Toinen kolmannes - iloja ja suruja

Klexane on tarkotettu pistettäväksi vain vatsan alueelle :/ kannattaa silti toki kysyä vielä lääkäriltä et voiko poikkeuksellisesti pistää muualle, sillon vaan hoitovaste ei välttämättä ole yhtä hyvä. Mut vinkkinä mustelmiin :) : Klexane ohjeistetaan pistämään pystysuorassa, eikö? Kokeilkaa pistää Klexane ihon aavistuksen kallellaan, hieman viistoon :) niin ainakin sairaalassa tehtiin ja vältyttiin isommilta mustelmilta ja mummut kehu, ettei edes tuntunut niin paljoa :)

Kävin sit uimassa ja ruokakaupassa. Sai oikeen kunnon supistukset aikaan. Nyt huilaan, onneks ei sattunu! Tän odotusajan uinnit tais olla sit tässä. Kaupassakin oli vielä kärry joka meni mihin suuntaan sattu sai koko keholla ohjailla...

Mulla klexane ollu rv 8+3 asti ja kylä se vähän ketuttaa pistää mutta pakko sen on kun on semmonen geenitekijä että veri tulppia tulee erittäin herkästi raskaus aikana ja hormooneista. Mulla oli syvä laskimo tukos vuonna 2011 just ennen 19v synttäreitä.

Mulle viime raskaudessa pistivät sairaalassa kainaloon kun mahaan jos pisti niin heti alkoi supistamaan. Itse en sinnä kyllä uskalla pistää niin etittävä mahasta vaan aina se pisto paikka.

Kiitos paljon! Enpä olisi uskonut, että vertaistuki ja vinkit löytyy näin nopeasti. Mutta näinhän se on, positiivisesti vaan suhtauduttava ja toisaalta eipä ehkä tule sitten tulppa-asioiden suhteen yllätyksiä. Ilmeisesti raskaus kuitenkin riskiä nostaa aika paljon. Terkkarin lääkäri oli konsultoinut Taysin lääkäriä ja olivat kuulemma pitkään miettineet miten pistän (siis milloin alkaa ja kauanko). Mulla ei ole geenitekijöissä mitään vaan aiemmin oli leikkauksen jälkiseurauksena tullut komplikaatio. Odottelen vielä tietoa, että tuleeko Taysiin jotain lisäseurantaa. Kiinnostaisi kyllä tietää että täytyykö mun nyt erityisesti jotain huomioida jotakin. Googlettamalla löysin keskustelua, että vauvan koko voisi olla vähän pienempi?

Pitäisköhän tässä jo huolestua kun alakerrassakin vihloo vai onko tää tätä et seuraavat puol vuotta kärvistellään? Kun 18.6 mulla on 42+0 niin eikös ne mukelot niillä viikoilla viimestään synny...

Vauvan kokoon ehkä vaikuttaa mutta en tiiä sit miten paljon. Ja klexanee kun pistää niin seurataan äippäpolilla ultralla vauvan kokoa ja virtauksia. :)

Minä pistän tällä hetkellä 40mgx1 ja tällä mennään nyt ja mahollisesti lopussa sit nostetaan. Piikittäminen loppuu 5vko synnytyksen jälkeen. Eli pitkään vielä pistellään. :)

Klexane tosiaan ensisijaisesti massun alueelle kun siellä hyvä verenkierto, mutta ei sitä ehotonta kieltoa oo pistää esim. sisäreisiin tai käsivarsiin, kunhan voi olla varma että ei lihakseen sitä tuikkaa. Mulla ei oo ollu mitään vaikutusta sillä että pistänkö tosi pystyssä vai vähän vaakaan mustelmia tulee jokatapauksessa. Mulla myös Primaspan käytössä, joten sekin lisää tuota mustelmaherkkyyttä nuihin pistopaikkoihin. Ja toistaseksi oon kuitenkin saanu massussa nahkan riittämään mustelmista huolimatta. Yritän keskittää pistoja aina 2-3 päivän sykleissä tietylle alueelle niin ehtii sitten toiselta alueelta mustelmat hävitä.

Mä oon palellut koko ajan ja oalelen vieläkin :/ jospa kohta loppuis, kun huomenna alkaa 2/3♡

Mulla on ei raskaana huono verenkierto jaloissa ja ne on talvella kylmät. Nyt taas jalat on koko ajan niin lämpimät että sisällä saa kulkea ilman sukkia :)

Mulla koko aika kylmä. Harvoin on semmonen hiki tilanne paikoillaan ollessa. Liikkuessa tulee hyvin nopeesti lämmin. :)

Mulla koko aika kylmä. Harvoin on semmonen hiki tilanne paikoillaan ollessa. Liikkuessa tulee hyvin nopeesti lämmin ja hengästyttää. :)

Mäkin pakkasin villapuseron joulunviettoon mukaan...

Mä täällä nyt kulutan iltavuoroani istumalla päivystyksessä. Toivottavasti saisin nopeesti jonkun tuloksen ja mahd. lääkkeet. Tää olotila on kaamea. :/

Takaisin