Tipaton tammikuu ;)

Puuuuuuuhhhh.... on se rankkaa käyä ees kaupassa, kun on kaks yötä nukkunut 5-6h unrt vain ja unentarve 8-10h/yö.:dead:
Ja kaks kätisevää lasta mukana, joilla jäi korvat kotiin...
Olo on kuin maratonin juosseella!!! Ja äänihuulet kaipaa lepoa kaikesta komentamisesta. Päiväunet ois niin poikaa nyt, mutta sisulla sinnittelen hereillä, etten pilaa ensi yönkin unia. Keitettävä kahvia tai jotaki... ja muksuille leffa pyörimään, että saa heittää aivot narikkaan...:schocked028

Eilen pääsin hiihtämään ekaa kertaa tänä talvena :) . Harmi vaan, että toinen mono rupes heti hankaamaan, ärsyttävää. Kiva rakkula jo kantapäässä vaan puolen tunnin hiihdosta :( .

Mutta täällä on niin kauniit maisemat että kun niitä ihailee niin hankaamistakaan ei edes huomaa :) . Sitten vasta mökissä huomaa kun riisuu monot ja sukat että auuu mitä täältä löytyy..

Mä voisin lähtee kans johonkin pohjoiseen hetkeks aikaa, sillä ehdolla, että saan koirat mukaan. Ukko voi lasketella päivät ja mä voin tarpoo metsissä koirien kanssa kamera kädessä. :) Ihan vaan jo siks, kun täällä on ihan onneton toi lumimäärä omaan makuun.

Mies lähti prinsessan kanssa vauvauintiin. Itse en lähtenyt mukaan, kun on nuhaa ja kurkku kipeä. Ei oo toistaiseksi vielä pahempaan suuntaan mennyt, mutta saas nähdä. Kohta alan tekemään ruokaa niin ruoka on sitten valmista siinä kuuden tienoilla kun tulevat uinnista kotiin. Voipi olla, että päivitän tämän päivän kokkailut myös blogin puolelle :)

Mä oon käynyt joka toinen päivä nyt hiihtämässä, Tampereella on ainakin tosi hyvässä kunnossa ladut! Ylläksellä kun äsken oltiin se viikko ni kolmisen kertaa koko viikon aikana pystyin käymään, oli sen verta kylmää ja voitelut ei oikein sinne ilmastoon soveltuneet. Oon laittanut ne näille säille. Ei siellä kyllä Ylläksellä tarjennut lasketellakaan, itse en ehkä ois uskaltanutkaan.. hiihto on kyllä huippuliikuntaa, vaikka lauantaina rojahdin tosi hurjasti, vissiin onneksi ei sattunut mitään muuta kuin reidessä iiiso mustelma :blackeye:

Katon suomen surkeinta kuskia ja en voi kun TAAS ihmetellä miten noi on korttinsa saanut...

Moonflower, katon sitä kans ja luulen et ne on voittanut kortin arpajaisista tai tilannu postimyynnistä...

moi, mä päätin liittyä tänne, kun LA siirtyi heinäkuulta kesäkuun puolelle.
Oon Tamperelainen toista lasta odottava opiskelija ja vaimo. Esikoinen on melkein 3v.
LA 29.6. Rakenneultraa pukkaa 13.2. ja odottelen sitä innolla! :) Mä oon potkujen varassa täällä ja on pieni ahdistus siitä, että kaikki menee hyvin menneisyyden vaikeuksien vuoksi. Potkuja onneks tuntuu joka päivä ja muutenkin tunnun repeilevän suuntaan jos toiseen. Alkuraskaus on mennyt oikein hyvin :)

Tervetuloa joukkoon! :)

Noi on kyl käsittämättömiä noi surkeimmat kuskit.. Tosin tän kauden ekaa jaksoa oon kattonu jo kahdesti - molemmilla kerroilla uni vieny voiton.

Heips vaan Artemis :) !

Dippisdii, on tää kivaa valvoo kolmelta yöllä eikä pienintäkään merkkiä väsymyksestä.. Jos hitsi vie ei asuttas kerrostalossa, mä tasan tarkkaan pistäisin siivoustalkoot yksinäni pystyyn - tai kissan kanssa kun se nyt sattuu myös valvomaan ja adhd-kohtaus päällä.
Hinkkaisin vaikka lattioita ja seiniä nii kauan että väsyy :D Mut ei tosiaan viitti metelöidä, on sen verran raivostuttava rouva meillä alanaapurissa <3

Tervetuloa Artemis!!!

Ai hitto,tänään alkaa vesijuoksu taas,oonkin odottanut sitä koko yön kun ei uni tullut :D Vuos ollu taukoa mistään urheilusta mut nyt se saa taas alkaa, koko alkuraskauden oon miettiny et "huomen kyllä meen, ihan varmasti" Buuuulllshit, ei oo pystyny :D Nyt loppu tekosyyt ja niskasta kii!

Eilen kävin kaverin 2 viikkosta tyttöö kattomassa, oli se pieni ja hento, sain ison kassillisen äitiyspuseroita mukaan!! Ja vauvalle saadaan keväämmällä sieltäkin vaatetta, ainoo vaan et niillä 2 nuorinta on tyttöjä mut ei vauvallakaan ollu nyt mitää pinkkiä päällä :wink ja me ei olla liian nirsoja, meidän pojalle käy hyvin serkkujen vanha pinkki sitterikin...

Meillä jo äiti (tuleva mummu) vkonloppuna jo soitteli toiselta puolelta Suomea, että mihin kohtaan hän ottaa kesälomaa ristiäisiä ajatellen?!?! Täh..? Enhän mä nyt sellasta voi vielä tietää.. kuuluuko lapsi kastaa 2kk vai 3kk ikään mennessä tai siis mikä oli se srk:n toivomus? En kai mä nyt vielä ala sinne soitteleen ja varaan pappia tänne, kun lapsi on mahassa vielä toivottavasti kauan :) Voi tuota äitiä.. kai se hätäilee, että jos ei pääsekään työvuorojen takia, kun hoitoalalla on ja lomakierto sielläkin pakollinen työntekijöillä. Äiti ei pääsekään todennäköisesti ihan pienenä vauvaa edes näkemään, kun asuu niin kaukana ja työt pitää kiinni jo kesäkuussa, kun siinä ne lomat alkaa ihmisillä pyöriä. Mun mielestä jotenkin epäreilua, mutta kai se niin on joillakin aloilla :sad010tuntuu vaan niin surulliselta, kun ois ihana, että oma äiti pääsis mahdollisimman pian moikkaamaan mun esikoista.

Vastasyntynyt kastetaan noin kahden kuukauden kuluessa
Kastejuhlaa vietetään seurakunnassa noin kuuden viikon kuluttua lapsen syntymästä. Suositus on, että lapsi kastetaan kahden kuukauden kuluessa syntymästä. Kastepäivä on tavallisimmin lauantai tai sunnuntai, mutta muinakin viikonpäivinä voidaan viettää kastejuhlaa. (evlut seurakunnan sivuilta otettu)

Mutta meillä tyttö kastettiin 2,5 kk iässä ja sitä ennen pappi joka otti sen paperin mukaansa ilmoitti maistraattiin sen nimen. Silloin ei vaan saanu pappia aikaisemmin niin otin heti kuin mahollista.. kesä on ruuhkaista aikaa niin kannattaa se pappi varata heti syntymän jälkeen. siis jos aikoo kastaa. Meillä olis yritys saaha kastaa lapset heinäkuun puolessa välissä ja jospa se onnistuisi. :)

Takaisin