Tipaton tammikuu ;)

Voi nyyh, mä en kestä... ihanaa käyä lukemassa tammikuisten kuulumisia, kun siellä alkaa vauvat syntyä.:love7
Tasan kaks vuotta sitten olin ite viimeisilläni, 37+jotain. Ja nyt mun vauva on jo touhukas taapero.:love2

Rosalina, niinpä! <3

Mä en jaksais olla kotona. Ahdistaa kun mies vaan kiukuttelee ja tiuskii. Sitten kun tiedustelee et mikä on niin ei mikään. No kai mä nyt näen ja tunnistan et joku on.

Äskenkin kysyin et laitanko ruoan lämpeemään? Tiuskas, että hän ainakin lähtee lenkille.

Mähän oon täällä ennenkin sanonu et mies on vähän kaljoihin/viinaan menevä ja alotti sen 100 päivän lakon torstaina. Voiko semmonen ihan oikeesti kiristää hermoja noin, kun ei olekaan sitä paria kaljaa päivässä? Ennen on tupakan kanssa ollu samaa ongelmaa.

E: on sentään sillai ihan kiva tänäänkin ollu että pyysin et aamupala olis valmiina pöydässä kun tuun sieltä sokerirasituksesta, ja se oli. Mut jos sit loppuaika on sitä et vältellään kosketusta/samassa tilassa oloa ni moro :D

Kai siinä voi jotain vierotusoireita olla jos on vaikka tottunut sen kaljan kaks päivässä juomaan ja sit ei yht äkkii sitä ookkaan? Harmittava tilanne.

Siis kyllä se aivan varmasti johtuu just siitä ettei saa sitä kaljaa. Mutta se on enemmän henkistä ku fyysistä vierotusoiretta. Ja sitte siitä voi tuntua siltä jos ei ole ite halunnu oikeasti alkaa "lakkoon" että siltä on viety jotain tärkeetä elämästä.
Terveisin suvussa alkoholismia ja myös mies viinaan menevä ja sen vanhemmat ..

Mut ehkä antaa kiukutella nyt ja opetella vähentämään sitä litkimistä. En mä ainakaan antais ukon päivittäin ryystää alkoholia, edes sit sitä paria tölkkiä jos on vauvakin hoidettavana.

Meilläkin kiukutteleva mies kun aloitti juuri Ton 100 päivää tipaton ja tupakittoman samalla. Käyttäytyy välillä kuin pahanenkin kakara. :D mutta jospa tuo alkas kohta helpottamaan. :D

Me hankittiin kans jos oltais lähdetty vaikka Tallinnaan, mutta päätettiin loppujenlopuksi säästä ne rahat vaunuihin ym. Kyllä me ehditään vielä ja ollaan yhdessä reissaltukin jo paljon. Tossa on jonossa innokkaita lapsen vahtijoita ettei siitä ainakaan jää kiinni jatkossakaan reissailut. :)

Olipa järkevää käydä vielä eilen ratsastamassa. Olen koko yön heräillyt alavatsan kipuun. Ei ole supistuksia, kun omat asennot vaikuttavat. Yöllä kävin vessassa ja jalat meinasivat lähteä alta, kun jostain tuolta alhaalta tuntui sellainen kipu kuin joku olisi hermoa painanut. :(

Pystyssä oleminen sattuu, vatsa ei kestä yhtään painetta. Mietin jo päivystystä, kunhan terkka tuosta aukeaa. Mitään vuotoja ei ole, mutta kipu on tietyissä liikkeissä kyllä todella kova.

Mäki oon alkanu Tallinnan-matkaa miettimään, varsinkin kun jossain oli et siellä olis 4d ultra 100€ paikkeilla ja siis ihan hyvä ettei mitään sekundaa :D

Huh! Kirjottelin tänne aikasemmin umppariepäilyistä. Lääkäritki usko siihen ja olin hyksissä sit 11 h eilen! Umpparia ei näkyny ultralla mutta ihana pikkuinen siellä polski ♥ helpotti kummasti! Ilmeisesti niin paha virtsatietulehdus. Nyt on lääkkeet ja jos ei lähe paranee parissa päivässä niin takas.

Mut olis se hei kätevää! Sais lomamatkan ja vauvantsekkausmatkan samalla! ;)

elaffy.. seuraahan nyt tilannetta ja ilman muuta sit yhteydenottoa neuvolaan tai lääkäriin. Mulla itsellä on nyt n.viikon verran ollut vihlontaa ja vähän kuin paineen tunnettakin mahassa ja soitin siit eilen neuvolaan. Terkka sanoi et se on todennäköisesti vaan kohdun kasvua ja et kohdun suu tuntuu navan paikkeilla. Meillä oli jouluna äidin iso muuttourakka ja nyt on tehty omaa ni varmasti siit johtuu. Tässä omassa muutossa en oo kantanut yhtään mitään, en juuri ees vaatekassia ni on osittain jelpannut. Nyt pitää antaa sykkeiden tasaantua :-)

Totta! Ei mut olis se kiva ollut lähteä, mutta kun oon kattonut 400e vaunut niim säästetään rahat mielummin niihin. Heinäkuussa oltiin kreikassa häämatkalla ja 2013 Roomassa, et on täs nyt reissatukin. :)

Saadaan brion kaukalo ja telakka muutamalla kympillä, pakko oli tarttua ja haetaan se loppu viikosta. Oon tota brion turvakaukaloo muutenkin tuijotellut, musta se on tosi kiva. Onhan nyt vähän aikasta, mut halvalla saa niin haetaan. :)

Elaffy nyt huilaat ja seuraat ja tarvittaessa lähet näytille!! Tsemppiä!!

M85 toivottavasti lääkkeet auttaa!!

Timantti, jaksuja kovasti!!

Kiitos tsempeistä. Seurailen nyt tilannetta. Yöllä kyllä itku tuli, kun niin kipeää teki. Vessaan pääsi seiniä pitkin, kun jalat eivät yhtään kantaneet. Aamulla makasin vielä hetken sängyssä ja kuuntelin sydänääniä sillä välin, kun mies vei koiran. Olisi ollut minun vuoroni, ainakin miehen mielestä, mutta ymmärsi onneksi tilanteen. Lepo tuntui auttavan, sillä jalkeille päästyäni ei ole juuri enää häirinnyt. Tänään täytyy ottaa nyt kyllä ihan rauhassa.

Kipu on ollut lähinnä häpyluussa ja ihan alavatsalla. Yöllä oli sellainen olo, että joku repii kohdunsuuta auki, tai sitten vain peloissani ajattelin asian niin. Kipu tuli silloin, kun yritin nousta ylös. En ole synnyttänyt ennen, joten ei ole mitään, mihin verrata.

Jotenkin ihan järkyttävää, miten ihan lyhyessä ajassa kunto on romahtanut täysin. Tai siis pari viikkoa sitten raskauden muisti lähinnä pönttöä halaillessa. Nyt on raihnainen olo ja jo pelkästään vaatteiden pukeminen ulos lähtöä varten on suoritus itsessään. Tätä olen koko alkuraskauden ajan pelännyt, että jossain vaiheessa menen ihan äkisti liikuntakieltoon. Monikkoraskauden ihanuuksia..

Mä ravaan eetissä suhteellisen paljon ystävän luona ja just eilen oli puhetta tuosta 4d ultrasta, kertoi että 70€ oli itse maksanut. Vähän alkoi houkuttaa itseänikin. Ru 2.2 ni vaikka joskus maaliskuun lopussa tms <3

Muoks. Tsemppiä Elaffy <3

Takaisin