Toinen haaveissa <3

Luulis ettei gyne haittais... eihän ne kohtuun asti yleensä sörki... Mutta ymmärrän kyllä pelon! Itsekin alkuraskaudessa olin vähän ylivarovainen.. Kannattaa toki mainita lääkärille! Ettei ala sitte kohdunsuuta sorkkimaan tms.

Mä ostin esikoisen raskaudessa Apteekin omia testejä. En ole etukäteen ostanu kun en todella halua arpoa niiden haamuviivojen kanssa. Ja tuntuu että pettyis vielä enempi jos ostais valmiiksi kun menkat alkaa... Parempi ostaa viiniä tms ! :D

Tänään muuten yhtäkkiä teki mieli syödä viiliä ja vielä puolukoiden kera :eek: (Oon siis vanhemmillani käymässä niin kaapista löytyi..) Viime raskaudessa teki viiliä mieli... Noh ens viikolla vasta ois menkkojen odotettu alku niin ehkei vielä voi olla raskausoire:hilarious:

Ja ihana kun teette itse vaatteita! Just eilen ihastelin kerhossa yhden vauvan vaatteita, niin ne olikin itse saumurilla tehtyjä! Itsehän en edes tiennyt mikä on saumuri... (googletin ja nyt on joku aavistus!) Mutta ois kyllä ihana tehdä just mieleisiä söpöistä kankaista!

e93a6fda1b142cf979b30ba0d89894bf
ovistesti ja r-testi tältä aamulta. R-testi ruvennu tummumaan mut toi ovistesti kyllä paukahtaa heti tummaks [emoji23] dpo 15

Ruusa, sama mullakin, et en halua ennen menkkojen poissaoloa testata, kun pettyy vaan jos olis ostanu testin valmiiks ja menkat alkais tai näyttäs vaan negaa. :/ on tosiaan parempi ostaa se viinipullo. Ja mulla on viikon päästä pikkujoulut, ja tekis mieli ottaa vaikka lasillinen-pari viiniä kavereiden kanssa, vaan saa nyt nähdä jääkö ottamatta. :D

Minäkin haluaisin tehdä vaatteita itse, mut en oo kauheen hyvä. Saumuria ei ole, ompelukoneella oon jonkun vaatteen tehny. Haluaisin opetella tekee, mut ei ole tilaa, ja en jaksa koskaan sen vuoksi alottaa kun joka välissä pitäis olla keittiönpöytä siivoamassa ompelujutuista. Jos ois oma ompelu- ja askarteluhuone, niin siellä olis kiva tehdä kun vois välillä pitää taukoa ja jättää kaikki levälleen vaikka useammaksi päiväksi. :)
Toinen juttu sit, et kankaat on niin kalliita, etten raski ostaa niitä. :/ jos tietäs et onnistuis siinä ompelussa, niin mikäs siinä sitten, mut pelkään et mulla menis vaan kankaat hukkaan. :D

Pepen testiä odotellessa... :)

Mäki tykkäisin tehhä ite vaatteita, mut aika ei riitä. Oon toiselta ammatiltani pukuompelija, niin osaamisesta ei olis kiinni. Mut ku kaikki aika menee tosiaan esikoisen kaitsemiseen ja leikkimiseen. Oon sit jättäny vähemmälle ne hommat, lapset on vain kerran pieniä ja haluan viettää aikaa heidän kanssaan nyt kun vielä voin.
Toiselta ammatiltani oon puuartesaani. Paljon oon meille tehny huonekaluja. Mm telkkaripöydän. :) mut niidenki teko jääny lasten myötä vähemmälle.

Nega tänne tuli, korkeintaan viivanpaikka :D lämmöt edelleen korkeella et jos viikonlopun aikana ei täti tuu ni maanantaina testaan. Dpo:ta en osaa nyt aamu aivoilla laskea. Ovis oli 4-6.11 aikana.

Ärsyttävää kun nyt menossa kp38.. eka kierto oli 35 ja toinen nyt näköjään pidempi. Fertilityfriendin mukaan tänään on dpo 7, eli sit oli kyllä aivan liian aikaista testata jos toi on oikeessa :D

Pöh pepe, joskos olis ollu tosiaan myöhemmin vasta ovis ja ei vielä näy! Ärsyttävää kyllä ku kierto venyy..

Voi apua unohdin kokonaan mahdollisuuden että saatan olla raskaana! :eek: Menin eilen ostaan 2siideriä perjantain mammojen pikkujouluihin. En taida uskaltaa kun yhden ottaa mukaan.

Peukut pystyyn pepen uusinta testille viikonlopouna tai sen jälkeen.

