Toinen haaveissa <3

Joo lara, tuo paineen tunne on se sana mitä hain. Kuin vatsassa olisi ollut joku kahvakuula painona :D nyt turvotus jo laskenut mutta vielä tiistainakin tuntui erikoiselta ja ovikseen viittaavia oireita oli sunnuntaina. Toivottavasti mulla ei nyt ole ollut vaan jotain ylisyönti ongelmaa :D

Toivoisin että toinen saisi lähiaikoina alkunsa. Esikon imetys vähentynyt ja oon huomannut että painoa tullut useampi kilo ihan nyt syksyn jälkeen. Vaaka näyttää samaa kun painoin puolivälissä esikon raskautta ja esikosta paino nousi n 8kg+. Oon tämmöinen 175cm hintelä ollut aina ja pidän siitä että kurveja tullut mutta ihmetyttää tuo painon nousu. Th sanoi että osalla naisista paino pomppaa imetystä lopeteltaessa. Hormoonit :D toki syönytkin olen kaksin käsin
 
kotimama, pakko kommentoida tota painoasiaa, kun mullahan ainakin nousi imetyksen lopettamisen jälkeen jossain kuukaudessa joku 5-6 kg. Hullua :) Mut se kyl johtu ihan ruokavaliosta, kun ei sitä ilman imetystä voikaan syödä puolta levyä suklaata päivässä :D
 
Noniin nyt käyty lääkärissä ja lääkäri epäili munasarjakystaa joten kuukauden päästä on ultra jossa tutkitaan munasarjat.
 
Hyvä juttu esikko kun pääsit lääkärille, pitkältä vaan tuntuu tuo odottelu ennen ultraa? Miksei aiemmin?

Joo paino on ihan "kivasti" noussut täälläkin.. Vaa'an ohi en uskalla edes kävellä mutta varmaan kymmenen kiloa on enemmän nyt kuin ennen esikoista. Mikä siinä on että on niin vaikeaa ottaa itseään niskasta kiinni??!! Herkut kyllä maistuu, prkl.. Yritän nyt motivoida itseäni rantakuntoon keväälle varattua lomamatkaa varten.

Kp7 menossa ja nyt jo tuntuu että paikat alkaa olla kosteammat?? Pitäis alotella tallettelut vaikka tosiaan sen hedelmällisimmän ajan tästä kierrosta ollaankin miehen kanssa eri osotteissa. Aina voi kuitenkin yrittää!

Mitäpä muuta. Seesteinen vaihe vauvakuumeessa taas meneillään, normaalia tässä kierronvaiheessa, mutta silti ei mene päivääkään ettenkö toivoisi olevani raskaana. Onneksi on kuitenkin tuo ihanankamala ja villinvilkas esikoinen, pysyy ajatukset siinä mikä on oikeasti tärkeää ja olennaista. Jonain päivänä toivon mukaan tulee hänestä sitten isoveli joka VARMASTI pitää huolen siitä ettei äidiltä lopu hommat kesken :wacky::jimlad::p:dead:
 
Esikko hyvä että tutkitaan lisää, kystathan on melko harmittomia jos ei kovin suureksi kasva!

Täälä on aiva ihme jutut menos, ihan koko ajan pitäis olla syömäs ja tekee mieli ihme juttuja, niinku raskaana! Syytän silti imetystä ku nyt kipiänä poika asunu tissillä nii varmaan vaan maidontulo lisääntyny. Miehelle asiaa nauroin nii sille iski paniikki että ei olla harrastettu vielä tarpeeksi seksiä ennen seuraavaa raskautta :'D no, raskaus ny ei vaan oo mahdollinen, valitettavasti. :/ pari päivää jääny o-testit tekemättä ku oon nukkunu pojan kans alakerras.. tänään käytiin sen kans lääkäris ja saatiin ventoline yskään ja herkästi ensiapuun jos siltä vaikuttaa. Mitenkähän sitä malttaa nyt viikonlopuksi mennä töihin?
 
