Toinen haaveissa <3

Joo tuo "kiinnittymis yritys" voisi hyvin pitää paikkaansa jos haalean plussankin näytti! Nyt saa sitten luvan tällä kertaa tarrata lujemmin kiinni! :Heartred

Mulla alkoi nyt ihan järkyttävän kovia repiviä kramppeja ja välissä nipistää, voiko olla kiinnittymiskipuja?! Tänään on 8 päivä tikutetusta oviksesta...
 
Muokattu viimeksi:
Heips!

Liityisin joukkoonne toiveekkaaseen... Meillä siis esikoinen 1v4kk. Poitsun täyttäessä vuoden päätimme antaa mahdollisuuden toiselle lapselle tulla. Kolmannesta yk:sta jo tärppäsikin. Iloa kesti vajaat 2kk, kunnes 11.rv:n päätteeksi tuli spontaani keskenmeno. Tästä nyt vasta viikko, mutta tiedämme että haluamme uudelleen yrittää. Jälkivuoto vasta loppunut. Tässä "kierrossa" yritän olla miettimättä raskautumista, mutta emme tietoisesti aio ehkäistäkään. Tästä tämä lähtee...
 
Muokattu viimeksi:
Tervetuloa! Kurjuus noita keskenmenoja.. :sad001 Voimia sulle :Heartred Toivottavasti vierailu tässä ryhmässä jäis lyhyeksi ja km viimeiseksi, seuraava plussa syliin asti!
 
Moikka!

Täällä siis huutelee omasta toisesta, miehen kolmannesta mutta ensimmäisestä yhteisestä haaveileva. Yritystä ollu elokuusta lähtien vaikka oma kuumeilu alko jo paria kuukautta aikasemmin. Yhteisestä päätöksestä jätettiin siis pillerit pois elokuussa ja siitä saakka enemmän ja vähemmän joka kierrossa pidelly peukkuja seuraavat menkat jättäis tulematta.
No niinhän ne nyt tekikin, myöhässä siis oli jo viikon verran ja kerkesin jo kaikenmaailman oireet bongaamaan jo melkein oviksesta saakka. No itkuhan se meinas sit aamulla tulla kun huomasin et sieltä se täti tuli TAAS kylää :sad001. Eilen oli kummia alavatsa kipuja mitkä ei siis ollu mitään menkkakipuja ja kaikki muutkin menkkaoireet jätti tulematta.
Pienesti mielessä pyörittelen ajatusta varhasesta keskenmenosta, mut voihan se olla et oma pää tehny tepposet. Menkat myöhässä ja "oireilut" vaan koska niin kovasti tahtoisin sen kasvavan napakummun.
 
taisinkin tuohon toiseen kakkosta haaveilevaan ryhmään jo välillä kirjoitellakin mutta kirjoittelenpa tännekin, pillerit jätettiin pois toukokuussa ja siitä lähtien vähän tjottailu meiningillä (enempi vähempi) menty... esikoinen on nyt vuoden ja imetyskin jäi pois joskus 9kk iässä... kierrot ollu siinä 31-34 välillä ja nyt mennään jossain kp16...
 
Kyfi86 Meillä on aika samat kp:t menos. Mulla tänä kp 17 ja eilen laitettiin siemenet uimaan kohti määränpäätä, saa nähä tärppääkö. Parin viikon päästä näkyy. Oon vähän skeptinen enkä oikein usko, että ois onnistunu. Tsemppiä kaikille yrittäville.
 
Mulla masentava todellisuus iski taas päin näköä.. Nyt kun kierto viimein käynnisty ja oviskin oli niin luteaalivaihe jäi lyhkäseksi :sad001 Ehdin jo ilakoida ettei ehkä sittenkään tarvi lopettaa imetystä kakkosen tulille saamiseksi, mutta eihän se nyt niin helposti käy. Varmaan menee vuosi siihen että saa pienen takiaisen vierotettua ja sittennvuosi taas siihen että kierto tasoittuu ja sitten vähintään vuosi että tärppää jne :confused: Jotenkin sitä ikäeroasioita ym pohtiessa ei ollenkaan muistanut varautua tähän että kuuluu kumminkin näihin joilla vähäinenkin imetys ehkäisee..
 
Voih Aeria tosi harmillisia uutisia! :sad001 Ei kannata vaipua epätovivoon vaikka se parhaalle ratkaisulle tuntuisikin! Suosittelen imettämään vauvaa niin pitkään kun sille rinta maistuu, se on sille parasta ravintoa:Heartred jatkatte yrittämistä ja mikäli kierto kuitenkin toimii niin eikai silloin pitäisi olla imetyksen enää mitenkään merkittävästi ehkäisevä? Leuka ylös rinnasta ja uutta yritystä vaan putkeen!:)
 
Hemma, kyllähän tuo laskennallisesti ajatellen voi olla kiinnittyminen jo tuossa vaiheessa. En tosin tiedä miltä tuntuu kiinnittymiskivut kun ei itsellä ole ollut.
 
Mun mielestä imetyksen ja synnytyksen aiheuttamien vahinkojen ehkäisytehoa vähätellään. On toki niitä jotka tulee pari kk synnytyksen jälkeen vahingossa raskaaksi, mutta mun mielestä ehkäisyllä turhaan stressattin jälkitarkastuksessa. Tai ainakin ne vois kysyä että onko teillä ajankohtaista ennen kun alkaa tuputtaa infoa asiasta. Mä oisin halunnut enemmän tietoa siitä miten päästä takaisin satulaan ja vähemmän tietoa siitä miten raskautta ehkäistään. En koe olevani kuitenkaan vastuuttomimmasta päästä kun tähän ikään mennessä yhen mukulan pyöräyttäny ja senkin erittäin laskelmoiden ja kovasti yrittäen.
 
