Toinen haaveissa <3

Lady Bug, On kyllä upee plussa. <3 Ehkä uni tiesi kertoa että plussaa plussan perään.. Nyt ovisplussa ja muutaman viikon päästä toisenlainen plussa. :wink

Ps. Mullakin migreeni taipumusta ja huhheijaa kun iskenyt usein nyt imetysaikana. Ja tietysti valvotut yöt + väsymys. :inpain: Oliko sulla migreeni vaivana esim raskausaikana?

Äipälle pahoittelut!

Ladybug, hyvä kun ovis tajusi tulla oikeaan aikaan!

Miitu, pahoittelut negasta, mutta tosiaan positiivista että jotain toimintaa on. Itsellänikin ensimmäiset oviksen raskauden jälkeen tuntuivat todella selkeästi.

Imetyksestä ja raskaudesta, imetystä voi yleensä halutessaan jatkaa läpi raskauden. Jos neuvola antaa seksikiellon niin silloin imetyskin olisi syytä lopettaa. Neuvola saattaa suhtautua nihkeästi, mutta imetys ei vaaranna normaalia raskautta. Itsekin yhä imetän, tosin tätä päälle 2-vuotiasta ja olen ajatellut lapsentahtisesti edetä asian kanssa. Vähän stressaan, että voinko raskautua ollenkaan ennen kuin imetys loppuu..

Äipälle pahoittelut.
Lady Bugille onnittelut o-plussasta.
Mää testasin sit vielä tänäänkin ovista ja sain vahvemman viivan kun eilen. Eilen ei tallettelut onnistunut. Olin jo nukkumassa kun mies tuli. No jos tänään viä koittais vaik tuskin mitään hyötyä. Noh varsinainen yritys alkaakin vasta kun saadaan clomit mukaan ens kierrosta. Tuleepahan menkat sit ainakin parin viikon päästä.:p

Ruusa# oon miettiny tota samaa aina sillon kun menee hermot ton 1v kanssa. Sit taas toisaalta haluaisin kyllä pojalle sisaruksen, ois kurjaa jos hän jäis ainooks eikä sais sisaruksia. Tietty oon ikionnellinen, että ollaan saatu edes tuo yksikin ja sille ei sit voi mitään jos enempää ei tuu.
Aiemmin haaveilin kolmesta lapsesta, mut jos yks vielä saadaan niin taitaa jäädä siihen.:hilarious:

Pahoittelut äippä-14♡

Ruusa meillä esikoinen oli melkein 8kk ku plussasin ja jouduin lopettaa imetyksen pikkuhiljaa koska se sattui liikaa. Täs raskaudes supistukset alkoi rv15 ja nyt oon ollu 3vk sairaslomalla, nyt on rv25+5. Vielä ei oo onneks muutoksia tullu vaikka supistukset on osa tosi napakoita ja välistä koko mahaa aristaa. Esikoisesta alkoi supistukset rv24 ja muutoksia alkoi tulla rv30 paikkeilla, poika syntyi rv39+0 käynnistettynä kun lapsivesi alkoi tihkua 38+2.
Poika on nyt 1v ja alotti kuukausi sitte hoidos, ja jatkaa hoidos vaikka oon kotona koska muuten en saisi levättyä. Toki poika tulee jatkamaan hoidos vaikka jään äitiyslomallekki koska se on vaan pojan edun mukaista.
Ja mulla migreeni paheni raskausaikana.. Pääosin teininä ollu migreeniä, molempina raskausaikoina ollu melkein viikottain kohtauksia ja nyt vielä kun töis olin nii tuli 5 kohtausta viikkoon..

Kuulostaa Niemja kumminkin paremmalta tuollainen vähitellen imetyksen lopettaminen :)

Vimma aionkin kyllä jatkaa imetystä, vaikka joku (neuvola tm) mukisis vastaan. Ja vaikka tulsi harkkasupistuksia. Eri asia jos kipeitä tulee.

Mamma-84 just "taistelin" tytölle vaippaa ja mietin että miten tästäkään selviäis vaikka raskaana ollessaan... Mutta kai sitte jotenki kumminki. Ois se sisarus tytölle ihana :)

niemja, Hui miten rankkaa tuon migreenin kanssa ja kurja kuulla että vaiva on seurannut molempia raskauksia. :sad001 Itselläni raskausaikana ei tullut lainkaan, mutta nyt imetysaikana ja sen jälkeen vielä senkin edestä.

Ja kuinka hoidat lasta migreenin kanssa... Se olo on niin kaamea että ei siinä pysty mitään tekemään. Onneksi mies on monesti päässyt töistä auttelemaan tai on juurikin ollut kotona. En tiedä sitten kahden kanssa..

