Tipaton tammikuu ;)

Kai ihmiset menee viikonlopun viettoon tms kun monella on vapaata. Vuorotyöläiset erikseen. :)

Mä pelkään et oon saanu sielt reissusta just jonku listerian!! Nyt alko kova flunssa ja kuume mittaria ei oo. Luin vaan että raskaana oirehtii just näin ja itämisaika on noin viikko.. maanantai-tiistai yönä kotiuduin..Lähetin neuvolantädille sp et voiko se laittaa lähetteen mulle verikokeisiin vai meenkö päivystykseen ylihuomenna istumaan. Ressiä ressin päälle.

Crysade toivotaan ettei mitään pahaa ole! Ehkä vaan joku pöpö tai pientä tautia.

Mua pelottaa kun siskolla ja äidillä ollu norovirus, onneks tainnu välttyä siltä. Mul on kyl niin rautanen vastustuskyky et ei helpolla taudit tartu

Mä veikkaan, että tää meidän kyytiläinen syntyy toukokuun puolella. Esikoinen syntyi viikolla 37+6 joten tämäkään tuskin menee lähellekään kesäkuuta.

Ei sitä koskaan tiedä Sadetar. ;) mun frendin esikoinen syntyi etuajassa rv 36. Lääkärit ja kaikki touhotti, että kakkonenkin syntyy varmasti etuajassa, kaveri itekin alkoi uskoa siihen. Koitin sanoa, että älä tuudittaudu siihen uskoon, ettet pety. Ja niinhän se kakkonen meni 2vko yli LA:n.:rolleyes: Notta ei ollut lääkärillä kristallipalloa ei.:wink

Tässä on vielä sekin, että kun on tuo radi ja on tiedossa esikoisen syntymämitat niin mä luulen, että ei tätä päästetä loppuun asti menemään.

Niinno se määrää jonkin verran, totta!

Hirveä yö... pääsin ite sänkyyn vasta noin puol yks. En saanu unta heti. No tunnin sisällä esikoinen heräs itkemään kovaan ääneen, näki kai painajaista (olivat riidelleet pikkuserkun kans eilen pariin otteeseen + poitsu nukku kesken jääneet päikkärit autossa vähän liian myöhään + illan vielä riehuivat). Koitin rauhoitella poikaa vessassa, mutta mikään ei auta. Lopulta mentiin meiän sänkyyn takas. En saanut nukuttua, kun poika kuorsasi vieressä. En edelleenkään saanut unta, kun pää kävi ylikierroksilla. Ja ennen kuin ehin nukahtaa niin taas esikoinen herää huutamaan. Ja heräsi vielä monta kertaa. Loppujen lopuksi taisin nukahtaa neljän aikaan... sitten aamun näin ihan häröjä unia.

Tulee piiiitkä päivä. Saapa nähä jaksanko lähteä sählyä pelaamaan. Lapset saisin toivottavasti hoitoon, vaikken meniskään niin sais levätä...

Tuli kyllä nukuttua tavallisen huonosti viime yönä.. Neljän aikaa heräsin ja katoin ettei oo ukko vielä saapunut ja sit tuliki, että taksii ei meinaa saada. No just ku nukahdin niin tuli kotiin ja koirat piti sellasen metelin, että luojan kiitos asutaan omakotitalossa. :D Saas nähdä miten tänään väsyttää. Ulkona kävin jo koirien kanssa ja olisin pidempäänkim viihtynyt, kun nolla keli ja lunta sataa, mutta täytyy valmistella tuo yksi marsu tuosta, kun tullaan tänään hakemaan uuteen kotiin. Jos sen jälkeen sitten lähtis pidemmäksi aikaa ulkoilee. :)

Paskan möivät,en päässy edes lääkärille! Kotiin vaan odottamaan että jos alan oksentamaan ja paskantamaan paineella samaan aikaan niin sit on vasta syytä epäillä.. en viittiny sanoo että raskaanahan se oireilee just flunssana ja mahdollisena ripulina..