Joo kai periaatteessa kaikki on mahdollista tai sitten vaan kuviteltua kun nyt taas ei kyllä oo mitään kipuja eikä tuntemuksia, pessimistisesti yritän vaan varautua pahimpaan vaikka tekisi mieli vaan jo testata mutta en halua nähdä sitä negaa...
 
Musta tuntuu Orm että ne siellä sitä ehkäisy infoa tuputtaa niin kovasti kun ilmeisesti aika iso osa keskeytyksistä tehdään alle vuosi sitten synnyttäneille kun jotkut sitten pamahtelevat raskaaksi vain katseesta eikä sitten halutakkaan sitä vauvaa.. Mutta tuossa olen samaa mieltä että se voisi olla ennemminkin niin että ne kysyisi että olettekos ehtineet ajatella että onko toinen jo haaveissa vai onko tarkoitus nyt sitten ehkäistä uusia raskauksia, näin jokainen saisi haluamansa infon sieltä!
 
Joo kai periaatteessa kaikki on mahdollista tai sitten vaan kuviteltua kun nyt taas ei kyllä oo mitään kipuja eikä tuntemuksia, pessimistisesti yritän vaan varautua pahimpaan vaikka tekisi mieli vaan jo testata mutta en halua nähdä sitä negaa...
No mutta eihän raskaus kipuna oireile ihan alussa, joillain kipua ilmaantuu vasta synnyttäessä :wink Mulla raskausoireetkin alkoi ekalla kerralla vasta pari päivää plussan jälkeen, eikä kaikille tule raskausoireita ollenkaan. Tosin onhan se hyvä varautua kaikkeen.
 
Niin totta tuokin! Olin ekan kanssa ihan kuoleman kielissä kun oli niin jäätävät pahoinvoinnit että ehkä joku lievempi versio voisi ollakin parempi ja totta tosiaan se ettei enne plussaa kai pitäs mitään oireita odottaakkaan mutta kun täällä lukee muista jotka on huomanneet kaiken ennen plussaa jo niin sitten tulee itselle niin epävarma olo että no en mä nyt ainakaan sit raskaana ole:P
 
Kysyi ne minultakin jälkitarkastuksessa että ootteko ajatelleet milloin seuraavan aika on. No ei oltu ajateltu mutta siinä tilassa tuntui ettei ikinä enää. Ja sanoin selkeästi ettei ehkäisylle ole tarvetta nyt koska ei ole eikä tule olemaan pitkään aikaan mitään toimintaa minkä seurauksena raskaaksi tulisi. Siihen sanottiin vaan että kyllä ne halut palaa ja sitten ehkäisyvalistusta. Mietin koko ajan että no halut voi palata joo mutta palaako kyvyt. Ja painelin sitten kotiin itkemään. Enskerralla käyn yksityisellä jälkitarkastuksessa.
 
Voih! Onpa ollut ikävä kokemus ja törppö täti! Mulla oli kans kyllä kaamea kokemus jälkitarkastuksesta! Mä jouduin siis kiireelliseen sektioon kun pamahti eklampsia gravis ja jälkitarkastuksessa se lääkäri ei sanallakaan mitään siitä puhunut ja kun olisin halunnut siitä keskustella kun se asia oli ihan kauhea silloin (pelottaa kyllä vieläkin) mutta en mitään tukea saanut...

Nyt jännittää tuo testaaminen senkin vuoksi että mulla on lääkitys verenpaineeseen joka ei sovi raskausaikana ja käskettiin vaan sitten soittamaan kun plussa on tullut että vaihdetaan albetoliin niin en haluaisi syödä sitä yhtään päivää pidempään kun on pakko..
 
Aeria, ei kannata vielä heittää kirvestä kaivoon. Itsellä imetyksen aikaan kierrot niin heitteli, ettei niiden perusteella voinu sanoa mitään. Siis, että toisessa kierrossa vois olla otollisemmat olosuhteet... Nopeasti sitten imetyksen lopetuksen jälkeen kierto tasoittu.

Orm Onnekas, saman tyyppinen kokemus jälkitarkastuksesta (siis, että tyrkytetään ehkäisyä). Kovasti ihmetteli, kun en lisähirmoneja ollut haluamassa synnytyksen perään imetystouhujen päälle. Ei silleen, että muuten vastusta hormonaalista ehkäisyä, itse vaan koin että halusin olla ilman purkista syötäviä hormonia siinä hetkessä. Ja vaikka ihan siinä hetkessä uusi raskaus ei ollut ajakohtainen, tiesin että on ajankohtaista seuraavan kahden vuoden sisään.
 
Kääk! mä nyt en sit malttanut olla tekemättä sitä testiä ja hyyyvin haalean plussan sain! Tänään siis vasta kp 23/25-26 enkä uskalla oikein vielä iloita tai edes huudella tuonne jo plussanneiden puolelle, nyt jännittää :Heartred
 
No en nyt sit malttanut olla kokeilematta digillä ja tuli 1-2vko raskaana! :Heartred Eikö ne nää digit oo jotenkin varmempia? uskaltaako tässä jo uskoa tuohon vai?! en oo ennen käyttänyt digiä!
 
Takaisin
Top