Tipaton tammikuu ;)

Just juttelin kaverin kanssa matkustamisesta, sano et riippuu maasta paljon. Se ei päässy kotilennolle Italiasta ennenku allekirjoitti lapun jolla vapautti lentokentän kaikesta vastuusta eikä ollut edes puolivälissä raskaus. Jossain siis tarkempia.

Mä oon lähössä kuukauden päästä Jenkkeihin ja oon pyytänyt, ja saanutkin, vakuutusyhtiöstä englanninkielisen kattavamman todistuksen siitä että mulla on matkavakuutus ja että mitä se sisältää. Lisäks neuvolassa sovittiin et lääkäri kirjoittaa mulle todistuksen just ennen matkaa, missä käy ilmi millä viikoilla mennään ja että raskaus on edenny ongelmitta. Mut ei varmaan kaikkialla olla niin tarkkoja kun USA:ssa, niillähän on muutenki maahanmeno yhtä paperisotaa.

Mä en kyllä missään nimessä voisi kuvitellakaan että vauva nukkuisi meidän välissä, sillä mies on niin levoton nukkuja, että mä joudun jo nyt suojeleen välillä mahaa hänen käännösten jne. aikana. Vauvahan lentäis kattoon!!! Tuota voisin kyllä miettiä, että hänen sänkynsä ois meidän sängyssä kiinni (toinen laita poisotettuna) ja saisi siihen sit imetyksen jälkeen nostaa ja itse jatkaisi unia/torkkuja, vaikka imetys olisi kesken.
Meillä on hyvä tilanne, sillä mies jää vuorotteluvapaalle lasketun ajan aikoihin. Mies odottaa kovasti, että pääsee hoitamaan vauvaa, yölläkin, siitä ei ole kiinni, mutta mielestäni ei ole edes järkeä, että hän istuu hengessä mukana hereillä katsomassa, kun minä imetän. Jos mä valvon yöllä tissieni kanssa, niin ehkä mä saan ottaa pidemmät päiväunet, kun hän hoitaa ja antaa seuraa vauvalle päivällä :)

Crysade, en tiiä onko tää mun reissuun valmistautuminen hätävarjelun liioittelua, mut jotenki mulla on sellai kauhukuva päässä, että yli-innokkaat tullityypit ei päästä mua maahan kun meen ison mahani kanssa. Mut se on varmaan liiottelua, lisäks EU:n alueella on varmasti helpompaa!

Hei, onko jollain jo rinnat tuottaneet onko se nyt esimaitoa? Minulla on jo varmaan pari viikkoa ollut valkoista nännien päissä ja tänään suihkuun mennessä huomasin toisesta nännistä tulevan tipan kirkasta ehkä hivenen kellertävää nestettä. Eikös se nyt juuri sitä sitten ole? Nyt on kuitenkin vasta rv 17+4, joten tuntuu hieman aikaiselta. Valaiskaa tyhmää. :)

Mulla on alkanut nännit taas aristaa, oli jo pitkän ainaa normaalit, mutta nyt on alkanu olee kipeet. Jotain valkeeta nänneissä on, mutta mene ja tiedä. Yks päivä mies totes mun paidassa olevan nännin kohdalla märkä läntti, en tiedä oliko vaan sattumaa vai oikeesti jotain tullut. :D

Mä lensin viime raskaudessa olikohan viikoilla 22-24 Uuteen-Seelantiin hong kongin kautta, ja Seelannista vielä Fidzille. Enkä tarttenut mitään todistuksia matkaan ja hyvin mut päästettiin joka maahan ja poiskin :) . Kannattaa ainakin pitkälle lennolle hommata hyvät lentosukat ja yrittää kävellä koneessa mahollisimman paljon!

Lentosukat täytyy juu hommata! Jenkeissähän on käsittääkseni olemassa laki että siellä syntynyt ulkomaalaisen lapsi saa lähes aina automaattisesti kansalaisuuden. Niin veikkaan senkin takia siellä olevan tiukempaa niinkuin on jo muutoinkin maahanmeno.

Mä oon kans molemmissa raskauksissa lentänyt. Dubaihin. Ei kyl mtn sanottu. Esikoisessa olin 20-22 viikoilla ja kuopuksessa 11-13 vkoilla. tosin sillon ei kyl kauheesti kukaan huomannut raskautta vielä. Enkä itse maininnut raskaudesta. Jenkkeihin lensin 2007 ja huhh huhhh, mikä tenttaus tehtiin ihmisille lentokentällä.

Mä kans kävin marra-joulukuussa Floridassa ja tenttausta oli muuten mut raskaudesta en silloin vielä katsonut tarpeelliseksi mainita. Nyt on itselläkin sen verta iso maha et varmasti se huomattaisiin.

No semmoset tenttaukset oli Seelannissakin, mutta raskaudesta en katsonut tarpeelliseksi mainita. Ja mulla oli aika pieni mahakin silloin, niin ei sitä varmaan kukaan tajunnut. Ainakin yhdellä viinitilalla mulle kaadettiin mitään kyselemättä maistiaisia, enkä kehdannut kieltäytyä niin piti vaivihkaa antaa niitä sitten miehelle :D .

Mullakin on nänneissä ollu jotai valkosta mut en oo vielä maitoo nesteenä bongannu...

Musta tuntuu et on jo pidemmän aikaa tullu jotain nänneistä :D tai siis on jotain vaaleaa kuivunutta.

Mulla alkoi tissit valumaan jo ennen plussausta :D ! Osasyynä oli kyllä varmasti myös se, että olin imetyksen lopettanut vasta kesäkuussa :) .

Mulla myös tulee ihan vähän maitoa. Mutta sama homma kuin tupunalla, lopetin imetyksen vain jokusia kuukausia ennen plussausta, joten maidontulo ei koskaan täysin loppunutkaan.

Mies on nyt ihan innoissaan kun saa ostaa uuden auton tulevan perheenlisäyksen vuoksi :p Mä tykkään paljon meidän nykyisestä autosta, mutta ongelma on se että sinne ei mahdu kahta aikuista ja kolmea turvakaukaloa. Tänään mennään katsomaan bemskun maasturia, sen mies on valinnut :)

Takaisin