Toinen haaveissa <3

No just tää vertaistuki on itellekki niiin tärkeää, ihana kun täällä on nii hyvä henkki ja tsemppi :love7 Määki yritän olla stressaamatta ja piän päällä vaan semmosta positiivista jännitystä! :D Alkoholi on ainut mitä välttelen, koitan kiertää sen aia jotenkin. Jo nyt yhden joskus sitten juon nii ei se maailma siihen kaadu. :) Terveitä lapsiahan tosiaan tulee vaikkei kaikki ole edes tienneet olevansa raskaana!

Täällä on tosi ihana porukka. Toista on tuolla mun edellisen lasketun ajan ryhmässä. Mut kirjaimellisesti ajettiin sieltä pois kun kuullemma loukkaannun kaikkien kommenteista ja mukamas kaikkien pitäis tehdä niinkun minä.. En sit jaksanu enää jäädä sinne lisää haukuttavaks. Siel oli kyl kaikkee muuta ku kannustava "tukiryhmä".. Pah!!

Pakko kertoo yks asia mistä loukkaannuin siellä tosi paljon. Kun synnytin joulukuussa ja meijän pieni synty 25päivä, vauva joutu teholle suoraan ja itse tietenkin olin omalla osastolla. Olin siis uuden vuoden ja kaikki tärkeet juhlapäivät erossa mun pikkusesta. Hemoglobiini oli 89 ja olin pirun väsyny ja kipee. Sit valitin sinne "tukiryhmään" et muiden vauvat huutaa vieressä ja mua ärsyttää kun en saa nukutuks ja mun oma vauva ei ollu siinä vieressä, niin tottakai mulla oli häntä kova ikävä. Ja tietysti sattu kuunella muiden vastasyntyneiden vauvojen itkua. Mulle sanottiin todella törkeitä asioita siellä kun halusin avautua mun olosta siellä... Joo ilmaisin asian vähän äkäisesti, mutta kukapa ei sellasessa tilanteessa. Jatkuvasti siel otettiin yhteen jne... Kuullemma neuvon siellä kaikkia (joo sehän on kiellettyä se neuvominen kun joku oikein kysyy apua ja neuvoa).. Mä jotenkin "luotin" siellä pyöriviin ihmisiin ja siihen, että siellä saisi tukea kaikkeen raskauteen/vauvavuode vuoteen liittyen jne.. Sit sain sellasta kommenttia, niin voin kertoo et kirjaimellisesti itkin sillon osastolla kun niitä luvin. Ihmisten mielestä tein väärin kun toivoin, että toisten vauvat olis hiljaa. Saatoin sanoa äkäisesti "toisten pennut huutaa tuossa vieressä ja toivoisin niiden olevan hiljaa". Joo olihan se vähän törkerösti ilmaistu, mutta en sentään sanonu sitä niiden vauvojen äideille. Siinä oli myös perhe joka kävi välillä uutta vauvaa kattomassa ja heillä oli kolme pientä lasta. Ne lapset kuikki koko ajan mun verhojen taakse kun olin pumppaamassa mun vauvalle maitoo (olen vähän arka kun kyse tisseistä ja uudesta tilanteesta) en siis häpeä mutta arka. Ymmärrän, että lapset on uteliaita, mutta vanhrmpien olisi pitänyt tajuta lapsille kertoa, että vieressä oleva äiti tarvitsee omaa rauhaa. Siitäkin mua kritisoitiin. Sen jälkeen päätin, että sinne en enää koskaan avaudu..
Toivottavasti seuraavassa lasketun ajan ryhmässä olisi parempi henki. Oli siellä siis joitain kivojaki joukossa, en tarkota että kaikki kuitenkaan oli sellasia... Toivottavasti teistä ei kukaan mua tuomihe tän takia. Vähiten sillä hetkellä olisin tarvinnu mitään kritisoimista kun muutenki oli vaikeeta, hain sieltä tukee en haukkuja. :)

Kiitos ja anteeks tää ripitys :D

Ja itse ajattelin tuossa pumppaustilanteessa, että itsellåni on kiire pumpata pikkuiselleni maitoa koska muuten en voi häntä auttaa konkreettisesti. :)

Ja jos joku sieltä ryhmästä lukee tätä, niin turha tulla mulle mussuttaa yhtään mistään mitään. Mullakin on oikeus avautua ja avaudun siellä missä mut otetaan vastaan :)

Kultamarja: mulla oli 4/16 se kkm ja todettiin rv 12+0 tai 12+1 en muista enää niin tarkkaan.
Mintukka: oletpa joutunut todella ikävien kommenttien kohteeksi siellä ryhmässä :(

Omppoloinen olen pahoillani. Sun kkm on melko tuore siis vielä ja varmasti on paljon mielessä.
Joo ryhmä josta sain vaan päänsärkyä, mut mun on parempi näin, täällä teidän kanssa <3

Anteeksi, tuun toisesta ryhmästä kommentoimaan. Mintukka ymmärrän tunteen että ei jaksa kuunnella muiden vauvojen itkua jos oma lapsi on teholla. Itse synnytin tammikuussa esikoiseni kuolleena, ja en todellakaan pystynyt sairaalassa kohtaamaan/kuulemaan muiden vauvvoja. Onneksi kätilöt pitivät minua myös erilläänkin näistä muista äideistä ja vauvoista.