(Vähän aiheen vierestä) Miten niemja annat pojalle ventolinen? Babyhalerilla? Meiän poika sai kans ventolinereseptin kurkunpääntulehdukseen mut eihän tuo 1v suostu sellasta hengittelee :meh: :hilarious: Rimpuilee vastaan ja työntää laitteen pois tai yrittää vaa pureskella sitä :grin Toivottavasti meiän jätkä paranee ilman ventolinee, ei onneks hengitys vingu tai rohise paljoo. Varmaan helpompi muutaman kuukauden ikäselle vauvalle antaa lääkettä kun ei osaa samalla tavalla huitoo vastaan. Paranemisia sinne pienelle :)
 
Joo nyt taas suklaat sivussa jonkun aikaa :D kyllä se tuo syöminen on mikä painoa nostanut. Synnytyksen jälkeen paino laski ja th käski syömään enemmän, varsinkin leipää. Ateriat oli hyvällä tolalla :) koko vauvavuosi meni samoilla kiloilla ja ihan nyt parin kuukauden sisällä tämä hyppy tullut :D liikuntaa harrastan kuitenkin paljon, vaunulenkit 2-3pv, spinning x2 vk ja juoksulenkki 1-2 vk :D suklaan vika ;) oi sillon nuorempana kun pystyi syömään kaikkea eikö näkyny missään :D
 
Hei kaikille! Täällä kans olisi toinen lapsi toiveissa ja tarkoitus olisi aloittaa yrittäminen huhtikuussa, jolloin esikoinen täyttää 3 v. Ei vain jaksaisi millään enää odottaa, joten tulin jo seurailemaan teidän kuulumisia! Plussatuulia! <3
 
IceQueen sain babyhalerin, vähä vaan pelkää sitä ja lakkaa hengittämästä ku sen painaa naamalle mutta ku harjoteltiin nii alkaa pikkuhiljaa sujua :) samoin paranemisia sinne! :)

Duulia ja Hope tervetuloa ♡ toivotaan pikaisia käyntejä :D
 
Kuinka imetys vaikuttaa raskaaksi tuloon? Tällä hetkellä imetän esikoista (1,2v) vielä kerran kaks vuorokaudessa. Yhet menkat on ollu synnytyksen jälkeen joulukuussa nyt kp 47 eikä vieläkään mitään :( vai voiko toi kysta aiheuttaa kiertohäiriöö? Lääkäri tänään sanoi että odotetaan puolivuotta ennen ku määrää terot avuksi... Meinas eka määrätä jo mutta ei määrännyt ku kierto vasta käynnisty nii halus ensin kokeilla jos se itekseen palautus. Mulla oli myös ennen esikoista epäsäännöllinen kierto :/
 
Tervetuloa mukaan Duulia ja Hope!

Kotimama, ihanan aktiivinen liikkuja olet! Eiköhän se paino taas normalisoidu, kun vähän jättää herkkuja pois ja jatkaa samalla tavalla liikkumista. Minulla taas 6 kk imetysaika on ollut elämässäni ainoa vaihe, kun olet voinut mässätä, mitä huvittaa, eikä vaikuttanut painoon. Muutoin kyllä näkyy tosi nopeasti kaikki herkkukaudet :P Melkeinpä toivon, ettei esikoinen olisi hirveän paljon kahta vuotta vanhempi, kun pikkukakkonen tulisi, myös ihan senkin takia, että sillon vielä ehkä pystyisi mussuttamaan salaa sen suklaalevyn ja pari lakupussia päivässä. Nelivuotiaan kanssa voisi olla jo hieman hankalampaa piilotella :D

Avvi, mäkään en oikein löydä motivaatiota itseni rantakuntoon saamiseen. Olen tosin petrannut paljon syömisten saralla, mutta liikkuminen on tosi huonolla tolalla. Mun tekosyy tällä hetkellä on se, että en jaksa aloittaa rapakuntoni nostamista ennen toisen lapsen tuloa, koska raskaana kunto rapistuisi kuitenkin taas. Ja jos meinaan elämässäni lähteä sille tuskaiselle matkalle, jota kunnonkohotusprojetkti vaatii niin haluan tehdä sen vain kerran :D

Hyvä esikko, että pääset ultraan, vaikka olisihan se ollut kivempi saada aika vähän nopeamminkin. Kyllä mun käsittääkseni imetys voi hyvinkin aiheuttaa kiertohäiriöitä. Ainakin mitä täällä foorumilla olen ihmisten kokemuksia lueskellut, niin kierrot saattavat alkuun heitellä jopa 20-60 päivän välillä.. Toivottavasti sulla kuitenkin lähtisi nopeasti palautumaan!

