Tipaton tammikuu ;)

Nyt ollaa kätilöopistolla tutkimuksissa. Kolme kertaa tullu kamala "puukon isku" mahaan ja pyörtynyt siitä niin. :/ toivottavasti kaikki olisi hyvin.

Imanmaria toivottavasti kaikki kunnossa!!

Tsemppiä! Toivottavasti kaikki hyvin, pm varmasti ollut kova isku jos on pyörtynyt.

Voi ei, tsemppiä ImanMaria! Toivottavasti kaikki sulla ja pienellä hyvin. Eikö teillä ollut se Lontoon reissukin lähipäivinä?

No onpas tullut tänne taas keskustelua. Enhän mä pysy kärryillä ollenkaan kun en kerkee joka päivä lukemaan.

Mä alotin lauantaina ne viikonloppu työt ja loppiaisena otin yhen ylimääräisen työvuoron rahankiilto silmissä ;) Eli kolme iltavuoroa nyt tehtynä. Tuli tunne etten ois koskaan töistä pois ollutkaan :D 1,3kk siis taukoa takana. Huvittaa kun ei tarvitse kauaa taas olla kun pääsee äippälomalle.

Mä pidin Jussista kesäloman heti äitiysloman perään. Lomarahat ne maksaa mulle vasta nyt tässä ekassa tilissä minkä saan. Eli töihin paluu oli kriteerinä. Ja aijon myös seuraavat lomat pitää sitten äitiysloman perään.

Koitan tässä muistaa aiheita mistä ootte jutellu :)

Mä en oo koskaan osannu nukkua mahallani. Kyljellään tai selällään paras. Jussin syntymän jälkeen mulle on tullu outo vaiva enkä pysty enään nukkumaan kyljellään jos ei ole tyynyä jalkovälissä :O Mulla jotenki polvet hankaa yhteen ja se sattuu.

Me asutaan korvessa omakotitalossa mutta pienessä. Meillä ei ole ku kaksi huonetta ja keittiö plus pesutilat ja sauna. Tää on joskus vanhasta rintamamiestalosta rempattu ja laajennettu. Ukon veli asui tässä ennen mutta sitten kun heille tuli kaksi lasta niin rakensivat isomman. Me sitten ostettiin tämä ja tässä sitä nyt sit ollaan samassa tilanteessa mitä he silloin ;) Tosin ukko on saanut sukupolven vaihdoksessa kotitalonsa, iso maalaistalo mutta hänen vanhempansa asuu siinä vielä. Sitä odotellessa että ehdottaisivat vaikka vaihtoa... Nämä talot on kilometrin päässä toisistaan ettei olisi kovin iso muutos hänen vanhemmilleen jos suostuisivat vaihtoon. Kylälle on 7km matka. Lähin naapuri tuossa pellon toisella puolella. Tää on ihana paikka asua!

No mut jos ei vaihtoa tule muutamaan vuoteen tapahtumaan niin meijän on joko pakko laajentaa tai jotain. Vauva kun syntyy niin eihän siitä mitään tule jos se sattuu kovin äänekäs olemaan öisin ja herättää isoveljensä. Hätätilassa ollaan suunniteltu tehdä tohon olkkarin alkoviin Jussille oma huone. Katseltiin äänieristettyjä taiteovia siihen niin tulisi maksamaan 1470e :O

Mä en enää muista, missä ketjussa Down-riskiluvuista ja muista yhdistelmäseulonnan tuloksista oli aikanaan puhetta, mutta kävin omakanta.fi:ssä ja sieltä löytyi selostus mun np-ultrasta ja kaikki riskiluvutkin oli kirjattu samaan kertomukseen. Tuli vaan mieleen, jos joku haluaa tarkistaa omansa, että olisikohan muillekin kirjailtu nuo tiedot nähtäville. :)

Mä oon käyny siellä välillä kurkimassa jos olis tullut, mutta ei oo.. Oletan kuitenkin ettei meillä ole riskiä, koska kätilö sanoi, että ultrasta menee n. kaksi viikkoa tuloksiin ja jos niissä ei ole mitään eivät soittele perään. Ja siitä on jo kuukauden päivät eikä mitään ole kuulunut. Ultrassakin pienellä oli kaikki tosi hyvin ja elimet siellä missä piti. Meillä oli tosi perusteellinen np ultra. Olin kuvitellut sen huomattavasti suppeammaksi.

Mä aion kyllä huomenna neuvolassa kysyä jos hän näkis ne riskiluvut koneelta, kun olen antanut suostumuksen katsoa tietojani.

Olikohan imanmarialla kaikki ok? Mulla oli aamulla vähän samantyyppinen tilanne. Itkin siis ihan sohvalla kun tuli sellasia kun joku olis alavatsaa puukolla hakannu jokusen kymmentä sekuntia. Tiesin kuitenki ettö johtuu siitä että KAKKA EI TULE. Mulla on kokoaika sairas nälkä ja syön pieniö annoksia monta kertaa päivässä. On kasvista ja hedelmää. Silti menee tukkoon ja sit kun vihdoin tulee jotain ni koko päivän kipristelee mahaa ja saa juosta vessassa.

Käytännöt vaihtelee hurjasti paikkakunnittain.

Mä oon kans ootellu imanmarian kuulumisia, onhan kaikki hyvin?

Mä ostin luumuja myös, kun tuntuu että on pakki jumissa koko ajan, vaikka syön täysjyvää jne. Heti alko maha toimia. Tosin luumupussi on edelleen avaamatta.:laughing025 Pelkkä luumujen ajatteleminen pisti mahan kuntoon. :D

Sulla olikin Rosalina tehokkaat luumut :grin

Mä myös odottelen ImanMarian kuulumisia. Toivottavasti kaikki hänellä ja pienellä hyvin.

Takaisin