Ihanaa, että joku ymmärtää vaikka Janniliini olen todella pahoillani esikoisesi menetyksestä..
Mulla kätilöt laitto mut huoneeseen jossa oli neljä vauvaa.. Siellä ne käyttäyty muutenki epäammattimaisesti ja seuraava tulee syntyy yliopistollisessa sairaalassa. Onneks synnärin saa valita.

Itsekkin valitsin yliopistollisen sairaalan (KYS) vaikka sinne oli matkaa reilu parituntia ja meinaan tulevaisuudessakin sinne mennä synnyttämään. Todella ammattimaista henkilökuntaa ja sain tarvitsemani tuen, mies sai olla yötä miunkaa synnytyssalissa neljäpäivää kun käynnisteltiin synnytystä. Meillä sielä kävi pappi, saatiin käden ja jalan jäljet pojalta.

Noniin. Olen pahoillani niiden puolesta joilla ei tärpänny vielä tässä kierrossa! Onnea seuraavaan kiertoon :)

Mä ymmärrän Mintukka ettei muiden vauvojen itku varmasti helppoo ollu :( mä itse oon sellanen et oon ilonen jos ihmiset antaa neuvoja :) eikä kannata ottaa toisten sanomisista itteensä. Kaikki ei ymmärrä.

Aivan mahtavaa ku on tällanen oma ryhmä kuumeilijoille :joyful:

Mulla ekassa raskauden alkuvaiheen ultrassa oli toinenkin "huone" mut se ei alkanu kehittyy. En tiiä oisinko kahden kans selvinny :wacky: oiskohan mul siis joskus viel mahikset kaksosiin? suvussa niitä ei oo. Varhaisultraan silloin menin jatkuvan pienen vuodon takia ja siellä todettiin se fisteliksi ja määrättiin antibiootit. Sit kaikki menikii hyvin ja nyt siis on 2-vuotias reipas tyttönen talossa. :)

Mulla siis alkoin 17.6. päänsärky ja väsymys. Seuraavana päivänä alkoi sit pissattamien, tuo juiliminen, paineen tunne, menkkamaiset kivut ja pieni selkäkipu, ja ne on jatkunu tähän päivään asti. Aamuisin on kauheen vaikee nousta ylös mut tänään ollu tosi virkee töissä. Huomenna vapaa päivä ja nyt oli pakko kaunistautuu, en tiiä miks :confused005 Mulla aikaisimmat menkkaoireet on alkanu max. 2 päivää ennemmin mut nyt siis neljäs päivä menossa :bored: nyt on kp 30, uskaltaisko testata ainoan raskaustestin kaapista? hirvee hinku ois käyttää se aamulla kp 31 mut entä jos se ois nega? :nailbiting:

Pari kuukautta sitten mä veikkaan et mulla puhkes kysta koska se kipu oli 5 minuutin ajan pahempi ku synnytyskipu, uuh. :dead: mut seuraavat menkat oli sit helpoimmat ikinä eikä ollu yhtään hyytymiä niinku aiemmin. Ja meille siis ollu ehkäisynä keskeytetty yhdyntä enkä oo viime raskauden jälkeen tullu raskaaks.

Joo vähä sekavaa ja avautumista mut yrittäkää ymmärtää :smiley-ashamed004
kertokaas sit ku teillä tehdään taas testejä :smiley-bounce013 ja toivottavasti plussaatte kans!

Olen pahoillani Janniliini menetyksesi johdosta :sad001

Ainiin ja synnytin tämän ekan tyttösen Kätilöopistolla. Ja synnytin muuten siinä Relax Birth tuolissa :) Ärsyttävää oli et kätilö kielsi huutamasta. Olin silleen et täh? Mä synnytän. :sour:. Tuli fiilis lopettaa koko homma ja lähtee muualle synnyttää :meh: no kyl mä tajuun nyt että pitää keskittyy toimittamaan vauva maailmaan mut silti. No joka tapauksessa terve tyttö synty, Vähän vajaalämpöinen mut muuten ok. Kielijänne oli tiukka mut ei sitä siellä sillon huomioitu. Vasta muutama kuukaus myöhemmin monen neuvolaakäynnin jälkeen sain lähetteen. Oiskohan imetys ontunu sen takia? ei tainnu tyttö saaha kunnon otetta. Kyl oli pettyny olo ku kaikki muut imetti ja ite en voinu :sorry: anteeks purku!

