Toinen kolmannes - iloja ja suruja

Joo sisko sai sen pistoksen raskaana olessa. Mutta ilmeisesti liian myöhään tms.koska sai vielä uudestaan synnytyksen jäljeen. Vai onko et annetaan nykyään kaksi kertaa.

Minä oon itse A- ja neuvolassa sanottiin että se anti globuliini (tai vastaava) pistos annetaan raskaus aikana ja synnytyksen jälkeen. :) mut katotaan miten sit menee. Ja kolme kertaa ne verikokeet, jos kerkee. :)

No sit ne on näköjään 2krt. Siskolla oli ed.raskauksissa vain synnytysten jälkeen. Mut ne oli 2000-luvun alussa. kehitystä on varmaan tapahtunut sen jälkeen.

Pahus, mä oon saanu verensiirtoja piikkejä lisää tiedossa

Hui, mä en ees tiedä omaa veriryhmääni!Pitää kysyä huomen ku on lääkärineuvola :-)

Mira83: ihan mielenkiinnosta kysäsen että mitä piikkejä olet saamassa verensiirron vuoksi? Mulle on myös tehty verensiirto, mutta mulle se ei ole aiheuttanut muuta kuin maininnan neuvolakorttiin kahdessa viime raskaudessa.

täällä ei meinaa olo kohentua...väsymyksestä puhumattakaan...Onko kellään pissa vaivaa ollut? täällä tuli edellisessä raskaudessa jo alussa ja nyt sama homma. painaa jotenki ei pissa meinaa tulla millään...päivin öin siis pissillä juoksua...ei kiva...ei tarvi nukkua öisinkään :sad001

En minä tiiä kai ne tutkii verikokeesta et onko vasta-aineita ja tarvittaessa antaa sen rh- piikin ettei vauva kuole, kun yks sukulainen on aikoinaan kuollu pariviikkosena? Kun siihen aikaan ei vielä hoidettu noita reesustekijä juttuja, nykyisin sIis kukaan ei siihen kuole!!

Kun ärsyttää jo nyt kun saa joka viikko labrassa juosta ja sit viikolla 20 taas vaihteeks kerran...

Onko täällä muita Klexanen pistäjiä? Mulla on ollut 2008 keuhkoveritulpat ja napapiikit on mun seurana aina raskauden jälkeen kuuteen viikkoon asti. Mulla ei oo mitään piikkikammoa mutta onhan se ikävää ja kauhulla odotan mitä se on kun maha kasvaa...

Mie oom kans A-, mutta neuvolassa sanottin että sillo 24-28 raskausviikolla tutkitaan äidin ja lapsen veriryhmä uudelleen, jos lapsella on eri veriryhmä sit saa ne pistokset mutta jos lapsella on sama veriryhmä kuin äidillä niin silloin ei mitää pistoksia saa. :)

Mä oon Rh-, mut en mitään pistoksia saanu viime raskaudessa! Kokeissa kyllä kävin..

Onkohan siinä jotenkin, et jos äidillä on joku tietty tekijä siinä omassa veressään niin sit pyydetään isä verikokeisiin. Ja sit katotaan sitä kautta, minkälainen isän veri on ja sitä kautta, mikä lapsi on. Öööö jotenkin näin kait! En oo varma!

Onko täällä muita Klexanen pistäjiä? Mulla on ollut 2008 keuhkoveritulpat ja napapiikit on mun seurana aina raskauden jälkeen kuuteen viikkoon asti. Mulla ei oo mitään piikkikammoa mutta onhan se ikävää ja kauhulla odotan mitä se on kun maha kasvaa...

Joo. täältä löytyy. Toki pistelyt on aloitettu jo heti plussauksesta. Vielä onneksi mennään x1, pvä, mutta voi olla että lopusta sitten jo x2. Sitä en todellakaan odota innolla. Välillä nytkin pistopaikkojen kanssa ettiminen kun massu ihan mustelmilla.

Joo. täältä löytyy. Toki pistelyt on aloitettu jo heti plussauksesta. Vielä onneksi mennään x1, pvä, mutta voi olla että lopusta sitten jo x2. Sitä en todellakaan odota innolla. Välillä nytkin pistopaikkojen kanssa ettiminen kun massu ihan mustelmilla.

Ah sullakin :( Tsemppiä! Mulla on ihmeen vähän mustelmia. Kovasti mua kiinnostais että voiko muualle pistää kun vatsaan. Mies suostuis pistämään ja mietin esim. kankun sivua.

Takaisin