Toinen haaveissa <3

Mä voisin haluta skipata koko synnytyksen jos vielä raskaudun. Lähin synnäri on PHKS ja sinne en mielelläni astu enää jalallanikaan. Takana siis epäonnistunut käynnistys ja siitä johtuva kiireellinen sektio. Mä olin niiiiiiiiiiin vihainen sillo ja se ei paljon oo siitä laantunu. Pääsin juu kyllä sitte jälkeenpäin keskustelemaan että mikähä meni päksin väellä pieleen ja sain virallisen anteeksipyynnön. Ja sitte jälkeenpäin siitä keskustelusta 36 euron laskun perään ja se oli kirjattu joksku pirun pelkopolikäynniks... Ihan pelleilypaja se sairaala. Olis pitäny arvata ku taso oli sitä jo radikontrolleissa käydessä että ultratessa mua ja syntymätöntä lasta haukuttiin vuorotellen lihavaks joka kerta. No ihan perus 3,5 kiloinen ja 50 cm poikalapsi kyllä syntyi... Että kyllä mietityttää seki tässä että jos toinen saadaan alulle niin viittinkö edes Päksin asiakkaaks ryhtyä.

Kp16 olis nyt menossa. Eilen talleteltiin, mutta limaisuuden lisäks ei oo mitään ovistuntemuksia. Kiertokalenteri arvioi että ovis olis sunnuntaina vasta. Kyllä sen sitte taas tuntee ku käy vihlomaan. Tarvis koittaa vielä peittoja heilutella, mutta vähän huonosti osuu nyt isännän kanssa kotonaoloajat yksiin..

Mashnu, mä oon kanssa synnyttänyt päksissä kiireellisellä sektiolla. Mulla taas on ihan päinvastaiset kokemukset. Kaikki meni radikäyntien ja muiden käyntien kanssa hyvin.

Harmi, että sulla on noin huono kokemus :(

Jäin miettimään Katjushkan ananaskikkaa. Miten se käytännössä menikään? Milloin ja miten kauan ananasta pitäisi syödä ja voiko syödä jotain valmistetta tilalta (luontaistuote).

Mulla kesti menkat sitten kaksi päivää, vuoto oli runsaampaa sen ajan kun kesti ja oudosti supisteli vuodon loppumisen jälkeenkin. Nyt on ollut tänäänkin jotain kummia tuntemuksia ja alaselkää vähän jomottaa. Toisaalta toivon että ovis olisi aikaisemmin, ei tarvisi odotella niin kauan :wink Toivottavasti ei ole mitään erikoisempia vaivoja..

Neita kp 6 yk 8

Ei näy menkkoja eikä plussaa, nyt en kyllä testaa ennen maanantaita. Jotenkin en kyllä usko että sieltä plussaa tulee kun kuitenkin on jo 5 päivää ollut menkkajomotuksia. Ei sillä että menkoista tykkäisin mut onhan tää nyt vähän piinaavaa :D

Mulla oli synnytyksessä tosi ihana kätilö joka jakso tsempata koko sen 45 minuuttia minkä ponnistusvaihe kesti :) Jos vielä joskus toinen lapsi tulee niin pelkään että millainen kokemus synnytyksestä tulee kun joutuu menemään eri paikkaan synnyttämään.

Huomenta! Tuli yhtäkkiä sellanen villi ajatus että pitäskö aloittaa raskausblogi! Kun tämä kerta tulee kuitenkin olemaan viimeinen kerta meillä (kaksi lasta riittää) ja kaikki unohtuu niinn helposti. Sinne vois laittaa näitä konsteja mitä käyttää apuna, kirjata ovistuntemukset kierroissa, seurata raskausviikkojen etenemistä, oireita, tuntemuksia aina vauvan syntymään saakka. Saisi tavallaan jonnekkin talletettua tän fiiliksen mitä on piinailla ja miltä se raskaanaolo tuntuikaan :happy: Keksikääs hauska nimi mun blogille!

Plaaaah, näin viime yönä taas raskausunia. On niin fiilikset et jotain ois meneillään, mutta tuun niin putoomaan korkeelta kun menkat alkaa :sorry:

NuttyKitty mulla vähän sama. Pää kuvittelee ties mitä oireita mut silti jossain takaraivossa kolkuttaa se ajatus että kyllä ne menkat sieltä kuitenki alkaa vaikkaki myöhässä. Ei kuitenkaan oo yhtään niin voimakkaita oireita kun esikoisesta.

Kiva idea nuttykitty! Oon superhuono keksijä mutta laita linkki sitte ku oot sen tehny :)

Nimiäänestys blogille! Sanaleikkejä:

1) Toinen ja viimeinen kerta
2) Toista kertaa vauvaa kyydissä

tai

3) Vauva vaaleanpunainen
4) Le bébé rose

1! :)

Mä pidin esikoisesta raskausblogia ja aion toisestakin. Niitä on kiva lukea ja muistella että mitä kaikkea olikaan. :p

Mä aloin kirjottaa ennen esikoisen raskautta blogia mutta se kuoli kasaan 5 kirjotuksen jälkeen :D sitte aloin pitää käsityöblogia ja seki kuoli. Tein sitte käsityö"blogin" instagramiin käsitöille nii sitä tulee jopa päivitettyä :D

Nuttykitty Minä kirjoitin esikon yrityksen aikana ja raskauden aikana blogia mutta salaista, itselle vähän kuin päiväkirjaa. kirjoitan myös tässä toisessa yrityksessä. Luin ekan blogin kirjoitukset yritysajan osalta. Jännä miten sitä unohtaakin monia asioita. Oli kiva lukea tärppi kuukauden mietteet. Viimeksikin kierto piteni omituisesti ja siten taas tärppikierron ovis tulikin jo reilu viikko menkkojen jälken. Sen kuukauden aikana en ehtinyt kuumeillut tai piinailla yhtään.