Vimma, Kiva kuulla, antaa siis toivoa että ehkä täälläkin pian oikeasti alettaisiin ovuloida, haha. :p Minäkin luulen imetyksen vaikuttavan siihen ettei kierto ole käynnistynyt synnytyksen jälkeen, mutta koen sen niin tärkeänä lapselle etten tohdi vain toisen kuumeilun nimissä lopettaakaan. :sorry:

Hurjan suuret onnittelut Pilvikirsikalle :happy:

Pahoittelut Äipälle :sad001

Hieno ovisplussa Lady Bugilla :) Ei taida tosta enää viiva paljon tummua.

Tervetuloa Ruusalle :) Kyselit myös fiiliksiä toisesta lapsesta. Meidän poika on kohta 1v 3kk ja mulla on tosi kova pelko persiissä, että miten jaksan/pärjään kahden pienen kanssa, vaikka toiveena on koko ajan ollut noin 2v ikäero. Muuten pelkoa tuskin olisi, mutta tuo poika on ihan pirun energinen tapaus ja hänen perässä juokseminen on todella uuvuttavaa jo nyt :shy: Toiseks mä nautin pikkuvauva-ajasta todella paljon ja vaikka se rankkaa onkin niin se on mun lemppariaikaa koko vauvavuodesta. Tiedän jo nyt, että toisen lapsen kohdalla en voi pesiä ja keskittyä pikkuvauvaan samalla tavalla kuin esikoisen aikana. Se vähän surettaa :sorry: Toisaalta odotan jo intopinkeenä, että pääsisin taas synnyttää :grin Mulla oli myös synnytys erittäin positiivinen ja ihana kokemus. Mulla imetys piti kierron poissa ja muutenkin kropan ihan jumissa. Meillä lapsen tahtinen imetys tuli päätökseen reilu kuukausi sitten ja ekat menkat tuli 3 viikkoa sitten.

Taitaa olla hyvin henkilökohtaista, miten pystyy imettämään raskaana ollessa. Mulla on useampi tuttu, jotka imettää raskaana ja mitään ongelmia ei oo ollut :) Näin ei kuitenkaan ole kaikilla. Oman tilanteen tietää vasta, kun se osuu kohdalle.

Täällä on kp 22/?? ja dpo ?? Ens viikon lopulla ajattelin testata joka tapauksessa ihan vaan tikulle pissimisen ilosta, jos ei muuta :grin Välillä tulee oloja, että vois olla raskaana, mutta en kyllä jaksa uskoa, että heti ekojen menkkojen jälkeen tärppäisi. Toisaalta ei kyllä ihan vielä tarttiskaan tärpätä, kun oon lähdössä ens toukokuussa Kanadaan niin siinä taitaa olla jotkut rajat, että kuinka raskaana saa niin pitkälle lennolle edes lähteä. Edellisessä raskaudessa olin Espanjassa rv25 kieppeillä ja hyvin meni, mutta tässä ois nyt kuitenkin rankempi reissu aikaeroineen ja pitkine lentoineen edessä. noh, jos tärppi oiskin käyny niin pitää kattoa jos saisin aikastettua reissua huhtikuun puolelle :grin

Miitu, mun migreeni hellitti raskausaikana :) En enää muista kuinka paljon kohtauksia tuli, ehkä yksi kuukaudessa. Ennen raskautta ja synnytyksen jälkeen (väsymys, niskat kipeinä vauvan kantamisesta) migreeni oli taas jokapäiväinen riesa. Migreeni alkoi mulla 10 vuotta sitten ihan yhtäkkiä (siinä parinkympin puolivälissä siis). Kolme vuotta sitten mulle vihdoin löytyi oikea kohtauslääke, ja elämä on sen jälkeen ollut mahtavaa! Kohtauksia on edelleen kahdesta viiteen joka viikko, mutta osaan nauttia kivuttomista päivistä kun tiedän mitä se pahimmillaan voisi olla :) Oikea estolääke puuttuu vielä.

Niemja, kurjaa kun migreenisi on pahentunut. Onko sulla sellaisia lääkkeitä, joita voit käyttää raskaana ollessasi?

Salo, toivotaan plussaa samantien, mutta jotain mukavaa ainakin tiedossa! :) Voi vitsit, mäkin haluaisin matkalle.