Niemja, paranemisia pienelle! Ja hih, naureskelin tuolle miehesi hätääntyneelle kommentille, että ette ole ehtineet harrastaa tarpeeksi seksiä ennen toisen lapsen tuloa. On hänelläkin huolensa :DDD
 
esikko melko yleisiä ilmeisesti kiertohäiriöt imetyksen aikana. Alkuun saattaa olla pitkiä kiertoja ennen kuin tasaantuu, toisilla vielä pitkään imetyksen lopettamisen jälkeenkin epäsäännöllinen kierto. Toisilla sitten taas heti säännöllinen kierto vaikka miten paljon imettäisi. Eli imetys voi vaikeuttaa raskaaksi tuloa, tai sitten ei mitään vaikutusta, yksilöllistä. Kärsivällisyyttä :) tiedän että on paljon pyydetty... Toivottavasti ei oo muuta ongelmaa kun se että kierto vasta käynnistelee ja siksi venyy. Ei kai muuten imetyksen aikana myönnetä mitään hormoneja kierron tasaamiseen?

Kotimama herkkuja nyt vähemmälle niin painon nousu loppuu :wink Ite pelkään imetyksen vähentämistä/ lopettamista kun nyt saa syödä mitä vaan ja paino vaan putoaa :grin

IceQueen, kierron käynnistymistä odotellessa, 1v1kk poika tissillä n.7x/vrk (tai nyt kun on kipeenä n.20x/vrk... :dead: )
 
Nyt alko mietityttää et pystyisköhän teroilla käynnistää kierron imetyksen aikana... Ainakii pikagooglauksen perusteella se onnistuis. Alkaa pikkuhiljaa masentaa tää kohta vuoden "yritys", tai siis yrityksen odotus. Toiselle annettu lupa tulla kun on tullakseen melkein heti esikoisen syntymän jälkeen mut eihän tässä mitään raskaaksi tulla kun ei kierto käynnisty imetyksen takia :sad001
 
Minäkin oon kuullut lähinnä et ennen muita hoitoja lopetetaan imetys ja katotaan auttaako se..
 
Minäkintulen tänne mukaan haaveilemaan. :) Esikko on 7kk ja imeteän edelleen 4-5 krt/päivässä. Ensimmäiset kuukautiset tulivat tammikuun alussa, toiset (jos olivat kuukautiset) tammikuun lopussa. Vuoto oli todella niukkaa, vähän tiputtelua parina päivinä kuukautiskipujen kera. Mietin, että mahtoikohan kyseessä olla ovulaatio? Se ei toisaalta ole aikaisemmin ollut kivulias eikä vuotoja ole ollut. Raskaustestit näyttävät kaikki negaa. Ilmeisesti epäsäännöllinen kierto on melko tavallinen imetyksen aikana?
Meillä on Indien kanssa sikäli samankalatainen tilanne, että mies ei halua toista lasta. Silti ehkäisyn käyttö on ollut vähän niin ja näin ja salaa haavelen, että tulisin raskaaksi.:p Ikää on justiinsa 36, joten sekin tässä vähän painaa.
 
Mä oon ihmetellyt omalla kohdalla, kun imetyksen lopettaminen ei vaikuttanut mitenkään painoon. Taidan painaa jopa vähän vähemmän kun ennen esikon syntymää :wideyed: oon tämmönen laihalöllykkä, et lihasta pitäis hankkia, mut miten sais itteänsä niskasta kiinni ja aikaiseks :D

Varmasti turhauttaa ja paljon tuo, kun kierto ei käynnisty ja vauva haaveissa, itse oottelin sen 1,8v eli viime syksyyn asti niitä menkkoja. Tosin me vasta viime kesän paikkeilla alettiin olemaan sitä mieltä, että olisipa mukava, kun tulisi toinen lapsonen. Nyt alkanut jotenkin kovasti jännittää ja mietityttää, että jos toista saakin yrittää vielä hirveän kauan tai jos ei tule ollenkaan. Ikääkin tulee kuitenkin kokoajan lisää. Lisäksi kun taloudellisestikin ajateltava, olisin toivonut että toinen tulisi maailmaan ennenkun esikko 3 vuotta. Noh.. Nää on nyt tämmöisiä mietteitä mitkä nostaa päätään menkkojen aikaan, nyt siis kp1 :shifty:
 
Takaisin
Top