Täällä kp 7 ja ihme tuhrut tuli tänä aamuna. Kp 1-2 vuoto ja kp 4 ja 7 tuhrua. Pitää vissiin mennä trampoliiniin pomppimaan että loputkin tulee pihalle :wacky:

Ykkönen siis tulee nimeksi :happy: Mä teen myös anonyymin blogin etten esiinny nimelläni / kuvallani koska en tosiaan halua että esim. töissä mun asiakkaat tunnistaa ja lukee jotain mun kuukautiskiertolimoja :grin:woot::woot:

Ykkönen on noista paras munki mielestä :)

Pikasesti omaa napaa: en saanu ovista bongattua tikkuun , ainakaan sellasia leffaviivoja. Eilen oli älyttömät oviskivut illalla ja tänä aamuna en tajunnu pissata aamulla purkkiin. Sit surkuttelin et hitto eipä täs seksiäkää ollu ja arvatkaas, ku krapulainen ukko heräs ni hän oli super kiimanen - ei ollu kumeja ostanu - ni suihkussa sit paljaaltaan!! :woot: ei tullu tietenkään sisälle ku pelkää raskautta, mutta tässähän vois olla ehkä 1% todennäköisyys (voisko??) raskauteen häh täh häh täh:woot: sen jälkeen oon ollu ku naantalin aurinko koko päivän , ukko jatkaa tissutteluaan ja miä toimin tyytyväisenä lapsenvahtina :p

Heti alkuun onnea Helmiiballe plussasta!

NuttyKitty minäkin kallistun tuohon 1. ☺

Mulla täällä ollu kiirettä ja väsyä niin ei oo ollu voimia kirjotella. Mutta haluan kantaa oman korteni kekoon tohon synnytys keskusteluun. ☺ Itellä jäi peloista ja käynnistyksestä huolimatta synnytyksestä hyvä muisto. Miulla synnytys käynnistettiin diabeteksen takia rv 40+1. Mulla puhkastiin suorilta kalvot ja sit onneksi alko melko heti tulla omat supistukset ja säännöllisesti. Koko touhussa ei loppu pelissää menny kauaa. Kalvojen puhkasusta alle kymmenen tuntia niin typy oli jo sylissä. :) Seuraavan kohalla toivon kovasti että ei tartteis käynnistää että ehtis iteksiään käynnistyä. Vaikka nyt oli käynnistys hyvä kokemus niin minun tuurilla seuraava ei todellakaan ole. :(
Ärsyttää kun ei eilen ehtiny ovistikut tulla. :/

Mulla meni vedet aamuyöllä ja iltapäivällä kun piti mennä päivystykseen ( ei juuri supistanut) niin oli jo tulehdusarvot koholla ja jouduin jäädä sinne yöksi. Aamulla ois käynnistetty mutta käynnistyi sit itekseen noin vuorokausi vedenmenosta. Supistukset oli alusta asti pirun kipeitä ja pahin kipu oli aina peräsuolessa. Tulivat heti 2-3 min välein kun alkoivat. Kuin ois puukkoa työnnetty sinne. En pystynyt juuri liikkua, en maata. Istuin koko ajan pallon päällä ja vedin ilokaasua. 8 sentin kohalla mut haluttiin sänkyyn tutkimusta varten ja sillon otin epiduraalin kun tuntui et taju lähtee. Puudutus auttoi superhyvin mutta hetki sen jälkeen vauvan äänet romahti. Ne onneks korjaantuivat. Myöhemmin kun kohdunsuu oli täysin auki sain vielä puolikkaan puudutteen koska aloin kipeytyä taas ja vauva ei oikeen laskeutunut. No sama homma kävi, puudutus auttoi mut vauvan äänet romahti ja jouduttiin koittaa imukuppia. Ei mahtunut bebe imukupilla ja siitä sektioon. Onneks äänet ehtivät kupin aikana sen verran korjaantua ettei hätäsektiota tarvinnut vaan sain nähdä ja pidellä tyttöä heti syntymän jälkeen.
Tosta jäi kuitenkn tunne et ihan kuin se puudutus ois aiheuttanu ne äänien romahtamiset.. Ens kerralla yrittäisin siks mennä loppuun asti ilman puudutusta.

Eipä tarvii enää testailla kun menkat alko. Jotenki ehti jo toivoa kun kohdunsuukin oli noussut normaalia ylemmäs mutta nyt se on taas laskeutunut normaalille paikalleen. Olipahan ihmeellinen kierto... Jännä juttu muuten että monesti mulla alkaa menkat aina sen jälkeen kun on vähän touhuiltu, niin kävi nytkin....

Takaisin