Toinen kolmannes - iloja ja suruja

Vaun oman uutiskirjeen mukaan kun rv 13 alkoi ni onniteltiin ekan kolmanneksen ohittamisesta :)

Oon muuten nyt viimeaikoina huomannu hajuaistin herkentyneen. Keitetty kahvi suorastaan oksettaa! Jos töissä pitää kaataa kahvia termariin ni voi yök :D :D onko muilla jotain ehkä vähän outoja hajuja mitkä saa voimaan pahoin? :)

Muokattu viimeksi:
Mulla rupes ihan alkuraskaudessa yököttämään kissanruoan haju, öyks :D Mutta sittemmin hajuherkkyys on tasoittunut, tosin vieläkin haistan pahat hajut herkemmin, mutta eivät käy etomaan.

Pau, eiku se onnittelee siitä, että spontaanin keskenmenon riski vähenee. Tästä oli tuossa toisessa topicissa puhe, mä oon ollu kans siinä luulossa et se olis sama asia mut ei oo :)

Koska ihmeessä tää pahoinvointi oikeen loppuu?! Onko muilla vielä samaa ongelmaa?

Mullon paha olo vielä.. Lievempänä kyllä kun alkuun. Saan kyllä syötyä onneks!! Jos pitää valvoo tosi pitkään niin seuraavana päivänä lentää laatta aivan takuuvarmaan :/

Mun ei tee ees mieli syödä mitään :/ syön väkisin joka päivä jotain, mut varmasti ihan liian vähän :/

Mulla on edelleen illat hirveitä. Maha turpoo, oksettaa ja närästää. Kauhulla jo odotan ens viikkoa kun miehellä on iltavuoro viikko. Kuinkahan jaksan ton pojan kans.

Mulle on alkanu tuleen samanlainen tuntemus kun edellisessäki raskaudessa. Oon takertuva vaimo joka haluu huomioo kokoajan. Yleensä en oo sellanen kun oon tottunu ettei nähdä miehen kans joka päivä kun molemmilla vuorotyö ja molemmat kaivataan myös omaa aikaa. Nyt sit oon se joka kitisee miehelle et älä lähde salille. Tuu tänne mun viereen :) kai se tätä herkistymistä on ja sitä et tuntee yhteenkuuluvuutta. Miehestä se on lähinnä huvittavaa :)

Mä oon myös nyt huomannu et on taas tullu luomia enemmän. Sama oli muistaakseni viime raskaudessakin.

Mä en ihan vielä tänne kuulu mutta tänne palasi pahoinvointi rv 11+4 ja pahempana kuin missään vaiheessa raskautta. Eilisen ja tän päivän oksentamu kaiken pihalle ja nyt vielä lisäksi tän päivän kärsiny migreenistä. :(

Lohduttavaa kuulla et muutkin kärsii, vaikka en toivois tätä itelle enkä muille :) ois kivaa ko olis vaan se elokuvista tuttu raskauden hehku ja huippu hyvä fiilis :D

Mä vääntäydyn tänne jo. Tosin mun varmaan kuuluukin olla jo täällä.

Että mä rakastan mun olotilaa, viikkoon ei oksentelua, pahoinvointia. Väsymyskin on hiukan helpottanut.

Silti mulla on aika varma olo, että pikkuinen kasvaa. En oo siis vielä stressannut kohtukuolemaa.

Aamuisin on hiukan päänsärkyä ja alavatsaa nipistelee päivittäin. Silmät kuivuu ja nokka aamuisin tukossa.

Silti on hyvä olla. Ja nyt nauttii näistä päivistä kun voi hyvin :)

Mä en oo huomannut et olis tullut lisää luomia mutta muutama nykyinen on kyllä kasvanut. Olisko sekin osa näitä raskauden oireita?!

Mä en oo vielä toisella kolmanneksella, mutta mulle tuli edellisessä raskaudessa semmoisia pieniä koholuomia tosi paljon. Ne kyllä myös hävisivät raskauden jälkeen eli oikeastaan luomien määrä pysyi lopulta ihan vakiona.

Mäkään en vielä tälle puolen kuulu, mutta raskauksien myötä luomia on tullut TOSI PALJON lisää ja osa vanhoista on kasvanut. Mutta olen kuullut, että se kuuluu asiaan. :)

Minulla loppui pahoinvointi viikolla 11 kuin seinään,muutenkin on energisempi olo,sopii mulle :)
Nyt voi oikeasti keskittyä vatsan kasvatteluun koska se on todellakin alkanut siihen malliin pönöttää että esim.omat farkut ei enää mene jalkaan(varsinkaan iltaisin). Kävin siis suosiolla hakemassa perjantaina kahdet uudet mammafarkut ja ai että on mukavat :)

Mulla nää luomet on pysyyn ennallaan. Mulla viime päivinä jääny ihan kuus nolla tää kirjottelu kun töissä oon ollu ja kotihommia yrittäny tehä ja sit oon nukkunu pitkät hyvät yöunet.... Nyt on se influenssapiikki haettu. Huh huh. Oon tosiaan 2 kertaa noin parikymppisenä sairastanu ja ei oo ikävä ei. Eka kävelylenkki oli talon ympäri kävely kun asuin kerrostalossa 3. Kerroksessa ilman hissiä. Oli kunto vähän eri kun normisti. Mut näin ekaa kertaa oman neuvolatädin. 2 viikon päästä seuraava aika. Kohta ( tammikuulla) puoliväli kolkuttelee ja oon jopa 2 kertaa käyny siihen mennessä neuvolassa. Koskas ne käynnit tihenee? 26. Viikolta??

Mulla öö 4 viikkoo sitten (viikko 10) oli voimakkain pahoinvointi ja sen jälkeen loppu lähes mullakin seinään. Mä ootan et alkaa viikko 15. Niin ei toi numero 13 kummittelee enää. Torstaille ei oo siis montaa päivää enää.

Mira 13+4

Takaisin