä vessan ja saikkulapussakin luki uhkaavasti "uhkaava keskenmeno" mikä ei yhtään helpottanut oloa. Työni on aika fyysistä ja mietinkin kauanko sitä pystyy tekemään.. koen kauhean huonoa omaa tuntoa tästä saikuttelusta kun meillä on lomautukset päällä ja mä olin yksi onnekkaista jotka ei saanu lomalappua... kai se lomalappu sieltä kohta tulee jos saikku jatkuu. :confused: ahistaa! Mutta lastani en riskeeraa vaikka työpaikka meniskin. Oon vaan ilmeisesti liian tunnollinen kun stressaan tämmöistä. Jouluviikko töissä kiireinen ja mut nimenomaan haluttiin ylitöihin ja nyt jo supistaa jos teen liian ripeen lenkin tai vaikka siivoon liikaa liian innokkaasti. kai mä joudun saikutteleen jouluviikonkin niin saan hyvän yyöntekijän leiman... Vali vali, kiitos että sain avautua. :p

Voiko supistuksia olla jo nyt? Viikkoja 15+1 ei satu mut epämukavalta tuntuu ja alamahhassa ihan kova....

Voi olla, valitettavasti.:/ lepoa vaan niin yleensä loppuvat. Niin kauan ei pitäis olla hätää, kun eivät kipeitä oo.

Mullakin toi työn jatkuminen on aika vaakalaudalla ja asiaa ei auta se et jos joutuu olen saikulla. Mä oon aina näin vapaapäivisin pirteempi kun työpäivisin. Käytiin vielä miehen töistä kotiuduttua shoppaan jäätävät ruokaostokset!!!

Mä taas välillä toivoisin jotain merkkejä raskaudesta ! Välillä tosiaan ihan unohan koko homman tässä kaikessa tohinassa.. :D Oon siis n. 10. viikolta ollu ihan oireeton mutta, eiköhän ne oireet jossain kohtaa iske tännekkin, joten nautitaan nyt tästä tän hetkisestä olosta ! :) Tsempit kaikille pahoinvoinnin kanssa kamppaileville <3

Mulla on ollut nyt pelkkiä iltavuoroja ja on ollu niin ihanaa kun ei oo ollu huonoa oloa. :) huomenna aamuvuoro...pikkasen taas jännittää. Mut eniten jännittää et miten ihmeessä mä uskallan kertoa mun pomolle tänään et en pysty enkä uskalla, enkä myöskään monestakaan syystä halua tehdä töitä yhdessä mein työpisteessä :/ ja toisessa työpisteessä vaan rajoitetusti. Pomo on yleensä todella ymmärtäväinen tälläisten asioiden suhteen, mut silti jännittää, koska ei mun tapoihin kuulu valita työtehtäviä. Mut kai tässä tilassa saa olla vähän itsekäs?

Saa ja kuuluukin. :) ainakin täällä jo ekalla neuvolakäynnillä kysyttiin et miten vaikuttaa mun työntekoon ja jos olis vaikuttanut niin olis käsketty kertomaan heti esimiehelle.

Pau kyllä sä löydät sen sun naarasleijonan sielt sisält! Sun lapsen parastahan sä katot ja sun pomon velvollisuus on myös taata sulle fyysisesti turvallinen työympäristö.

Onko vielä hei teillä sellasta äklö oloa? Mulla on edelleen. Aivan kuin olisin syönyt kilon suklaata vaik en oo. :( uuh millo tää keho normalisoituu?? No ehkä 2 v synnytyksen jälkeen sanoo nyt järki. :0

Mulla Harmony alko huomattavampi pahoinvointi vasta 12 viikolla, elikkä nyt joku 2,5 viikkoa ollut päivittäin kuvottava olo, varsinki iltaa kohen pahenee :(

Kiva, tänään tuli itsellenikin siirtymä toiselle kolmannekselle, aika nopeasti tämä aika rientää!

Mulla on hiukan olo parantunut, väsyttää kyllä vielä kovasti. Ruokahalu on valtava, paljon pahempi kuin kahdessa aikaisemmassa raskaudessa. Eilen söin itseni niin ähkyyn, että olo oli kuin viimeisillään raskaana olevalla :)

Mä kovasti odottelen sitä oloa mikä mulla on pahoinvoinnin jälkeen ollut molemmissa raskauksissa. Mulla on ollut helpot keski ja loppuraskaudet ja kovin toivon sitä nytkin. Ärsyttää joka päivä tämä vetelyys ja saamattomuus.

Sain tänään neuvolassa tietää että mulla on o negatiivinen veriryhmä. Mikä on vaan 4% suomen väestöstä. Jos käy niin että vauvalla on positiivinen veriryhmä voi siitä seurata hankaluuksia. Onko muilla tämmöisestä kokemusta??

Mun siskolla on reesustekijä negatiivinen ja lapset olleet positiivisia, ku saaneet antigeenin isältään. Siskolla ei ollu muuta kuin synnytyksen jäljeen vauvoilla keltaisuutta, jota hoidettu sinivalolla. Suomessa on hyvin asiat hoidossa. Ja Rh negatiiviset äidit seulotaan mun tietääkseni uudestaan vielä 24-26 ja 36 vkoilla. Ainakin mitä oon seuraillut siskoa. Ja olen myös ymmärtänyt et eka raskaus on vielä suht ok. Et kuulemma yleensä ongelmia tulee lisää, kun tulee enemmän lapsia.

Mulla on myös O-, eikä mitään ongelmia ollut ainakaan ensimmäisen raskauden ja synnytyksen kanssa. Synnytyksen jälkeen sain vaan sen jonkun pistoksen, joka estää etten seuraavissa raskauksissa ala hylkiä jotain (vauvan veriryhmää?). Vauvalla oli kaikki hyvin. Tosiaan raskauden aikana otetan muistaakseni kolme verikoetta asiaan liittyen ja nykyään sen pistoksen saa jo raskauden aikana.

Takaisin