Toinen haaveissa <3

nyt on viikon verran ollut vuotamatta, kestihän tuo km vuoto jonku 2 vk:shifty: sillä aikaa ei ollu petipuuhia mutta heti vuodon loputtua kyllä:grin
 
Saako liittyä mukaan kuumeilemaan? Mulla esikoinen täyttää 3 elokuussa ja vauvakuumeesta oon kärsinyt jo melkein kaksi vuotta. Nyt kun valmistun syksyllä sairaanhoitajaksi niin ajattelin että ois nyt hyvä aika hankkia toinen lapsi ja kerkeisin viedä opiskelutkin ennen sitä loppuun :) Mun mies on 31 v. ja minä oon 24. Ollaan oltu yhdessä pian 5v. ja kihloissa 4. Naimisiin ollaan menossa syksyllä eikä haittais yhtään vaikka oisin silloin raskaana. :angel8
 
Tervetuloa millier ja minea! :) pahoittelut kp 1:stä lucy :sad001 ja toivottavasti kyfille alkaisi pian menkat (jos piti yhden kierron olla väliä ennen uutta yritystä)!

Tajusin etten itseäni ole pahemmin esitellyt. Itse olen 27 ja mies 28 ja esikoinen täytti huhtikuussa vuoden. Esikoista yritettiin vuosi, joten katsotaan miten kauan toista saadaan odotella pcos-diagnoosin takia. En mitään lääkkeitä siihen kuitenkaan ole hankkinut ja esikoisen jälkeenkin kierto oli jo alkuvuodesta alkaen tasainen ja ovikset selvät, mutta heti kun varsinainen yritys alkoi niin alkoi kierto sekoilemaan ja viimeksi olikin muistaakseni jotain 48 päivää.... Nyt on hiukan ollut ovistuntemuksia, mutta jotenkin sellainen olo ettei ovista ole ollut. Esikoisen jälkeen on irtoamiset tuntunu todella selvästi! No peitto on heilunut varmuuden vuoksi kuitenkin, vaikka esikoinen viekin kaiken energian ja mieskin on välillä ollut vähän" onko pakko" meiningillä :D
 
Enpä ole minäkään sen kummemmin esittäytynyt, eli ikää 27, ukko täyttää 37, 1 yhteinen ensi viikolla 1 vee, ja kolme bonuslasta. Yk 4 meneillään (ekaa yk:ta en kyllä edes laskis). Naimisissa elokuussa 2 vuotta.
 
Aarghh. Nyt kyllä pännii kaikki. Anteeksi, mut pakko avautua. Miehen kanssa taas riitaa. Tuntuu, että nykyään mies ei muuta tee ku lojuu kotona, ei innostu mistään ja aina pahalla tuulella. Kaikki on aina huonosti, mä en tajua mitään ja mä teen kaiken väärin. Mikä hitto tuota ukkoa vaivaa? Ja nyt "yritetään" lasta, sen takia lainausmerkeissä koska se ei oo sanallakaan sanonu että haluaa nyt toisen, mä oon oikeestaan sen päättänyt ja se on hiljaa hyväksynyt koko jutun. En aina tiedä mitä ajattelis. Ja kauanko jaksan tuommosta hapannaamaa kattella.. Ärsyttää!
 
Mä oon huomannut et riitojen aikana alkaa helposti tuntumaan siltä et "aina", mutta sitten ku asiat saadaan sovittua niin huomaa että ei se tilanne ollutkaan niin paha kun silloin kiukku päissä tuntui. Riiteleminen on hanukasta, samoin mykkäkoulu...
 
Höh, ikävää et teil on nyt riitoja enemmän Minea! :sad001

Kannattaa myös puhua tää lapsiasia tarkasti läpi ettei ala kumpaakaan kaduttaa tai ahdistaa tilanne.

Meillä alunperin mä halusin kaksi lasta. Miehelle olis riittäny yksi hyvin. Olisin halunnu vähä alle 2v ikäerol mut mies ei halunnu niin nopeasti ni en painostanut. Esikoinen meil tärppäs tosi nopeesti ja mies varmaa ajatteli et toinenki tulee yht nopeesti ja "säikähti". Nyt sit pidempään tjottailleina mieskin kattelee pikkuvauvoja taas eri silmällä :)
 
meilläkin esikoinen tärppäs aika heti pillereiden pois jätön jälkeen mut tää toinen nyt antanut odotuttaa itseään sen vuoden verran:sorry:
 
Minea kuulostaa siltä, että sun miehellä on paha olla ja purkaa sitä tuolla tavoin. Itse syyllistyn usein tuohon, jos oma paha olo ja stressi menee yli enkä ole saanut purettua sitä. Tsemppiä, riitely on aina todella ikävää!