Maitojunalla takaisin. Tällä viikolla to ei löytynyt sydänääniä ja koko ei vastannut viikkoja. Kehitys pysähtynyt rv 7+ ja olisi pitänyt olla 9+2. Olin siis tk:ssa varhaisultrassa ja siitä sitten pääsin samana päivänä polille, jossa sama todettiin paremmilla laitteilla. Sain mifegyneä kohdunkaulan pehmentämiseksi jonka otin tänään ja maanantaina osastolle, vuorossa cytotecit. Tämäkin piti sitten kokea. Itketty on ja haikeaa, mutta uskon että jos raskaus käynnistyi jo toisen kerran elämässä normaalisti niin eiköhän se vielä tärppää. Katsotaan vieläkö tänä vuonna. Aiotaan odottaa yhet kuukautiset ja katellaan sitten taas täällä.

Lady Bug, Voi kuinka hyvä että raskausaika sujui ilman migreeneitä. Silloin vielä huonompi homma kun hankala lääkitäkin. Mulla on kai perinnöllistä kun myös äidilläni ja veljelläni on.
Ja hieno juttu että on löytynyt kohtauslääke joka tehoaa. Se on totta että niistä kivuttomista päivistä nauttii ja osaa arvostaa kun tietää mitä ne päivät on kun näin ei ole..

salo, Toivotaan että tärppäisi pian! Aivan hyvin voi ekasta napsahtaa. :wink Ja niin, jos ei piakkoin sulla on ainenkin jotain mitä odottaa tuo reissu nimittäin! :)

Neita, Voi pahoittelut. ♡ En tiedä mitä muuta sanoa, toivoisi ettei kukaan joutuisi tuollaisia uutisia kuulemaan. :sad001 Jaksamisia vaikean ajan keskellä! Toivottavasti pian tärppää sitten kun on sen aika.

Voi ei Neita :sad001 Paljon voimia :Heartred

Mulla on nyt kuuden päivän työputki ens torstaihin asti niin menee onneks aika mukavan nopeesti eikä ehdi miettiä testaamista. Testit on nimittäin kotona ja mä pääsen vasta torstai-iltapäivällä kotiin. Perjantaiaamu on hyvä testiaamu :)

Miitu ja Lady Bug: Reissua on aina kiva odottaa :) Mä oon muutenkin tämmönen odotuksesta nauttiva ihminen. Aina pitää olla, mitä odottaa. Toivottavasti pian saa odottaa vauvaa :grin

Voi ei pahoittelut neita :(

Mulla onneks migreeni on näköhäiriö, joka kestää puoli tuntia - pari tuntia. En siis näe mitää sen auran takaa. Suht harvoin seuraa sitä kauheaa pääkipua, ehkä kerran kuus.. Ja siihen auttaa panacod sitte. Mutta tuos viimesimmäs sarjas lähti sormet puutumaan ja puhe ja ajatus sekoili että sen jälkeen ku jäinki sairaslomalle nii ei oo tullu ku kerran kohtaus..
Onneks sielä on löytyny hyvä lääke! Ja ihana reissu tulos ♡

Täälä on illan supistanu aika raakasti ja kipeitäki supistuksia, tuntuu reisis asti.. Saa nähä pitääkö lähteä käymään näytillä. Tiistaina olis kyllä neuvolalääkäri. Ja en oo tehny muutaku istunu tänään :(

Niemja, Mitkäs viikot sulla on nyt meneillään? Onhan se tietysti hyvä käydä näytillä, vaikka ihan sen oman mielenrauhankin vuoksi. Mulle neuvottiin silloin juurikin mennä jos levosta huolimatta jatkuu!

Mulla myös esikoisen syntymän jälkeen migreenit muuttu tuollasiks missä puolet kehosta puutuu. Oli pelottavaa ku oikee puoli alko yhtäkkiä vaan päästä puutumaan ja sit puutu jo kieliki ja käsi. Olin ihan paniikissa ja miehelle huusin ja kävelin pitkin kämppää. Mies sit sai rauhottuu ja ku toi puutuminen loppu niin alko päänsärky ja siitä tajusin sen olevan migreenikohtaus. Mies sit sano jälkeenpäin, että tosiaan migreeniin voi tulla myös puutumista. Mulla on lääkkeenä sumatriptaani, mut eihän sitä raskaana saa ottaa ku on kolmiolääke. Onneks nyt tässä raskaudessa on ollu tosi vähän, onkohan onneks vaan yhesti.

Nyt 25+6 ja onneks rauhottui panadolilla ja unella, joskos pärjäisin tuonne tiistain neuvolalääkärille asti. Ärsyttää tällänen ku ei mitää voi tehdä :(

Mintukka muaki säikäytti puutuminen mutta osasin jo yhdistää sen migreeniin, kun yhdellä tutulla esiintyy sitä.

Takaisin