Mun oloissa ei oo taaskaan mitään ihmeellistä. Päänsärkyä normaalia enemmän mutta sekin voi johtua kun en osaa kantaa esikkoa kuin vain oikealla puolella ja hänestä on tullut aikamoinen "parturi". Aina repimästä nutturasta niin että se purkautuu :shifty:

Onnittelut kyfi! Hyvin on väriä jo.
Missäs tän puolen kaikki muut plussat on? Raskaaksi 2016 hieno aalto menossa!

PauliinaS kp19/30-31 yk3 dpo3

Onnea kyfi!

Toivotaan että pepellä oli liian aikaista vielä :)

Ja toivottavasti päästään aaltoon mukaan!!!

Ja Pauliina mä uskalsin oviksen jälkeisinä päivinä yhden siiderin juoda vielä. Vissiin ne kriittisemmät vaiheet alkoholille vasta siellä 5.viikon jälkeen? Mutta en toki varmaksi mee sanoon milloin ois turvallista juoda.

Salmiakkia oon kyllä popsinu vielä antaumuksella! Ostin Missä X pussin:hungry: Ja maksalaatikkoakin oon syöny...

Ens viikolla siis pitäis menkat alkaa tai olla alkamatta....

Hurjan paljon onnea plussista Kyfi ja Ökkis :happy: :dummy::dummy1:

Multa kans iso hatun nosto kaikille, jotka ompelette itse vaatteita. Mä periaatteessa osaisin ommella, mutta en oo vuosiin ommellu edes verhojen käänteitä, vaan teettänyt nekin :shy: Viimeks ompelin kankaat äitiyspakkauksen laatikkoon just ennen kun lähdin esikosta synnärille. Saumat on vähän vinossa. kun sen verran jo supisteli :hilarious: Vaikka itse ompelu onnistuis joten kuten niin kaavojen ja kankaiden leikkely on se, josta en tykkää.

Mä oon täällä nauttinut hyvästä punkusta useana iltana :happy: Yk 2 ja kp 9. Tänään illalla vielä vikat tallettelut ennen kun lähden töihin. Sit oonkin taas viikon poissa ja se ovis todennäköisesti on just ennen kun tuun takas kotiin :sorry: No, eipä sitä koskaan tiedä, kun kierto jonkin verran kuitenkin heittelee.

Tärppionnea kaikille ja paljon plussia kehiin :) Vielä ehtii kesävauvat laittaa aluille :wink

Mä katoin tämmösen yks päivä töllöstä tuosta alkoholista.

http://m.mtv.fi/uutiset/kotimaa/art...n-alkuraskaudessa-vaikuttavat-sikioon/6060738

No hui... pelottavaa!
Mutta aika tyly kommentti tuo tuolla tekstissä että jos lasta aletaan suunnitteleen niin alko jätettävä kokonaan..(entäs jos yritystä kestää monta vuotta?). En itsekään mitään kännejä joisi varmuudeksi...(kun ei noista kierroista aina tiedä) Mutta esikoista toivoessa ovulaation jälkeen en juonu ja nyt oon oviksenki jälkeen sen yhden siiderin ottanu. Ehkei sitte pitäis... Muuta vastedeskin ainaki menkkojen alkaessa aattelen että pari lasia viiniä kyllä maistuu....

Tosin esikoisen kohdalla ovis oli kai oletettua aiemmin ja silloin oltiin kesälomamatkalla ja tuli useampi annos viiniä juotua siis ehkä vielä oviksen jälkeen. Ja sen reissun aikana söin varmaan kaikkea muutaki kiellettyä! Kaikenmaailman merenelävät, juustot salmiakit medium lihaa jne...

Joo siis kyllähän meilläki sai esikoinen alkunsa känninhuuruisesta illasta. Ennen sitä oltiin yritetty neljä vuotta ja katoin kaikki alkot jne. Sit ku aattelin, että nyt vaan höllään ja annan kerranki mennä, niin kas kummaa ku tärppäs. :D ja ihan terve toi mukula on <3 ja en minä ainakaan tän toisen kohalla alkoo jättäny pois. Kyllä join muutamia siidereitä sillon tällön. Siis en tietenkään raskausaikana oo juonu vaan siis yrityksen aikana, enkä kattonu pahalla. Ja joo kunhan tää syntyy ja tuolleen, niin varmasti taas otan viiniä tms. Ei mun mielestä tartte alkoo kokonaan jättää pois jos vauvaa yrittää.

Miusta kanssa kohtuus kaikessa. Kyllä olisi pälli levinnyt jos tän 2,5 yrityksen aikana ei olisi voinut viinilasia murheeseen ottaa(huom. kärjistys) :hilarious:

Takaisin