Mulla oli Mintukka hyvin samoja kokemuksia omasta ryhmästä. En tykänny siä olla ja mehän perustettiin kielletty ryhmä siis ja lähdin sieltä sitte litomaan ja koko ryhmä hajos lopulta. Mut kans haukuttii aina lyttyyn, sanoin esimerkiksi että en tykkää ku maha kasvaa ku oon aina ollu hoikka nii se on vaan tiellä ja se oli kipeä, no, mut haukuttiin huonoksi äidiksi valmiiksi koska äidiksi kasvetaan mahan mukana ja jos en siitä tykkää nii miks haluan äidiksi ja musta tulee paska äiti koska en rakasta mun mahaa. Ja kaikki kauhisteli kun ääneen sanoin että en tykkää raskaanaolosta ja taas olin paska äiti. Ja sitte ku meillä huudettii ekat 3kk (ja monilla muilla) nii jotku kehtas valittaa kuinka rankkaa heillä on ku toista päivää vauva itkeny jo pari tuntia että eikö tämä ikinä lopu.. Ja jotkut ri ymmärtäny että miten voi olla sellasia vauvoja olemas jotka ei nuku täysiä yöunia heti. Voi luoja sanon minä.
Mutta toivotaan että saadaan Mintukka molemmat hyvä seuraava ryhmä! :)

Papupata rohkeasti vaan testaamaan ;) ja pura vaan! Se auttaa.

Noh ohhoh mitä porukkaa :O oottepad joutunu kokemaan. Ei äitiyttä voi mahan perusteella verrata. Mullakaa ei raskauden aikana aina ollu pelkkää rakkautta mahaa kohtaan eikä ees synnytyksen jälkeen. Meni vähän aikaa luodessa suhdetta lapseen. Voi olla etten oo paras äiti mut yrittäny oon parhaani. Nykyään mä en vois selvitä ilman lasta. Ei kaikki aina mee ihan samalla tavalla jokaisella. :|mulla tyttö onneks nukku yöt hyvin, ehkä se johtu just siitä että pullosta sai kerralla enemmän ku en onnistunu imetyksessä. Mut hei me kaikki ollaan voittajii. :) toivottavasti seuraavan lapsen kohalla asiat menee helpommin kaikille :) me ollaan erilaisii

Reissusta kotiuduttu. Onneks tuli vielä kaveri viihdyttämään. Tästä kierrosta en nyt oo tikutellu mitään kun uskon että ovis oli silloin reissun aikaan. Nyt vaan ootellaan menkkoja että pääsee yrittämään seuraavasta kierrosta :)

Papupata niimpä! Eikös se esikoinen oo aina se harjottelukappale? :hilarious:

Joo ei ne voi ymmmärtää ku heillä raskaus meni nappiin ja synnytys ja vauvan kanssa on niin auvoista ja ihanaa aikaa. Mä voin sanoo ainaki, että vauva aika on mun mielestä kaikkee muuta ku ihanaa. Siis onhan se ihanaa ku se pieni nyytti on siinä, mut se hoito ei oo helppoo. Paljon vie voimia kun joutuu valvomaan yöllä etkä saa oikein kunnolla ladata akkuja missään välissä. Meillä hengitysongelmien takia nukuttiin päikkärit huonosti, mut yöt koneessa ollessa nukku hyvin sentään.
Et niemjakaan oo helpolla päässy omassa ryhmässäs. Se on ihan yhtä luonnollista olla tykkäämättä mahasta kun tykätäkkin. Kaikki ei voi tykätä samasta asioista. Minäkään en nauttinu loppuajasta koska maha oli todella suuri ja itse olen aika laiha, lisäks mulle tuli monimuotonen raskausihottuma joka kutis niin paljon, että toivoin pääseväni mahasta eroon ja äkkiä. Siihen ku ei auta muu ku synnytys. Siinä äiti on isän geeneille allerginen, onhan vauvvassa puolet isääkin. (tästä sen on siis arveltu johtuvan)

Huomasin muuten myös omassa ryhmässäni sit sen synnytysjutun jälkeen, et mun kysymyksiin ei oikein vastattu eikä mun sanomisia oikeen noteerattu mitenkään..

Meidän ryhmä on onneks ollu aivan loistava. En mä täällä forumilla roikkuis enää jos ei olis ollu ja on edelleenki fantastinen porukka jotka kirjoittelee. Ei toki yhtä aktiivisesti ku raskaus-ja vauva-aikana mutta kuitenkin. Toivon että jos vielä tuun raskaaksi niin sen lasketun ajan ryhmä on edes lähelle sitä mitä meidän Helmikuun mammat 2015 on ollu.

Niemja, No on se totta et ensimmäinen on "harjotuskappale" vaikka ehkä aika ikävä sana onkin. Toinen yleensä on helpompi ku tietää mitä noin niinku suunnilleen on tulossa ja mitä kannattaa tai ei kannata tehä :P

Takaisin