Vitsi tsemppiä Crysade. Täällä hyvät yöunet, joita kruunas miehen aamuvuoro lasten kans. Sain nukkua 10 asti vaik ihan puoli hereillä olin jo 8 jälkeen. On inhottavaa jos ei saa nukuttua. Mulla uni on toooooooosi tärkeä. Nyt mietinkin hitsi mitenkäs taas sitä jaksaa vauvavuoden? :D no onneksi edellisistä selvitty ja kokemuksesta viisastunut monissa asioissa. :D

Huh huh kaks yövuoroa takana ja onneks ne oli viimeiset. Ei yhtään huvita öitä valvoa ja olla jalkojen päällä. Hirvee kiiruskin oli. Sen puoleen aika meni onneks äkkiä :)
Mut piruvie että ottaa se sitten jalkoihin, selkään ja niskoihin.

Voi jee!! Mä ostin tänään tori.fi:n kautta vauvan hoitopöydän ja pinnasängyn eri myyjiltä. Molemmat olivat tosi edullisia ja hyvässä kunnossa, joskin pestä piti jonkunkin aikaa, miten ihmeessä joissakin kohti olikin niin likaa o_O

Hoitopöydän kokoaminen meni ongelmitta, mutta pinnasänkyä en osaa ollenkaan koota!!! Se on sellainen vanha pinnis, johon en mistään saakaan ohjeita tai edes kuvaa tuskin löydän mistään. Hiukan samantyylinen kuin sellainen retropinnis, jossa on ne pallot sivussa, mutta tossa ei oo. Kyllä mä hiukan kyselin, että mikä minnekin siinä ostotilanteessa, mutta se nainen oli sellainen papupata, että menikin näköjään ohitse.. :D Ja mä vaan mietin et äkkiä kotiin kokoamaan vauvalle.. tässä sitä sit ollaan!

Hoitopöytä (josta en tiedä tuleeko ees käytettyä, varmaan...) ja pinnasänky päätettiin, että ostetaan käytettyinä. Sängyn pohja on myös hyvässä kunnossa, ei ole pissaläikkiä tmv. Saatiin siihen patjakin, mutta ostan takuulla uuden omalle vauvelille! <3 Turvakaukalo ainakin uutena, vaikka siitäkin yksi lapseton ystävä sanoi, ettei ostais uutena ku käyttöaika on ni lyhyt. Mutta JOS me saadaan toinenkin lapsi melko pian tämän jälkeen, niin siinä ois sit hällekin.. teoreettisesti ajateltuna siis noin, synnytetään ja hoidetaan tää eka vauveli nyt kuitenkin :)
Vaunut ois kans kiva ostaa uutena, mutta en ole vielä tosiaan niitä käynyt juuri ees testailemassa!

Ja niin, joskus kirjoittelin täällä, että työpätkää oon kattellut ja sellaisen sainkin, helmikuun alussa alkaa mun exex-työpaikassa. Oon tässä ollut nyt 3 vkoa työttömänä ja alkoi hermostuttaa tää oleminen ja se, etten tiedä milloin oon seuraavan kerran töissä, koska musta tuntuu, että haluan olla mahdollisimman pitkään kotona, nyt kun ei ole työpaikkaakaan mihin palata :)

Meillä on mun vanha pinnis 80-luvulta ja vissiin se on käytössä ollut jo 70-luvulla mun veljellä! Mutta tosi hyvässä kunnossa on pysynyt, ihan uuden näköinen on :) . Ainoo vaan, että nykyajan pinnikset on eri kokosia, kun ei tohon löytynyt patjaa mistään. Onneksi etolasta sai mittojen mukaan leikatun patjan!

Me ollaan mökkeilty nyt täällä rukan mökillä puol viikkoa ja vielä koko ens viikko :) . Kyllä on ihanan rauhallista, ollaan n.15 km päässä rinteestä keskellä korpee. Tänään kyllä päästiin vasta ekan kerran hiihtämään kun ollut niin kovat pakkaset aikasemmin. Lunta täällä ainakin riittää ja kauniita maisemia :) .

Hyvä tietää kääntyä Etolan puoleen, jos mistään ei löydy tohon patjaa :)

Mitä oon kuullu niin Etolasta sais ihan tavan patjojakin aika edullisesti..

Heh, oli pakko hakea daim kakkua, kun rupes niin turkasesti tekee mieli.

Joo, me käytiin varmaan kaikki mahdolliset liikkeet läpi missä patjoja myytiin.

Takaisin