Tipaton tammikuu ;)

Pistin tossa merkille taas, kun koirien kanssa lähdin tohon viereiselle pellolle niitä juoksuttumaan, että ihan tonne alamahaan, enempi vasemmalle, särki/jomotti aika paljon, vaikka seisoin ihan paikoillani. Mistähän tällänen johtuu? Ärsyttävä ku neuvola on vasta torstaina, siellä aion kyllä kaikki tuntemukset kertoa ja varmistaa, että on varmasti ok.

Kaikki on niin uutta ja ihmeellistä näin ensikertalaisena. Mietin vaan, kun on huoli on jo nyt ihan valtava välillä niin mitä se on sitten, kun se käärö on sylissä. Sitten vasta sitä huolta kannetaankin. :dummy1:

Hei onks kukaan miettiny jo et pitääks kesälomia pois ennen äippäloman alkamista? Mulla on ollu toiveissa pitää, että pääsis keskittyy vauvan tuloon ja pesänrakennukseen jo huhtikuussa, mut nyt aloin miettii et jos ei mee takas ennen äippälomaa, saako lomarahan? Mä oon pienessä firmassa töissä, alalla ei oo tes:ä ja tuntuu et aina sääntöjä venytetään firmalle edulliseen suuntaan. Niin aloin miettii et pitääks täs miettii joku sotasuunnitelma että pitää lomat niin että varmasti saa lomarahat.. Työsopimuslaissa ei ainakaan sanota lomarahasta mitään kun se ei ole lakisääteinen.

Minä olen ymmärtänyt, että lomarahat saa sitten, kun palaa töihin ja siitä seuraavassa palkassa. Voi olla, että olen ihan väärässä. Työsuhde kuitenkin jatkuu, vaikka olisi hoitovapaalla välissä.

Samat tuntemukset, jokaista tunnetta vatsassa säikähtää :( eikä rentona ja huolehtimatta vaan pysty olemaan.... Eilen yritin rivakkaa lenkkiä koiran kanssa melkein hölkkäsin, hetki vaan ja alkoi joka askelluksella alkoi sattumaan alamahaan, meni ohi kun lepäilin, ollut myös muutaman päivän paineen tuntua ja menkkamaisia jomotuksia alavatsassa :( ja kaikki varmasti ihan ookoo mutta, ei voi itselleen mitään :)

Mä juttelin pomon kanssa sovittiin et lomia ei tarvi pitää ennen virallista äitiyslomaa joka alkais 16.5. Joko sit saan kaikki rahana tai pidän äitiysloman jatkona, joka ehkä järkevintä mulle, jotenkin vaikuttaa uusien lomien kertymiseen ja sit sais olla muutaman kuukauden enemmän himassa mukelon kanssa...

Mä täräytin eilen miehelle et mä ymmärrän kyl et tekee tiukkaa olla ilman kaljaa mut ei silti tartte mulle olla ilkeä.

Kappas, suunta on täysin muuttunut :) muistan joskus kun tupakanpolton kun mies lopetti ni ihan sama.

Mun yks kaverikin sano muuten et se olis 72€ Tallinnassa ja 40€ lisää jos haluaa videon :) ei paha. Toisaalta Kaarinassa on se paikka missä hinta on 200€. Eli varmaan sit se kuitenkin tulis halvemmaks :)

Mulla alkaa äloma näillä näkymin huhtikuun lopulla ja en halua pitää lomia ennen sitä. Jos voimat ei riitä tai tulee jotain ni saahan sitä sairaslomaa aina hakea.

Mulle ehkä ihanne olis että maksaisivat rahana loman -> kattoremontti tulossa ens kesänä ni sais siihen rahaa.

Eikö lomarahat oo nykyään sidottu Johonkin tiettyyn kuukauteen, jolloin se maksetaan kaikille, loman ajankohdasta huolimatta? Ainakin meillä vissiin näin :)

Isäni muuten soitti tänään liki 2kk sen jälkeen, kun olin kertonut raskaudestani.

Toivotti hyvät uudet vuodet ja kysyi et pääsisikö mies muuttamaan yhden lipaston yhteen toiseen paikkaan.

Kai sekin jo jotain on et ottaa ees yhteyttä..

Meillä maksoi kuopuksesta 4D muistaakseni 130€ ja ite piti maksaa satanen, kela korvasi loput :) ja oli Suomen johtavia ultraajia, joka on kiertänyt maailmaa ja luennoinut ultrausasioista.
Ja hintaan sisältyi siis kuvat ja dvd.

Muokattu viimeksi:
Mäkin pohdin viel ottaisko rahana, helpottais kummasti ku ostettavaa on aika paaaaaaaljon tälle tyypille :D

Kateelliset ilmottautukoot! Tuoretta itse omaan juureen leivottua ruislimppua tuli juuri uunista ja kaksi meni sinne vielä kypsymään. Ei kyllä ole lämpimän hapanleivän voittanutta! Taidan hakea vielä siivun, kun on tänään parasta. :)

Oih, melkein pystyy haistamaan sen tuoksun :D onko olo hyvä nyt? Kivut loppu ?

Hieno juttu, ja tosiaan, mihinpä ei tuore leipä auttaisi. Osaisikohan sitä jos joku päivä kokeilis itsekkin :P niin alko napsaa :D

Hupsista saat&%a :D yritän poistaa noit ku pääsen koneelle, sori :D

No tuleehan se 200e jo halvemmaks käydä täällä 4d ultrassa kuin lähteä viroon. Matkat, auton polttoaine ja muut kulut vielä niin on helposti se 200 ylitetty.

En mäkään edes miettis jossen siel kävis muutenkin muutaman kuukauden välein :D

Siis määki lähinnä ajattelin et jos menis lomalle ja sit kävisi :D

Mut joo, ehkä mä unohdan sen. Ennemmin vaikka sit käy laivalla :D

Mä oon jo kyllä kattellu ens talveks ulkomaan matkaa, pienen vauvan kans on viel helppo mennä, kun sen perässä ei tartte juosta kokoajan :D Saa nähdä toteutuuko ikinä vai jääkö vaan katselu asteelle, koirien hoitopaikka on yks murhe nykyään kun mun vanhemmille tuli ton nuoremman koiran isä ja tää mun vanhempi koira ei siedä sitä. Homma pelaa ku oon vahtimassa siellä omaani, mut en voi viikoks jättää nyt enään. Ja mä en noita halua jättää ihan mihin vaan hoitoon.

Meillä on myös syksylle ollut suunnitteilla lähteä johonkin lämpimään reissuun. Äiti lupasi ottaa kissat, mutta ei huoli koiraa niiden kanssa samaan aikaan. Saa mennä johonkin hoitolaan. Todennäköisesti vain tykkää olla siellä.

Mä juttelin meijän luottamusmiehen kanssa noista loma asioista ja se oli sitä mieltä, et ei kannata pitää ennen äitiyslomaa niitä pois. On sit vaikka saikulla jos on tarvetta huilata. Ja mulla alkaa äitiysloma 27.4 ni eihän se huhtikuu oo edes loma kuukausi. Pidän mielummin sit äitiysloman perään tai 2016 kesällä 2kk.

Muokattu viimeksi:
Takaisin