Höh kyfi, meillä oli sama juttu esikoisen kanssa ja se vuosi on piiiitkä aika odottaa. Jokainen kiertokin on pitkä aika!

Hmm, voisikohan herätellä toiveita, kun perjantaina join lasin (oikeasti vaan pienen lasin) punaviiniä ja eilen oli aivan järkyttävä olo aamusta. Huimasi ja oli tosi heikko olo. Nyt on kp 25, että vaikka ovista en varsinaisesti ole bongannutkaan, normaalikierron (30-32) mukaan se olisi ollut noin viikko sitten. Mutta nyt en oikeasti testaa yhtään liian aikaisin vaan katson koko ensi viikon läpi jollei oireita ilmaannu.:rolleyes:
 
Mäkin voisin taas aktivoitua tänne enempi, vaikka meillä nyt ainakin tämä ja seuraava kierto taukoillaan.
Kirjottelen myös tuolla Raskaaksi 2015 ketjussa, mutta siellä on niin kova tahti että ei meinaa pysyö kärryillä.

Mutta siis lyhyt esittely, eli täällä 28 - vuotias (syksyllä täytän 29) äippä, mies on vuoden vanhempi. Esikoinen on vähän relu 1-vee.

Meillä oli alunperin vähän puhe, että ruvettaisiin vasta elokuussa yrittämään, koska mies ei niin innoissaan ole toista lasta vielä hankkimaan. Mutta sitten kuitenkin jo viime joulukuussa hänen aloitteestaan kumit jäi käyttämättä. Muutakaan ehkäisyä ei ole esikoisen syntymän jälkeen hommattu joten tjottaillen ollaan menty. Mutta nyt kuitenkin itsekin ehdotin että pidettäisiin nyt pari taukokiertoa. Ajattelin että olis hyvä jos la osuis aikaisintaan kesäkuulle (tai ihan ihan aikaisintaan toukokuulle) koska mulla alkaa töissä yks kiinnostava koulutus joka kestäis toukokuulle (oli jo alottamassa sitä kerran aiemminkin mutta jouduin perumaan ku tulin esikoisesta raskaaksi ja olis jääny puoli vuotta koulutuksesta käymättä), sitten mieskin ehtisi valmistua opinnoistaan ennen vauvan tuloa, mä ehtisin pudottaa painoa, edes siihen mitä olin ennen esikoista (mulla on reilu 30kg ylipainoa) ja edittäis hommaamaan isompi kämppä...

Eli siinä lyhyt yhteen veto meidän tilanteesta. Kuume on kyllä kova, mutta josko sitä malttaisi odottaa vielä hetken. Niin joo, ja nyt näyttää myös mun kierto tasaantuneen, kierto on 30 päivää ja ovis on kp 20. Lutis jää vaan 10 päivään, mutta niin se taisi olla silloinkin kun esikoinen tärppäsi. :)

-Tyttötiikeri kp 4/30, taukokierto-
 
Onpas hassua et esikoisen monet on saanu nopeesti aluille mut toista sit joudutaa odottelee :/

Mendina, kaikkihan voi olla mahdollista :wink
 
Joo on varmasti paha mieli, mutta turhauttaa kun oon monta kertaa kysyntyt että onko jotain niin ei... Kun tuo puhuminen on niin vaikeeta edelleen hänelle. :confused013 No ehkä tää tästä. Eilen se lähti ja luulin aamu 6 että ei oo hitto tullut edes kotia, mutta olikin jäänyt alakerran sohvalle. Ei mitään tietoo millon on tullut. Tuo on mun mielestä tosi epäreilua ja kohtuutonta ja auta armias jos mä joku ilta keksisin lähteä johonki ja jättää sen pojan kans kotia... ei ei. Mutta hän saa tehdä mitä lystää. :smiley-angry002 No mut nyt lopetan! Anteeksi vuodatus ja kiitos tuesta ja kommenteista! Kyllä se siitä.

Ihanaa kun on kesäkuu, on niin mukava kesä tiedossa töiden puolesta ja kaikkea. Mites muiden kesäsuunnitelmat? ootteko lomalla vai miten teidän kesä sujuu? :dance008

Mua on vaivannu päänsärky viime päivinä enemmän kuin yleensä. Hartiat vetää ihan jumiin niin aamuisin on sen takia kipee pää, mut siitä ku pääsen liikkeelle ja vetreydyn niin päänsärky yltyy. Välillä jyskyttää ihan kunnolla. Mahaa turvottaa siis koko ajan! En tiedä liekö jotain hormonimuutoksia noiden ehkäisyrenkaiden lopettamisen jäljiltä vai mitä. Jouduin muuten noiden hartioiden kanssa olemaan ihan pari päivää saikulla kun veti hartiat lukkoon yks päivä. Siinä söin kovasti kaiken maailman lääkkeitä mutta lopulta mulla auttaa tohon niskalukkoon vain teippaus fysioterapeutilla. Uskomatonta miten invalidisoivaa niskan jumiutuminen on! Jos ois siinä pieni vauva ollut niin en tiedä miten oisin pärjänny.
 
