Toinen haaveissa <3

täällä kp on jotain 20-22 välillä ja siis km kiertoa, täällä kans kauhee valkovuoto muutaman päivän ollu ja tänään sit huvikseni o-testiä kokeilin ni puhdas nega, liekö sit menny jo vai vasta tulossa
 
Hyvä minea että saitte puhuttua :)

Mulla on ollut epämääräistä nippailua alavatsassa nyt toista päivää :o ehkä perjantaina testailen, kun meillä on juhlat illalla niin tietää uskaltaako ottaa vai ei. Toivotaan, että saa keksiä valheita juomattomuudelle ;)
 
Tsemppiä Mendinia, toivottavasti plussa pärähtää ruutuun! Mekin käytettiin eilen mahd. ovis (laskureiden mukaan) hyödyks. Saa nyt sit loppukuusta nähdä miten käypi. Ekasta lapsesta tärppäs heti pillereiden lopettamisen jälkeen. Mitähän nyt. :)
 
Vaikka melko tarkasti olenkin perehtynyt ovulaatioon niin mietin tässä muutamaa juttua. Eli mulle on muodostunut kaava: ovistesti hymyilee ekan kerran (aamupissa), sit muutama tunti siitä alkaa oviskivut jotka kestää sen päivän ja seuraavana päivänä testi hymyilee yhä mutta kivut on poissa. Milloin ovis tapahtuu? Eli mistä mihin voi sanoa että nyt on otollisimmat hetket?
 
jos oon oikein ymmärtänyt ni heti kun sen o-plussan saat ni olis otollisimmat hetket, ja ei tietysti haittaa jos vaikka on uimareita jo odottelemassakin :)
 
Meillä eilen ja toissailtana hyödynnetty mahd. ovikset. :angel7: Ja täällä ihme oireita, mahaa turvottaa aivan älyttömästi, näytän aamusta iltaan siltä kuin oisin 17+ viikolla raskaana. Ja tällä hetkellä toi mahan juilinta keskittyy oikealle puolelle. Jännittävää! Saas nähdä mitä tuleman pitää. :joyful:

Kummasti on vaan jaksanut juosta salilla ja tehdä lihaksia, vaikka tuo alamaha juilii. Ei kyllä siellä huomaa. Käyn ahkerasti salilla, noin 3-4 kertaa viikossa. Aion jatkaa vaikka raskaaksi tulisinkin niin pitkälle kuin mahdollista. Mitäs muu porukka harrastaa vauvan teon lisäksi? :happy:
 
Täällä harrastuksena myös kuntosali 3x viikko ja jalkapallo 1-3x viikko plus muuta hyötyliikuntaa! Viime raskaudessa rehkin salilla viimeisiin viikkohin asti, uskon että siitä oli hyötyä leikkauksesta toipumisen kannalta.
 
Mä oon käyny salilla välillä. Nyt en kyl varmaa kuukauteen oo käyny ja pitäis lopettaa se salikortti. Turhasta viiti maksaa niin paljoa ja en kesällä kuitenkaa käy salilla.

Ainahan sen voi uudelleen ottaa jos innostuu liikkumaa :)
 
täällä pongasin ovulaation eilen kun mietiskelin kun niin kovia vihlasuja oli molemmin puolin mahaa ja tikutin sit huvikseni:) nyt ois sit jonkun "kaavion" mukaan 30% mahkut tärppiin :grin
 
fertility-and-conception-infographic.png
 
Kerroinkin et aloitin pienen elämäntapa remontin, tulosta on tullut ja painokin pudonnut melkeen 5 kg, jei! Mun mies on ottanut nyt oikein asiakseen että laitetaan vauva aluilleen :D muistuttelee että mennään tekemään talletukset :) ovis hyödynnettiin että nyt vaan odotellaan. Tällä kertaa en ehkä olis niin pettynyt vaikkei tärppäiskää kun tosiaan on toi etelän reissu tulossa et on vähän kaksijakoinen fiilikset...
 
Moikka kaikille :) Täällä sivusta seurailee toisesta lapsesta haaveileva mamma... Poika on vasta 5,5kk mutta toinen on ollut toiveissa jo heti tämän ykkösen syntymän jälkeen. Mies (!) sai puhuttua minut uskomaan että mahollisimman pieni ikäero lapsille on hyvä :D Ite oon aikaisemmin ajatellu et ehkä parin vuoden ikäero tai vähän päälle sen, mut nyt kovasti toivoisin pienellä ikäerolla toista lasta :)

Meillä on vaan sellanen tilanne että toista saattaa joutua odottamaan koska imetän ja kuukautisia ei ole vielä kuulunut synnytyksen jälkeen. Kumma juttu kun aina on toivonut elämää ilman kuukautisia, mutta nyt ensimmäistä kertaa elämässäni toivon että ne alkaisivat :D Eli toistaiseksi ei yritetä koska raskautumiseen ei vielä mahdollisuutta ole, mutta haaveilen. Toivottavasti kierto tässä jossain vaiheessa käynnistyisi imetyksestä huolimatta, enkä olisi niitä kenellä menee vielä pitkään imetyksen lopettamisen jälkeenkin ennen kuin hormonitoiminta käynnistyy. Imetystä en halua lopettaa raskautumismahdollisuuksia parantaakseni, oma maito on kuitenkin sitä parasta ravintoa lapselleni. Vuoden ikäiseksi haluaisin imettää poikaa, toivotaan että tuo toistaiseksi vielä erittäin ahkerasti yötäpäivää tissittelevä poika ei oo liian tehokas ehkäisykeino :D

Ensimmäinen lapsi sai alkunsa toisesta kierrosta yhdistelmäpillereiden lopettamisen jälkeen, yrittämisestä ei siis kokemusta ole. Ekasta tein raskaustestinkin varmaan vasta joskus vk7 :D En vaan osannut odottaa että heti tärppäisi eikä kierron pituudestakaan ole mitään hajua kun olin pillereitä syönyt niin pitkään. Täysin tietämätön siis kaikista ovulaatiojutuista sun muista asiaan liittyvistä mutta näitä teidän juttuja lukiessa oppii uutta :)
 
Mistä tietää koska on eka kp varmasti? Mulla kuukautiset starttaa nykyään oudosti, ensin on pientä vaaleanpunaista vuotoa ja sit saattaa olla päivä tai pari ettei mitään kuulu ja sitten tulee kunnon vuoto.
 
Ekaa kertaa ikinä sain noin tumman viivan ovistestii eli taisin olla kerranki oikeesee aikaa testaamassa (epäsäännöllinen kierto)

Harmi vaa ettei oo ehitty viikonloppuna pupuilla ollenkaan :"( nyt vois viel yrittää ku mies tulee koht kotii :D vai onkohan jo myöhästä..
Toi kyfi86 laittama taulukko kyl antais viel vähän toivoa!! :D
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    539 KB · Katsottu: 134
Mulle kävi tänään jotain outoa! Rupesi tuntumaan et ihan ku kännykkä tärisee taskussa kunnes mä tajuan että se ei ole kännykkä vaan mun alapää! Siis niin ku tuolta häpyluun takaa tärähtelee tai toisin sanoen värisee ihan koko ajan viimeiset kaks tuntia! Onko kellään kokemusta?? Oon lukenut elohiiriiristä yms mut mulla värisee "aalloittain" kuin joku vibraattori! Woooot???
 
Hei, kuulostaa tutulta Ninjaana. Oon tuntenut myös sellaista värinää jossain vaiheessa kiertoa, enkä tosiaan tiedä mitä se tarkoittaa.
 
Takaisin
Top