Noi miehet on semmosia, että niille on pakko antaa omaa tilaa ja ohjata tajuamaan muka "itse" asioita :wink

Täällä onkin paljon uutta porukkaa, tervetuloa! :)
 
Minea, meillä ollut vähän samanlaista meininkiä miehen kanssa.
Mun mies on aika no, ujo, arka, epäsosiaalinen... Sen on hankala tutustua uusiin ihmisiin ja esim se ei pysty yksin lähtemään meidän tytön kanssa vaikka puistoon ku "ahdistaa jos joku vieras tulee puhumaan tai jos tyttö rupee itkee niin vähäks noloo ku sit kaikki tuijottaa"... Ja siis kaikki viralliset asiat jää aina mun hoidettavaksi, neuvolat, päiväkotiasiat yms yms yms.

Mutta siis munkin mies on kotona aina vaan koneella, sitä ei ikinä huvita tehdä mitään, sanoo ettei jaksa. Meilläkään mies ei varsinaisesti halua tai ainakaan halunnut toista lasta, mut tosiaan kuitenkin hänen aloitteestaan ne kumit jäi pois... Välillä oon miettiny et onko eron hetki jo käsillä, kun tuntuu et mies elää edelleen nuoren sinkkumiehen elämää ja mä elän tässä avioliitossa yksi perhe-elämää. Oon sanonutkin sille että tässä tilanteessa mä saan sekä parisuhteen että sinkkuuden huonot puolet, mutta en kummankaan hyviä puolia. Ja keskusteleminen ei onnistu ikinä, mies ei joko puhu mitään tai hokeen vaan "no en mä tiedä". Niin raivostuttavaa. Oon monesti ihmetellyt hänelle että miksi sitten on mun kanssa kun kuitenkin haluaa vaan olla yksin...
No saatiin jonkin verran puhuttua joku aika sitten ja nyt on taas menny vähä paremmin.

Mutta on kyllä välillä aika haastavaa, kun ei tosiaan saa mitään irti tuosta miehestä, että edes ymmärtäisi missä mennään ja miksi.. ...Ja miehet sanoo et naiset on vaikeita... :D
 
Me lomaillaan kesä, oon vielä hoitovapaalla toivottavasti vuoden loppuun asti ja tietty olis kyl kiva kun ei tarvis palata välissä ollenkaan töihin, että vois jäädä uudestaan mammalomalle :) täällä ovuloidaan eli reissuun lähtö päivänä joko plussaillaan tai varaudutaan tampaxeihin :)
 
Saatiin aikalailla puhuttua asiat eilen, nyt on taas ihan hyvä. Toivon vaan et tuo puhuis suunsa puhtaaks ettei jäis mitään hampaankoloon. Eilen laskureiden mukaan tai tänään ovis, ei kyllä itellä mitään tietoo. Mutta harrastettiinpas seksiä joka tapauksessa. Jospa sitä sais kuun lopulla tehdä testin... Täällä mä jännäilen millon lähtö tulee, nimittäin polttareihin lähtö. Tiedän, että kaverit ja sisko suunnittelee mulle tälle kesälle polttareita ja ajankohta tulee olemaan joku viikonloppu. Mua jotenkin epäilyttää, tuleekohan yllätys ens viikonloppuna. Apua. Mites muiden viikko on alkanut?
 
Hyvä, että saitte minea_ puhuttua. Varmasti helpotti kummankin oloa. Meilläkin mies tahtoo toisinaan olla semmoinen tuppisuu.. Ei vaan tykkää keskustella asioista. Tulee sit itellekkin paha mieli kun toinen selvästi mököttää eikä puhu eikä pukahda. Mutta tällä hetkellä kaikki on kuitenkin hyvin :)

Mä pohdin tuossa viikonlopun aikana onko mulla ovis vai menkat tulossa.. No lisääntyneestä valkovuodosta päätellen se ois ovis nurkan takana. Peittoja heiluteltiinkin eilen. Ja mä hölmöissäni tein testinkin lauantai aamuna.. :oops: joku viivanpaikka siihen tuli testiajan jälkeen, mutten tohdi luottaa siihen.. Pitää tehdä uus joskus myöhemmin..:rolleyes:
 
Takaisin
Top